Rabobank.be stopt er (bijna) mee
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Rabobank.be stopt er (bijna) mee
Tot en met valutadatum 01/07/2021: 0,01% basis + 0,25% getrouw
Vanaf valutadatum 02/07/2021: 0,01% basis
"je verhuist je spaargeld best zo vlug mogelijk" is dus nogal kort door de bocht ...
Dat vind ik goed. Dan krijg je alle rentes van de komende jaren nu in één keer.Rabo Termijnrekeningen die vervallen na 1 september 2021 worden door ons afgesloten. U krijgt op 1 september 2021 uw inleg uitbetaald plus de volledige rente die u zou hebben ontvangen op de eindvervaldag van uw Rabo Termijnrekening.
Voor sommigen is er toch een voordeeltje al. Er is allemaal geen haast bij.
Laatst gewijzigd door Jamesken op 17 juni 2021, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Spijtig genoeg kunnen we geen nieuwe termijnrekeningen meer openen :-)
Ze roken ons uit. Als ons geld moet naar een andere rekening. Ik sta al bij bijna iedere bank waar ik klant ben met 100.000 Euro. Pfft. Weeral risico erbij En geen bal interest meer. Drama drama drama. Deze rente-malaise kost mij jaarlijks vele 10.000 den Euros. Ik betaal liever meer BTW dan deze situatie.
Dit is ook een aaanslag op de middenklasse
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Geen ervaring met faillissement van Santander.
Enkel met het gebruik van hun spaarrekeningen en dat werkt perfect.
Ik zie niet direct in waarom Santander gevaarlijker zou zijn dan menig andere bank.
Ik heb het grootste deel van mijn spaargeld verdeeld over Medirect en Santander.
Mijn Rabobank.be spaarrekeningen heb ik nog, maar daar staat sinds begin 2020 niets meer op.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Misschien je financiële strategie eens herdenken dan ?Lukske schreef: ↑17 juni 2021, 11:15 Ze roken ons uit. Als ons geld moet naar een andere rekening. Ik sta al bij bijna iedere bank waar ik klant ben met 100.000 Euro. Pfft. Weeral risico erbij En geen bal interest meer. Drama drama drama. Deze rente-malaise kost mij jaarlijks vele 10.000 den Euros. Ik betaal liever meer BTW dan deze situatie.
Edit: was misschien ironisch bedoeld (aan de reactie van Jamesken te zien)
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 17 juni 2021, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Lukske schreef: ↑17 juni 2021, 11:15 Ze roken ons uit. Als ons geld moet naar een andere rekening. Ik sta al bij bijna iedere bank waar ik klant ben met 100.000 Euro. Pfft. Weeral risico erbij En geen bal interest meer. Drama drama drama. Deze rente-malaise kost mij jaarlijks vele 10.000 den Euros. Ik betaal liever meer BTW dan deze situatie.
Als je uitsluitend naar de veiligheid kijkt, dan denk ik wel dat je daar goed zit.
Maar voor de rente moet je het niet doen.
Ikzelf heb bij Argenta een zichtrekening met Mastercard, Argenta-Flex, en Argen-Co. Maar op mijn spaarrekening laat ik alleen een bedrag staan om eventueel de Mastercard uitgaven te compenseren.
wat is het alternatief? aandelen, fondsen,....allemaal goed voor de bank en misschien voor de aankoper maar die beurzen blijven niet stijgen hoor. Ooit ploft het en DAN ga ik er wellicht instappen. Maar voorlopig staat de beurs na quasi 10 jaar stijgen artificieel hoog dankzij de centrale banken (de overheid dus).Jamesken schreef: ↑17 juni 2021, 11:26Lukske schreef: ↑17 juni 2021, 11:15 Ze roken ons uit. Als ons geld moet naar een andere rekening. Ik sta al bij bijna iedere bank waar ik klant ben met 100.000 Euro. Pfft. Weeral risico erbij En geen bal interest meer. Drama drama drama. Deze rente-malaise kost mij jaarlijks vele 10.000 den Euros. Ik betaal liever meer BTW dan deze situatie.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Dus zelfs nieuwe stortingen (tot 1/7/21) brengen nog een jaar 0.26% op?
Ik heb geen haast bij het overzetten naar een nieuwe rekening.
Ik heb geen haast bij het overzetten naar een nieuwe rekening.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat staat n.m.i. los van de stopzetting van rabobank.beLukske schreef: ↑17 juni 2021, 11:38 wat is het alternatief? aandelen, fondsen,....allemaal goed voor de bank en misschien voor de aankoper maar die beurzen blijven niet stijgen hoor. Ooit ploft het en DAN ga ik er wellicht instappen. Maar voorlopig staat de beurs na quasi 10 jaar stijgen artificieel hoog dankzij de centrale banken (de overheid dus).
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Stopzetting spaarrekeningen Rabobank
En welke banken zijn even interessant als Rabobank of beter ?
Behalve Keytrade en Santander waar ik veel negatief over lees, welke banken krijgen jullie voorkeur?
Behalve Keytrade en Santander waar ik veel negatief over lees, welke banken krijgen jullie voorkeur?
Re: Stopzetting spaarrekeningen Rabobank
Ik ben uiteindelijk gestart met 'beleggen', alhoewel ik er heel veel op tegen heb en er geen zin in had...
Een spaarrekening openen bij een bank waar ik niet achter sta om toch maar een BEETJE intrest te krijgen wil ik ook niet.
MeDirect vinden er hier een aantal OK.
Ikzelf heb er niets voor en enkel tegen dus daar ga ik niet shoppen.
Een spaarrekening openen bij een bank waar ik niet achter sta om toch maar een BEETJE intrest te krijgen wil ik ook niet.
MeDirect vinden er hier een aantal OK.
Ikzelf heb er niets voor en enkel tegen dus daar ga ik niet shoppen.