Dividendaandelen
TIP
Re: Dividendaandelen
IWDA is een passief indexfonds.lop schreef: ↑14 juni 2021, 13:40 Zal nog een voorbeeld geven waarom uw ETF niet interessant is , een tijdje geleden heb ik u gezegd dat Tesla een veel te groot deel uitmaakte van IWDA en overgewaardeerd was , kort daarna is Tesla beginnen dalen door die daling is IWDA verplicht geweest om die positie te verlagen en is zelfs uit de top 10 gevallen nu .
Vertel mij eens is het slim om zo te werken ? Bij een daling verkopen ze en bij een stijging kopen ze meer .
Denk dat een blinde kan inzien dat dit de domste zet is wat je kunt doen .
De juiste tactiek was dat ze verkochten toen ik zei dat het overgewaardeerd was en nu stilaan terug oppikken .
Denk jij echt dat dit IWDA aankopen en verkopen doet om het gewicht van de aandelen aan te passen aan prijsveranderingen?
Misschien even terug je nota's nalezen van "indexfondsen les 1"
Laatst gewijzigd door B7H4long op 14 juni 2021, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Verifieerbare feiten. Vervelend he.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Nu ik dacht dat dit deel van het forum ging over dividendaandelen...
M6-METROPOLE TV (MMT) is alvast een dividendaandeel.
De vooruitzichten zijn ook gunstig.
De fusie met TF1 zou op termijn gunstig moeten uitdraaien.
https://www.groupem6.fr/content/uploads ... M6-TF1.pdf
Ken de botten van de Europese marktBenjaminBuffett schreef: ↑14 juni 2021, 14:53 Nu ik dacht dat dit deel van het forum ging over dividendaandelen...
Wel juist bekijk eens wat ze gedaan hebben met Tesla, ben je echt zo blind
Het toeval wil dat er nog discussie over geweest is enkele maanden terug .
Aandeel tesla koers zakt , gewicht zakt in index gevold stukken worden verkocht aan lagere koersen .
Zo werkt een etf gevolg Tesla verdwijnt uit top 10
Maar blijf maar blind zal beter zijn voor je gemoedrust .
Iemand plaatst een bericht ivm. onverdraagzaamheid van sommige forumleden en de grap is dat een aantal forumleden zich hierover aangesproken voelen.
Er is al veel geschreven over de onverdraagzaamheid die zich de laatste jaren steeds meer laat gelden
Er is al veel geschreven over wie gelijk heeft en wie niet
Er is al veel geschreven over aandelenstrategiën
Als ik dit allemaal lees, dan blijf ik bescheiden en moet ik vaststellen dat ik er helemaal niets meer van snap.
Waarom moet je onverdraagzaam zijn, als het juist interessant kan zijn om es je mond te houden en te luisteren wat anderen te zeggen hebben.
Waarom moet je altijd gelijk hebben, als je dan de argumentatie mist van een ander zijn gelijk
Waarom moet je in een topic over een bepaalde aandelenstrategie komen argumenteren dat een ander zoveel beter is, terwijl je die zelfde tijd kunt gebruiken om je eigen strategie te verbeteren.
Discussies horen wat mij betreft in een discussie onderwerp, maar niet in een bepaalde topic.
Maar noges, wie ben ik.
Er is al veel geschreven over de onverdraagzaamheid die zich de laatste jaren steeds meer laat gelden
Er is al veel geschreven over wie gelijk heeft en wie niet
Er is al veel geschreven over aandelenstrategiën
Als ik dit allemaal lees, dan blijf ik bescheiden en moet ik vaststellen dat ik er helemaal niets meer van snap.
Waarom moet je onverdraagzaam zijn, als het juist interessant kan zijn om es je mond te houden en te luisteren wat anderen te zeggen hebben.
Waarom moet je altijd gelijk hebben, als je dan de argumentatie mist van een ander zijn gelijk
Waarom moet je in een topic over een bepaalde aandelenstrategie komen argumenteren dat een ander zoveel beter is, terwijl je die zelfde tijd kunt gebruiken om je eigen strategie te verbeteren.
Discussies horen wat mij betreft in een discussie onderwerp, maar niet in een bepaalde topic.
Maar noges, wie ben ik.
