Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Ik zal voortaan mijn grappen aankondigen met "begin grap" en "einde grap". Net zoals het niet grappig is als je een grap moet uitleggen, is het ook niet grappig als je een grap moet aankondigen ...David_DeWa schreef: ↑16 juni 2021, 15:42Neen. maar dat geeft niet.
Ik onthou, zo begrijp ik het nu toch, dat het slechts een grap was en niet serieus moet genomen worden.
Dan moet het inderdaad niet duidelijk zijn.
Probleem voor andere lezers is wel wanneer moeten we een commentaar dan als serieus nemen en wanneer is het gewoon zwans en maar om te lachen?

"Begin grap"
Gelukkig maar, anders waren de vaccins misschien besmet met PFOS ...
"Einde grap"
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Idd. Zoveel plezanter hier als er wat verschillende klokken luiden.
Ik heb hersencellen tekort om mensen te begrijpen die zo graag in een echokamer vertoeven

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En dan nu op de planeet België:David_DeWa schreef: ↑6 juni 2021, 14:21De enige die nu echt aan het zeveren is ben jij. En dat weet je zelf maar al te goed.Aerolla schreef: ↑6 juni 2021, 14:11 Nee, nee, je vraagt aan die vriendelijke mens in het vacinatiecentrum om je vaccin te injecteren in de wasbak, en mooi tegen de computer te zeggen dat het in je arm kwam...
Sorry, maar voor iemand jonger dan 40 jaar, is het de meest rationele oplossing...
En komaan, laat ons niet zeveren, bijna iedereen doet dat...
Dat hoeft geen 150$ te kosten, ik vind 20€ een faire prijs (en eigenlijk al te hoog, maar bon)![]()
En neen, wat jij hierboven voorstelt doet in de praktijk bijna niemand. En ook dat weet je.
Je vraagt aan medici en medisch personeel dan wel mee te werken aan jouw fraude.
Niemand gaat frauderen voor 20€ om een ander een plezier te doen.
Faux vaccinés contre 200€ à Pepinster:
Het enige waar Aerolla naast zat was de prijsProfiter des avantages de la vaccination pour voyager tout en évitant l'injection, voilà une attitude qui n'est pas rare selon le personnel du centre de Pepinster. "Directement parfois dans les box de vaccination. Il y a certains infirmiers qui nous ont remonté des demandes pour pouvoir être enregistrés vaccinés sans passer par la case piqûre. Et d'autres personnes qui demandent à des administratifs travaillant dans un centre pour voir ce qu'il est possible de faire pour être enregistré comme vaccinés sans y passer quoi", révèle encore Xavier Doome.

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
200€ vind ik wel overdreven...
Dat is voor mij te veel
Maar ja, kom , alsof dit niet vaker gebeurd....
Dat is voor mij te veel
Maar ja, kom , alsof dit niet vaker gebeurd....
Ach, er gebeurt wel meer in die centra.
Via een verpleegster een prik van J&J komen halen, een risicopatiënt een astrake geven, je laten gelden als burgemeester, ...
Maar een J&J vragen terwijl je op de lijst van de astra's staat, nee dat gaat niet ...
Via een verpleegster een prik van J&J komen halen, een risicopatiënt een astrake geven, je laten gelden als burgemeester, ...
Maar een J&J vragen terwijl je op de lijst van de astra's staat, nee dat gaat niet ...

