Schenking huis bij opnemen in brandpolis ?
Schenking huis bij opnemen in brandpolis ?
Gisteren hebben mijn ouders hun huis geschonken aan mij en mijn broer. Nu zei de notaris dat we best het huis laten opnemen in onze eigen brandpolis betreft natuurrampen.
Wat voor zin heeft dit want mijn ouders wonen nog steeds in het huis en hebben hun eigen brandpolis die alles dekt inc natuurrampen ?
Wat voor zin heeft dit want mijn ouders wonen nog steeds in het huis en hebben hun eigen brandpolis die alles dekt inc natuurrampen ?
Re: Schenking huis bij opnemen in brandpolis ?
De verantwoordelijkheden van eigenaar en bewoner zijn verschillend voor de brandverzekering.
Jullie zijn de eigenaar nu.
Jullie zijn de eigenaar nu.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Jaren geleden heeft mijn tante hetzelfde gedaan.
De notaris heeft ons nooit gezegd dat we dat moesten doen.
Ik val hierbij uit de lucht...
De notaris heeft ons nooit gezegd dat we dat moesten doen.
Ik val hierbij uit de lucht...
De bewoner zal nu vruchtgebruiker zijn vermoed ik. Zal verzekeringstechnisch gelijkgeschakeld worden met huurder.
Eigenaar neemt dus best zelf eigen brandpolis.
Eigenaar neemt dus best zelf eigen brandpolis.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het belangrijkste is dat het gebouw verzekerd is op de correcte manier.
Wellicht kan de brandverzekering van de vruchtgebruiker ook het gebouw blijven dekken.