Dividendaandelen
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Dividendaandelen
Dan ging dat boek hopelijk over dividend aandelen, anders hoort je post niet thuis in dit topic!
Om de x-aantal weken wordt dezelfde clash weer opgevoerd. 3 bladzijden herhalingen ... Niemand is verplicht ze te lezen, maar het topic heeft wel een meerwaarde hier. Dus bijt ook ik maar door de zure/ondertussen rotte appel op hoop van toch nog een leuk argument tegen te komen. Helaas weer pindakaas vandaag.
Ik had vorige week nog SPPW voorgesteld. Is bijna gelijk aan IWDA maar wel goedkoper. Buiten B7H4 reageerde niemand hierop.Mattia schreef: ↑13 juni 2021, 20:25 Ik verwachtte dan ook dat er een goedkope etf of aandeel zou voorgesteld worden van verschillend poster en dat het daarmee over en out zou zijn, heb ik mij vergist, blijkbaar zitten zo goed als alle spaargidsers in IWDA, doet mij een beetje aan Allah Akbar denken.
Jammer genoeg is dit forum gezakt in niveau de laatste jaren en stijgen de aantal niet financieel gerelateerde onderwerpen. Sommige zijn liever bezig met 'zever' gesprekken over een losgeslagen militair...Of hoe ze tegen de coronaregels zijn omdat hun leven blijkbaar zo zielig is zonder horeca
Personen zoals Belca2 posten zelden nog hun (in mijn ogen) waardevolle bijdragen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
de-toepassing-van-de-bogleheads-investe ... PW#p511547
Misschien moet je je vraag wat meer specifiek maken ?
Daar kan je zelf verandering in brengen ...Denfi schreef: ↑13 juni 2021, 22:14 Jammer genoeg is dit forum gezakt in niveau de laatste jaren en stijgen de aantal niet financieel gerelateerde onderwerpen. Sommige zijn liever bezig met 'zever' gesprekken over een losgeslagen militair...Of hoe ze tegen de coronaregels zijn omdat hun leven blijkbaar zo zielig is zonder horeca
Denfi schreef: ↑13 juni 2021, 22:14Ik had vorige week nog SPPW voorgesteld. Is bijna gelijk aan IWDA maar wel goedkoper. Buiten B7H4 reageerde niemand hierop.Mattia schreef: ↑13 juni 2021, 20:25 Ik verwachtte dan ook dat er een goedkope etf of aandeel zou voorgesteld worden van verschillend poster en dat het daarmee over en out zou zijn, heb ik mij vergist, blijkbaar zitten zo goed als alle spaargidsers in IWDA, doet mij een beetje aan Allah Akbar denken.
Personen zoals Belca2 posten zelden nog hun (in mijn ogen) waardevolle bijdragen.
Dat zijn mijn inziens de waardevolle postings waaruit men iets kan leren maar dat sneeuwt onder in de zever van betweters.
Ik zie niet in hoe, heb dit jaren geleden al opgegeven/aanvaard. Je kan mensen niet verbieden om bepaalde topic's te open (of de regels op dit forum moeten veranderen maar dan lijkt het meer op censuur).EarthNvstr1 schreef: ↑13 juni 2021, 22:22Daar kan je zelf verandering in brengen ...Denfi schreef: ↑13 juni 2021, 22:14 Jammer genoeg is dit forum gezakt in niveau de laatste jaren en stijgen de aantal niet financieel gerelateerde onderwerpen. Sommige zijn liever bezig met 'zever' gesprekken over een losgeslagen militair...Of hoe ze tegen de coronaregels zijn omdat hun leven blijkbaar zo zielig is zonder horeca
Het heeft ook een reden waarom bepaalde waardevolle leden nog zelden iets posten
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Door je mening te geven, door enkel te reageren op iets wat je nuttig acht, door zelf dingen bij te dragen die je nuttig acht, ...
No comment
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Laat het ons in dit topic hebben over dividendaandelen.
Ik volg het met interesse.
Met dank aan Matthia.
Over ETF's lees ik wel in een ander topic.
Ik volg het met interesse.
Met dank aan Matthia.
Over ETF's lees ik wel in een ander topic.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Blijkbaar is het moeilijk te begrijpen dat een ETF een verzameling is van aandelen 50% presteert beter 50% slechter dan het gemiddelde .
Als je 6 van de 10 juist hebt presteer je beter dan een ETF .
Gaat er gewoonweg bij sommigen niet in
Als je 6 van de 10 juist hebt presteer je beter dan een ETF .
Gaat er gewoonweg bij sommigen niet in
De financiële kunnen toch perfect overleven naast de kroegtopics! Voorwaarde is wel dat sommige discussies tussen dezelfde personen niet om de haverklap terugkomen, men zoveel mogelijk on topic blijft en dat het haantjesgedrag elders wordt uitgevochten. Ook dit is koude pap en zou misschien als algemene disclaimer moeten doorgaan.Denfi schreef: ↑13 juni 2021, 22:14
Jammer genoeg is dit forum gezakt in niveau de laatste jaren en stijgen de aantal niet financieel gerelateerde onderwerpen. Sommige zijn liever bezig met 'zever' gesprekken over een losgeslagen militair...Of hoe ze tegen de coronaregels zijn omdat hun leven blijkbaar zo zielig is zonder horeca ::
Ik kan geloven dat je moeilijkheden hebt om anderen te overtuigen van deze bewering.
