Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Dit bewijst nog maar eens je aversie voor alles wat N-VA aangaat.haelewyn schreef: ↑16 juni 2021, 12:36
Al dat gezwam over wie er allemaal incompetent is : Baja.. Nog rookbommen.
De Belgische politici zijn niet altijd competent gebleken.
Jambon en De Wever scoorden bv. zeker niet als de helderste denkers of hebben alleen dingen opgelost in deze crisis als je de waarheid wil verven in meerdere lagen.
Franken met 'we hebben de regering in de tang'.
Woehahahahaha. Wat een idioot.
Graag had ik ook eens gelezen welke partijen of politici volgens wel competent zijn? Kritiek geven is gemakkelijk, alternatieven of oplossingen aanreiken iets moeilijker.
PS: tot welke strekking behoren ik en CarpeNoctem? Help ons want, kortzichtig zoals we zijn, kunnen we alle hulp gebruiken om ons het licht te laten zien ...

- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Beste m-peeters...
Lees aub wat ik schrijf en als reactie op wie of wat.
Ik antwoordde op CN en jij komt aandraven met 'dat heb ik niet gezegd' en 'voor de laatste keer'.
Als je dat ooit onder controle krijgt praten we wel verder over de rest.
Politici... Kritiek.. welke zijn wel capabel... Oplossingen en alternatieven ??.. Dat zijn allemaal vragen die dan WEL aan jou gaan gesteld worden.
Mijn aversie voor die ene partij : staat niet ter discussie hoor. Ik zei hierboven al dat dat klopt.
Tot welke strekking jullie behoren ? Ik vraag toch ook niet aan jou hoe vaak ik vandaag al gaan kakken ben. Los die vraag nou maar even zelf op.
Verder heb ik er niets meer over te zeggen. Jullie zijn alweer gewonnen. Mijn repliek is op... Ik weet niets meer.
Daar verandert dus ook niets.
Lees aub wat ik schrijf en als reactie op wie of wat.
Ik antwoordde op CN en jij komt aandraven met 'dat heb ik niet gezegd' en 'voor de laatste keer'.
Als je dat ooit onder controle krijgt praten we wel verder over de rest.
Politici... Kritiek.. welke zijn wel capabel... Oplossingen en alternatieven ??.. Dat zijn allemaal vragen die dan WEL aan jou gaan gesteld worden.

Mijn aversie voor die ene partij : staat niet ter discussie hoor. Ik zei hierboven al dat dat klopt.
Tot welke strekking jullie behoren ? Ik vraag toch ook niet aan jou hoe vaak ik vandaag al gaan kakken ben. Los die vraag nou maar even zelf op.
Verder heb ik er niets meer over te zeggen. Jullie zijn alweer gewonnen. Mijn repliek is op... Ik weet niets meer.
Daar verandert dus ook niets.

- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Heb je ze zien ruziemaken in het serieuze gedeelte van SG?
Ze verwijten ons vaak gezever in de kroeg maar 't was daar ook redelijk boel