Lop, denk nu toch eens even na voor je weer begint te verwijten. Als de prijs van Tesla stijgt zal deze automatich een groter deel van het indexfonds innemen in lijn met Tesla's market cap. Als Tesla daalt zal deze automatisch een kleiner deel van het indexfonds innemen. Dit is toch de logica zelve. Het indexfonds hoeft helemaal niet te kopen of te verkopen.lop schreef: ↑14 juni 2021, 15:55Wel juist bekijk eens wat ze gedaan hebben met Tesla, ben je echt zo blind
Aandeel tesla koers zakt , gewicht zakt in index gevold stukken worden verkocht aan lagere koersen .
Mattia schreef: ↑14 juni 2021, 10:20Mattia schreef: ↑28 januari 2021, 11:59 Negentiende aankoop voor 2021; United Utilities Group plc aan 930 pence.
https://uk.finance.yahoo.com/quote/UU.L?p=UU.L
http://www.unitedutilities.com
Back on topics nu:
De koers van UU staat nu aan 1031 pence, bijna 11% hoger.
Zou eigenlijk moeten verkopen maar twijfel nog want het kan nog hoger .
Ondertussen zou ik nog vergeten dat ik deze toch verkocht heb aan 1030 pence.
Ter vergelijking:Mattia schreef: ↑14 juni 2021, 10:20Mattia schreef: ↑28 januari 2021, 11:59 Negentiende aankoop voor 2021; United Utilities Group plc aan 930 pence.
https://uk.finance.yahoo.com/quote/UU.L?p=UU.L
http://www.unitedutilities.com
Back on topics nu:
De koers van UU staat nu aan 1031 pence, bijna 11% hoger.
Zou eigenlijk moeten verkopen maar twijfel nog want het kan nog hoger .
Wereldwijd gingen de aandelen in de ontwikkelde markten tijdens die periode met 11,5% omhoog (ref: M* IWDA)
Dus het lijkt dat UU het op die periode iets minder deed dan de markt.
Ter vergelijking:Mattia schreef: ↑14 juni 2021, 10:33Mattia schreef: ↑11 januari 2021, 15:43 Vierde aankoop voor 2021: Enagas sa aan 18,15 euro.
https://finance.yahoo.com/quote/ENG.MC?p=ENG.MC
http://www.enagas.es
De koers van Enagas doet het ook goed, staat reeds aan 19,90 euro .... bijna 10 % koerswinst dus !
Wereldwijd gingen de aandelen in de ontwikkelde markten tijdens die periode met 11,2% omhoog (ref: M* IWDA)
Dus het lijkt dat Enagas het op die periode iets minder deed dan het gemiddelde van de markt.
Dan is tesla blijkbaar gecrasht met meer dan 80%ignition schreef: ↑14 juni 2021, 16:34Lop, denk nu toch eens even na voor je weer begint te verwijten. Als de prijs van Tesla stijgt zal deze automatich een groter deel van het indexfonds innemen in lijn met Tesla's market cap. Als Tesla daalt zal deze automatisch een kleiner deel van het indexfonds innemen. Dit is toch de logica zelve. Het indexfonds hoeft helemaal niet te kopen of te verkopen.lop schreef: ↑14 juni 2021, 15:55
Wel juist bekijk eens wat ze gedaan hebben met Tesla, ben je echt zo blind
Want er is 600 miljoen dollar verdwenen uit IWDA aan tesla aandelen controleer eerst de feiten voor dat je reageert alstublieft !
. dubbel
Laatst gewijzigd door B7H4long op 14 juni 2021, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
En wat is je bron daarvan?
Tesla was de 3 de positie van IWDA nu helemaal uit de top 10 gevallen laagste competent van top 10 is 0.75% van IWDA dus is tesla gezakt met 1.5% in IWDA omgerekend naar de huidige grootte van IWDA is dit 600 miljoen aan waarde
Je kan die gegevens downloden bij ishares ,
Tesla is nu 11 de positie geworden qua gewicht
Tesla staat toch nog altijd op de 8ste positie? Kan je hier zien: https://www.ishares.com/nl/particuliere ... f-acc-fundlop schreef: ↑14 juni 2021, 19:06Tesla was de 3 de positie van IWDA nu helemaal uit de top 10 gevallen laagste competent van top 10 is 0.75% van IWDA dus is tesla gezakt met 1.5% in IWDA omgerekend naar de huidige grootte van IWDA is dit 600 miljoen aan waarde
Je kan die gegevens downloden bij ishares ,
Tesla is nu 11 de positie geworden qua gewicht
Betwijfel ook ten zeerste dat Tesla ooit 3de stond. Apple, Microsoft, Amazon en Alphabet zijn altijd veel groter geweest.