De zaak Conings
Re: De zaak Conings
hij kan het rugzakje er ook door vrienden hebben laten zetten.
De jurgen zal wel goed in zijn vuistje zitten te lachen met heel het belgisch staatsapparaat.
De jurgen zal wel goed in zijn vuistje zitten te lachen met heel het belgisch staatsapparaat.
Ik baseer me op de officiële bronnen, op informatie afkomstig van politie en gerecht. Ik gebruik ook bewust de woorden “... wil overgaan...”, net omdat hij zijn moorddadige plannen (MVR ombrengen, aanslag op Limburgse moskee ...) gelukkig niet heeft kunnen uitvoeren.E10ne schreef: ↑11 juni 2021, 13:29Jij durft wel veel te zeggen, enkel voortgaand op (fake?) nieuws welke ze (hogerhand) kwijt willen.
Waar was hij gewelddadig, waar moorddadig?
Hier zijn nergens tastbare bewijzen voor. Je gaat toch nooit geloven dat de leiding hun eigen fouten toegeeft?
Zie de regering(en), idem dito. Steeds een zondebok zoeken.
Persoonlijk vind ik het leuk, dat hij dat kan, die mannen in hun blootje zetten. Het is niet aan iedereen gegeven.
Waarop baseer jij je voor jouw cowboyverhalen alsof hij een Robin Hood is die de legerleiding en politiek in hun blootje wou zetten? Ik geloof geen snars dat dit zijn motief zou zijn.
Intussen werd vrijgegeven dat er al 2 X anti psychotische medicatie gevonden werd op plaatsen die aan hem gelinkt werden.
Als zou blijken dat hij dit type medicatie nodig heeft; dan stopt hier elke logica over zijn beweegredenen.
Als zou blijken dat hij dit type medicatie nodig heeft; dan stopt hier elke logica over zijn beweegredenen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/PsychoseEen psychose is een psychiatrisch toestandsbeeld waarbij de patiënt gedurende een zekere periode het contact met de werkelijkheid geheel of gedeeltelijk kwijt is.
Kortom: iets staat hem niet aan, dus steelt hij oorlogswapens uit een kazerne en wil hij een viroloog vermoorden en een moskee opblazen ...Aerolla schreef: ↑11 juni 2021, 13:30 Ik denk echt wel dat je dat fout inschat...
De basis van het probleem is dat de maatregelen zijn genomen zonder (publiek) debat. Daardoor worden ze (terecht imo) door een groot deel van de bevolking als ondemocratisch gezien en opgelegd zonder argumentatie en rede.
En het is DAAR dat JC tegen in gaat. En daarom krijgt hij ook zoveel steun...
De manier waarop, is fout, maar dat zijn de maatregelen en de manier waarop deze genomen zijn ook.
JC is echt geen moordzuchtige gek (hoe ik het inschat), net zoals hij geen terrorist is.
Het is gewoon iemand die deel uitmaakt van een groep die gemarginaliseerd wordt en genegeerd door de huidige politici.
Als er morgen een proces/onderzoekscommisie komt tegen de virologen (wat ik ook wel hoop) dan zal JC volgens mij plots een pak minder reden hebben om ze te vermoorden. Het is niet dat hij perse iemand wil vermoorden, hij vecht voor zijn zaak...
Als ze een klein beetje intelligentie hebben, dan luisteren ze naar die onderstroom, in plaats van alles wat je niet zint weg te zetten als extremistisch (en dat dan als excuus te gebruiken om het te negeren)
Ook een manier om een maatschappelijk debat te voeren: aan de ene kant MVR met woorden, aan de andere kant JC met een bazooka en een machinegeweer.