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
-
- Verbannen Gebruiker
Dan zijn er verschillende mogelijkheden.
Met een code alleen ben je niets.
Bij het aanmelden in het vaccinatiecentrum heb je het deel van de uitnodiging met plaats, datum en uur + identiteitskaart nodig. Je zal dus die uitnodiging + identiteitskaart van die persoon moeten meebrengen.
Indien geen uitnodiging kan men wel via een scan van de identiteitskaart zien of je voor die shift ben aangemeld.
Het belangrijkste is dus de identiteitskaart van de persoon van wie je de code hebt.
Of je dan effectief binnen geraakt hangt af van de kwaliteit van de toegangscontrole. Controleren ze herhaaldelijk de foto niet goed ben je binnen en raak je gevaccineerd.
Maar officieel is dan die ander persoon gevaccineerd en jij niet. Je kan dus nooit een certificaat op eigen naam krijgen.
Dus ik begrijp nog altijd het doel van het opzet niet goed.
-
- Verbannen Gebruiker
Denk je nu echt dat dit voor een wereld pharma speler ook maar een seconde een punt van voordeel oplevert?
Dan draait het alleen om de winst die men kan maken met een product.
En België en zeker Vlaanderen heeft geen enkel argument om druk te zetten omdat een wereldspeler toevallig op hun grondgebied gevestigd is. Ze mogen braaf zijn en al heel blij dat dit lokale werkgelegenheid schept.
De beslissingen van zo'n concern worden ook al lang niet meer lokaal genomen.
Dat Israël een voorkeursbehandeling kreeg van Pfizer was tweerichtingsverkeer.
Israël deed niet moeilijk over de prijs en had er geen enkel probleem mee om in het beginstadium zijn bevolking als proefkonijn door Pfizer te laten gebruiken en alle persoonlijke medische data van gevaccineerden door te spelen aan Pfizer.
Was dat hier het geval geweest was het kot te klein geweest, ongetwijfeld met veel SG'ers op de eerst rij, wegens onverantwoordelijkheid van de overheid om zijn bevolking als proefkonijnen ter beschikking te stellen, beladingsgeld te verspillen en inbreuk op de privacy.
België en Vlaanderen zijn betreffende de vaccinaties ook al lang niet meer de slechtste leerlingen van de klas.
In het geheel van de Covid pandemie gezien is het verschil in tijd voor vaccinaties ook maar een marginaal gegeven meer.
Klein verschil is dat de bevolking hier tamelijk rot verwend is.
Een jaar gelden zou iedereen er alles voor over gehad hebben om in de huidige situatie te verkeren. Nu is het weer individualisme troef. Eigen vakantie gaat voor, eigen keuze voor vaccin gaat voor, eigen keuze van tijdslot gaat voor, eigen situatie gaat voor,..... Kortom, we zijn zoals vanouds terug in het ik-tijdperk.
We zitten nu in Vlaanderen momenteel in een luxe positie die men een dik half jaar geleden nog voor onmogelijk hield.
Maar dat is al allemaal terug vergeten. Laten we ons vooral blijven concentreren op ieder detail dat niet volledig in ons voordeel is.

My point exactly !

