hulp bij beleggen/ uitbereiding portefuille
TIP
Re: hulp bij beleggen/ uitbereiding portefuille
Kan het zijn dat sommigen liever voor het gemak selectief de geschiedenis herschrijven?
Enkelen stellen het voor als een forumstrijd tussen actieve en passieve beleggers.
Als 100% actieve belegger heb ik echt geen enkele boodschap aan de 'etiquette' en bij wijlen van de pot gerukte argumentatie uit Mattia zijn posts.
Op 1-2-3 is een thread om zeep.
Actief vs Passief is het punt niet.
Als 100% actieve belegger heb ik echt geen enkele boodschap aan de 'etiquette' en bij wijlen van de pot gerukte argumentatie uit Mattia zijn posts.
Op 1-2-3 is een thread om zeep.
Actief vs Passief is het punt niet.
Laatst gewijzigd door el perro op 17 juni 2021, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Klopt, sommigen mogen hier altijd op de man spelen, maar als een lid een bepaald groepje niet aanstaat krijgt hij een ban.
Idd pmu. Topics van zeezout, gpv1, ... zijn geen problemen mee. Maar zij posten respectvol en hun postings zijn onderbouwd. Ze posten heel transparant het successen maar ook hun verliezen en durven toe te geven als ze zich vergissen.
Ik denk dat jullie eens de TA-topics moeten bekijken dan...
Het is heel simpel: er is een uitgebreid topic over indexbeleggen, dat welbekend is bij iedereen, en we moeten dus alles over indexbelegger daarin houden.
De laatste dagen werden er topics aangemaakt over indexbeleggen, puur met de bedoeling om uit te dagen, hopend op de discussies...
Ik ben zeker niet akkoord met wat Mattia zegt qua stijl en zelfs inhoud niet echt altijd, en ik volg hem zeker niet op, maar ik snap volledig zijn frustratie, en die deel ik (en velen anderen hier)
Dus ik snap niet waarom BH4long geen ban krijgt dan (ik snap het wel, vooral staat van dienst, maar het is unfair)
(PS: hij moet van mij geen ban krijgen, hij is een toegevoegde waarde hier, maar we moeten wel consequent zijn...)
Tijdelijke ban voor beide lijkt mij de meest correcte beslissing... (dat zou toch zijn wat ik zou beslist hebben)
Verder sluit ik me aan bij de meeste reacties hiervoor ^^
Het is heel simpel: er is een uitgebreid topic over indexbeleggen, dat welbekend is bij iedereen, en we moeten dus alles over indexbelegger daarin houden.
De laatste dagen werden er topics aangemaakt over indexbeleggen, puur met de bedoeling om uit te dagen, hopend op de discussies...
Ik ben zeker niet akkoord met wat Mattia zegt qua stijl en zelfs inhoud niet echt altijd, en ik volg hem zeker niet op, maar ik snap volledig zijn frustratie, en die deel ik (en velen anderen hier)
Dus ik snap niet waarom BH4long geen ban krijgt dan (ik snap het wel, vooral staat van dienst, maar het is unfair)
(PS: hij moet van mij geen ban krijgen, hij is een toegevoegde waarde hier, maar we moeten wel consequent zijn...)
Tijdelijke ban voor beide lijkt mij de meest correcte beslissing... (dat zou toch zijn wat ik zou beslist hebben)
Reageer ook soms te hevig , Dus sluit maar mijn account of ban het maar
Blijkbaar heb je liever cafe praat dan onderwerpen die echt iet met geld te maken hebben .
Je moet maar dit draadje hier lezen en je weet genoeg deze ban is hier geen verbetering voor zou jullie aanraden om aan een naamsverandering te denken voor dit forum .
Denk dat het nu aan jij is als moderator om toe te geven dat je te snel hebt geoordeeld zonder alle feiten te bekijken en dat je uiteindelijk niet hebt gehandeld zoals het hoort .
Als 2 partijen elkaar opstoken dienen alle twee op zijn minst gestraft te worden .
Aan de reactie te zien denkt bijna iedereen er zo over .
Een slim iemand kan meer leren van een dom antwoord dan een dom iemand van een slim antwoord .
Wat ben jij ?
Inderdaad voor de zevenendertigste keer dezelfde koude pap opwarmen,is ook heel vervelend en komt het forum niet ten goede.
Maar komt het het forum ten goede als gewoon een aankoop van een aandeel wordt meegedeeld, met de yahoo-link erbij en in het beste geval ook een link naar de bedrijfssite? Een paar weken later wordt dan protserig de verkoop meegedeeld met het winstpercentage erbij.