Je bewering is namelijk fundamenteel fout.
De rendementen van aandelen zijn niet uniform verdeeld over de aandelen, er is een "fat-tail"
Veel individuele aandelen hebben een negatief totaal rendement.
Een paar aandelen zijn verantwoordelijk voor de positieve prestaties van de markt.
Bron: Meb Faber Research
Merk op dat een index market-cap weighted is, wat het effect nog zal versterken.
De gemiddelde annualized return van alle aandelen min 1.06%!
De gemiddelde annualized return van de markt, en dus ook de indexen is wat 5,6,7,8%?
Als stockpicker moet je dus de juiste stock kiezen uit een heel beperkte deel van de markt.
Als je niet de juiste kiest zal je slechte resultaten halen.
Bron: Seeking Alpha
Afhankelijk van markt en periode zullen de 75-90% van de laagst renderende aandelen samen maar een rendement halen van 0%.
Bron: trendfollowing.com
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
En onze B7H4 is weer volop de topic aan het volstorten met zijn bekende tabellen en grafiekjes om toch maar te verhullen dat hij aan het bluffen is.
De vraag die zich hier stelt is wanneer en aan welke prijs jij jouw etf die je met het SJI aandeel vergeleek kocht.
Ik citeer;
"De SPDR® MSCI USA Small Cap Value Weighted UCITS ETF USD Acc (EUR) | ZPRV ETF ging in dezelfde periode zo'n 8% omhoog."
De vraag die zich hier stelt is wanneer en aan welke prijs jij jouw etf die je met het SJI aandeel vergeleek kocht.
Ik citeer;
"De SPDR® MSCI USA Small Cap Value Weighted UCITS ETF USD Acc (EUR) | ZPRV ETF ging in dezelfde periode zo'n 8% omhoog."
Mattia schreef: ↑28 januari 2021, 11:59 Negentiende aankoop voor 2021; United Utilities Group plc aan 930 pence.
https://uk.finance.yahoo.com/quote/UU.L?p=UU.L
http://www.unitedutilities.com
Back on topics nu:
De koers van UU staat nu aan 1031 pence, bijna 11% hoger.
Zou eigenlijk moeten verkopen maar twijfel nog want het kan nog hoger .
Laatst gewijzigd door Mattia op 14 juni 2021, 17:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Mattia schreef: ↑11 januari 2021, 15:43 Vierde aankoop voor 2021: Enagas sa aan 18,15 euro.
https://finance.yahoo.com/quote/ENG.MC?p=ENG.MC
http://www.enagas.es
De koers van Enagas doet het ook goed, staat reeds aan 19,90 euro .... bijna 10 % koerswinst dus !
Een gemiddelde is een gemiddelde maar versta dat dat moeilijk moet zijn voor u om te begrijpen .B7H4long schreef: ↑14 juni 2021, 08:26Ik kan geloven dat je moeilijkheden hebt om anderen te overtuigen van deze bewering.
Je bewering is namelijk fundamenteel fout.
De rendementen van aandelen zijn niet uniform verdeeld over de aandelen, er is een "fat-tail"
Veel individuele aandelen hebben een negatief totaal rendement.
Een paar aandelen zijn verantwoordelijk voor de positieve prestaties van de markt.
Bron: Meb Faber Research
Merk op dat een index market-cap weighted is, wat het effect nog zal versterken.
De gemiddelde annualized return van alle aandelen min 1.06%!
De gemiddelde annualized return van de markt, en dus ook de indexen is wat 5,6,7,8%?
Als stockpicker moet je dus de juiste stock kiezen uit een heel beperkte deel van de markt.
Als je niet de juiste kiest zal je slechte resultaten halen.
Bron: Seeking Alpha
Afhankelijk van markt en periode zullen de 75-90% van de laagst renderende aandelen samen maar een rendement halen van 0%.
Bron: trendfollowing.com
Als je u dan nog focust op A aandelen dan heb je alleen nog een kleine 10% van de markt over waarbij 9% bij de winnaars zit .
Als 1 hiervan bij de top zit heb je schitterende resultaten
Maar zal weer te moeilijk zijn om te bergrijpen .
Zal nog een voorbeeld geven waarom uw ETF niet interessant is , een tijdje geleden heb ik u gezegd dat Tesla een veel te groot deel uitmaakte van IWDA en overgewaardeerd was , kort daarna is Tesla beginnen dalen door die daling is IWDA verplicht geweest om die positie te verlagen en is zelfs uit de top 10 gevallen nu .
Vertel mij eens is het slim om zo te werken ? Bij een daling verkopen ze en bij een stijging kopen ze meer .
Denk dat een blinde kan inzien dat dit de domste zet is wat je kunt doen .
De juiste tactiek was dat ze verkochten toen ik zei dat het overgewaardeerd was en nu stilaan terug oppikken .
Iedereen die dit inziet maar jij
Als je dat niet begrijpt denk dat je best eens het een en ander laat nakijken in je kopje .