Met de deltavariant laten ze ook uitschijnen dat het vooral de niet-gevaccineerden zijn die het krijgen. Weet niet wat ik er van moet denken.haelewyn schreef: ↑15 juni 2021, 08:56 UK heeft een hoge vaccinatiegraad maar ook een ferme opstoot door de Indiase variant.
Ik heb nog geen cijfers gezien die bevestigen dat het vooral niet-gevaccineerden zijn die het krijgen of mensen met maar één prik.
Al laat men dat toch uitschijnen en misschien is dat juiste informatie.
J&J : belabberde resultaten, naargelang de oorsprong van de cijfers rond de (dik) 60 procent doeltreffendheid met één vaccin.
Bij A2 was dat een schande. Bij J&J schijnt Jan Modaal het niet door te hebben of er niet om te geven.
1. Mensen die niet gevaccineerd zijn zijn vatbaarder
2. De jagen de mensen op stang door een beetje te dreigen dat als ze zich niet vaccineren, corona gaan krijgen.
Nee, dat snap ik.David_DeWa schreef: ↑16 juni 2021, 14:26Dan zijn er verschillende mogelijkheden.
Met een code alleen ben je niets.
Bij het aanmelden in het vaccinatiecentrum heb je het deel van de uitnodiging met plaats, datum en uur + identiteitskaart nodig. Je zal dus die uitnodiging + identiteitskaart van die persoon moeten meebrengen.
Indien geen uitnodiging kan men wel via een scan van de identiteitskaart zien of je voor die shift ben aangemeld.
Het belangrijkste is dus de identiteitskaart van de persoon van wie je de code hebt.
Of je dan effectief binnen geraakt hangt af van de kwaliteit van de toegangscontrole. Controleren ze herhaaldelijk de foto niet goed ben je binnen en raak je gevaccineerd.
Maar officieel is dan die ander persoon gevaccineerd en jij niet. Je kan dus nooit een certificaat op eigen naam krijgen.
Dus ik begrijp nog altijd het doel van het opzet niet goed.
Ikzelf woon in Gent en heb nog geen uitnodiging gekregen, die komt wel eind juni denk ik dan.
De persoon van wie ik een code heb gekregen hoeft het vaccin niet en hij zei letterlijk, hier neem de mijne en heb gewoon die code gekregen. Maar het is me inmiddels duidelijk dat ik er niets mee kan doen, dus zal die code gewoon laten voor wat het is.
Heb nog een vraag:
Ik heb gelezen dat je uitnodiging slechts 30 dagen geldig is, daarna kun je kun je geen afspraak meer maken en wordt je ook niet meer uitgenodigd.
Mijn vraag nu is een pure denkwijze, stel dat je in juli 2 weken op reis gaat en je verliest hier al 2 weken van de 30 dagen. Stel dat je na terugkomst van de reis een afspraak wil boeken maar de eerstvolgende 2 weken zijn volzet waardoor je niet gevaccineerd geraakt binnen de 30 dagen. Heb je dan gewoon dikke PECH of lukt het alsnog om een afspraak te boeken?
Nee, ik ga niet op reis. Was gewoon een bedenking die ik me maakte aangezien ik het wel zie gebeuren bij velen.
Ik heb gelezen dat je uitnodiging slechts 30 dagen geldig is, daarna kun je kun je geen afspraak meer maken en wordt je ook niet meer uitgenodigd.
Mijn vraag nu is een pure denkwijze, stel dat je in juli 2 weken op reis gaat en je verliest hier al 2 weken van de 30 dagen. Stel dat je na terugkomst van de reis een afspraak wil boeken maar de eerstvolgende 2 weken zijn volzet waardoor je niet gevaccineerd geraakt binnen de 30 dagen. Heb je dan gewoon dikke PECH of lukt het alsnog om een afspraak te boeken?
Nee, ik ga niet op reis. Was gewoon een bedenking die ik me maakte aangezien ik het wel zie gebeuren bij velen.
-
- Verbannen Gebruiker
Dat is overbodig.
Een goede grap spreekt voor zichzelf en de pointe wordt wordt door iedereen begrepen.
Als je iets moet aankondigen als een grap of nadien de pointe moet uitleggen is het meestal geen goede grap of werkt het alleen voor een zeer beperkt publiek. En in dat laatste geval is het meestal ook geen goede grap.
Als je een statement nadien moet gaan vergoelijken als een grap, het was maar om te lachen, heb je waarschijnlijk een statement neergezet dat niet duidelijk of helder was of is dat het enige argument dat nog restte om een slecht statement nog proberen recht te trekken.
-
- Verbannen Gebruiker
De beste oplossing is dat de persoon die met dat reëel probleem zit zich richt tot de hulplijn van zijn lokaal vaccinatiecentrum en daar zijn situatie uitlegt en om een oplossing vraagt.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
:Oazerty_123 schreef: ↑16 juni 2021, 21:15Jonger dan 29 dus
Collega van mij die juist geen 30 is en in Gent woont heeft gisteren uitnodiging gekregen (en gaat zondag om zijn prik).
Ik ben begin de 30. Lijkt me vreemd. Collega van me is 37 en heeft pas maandag de brief ontvangen. Denk nu ook niet dat het nog lang zal duren, verwacht het in de loop van volgende week.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Wel alles via email (en sms) ontvangen, via de EBox. Als je inderdaad op de brief wacht kan het langer durenKevva schreef: ↑16 juni 2021, 21:30:Oazerty_123 schreef: ↑16 juni 2021, 21:15
Jonger dan 29 dus
Collega van mij die juist geen 30 is en in Gent woont heeft gisteren uitnodiging gekregen (en gaat zondag om zijn prik).
Ik ben begin de 30. Lijkt me vreemd. Collega van me is 37 en heeft pas maandag de brief ontvangen. Denk nu ook niet dat het nog lang zal duren, verwacht het in de loop van volgende week.

- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Los van het feit dat jij niet verantwoordelijk bent voor het ontbreken van enige kennis van begrijpend lezen van je medeSG'ers ben ik een goeie tegengekomen vandaag op Twitter:
Hat tipOpvallend: het enige wat in de Antwerpse haven (één vd grootste chemische clusters ter wereld) geen vetzakkerij uitstoot is de kerncentrale van Doel, en die gaan we sluiten.