Rabobank.be: stopt er mee in Belgie
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Rabobank.be: stopt er mee in Belgie
Als 1 van de inlogmogelijkheden, volledig akkoord. Iedereen kan dan kiezen om Itsme als main of backup te gebruiken.
Maar ik wil dus van elke bank naast Itsme nog een andere inlogmogelijkheid ook behouden.
Als er ooit een probleem is met Itsme of je telefoon laat het afweten of speel je kwijt, ...
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Kan je dan met Itsme geld afhalen?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Nee. Daarvoor heb je nog altijd een bankkaart nodig. Itsme geeft je toegang tot beveiligde websites van onder andere banken en overheidsinstellingen.
+1 ... Als onze huidige maatschappij de "vooruitgang" is dan zijn we nog ver van huis.witte merel schreef: ↑22 maart 2021, 11:32 Inderdaad, zeker geen vooruitgang ! En 'amturingas' is helemaal naar de oudheid teruggeslagen.
Belachelijk om dit te zien als een tegenstelling tussen conservatieven en progressieven.
Jongeren beseffen niet wat ze zichzelf aandoen door als progressieven mee te springen in elke nieuwe trend. Dan verplichten ze zichzelf om de twee jaar nieuw materiaal aan te schaffen, de beste abonnementen ter beschikking te hebben, de laatste besturingssystemen enz. Want dit is een verhaal dat nooit stopt hoor. Dit gaat steeds sneller met een ongelooflijke vervuiling, verspilling en CO² uitstoot. Hoe lang gaan mensen dit nog verdragen ? En dan klagen de jongeren, die met twee moeten gaan werken om hun lening af te betalen, dat ze er onderdoor gaan en regelmatig met psychische problemen kampen, omwille van de stress van hetgeen ze na de uren nog allemaal moeten in orde brengen (internet mag en al zeker in het weekend nooit uitvallen of hun wereld stort in).
Om maar een voorbeeld te geven : toen ik kind was zaten de mensen 's avonds buiten in de straat te babbelen en kinderen buiten te spelen ... tegenwoordig kent niemand zijn buren nog, zitten de kinderen opgesloten in hun kamer naar hun scherm te staren wachtend op de volgende "like" die ze krijgen van hun ingebeelde vrienden, kijken mensen elkaar niet meer aan, wordt alles en iedereen radicaler in zijn denken. Maar hey, dat is nu eenmaal de vooruitgang ...
En let verder maar niet te veel op "AlanTuring/geef maar gas" die kan enkel denken in zwart - wit : conservatief-progressief, angstig-rationeel, slim-dom, vaccinlover-antivaxxer ... van shades of grey (niet de boeken/films ) heeft hij nog nooit gehoord
Vandaag een mail gekregen dat ze de spaarrekeningen zullen opheffen op 1 juli 2022. Klanten hebben dus een jaar tijd om een andere oplossing te zoeken. De rente wordt vanaf 1 juli 2021 ook verlaagd naar het wettelijk minimum van 0,11%.
Nog maar vorig jaar mijn spaarbuffer verplaatst naar daar en ook verschillende rekeningen (eigen, gezamenlijk, voor zoon, dochter). Wordt dus een heel gedoe allemaal om dit allemaal ergens anders onder te brengen.
Nog maar vorig jaar mijn spaarbuffer verplaatst naar daar en ook verschillende rekeningen (eigen, gezamenlijk, voor zoon, dochter). Wordt dus een heel gedoe allemaal om dit allemaal ergens anders onder te brengen.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Bij MeDirect krijg je een code toegestuurd telkens je je wilt aanmelden ... dus ja, je hebt een telefoon nodig.
Toen ik daar een paar jaar geleden bij de wijziging van inlogprocedure hen er op wees dat ze me als het ware verplichten om een gsm/smartphone aan te schaffen kreeg ik als antwoord : ja ... (alléé, niet rechtstreeks maar toch).
Ik heb dan maar de gsm van mijn vrouw ingegeven
Inderdaad vandaag ook mail gekregen::DonDraper schreef: ↑17 juni 2021, 13:15 Vandaag een mail gekregen dat ze de spaarrekeningen zullen opheffen op 1 juli 2022. Klanten hebben dus een jaar tijd om een andere oplossing te zoeken. De rente wordt vanaf 1 juli 2021 ook verlaagd naar het wettelijk minimum van 0,11%.
-vanaf 1 juli 2021 rente naar 0.10%+0.01% en voor nieuwe stortingen na die datum... enkel nog basisrente 0.01%...
-op 1 juli 2022: saldi spaarrekeningen overgeschreven naar je Rabo zichtrekening
-Later volgt dan een mail ivm afsluiting Rabo zichtrekening.
En ik was sinds een jaartje voor maandsparen van ING Tempo naar Rabo plus (die ik ook had) overgeschakeld.
Nu zal ik dan nog maar eens overschakelen naar m'n Medirect Maandsparen Max.
Het maandelijks sparen blijft, enkel de spaarrekening waarnaar gestort wordt veranderd...
En na 1 juli 2022 alles van de zichtrekening naar een andere spaarrekening verhuizen... Geen nut om het dan nog bij Rabo te laten staan tot ze definitief de deur toe doen...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Uit eerdere communicatie (waarvan ik denk dat het letterlijk copy-paste was), begrijp ik:
- vanaf valutadatum 2 juli 2021 is de rente 0,01% en geen getrouwheidsintrest, zowel voor "nieuwe stortingen" als voor "niet-nieuwe stortingen" die aan een nieuwe getrouwheidsperiode beginnen
Zie ook:
- rabobank-be-stopt-er-bijna-mee-t29790-75.html#p513189
- rabobank-be-stopt-er-bijna-mee-t29790-105.html#p513230
Er is een getrouwheidspremie van 0,10%, dat is het wettelijk minimum bij gereglementeerde spaarrekeningen.
Getrouwheidspremie krijg je voor geld die een jaar op de rekening staat.
Aangezien Rabobank de deuren sluit met ingang van 1 juli 2022 kan geld dat gestort wordt na 1 juli 2021 dus geen jaar meer op de rekening staan ... dus geen getrouwheidspremie meer voor nieuwe stortingen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Kan rabobank.be er niet voor zorgen - net zoals voor pensioensparen -dat ze een overnemer van hun (bank)rekeningen vinden.
Voor het pensioensparen was het keytradebank, zo verdient Rabo en Keytrade er nog wat aan.
En het bezorgt ons veel minder werk, al onze schuldenaars verwittigen dat ze niet meer op rabo mogen storten
Zeker als je met een schuldenaar in de clinch ligt is dat niet zo eenvoudig, zo een pipo die nooit een aangetekende brief in ontvangst neemt.
Voor het pensioensparen was het keytradebank, zo verdient Rabo en Keytrade er nog wat aan.
En het bezorgt ons veel minder werk, al onze schuldenaars verwittigen dat ze niet meer op rabo mogen storten
Zeker als je met een schuldenaar in de clinch ligt is dat niet zo eenvoudig, zo een pipo die nooit een aangetekende brief in ontvangst neemt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Blijkbaar (en eigenlijk niet verwonderlijk) niet hé ...
Welke partij zou er op dit moment geïnteresseerd zijn in een hoop spaar klanten/rekeningen/kapitalen ?
De meesten doen alle moeite om geen spaargeld aan te trekken of liefst zelfs wat af te stoten ...
Daar viel en valt aan te verdienen...
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 17 juni 2021, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.