De zaak Conings
Re: De zaak Conings
'Men' maakt er alvast een verzwarende van. Het tegengestelde had ik ook niet verwacht. Het is een voorspelbaar scenario van een slechte film ( dit heeft allicht al iemand voor mij geopperd).
Misschien is JC gewoon aan het onderduiken in een omgeving zonder internet en TV om van MVR vanaf te zijn.
En heeft hij een wapen meegenomen om zeker te zijn dat MVR niet achter hem aankomt
You can't blame him
En heeft hij een wapen meegenomen om zeker te zijn dat MVR niet achter hem aankomt
You can't blame him
Hij gaf enkele maanden geleden training aan moslims in dat park in Dilsen. Is dat te rijmen met een moskee willen opblazen?
Voor mij is dat een gekke combinatie, maar ik heb de brief niet gelezen...
Het was blijkbaar een outdoor militaire fitnesstraining (zie uittreksel uit krant hieronder). Van moslimtraining was geen sprake, maar het kan altijd dat er een moslim tussen zat. Nu, als er een moslim bijzat en hij betaalt voor de militaire fitnesstraining dan was het blijkbaar (toen nog) OK voor JC ...
... omdat fitnessruimtes dicht moesten wegens corona, besloot hij in januari om zijn fitnesslessen in openlucht verder te zetten: op een plein in het hart van Dilsen. “Nu de fitnesscentra nog gesloten zijn, denk ik erover om een outdoor militaire fitnesstraining te geven in het park te Dilsen..."
PS: outdoor militaire fitnesstraining, dat past wel in het plaatje vind ik ...
Het gaat niet om rechts extremist, het gaat het erom dat zijn motivatie is dat hij niet akkoord is met de opgelegde regels, en daarom bedreigt hij MVR en het regime.
Dus wat moslims daar plots komen doen, snap ik niet helemaal
Dat hij niet bepaald een grote fan is van Moslims, dat wil ik zeker geloven, maar dat is toch niet de motivatie van zijn huidige acties (volgens de brieven die openbaar zijn)
De focus in gans dit gedoe ligt op MVR maar JC was toch ook van plan om een aanslag te plegen op de moskee van Eisden?Aerolla schreef: ↑12 juni 2021, 09:30Het gaat niet om rechts extremist, het gaat het erom dat zijn motivatie is dat hij niet akkoord is met de opgelegde regels, en daarom bedreigt hij MVR en het regime.
Dus wat moslims daar plots komen doen, snap ik niet helemaal
Dat hij niet bepaald een grote fan is van Moslims, dat wil ik zeker geloven, maar dat is toch niet de motivatie van zijn huidige acties (volgens de brieven die openbaar zijn)
Is de link tussen "de moskee van Eisden" en "moslims" dan een stap te ver?
Ik lees ook nog in de pers (bron: De Standaard): "Op de sociale media uit Conings al jaren uiterst rechtse ideeën. Hij spreekt zich onder meer uit tegen de islam en tegen de komst van moskeeën."
PS: vervang het woord "bedreigen" in je post maar gerust door "willen doden", die man was van plan om MVR te doden maar door een toeval is dat niet gelukt ...
Hoezo toeval? Het is toch algemeen geweten dat Van Ranst zijn dagindeling het afgelopen jaar in TV studio's afspeelde, het zou pas onwaarschijnlijk toeval zijn mocht hij die dag op dat uur thuis zijn
Of het is opgezet spel om Van Ranst van het TV scherm te krijgen en JC zit op kosten van de belasting betaler enkele maanden in het buitenland terwijl hier de dreiging hoog gehouden wordt
Wat het ook is, ik vind dat de Belgen de laatste weken een pak gelukkiger rondlopen tov enkele maanden geleden, of dat nu door de internering van Van Ranst komt of door het mooie weer, de herwonnen vrijheid, de versnelde vaccinatie of de verbeterende corona situatie, wil ik in het midden houden maar hopelijk kunnen we deze situatie nog lang doorzetten
Volledig akkoord.m-peeters schreef: ↑11 juni 2021, 19:44Dat de man psychotisch zou kunnen zijn, verbaast me niet. De enige verzachtende omstandigheid voor zijn actie is dat deze psychose mogelijk voortkomt uit zijn militair verleden (PTSS). Het maakt hem echter niet minder gevaarlijk, misschien wel integendeel ...Nefertari schreef: ↑11 juni 2021, 19:37 Intussen werd vrijgegeven dat er al 2 X anti psychotische medicatie gevonden werd op plaatsen die aan hem gelinkt werden.
Als zou blijken dat hij dit type medicatie nodig heeft; dan stopt hier elke logica over zijn beweegredenen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Psychose
Het zou in dit geval, eerder zelfs gevaarlijker zijn, door de onvoorspelbaarheid en het gebrek aan logica.
(Wegens mijn reeds jarenlang nauw contact met een psychotisch persoon, is dit een onderwerp dat mij nauw aan het hart ligt. Vandaar mijn reactie.)
Klopt niet !
Dit wordt in principe als een verzachtende omstandigheid gezien.
Maar, zoals een ander forumlid al aanhaalde: het maakt hem niet minder gevaarlijk.
Zonder het gevaar te willen minimaliseren, antipsychotica worden tegenwoordig ook voorgeschreven bij tal van andere problematieken. Dat kan dan inderdaad gaan om zware psychische kwetsbaarheden, maar ook om lichtere zoals bijv slapeloosheid zonder meer.
Alhoewel antipsychotica niet de naam hebben verslavend te zijn zoals de benzodiazepines, zijn het ook geen middelen die men zomaar mag stoppen. Het dopamine supersensitiviteits syndroom bijv kan dan maken dat bij een lichtere problematiek er toch een psychische instorting volgt zoals een volledige psychose.
Om welke middelen gaat het, in welke dosis, hoelang nam hij deze al, en waartegen?
Alhoewel antipsychotica niet de naam hebben verslavend te zijn zoals de benzodiazepines, zijn het ook geen middelen die men zomaar mag stoppen. Het dopamine supersensitiviteits syndroom bijv kan dan maken dat bij een lichtere problematiek er toch een psychische instorting volgt zoals een volledige psychose.
Om welke middelen gaat het, in welke dosis, hoelang nam hij deze al, en waartegen?
Met andere woorden alweer een slachtoffer van onze maatschappij die niet de noodzakelijke hulp en begeleiding kan of wil bieden.