-
- Verbannen Gebruiker
En welk punt wil je nu maken? Want dat is me volstrekt onduidelijk.
Ik neem aan dat je echte leven zich niet afspeelt op een filmset of louter in je hoofd?
In elk geval kan ik alle hulp en verduidelijking van jou gebruiken om het licht hierop te laten schijnen.
Beste, dit was van mijn kant uit alleen maar een reactie op een andere commentaar dat het meedoen aan de "EU-groepsaankoop van vaccins" een voordeel inzake beschikbaarheid oplevert omdat veel van die farmareuzen in Europa gevestigd zijn.David_DeWa schreef: ↑16 juni 2021, 14:45Denk je nu echt dat dit voor een wereld pharma speler ook maar een seconde een punt van voordeel oplevert?
Dan draait het alleen om de winst die men kan maken met een product.
En België en zeker Vlaanderen heeft geen enkel argument om druk te zetten omdat een wereldspeler toevallig op hun grondgebied gevestigd is. Ze mogen braaf zijn en al heel blij dat dit lokale werkgelegenheid schept.
De beslissingen van zo'n concern worden ook al lang niet meer lokaal genomen.
Dat Israël een voorkeursbehandeling kreeg van Pfizer was tweerichtingsverkeer.
Israël deed niet moeilijk over de prijs en had er geen enkel probleem mee om in het beginstadium zijn bevolking als proefkonijn door Pfizer te laten gebruiken en alle persoonlijke medische data van gevaccineerden door te spelen aan Pfizer.
Was dat hier het geval geweest was het kot te klein geweest, ongetwijfeld met veel SG'ers op de eerst rij, wegens onverantwoordelijkheid van de overheid om zijn bevolking als proefkonijnen ter beschikking te stellen, beladingsgeld te verspillen en inbreuk op de privacy.
België en Vlaanderen zijn betreffende de vaccinaties ook al lang niet meer de slechtste leerlingen van de klas.
In het geheel van de Covid pandemie gezien is het verschil in tijd voor vaccinaties ook maar een marginaal gegeven meer.
Klein verschil is dat de bevolking hier tamelijk rot verwend is.
Een jaar gelden zou iedereen er alles voor over gehad hebben om in de huidige situatie te verkeren. Nu is het weer individualisme troef. Eigen vakantie gaat voor, eigen keuze voor vaccin gaat voor, eigen keuze van tijdslot gaat voor, eigen situatie gaat voor,..... Kortom, we zijn zoals vanouds terug in het ik-tijdperk.
We zitten nu in Vlaanderen momenteel in een luxe positie die men een dik half jaar geleden nog voor onmogelijk hield.
Maar dat is al allemaal terug vergeten. Laten we ons vooral blijven concentreren op ieder detail dat niet volledig in ons voordeel is.![]()
![]()
Twee van die reuzen hebben een vestiging in België ... het argument van beschikbaarheid is dus geen reden om de aankoop Europees te organiseren en niet lokaal.
Ik heb trouwens geen enkel probleem dat het Europees werd georganiseerd maar:
- het grote voordeel zal het prijsvoordeel zijn en niet de beschikbaarheid.
- de organisatie van de groepsaankoop (de aanbesteding) was geen succes wegens te weinig dwingende bepalingen in de bestekken waardoor spelers als AZ of J&J vrij spel hebben om anderen prioritair te bevoorraden met vaccins die in Europa werden geproduceerd.
Ik hoop vooral dat Europa lessen geleerd heeft uit deze aanbesteding en dat het van veel naïviteit getuigt om zomaar te rekenen op de goodwill van farmareuzen om vaccins te leveren als ze elders voor diezelfde vaccines meer geld kunnen krijgen.
Als je een grap moet uitleggen van begin tot einde is het geen grap meer ...David_DeWa schreef: ↑16 juni 2021, 15:16En welk punt wil je nu maken? Want dat is me volstrekt onduidelijk.
Ik neem aan dat je echte leven zich niet afspeelt op een filmset of louter in je hoofd?
In elk geval kan ik alle hulp en verduidelijking van jou gebruiken om het licht hierop te laten schijnen.
Soit, het ging over de opmerking dat CarpeNoctem en ik tot dezelfde strekking behoren. Mijn respons gaat over de reactie van CarpeNoctem hierop ... Duidelijk zo?
-
- Verbannen Gebruiker
Neen. maar dat geeft niet.
Ik onthou, zo begrijp ik het nu toch, dat het slechts een grap was en niet serieus moet genomen worden.
Dan moet het inderdaad niet duidelijk zijn.
Probleem voor andere lezers is wel wanneer moeten we een commentaar dan als serieus nemen en wanneer is het gewoon zwans en maar om te lachen?
-
- Verbannen Gebruiker
Ik begrijp het nog steeds niet.
Het is niet omdat een pharmareus op jouw grondgebied gevestigd is dat je als inwoner/overheid van dat land dan voorrang krijgt inzake beschikbaarheid.
Als klein land is de hoeveelheid van je bestelling dan te marginaal om van enig voordeel te genieten. Ook inzake beschikbaarheid. En zeker inzake prijs. Voor beiden sta je dus op de laatste rij.
Welke druk ga je als Vlaanderen uitoefenen op Pfizer en J&J om vlugger vaccins ter beschikking te krijgen dan elders?
De EU is in zijn totaliteit groot genoeg om op dat vlak wel druk uit te oefenen.
Dat ze, in vergelijking met andere grote landen, een paar steken hebben laten vallen behoort tot de mogelijkheden maar dat betekent daarom nog niet dat je als klein land het allemaal veel vlugger voor elkaar gekregen zou hebben.
Zeker niet met een Vlaamse overheid die het in het begin allemaal niet zo serieus opnam en een, in die tijd, nauwelijks aanwezige federale overheid.
Noch Pfizer, noch J&J is gevestigd in de Antwerpse haven.
-
- Verbannen Gebruiker
Vandaag zijn er in het lokale vaccinatiecentrum op de reguliere uitgenodigden 7% weigeraars.
Een uitgelezen kans voor de ingeschrevenen op de QVAX reservelijst om vroeger dan voorzien een Pfizer vaccin te bekomen.
Er waren er zelfs bij die één minuut na het sluitingsuur nog kwamen aangehold en met succes.
Een uitgelezen kans voor de ingeschrevenen op de QVAX reservelijst om vroeger dan voorzien een Pfizer vaccin te bekomen.
Er waren er zelfs bij die één minuut na het sluitingsuur nog kwamen aangehold en met succes.

- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker
Ja, maar dat zijn grote mensen die ruzie maken over serieuze zaken. Als de kleine kinderen in de virtuele kroeg ruzie maken worden de grote repressieve middelen bovengehaald, lijstjes e.d. De nog kleinere kindjes in de wetstraat moeten nogal bang zijn van die jeugdige tooghangers wanneer die de politieke gang van zaken in vraag beginnen stellen met dat klein, virtueel bezopen en nog groeiend brein. Zo bang zelfs dat het universele recht op de vrijheid van meningsuiting eraan moet geloven en censuur een geoorloofd wapen in het totalitaire arsenaal wordt.CarpeNoctem schreef: ↑16 juni 2021, 13:28 Heb je ze zien ruziemaken in het serieuze gedeelte van SG?
Ze verwijten ons vaak gezever in de kroeg maar 't was daar ook redelijk boel![]()
Alle respect voor TooTall's beslissing om letterlijk in de anonimiteit te verdwijnen, gezien zijn functie en werkgever. Opvallend inderdaad dat dat zolang moet duren, misschien wel omwille van zijn functie bij die welbepaalde werkgever omdat één van zijn collega's (ongevraagd?) tot media-ster, euh, gebombardeerd werd.
Idem voor FTP, waar het blijkbaar wel een fluitje van een cent was voor de wipmaster om op die delete knop te drukken.
Wat die ban betreft in het 'serieuze' gedeelte van dit forum: U zal conformeren. Dat staat toch in steen gebeiteld! Dat er na al die millennia nog mensen zijn die zich maar niet aan de regels kunnen houden, wordt zo langzamerhand toch onbegrijpelijk.
Mattia ging in tegen het dogma van de religie van het indexbeleggen, en non-conformiteit zal met alle middelen bestraft worden. Eigen schuld, dikke bult is het riedeltje van de parmantig braafsten. Dat hij gelijk heeft en die brave idioten voor een pijnlijke uitschuiver wou waarschuwen, doet uiteraard niets te zake. Regels zijn regels, en dogma's worden niet in vraag geteld.
Ik heb hier meermaals het vermoeden geuit dat hier posters actief zijn die ergens op een loonlijst staan. Dat vermoeden is weer wat versterkt. Probeer op zijn minst te begrijpen waar u uw spaargeld in belegt, dat is toch een neutraal en altijd geldend advies waar niemand mee de mist in kan.
De opbouw en (rekenkundige) regels van een index zijn redelijk openbare informatie, met de nodige zoek moeite zeker te vinden dus. Hier alvast 2 startpunten:
https://www.euronext.com/en
https://www.ftserussell.com
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
Look who's back!
Eindelijk terug lange epistels die nagels met koppen slaan. Zoals onkruid niet vergaat, blijven die nagels ook steeds weer boven komen. Blijven kloppen, Dean.
Eindelijk terug lange epistels die nagels met koppen slaan. Zoals onkruid niet vergaat, blijven die nagels ook steeds weer boven komen. Blijven kloppen, Dean.