Dat de man psychotisch zou kunnen zijn, verbaast me niet. De enige verzachtende omstandigheid voor zijn actie is dat deze psychose mogelijk voortkomt uit zijn militair verleden (PTSS). Het maakt hem echter niet minder gevaarlijk, misschien wel integendeel ...Nefertari schreef: ↑11 juni 2021, 19:37 Intussen werd vrijgegeven dat er al 2 X anti psychotische medicatie gevonden werd op plaatsen die aan hem gelinkt werden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/PsychoseEen psychose is een psychiatrisch toestandsbeeld waarbij de patiënt gedurende een zekere periode het contact met de werkelijkheid geheel of gedeeltelijk kwijt is.
MVR voert helemaal geen maatschappelijk debat...
Het enige wat hij doet is mensen aanzetten tot geweld (tegen hem en zijn familie dan nog) en iedereen die het niet met hem eens is een extremist noemen en marginaliseren.
PS: die moskee, is dat nu waar of niet? dat wordt soms gezegd, maar het staat haaks op de feiten die bekend zijn... (en op de logica)
Voor mij is dat een essentieel element, waardoor ik van mening zou kunnen veranderen.
Het enige wat hij doet is mensen aanzetten tot geweld (tegen hem en zijn familie dan nog) en iedereen die het niet met hem eens is een extremist noemen en marginaliseren.
PS: die moskee, is dat nu waar of niet? dat wordt soms gezegd, maar het staat haaks op de feiten die bekend zijn... (en op de logica)
Voor mij is dat een essentieel element, waardoor ik van mening zou kunnen veranderen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Of zijn maten bij het leger bevoorraden hem
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Alle respect voor het werk van de heer professor Van Ranst. Hopelijk wordt deze marginale militair spoedig definitief onschadelijk gemaakt en uit onze samenleving verwijderd zonder bijkomende kosten , gevangenisstraf , voor de belastingsbetaler.
Die moskee stond blijkbaar in zijn afscheidsbrief vermeld. Ik moet me ook maar baseren op wat het gerecht zegt. Ik heb zijn brief niet gezien, noch gelezen.Aerolla schreef: ↑11 juni 2021, 19:48 MVR voert helemaal geen maatschappelijk debat...
Waarom dit haaks zou staan op de logica van de ganse zaak ontgaat mij. Een extreem-rechtse flamingant, met mogelijk een psychose, die tegen moslims is, zo tegenstrijdig lijkt me dat niet ...
Waar zet mvr aan tot geweld? Omdat hij een uitgesproken mening heeft misschien? Net zoals iedereen is dat zijn goed recht. Voorlopig leven we nog in een democratie, als het aan conings en zijn kameraden ligt niet lang meer.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Hopla, weer een nieuwe, verzwarende omstandigheid.
Van een spoor is geen sprake, des te meer van elementen dat Jurgen by far the most wanted man on the list is.
Ze gaan hem nog dood moeten verklaren anders gaat MVR dat safehouse nooit meer uit geraken. Stel je voor dat Vlaanderen z'n immuniteit in september haalt en 'ze' zijn voor den elfendertigste keer dat bosje aan het uitkammen ... Straks wordt er weer een kapvergunning gevraagd aan Demir.
-
- Hero Member
- Contacteer:
m-peeters schreef: ↑10 juni 2021, 23:57Ik vrees dat je hem te veel eer toedicht. JC heeft volgens mij helemaal geen hoger doel zoals “het huidige etablissement blootleggen” (wat dat ook zou mogen betekenen). Het is gewoon een dolgedraaide extreem-rechtse militair die, mogelijk onder invloed van de coronacrisis en/of posttraumatische stress, aan het moorden wou slaan.Jozefien1969 schreef: ↑10 juni 2021, 21:31 Ten derde: en ook dat is gevoelsmatig. JC heeft zelfmoord gepleegd; en is moeilijk te vinden – maar ooit zal men hem vinden -. Of hij is gezakt naar de Ardennen, de Vogezen…etc. Doel: hij wilde het huidige etablissement blootleggen.
Maar dat is enkel maar mijn mening ...
Wederom dank voor uw uitleg. Eer dicht ik JC niet toe, maar ik dicht al helemaal geen eer toe aan MvR. Hij zou beter moeten weten toch?
Het ‘’huidige establissement’’ is inderdaad een breed begrip. Maar weet niet hoe het anders te verwoorden, zijn het nu 6 of 7 regeringen in België? Als leek begrijp ik er niets van. Mijn excuses. Verder – tot nu toe – heeft die ‘’extreem-rechtse militair’’ nog niemand vermoord. Laten we hopen dat hij dat ook nooit zal doen. Au du moment wanneer hij dat wel doet. Is het over en amen voor mij. Mais álà dat is nog niet gebeurd. Dus geven we hem voorlopig het voordeel van de twijfel toch? Uiteraard hebben we allemaal onze eigen mening. Qua corona luister ik liever naar Van Gucht........
Verder zie ik Saleh Abdeslam in tegenstelling tot JC wel als een terrorist. Hij heeft immers ‘’aanleiding gegeven’’ tot moorden. JC geeft aanleiding tot meer zoeken, en niet vinden. ……
En dat is ook enkel mijn onnozele mening.
Dag Jozefien, ook dank voor jouw interventies. Ik heb geen enkel probleem met afwijkende meningen. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening. Ik geef ook maar mijn eigen visie op het geheel ...
Dat JC nog niet gemoord heeft, is enkel en alleen te wijten aan toeval. JC was het niet alleen van plan maar heeft het ook proberen uitvoeren. Alleen zag de dagindeling van MVR er die dag iets anders uit. Zoniet ...
Maar MVR leeft nog. JC is dus nog geen moordenaar. Dat klopt. Maar voor iemand die een viroloog wil vermoorden, heb ik geen respect, ook al heeft hij zijn plan nog niet uitgevoerd omwille van een dom detail.
Enfin, ik hoop dat ze hem levend vinden en dat we dan allemaal zijn verhaal (zijn beweegreden, zijn ideeën...) te weten komen. Dat zou veel kunnen verhelderen.
Dat JC nog niet gemoord heeft, is enkel en alleen te wijten aan toeval. JC was het niet alleen van plan maar heeft het ook proberen uitvoeren. Alleen zag de dagindeling van MVR er die dag iets anders uit. Zoniet ...
Maar MVR leeft nog. JC is dus nog geen moordenaar. Dat klopt. Maar voor iemand die een viroloog wil vermoorden, heb ik geen respect, ook al heeft hij zijn plan nog niet uitgevoerd omwille van een dom detail.
Enfin, ik hoop dat ze hem levend vinden en dat we dan allemaal zijn verhaal (zijn beweegreden, zijn ideeën...) te weten komen. Dat zou veel kunnen verhelderen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De demonisering is inderdaad frappant. En ze rekenen - zeer terecht- op de onwetendheid van de burger. Zoals het opblazen van het verhaal van die P90 PDW (personal defense weapon) die hij mee naar huis heeft meegenomen. Als hij echt MVR zou willen trakteren op een stukje lood met hoge velociteit had hij veel beter zijn AW mee naar huis genomen.
De P90:
De AW:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Een verzwarende omstandigheid of, in tegendeel, een verlichtende omstandigheid? Een psychose maakt hetgeen hij gedaan heeft en van plan was nog te doen juist minder zwaar.pukkie007 schreef: ↑11 juni 2021, 21:30Hopla, weer een nieuwe, verzwarende omstandigheid.
Van een spoor is geen sprake, des te meer van elementen dat Jurgen by far the most wanted man on the list is.
Ze gaan hem nog dood moeten verklaren anders gaat MVR dat safehouse nooit meer uit geraken. Stel je voor dat Vlaanderen z'n immuniteit in september haalt en 'ze' zijn voor den elfendertigste keer dat bosje aan het uitkammen ... Straks wordt er weer een kapvergunning gevraagd aan Demir.
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 11 juni 2021, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.