Over het waarom van de aankoop, waarom die op dat moment gebeurde, en waarom er dan enkele weken later verkocht wordt, wordt geen enkele informatie gegeven.
Wat hebben anderen hieraan?
Sorry, maar een zeer groot deel van de berichten van Mattia, als hij niet aan het schelden was, was niet meer dan dat.
Hem nu bijna heilig verklaren doet de waarheid geweld aan.
Over het waarom van de aankoop, waarom die op dat moment gebeurde, en waarom er dan enkele weken later verkocht wordt, wordt geen enkele informatie gegeven.
Sorry, maar een zeer groot deel van de berichten van Mattia, als hij niet aan het schelden was, was niet meer dan dat.
Die zijn ook rap bang
Bij Mattia die elk jaar voor minstens 20-30% ging was ik wel wat sceptisch moet ik toegeven. Vooral als hij dan ook nog iedereen die geen 15 à 20% haalde de laatste jaren min of meer voor idioot versleet.reteiP schreef: ↑17 juni 2021, 12:35 Post je als stockpicker een resultaat lager dan het gemiddelde, dan krijg je de verwijten van dommerik naar je kop geslingerd. Post je als stockpicker een resultaat beter dan het gemiddelde dan ben je ofwel:
- Een zotte risiconemer
- Een leugenaar
- Een gelukzak die zijn prestaties uit het verleden niet zal herhalen in de toekomst
En zo eindigt elk advies hier in de index vuilbak.
+1Aerolla schreef: ↑17 juni 2021, 14:38 Ik denk dat jullie eens de TA-topics moeten bekijken dan...
En nog eens opnieuw: als een topic jullie niet aanstaat, lees het dan niet. Die interpretaties van protserig, weet ik veel ... Je bent nooit verplicht om wat dan ook van wie dan ook te lezen, te geloven, er wat in te zien ...
Maar is het te veel gevraagd om andere mensen met rust te laten? Om te kunnen verdragen dat anderen dingen wel willen lezen? What is it to you?
Niemand verklaart Mattia hier heilig. Voor zover ik zie, is iedereen het erover eens dat hij op een verkeerde manier gereageerd heeft op de "stalking". Maar het zou een heel goed idee zijn om topics die je niet aanstaan niet te blijven stalken in the first place. Als je er niet uitkomt in een discussie, stop er dan mee. Het enige wat daar anders kan van komen, is brokken.
Beschuldig je nu mij van stalking van Mattia?
Graag dan voorbeelden waarin ik hem zogezegd zou "stalken".
Man, man, man.
Man, man, man.
Wat is het verschil dan dat iemand voor de honderdste keer IWDA of dergelijke aanbeveelt ?MoreOrLess schreef: ↑17 juni 2021, 15:09 Maar komt het het forum ten goede als gewoon een aankoop van een aandeel wordt meegedeeld, met de yahoo-link erbij en in het beste geval ook een link naar de bedrijfssite? Een paar weken later wordt dan protserig de verkoop meegedeeld met het winstpercentage erbij.
NIKS
Nee, More or Less. Dat ging over the ETF-groep.MoreOrLess schreef: ↑17 juni 2021, 16:45 Beschuldig je nu mij van stalking van Mattia?
Man, man, man.
Ik weet ook dat jij een aanvaring met Mattia hebt gehad toen die al over de rooie was. Maar kan je niet begrijpen dat die man moegetergd was? En jij was daar toen één van de toevallige slachtoffers van. Dat is jammer, maar weer iets dat in een context past.
Maar allez, eerst word ik hier beschuldigd van "stalking" van Mattia. Nu word ik verketterd tot index-belegger.
Voor alle duidelijkheid: ik ben bezig met opties en dat doe ik inderdaad deels op ETF's. Als ik niet geassigneerd word is mijn laatste ETF aankoop misschien 5 jaar geleden.
Ik heb nog nooit een tracker zoals IWDA, EMIM, VWCE, ..., en alle andere trackers die hier populair zijn gekocht.
Man, man, man.
Ik heb de indruk dat op mij als boodschapper nu wordt geschoten.
Voor alle duidelijkheid: ik ben bezig met opties en dat doe ik inderdaad deels op ETF's. Als ik niet geassigneerd word is mijn laatste ETF aankoop misschien 5 jaar geleden.
Ik heb nog nooit een tracker zoals IWDA, EMIM, VWCE, ..., en alle andere trackers die hier populair zijn gekocht.
Man, man, man.
Ik heb de indruk dat op mij als boodschapper nu wordt geschoten.
Ocharme More or Less, echt niet de bedoeling. Ik apprecieer jou heel erg als forumlid.
Hier kan toch niets meer in staan dat verkeerd begrepen kan worden hopelijk
Hier kan toch niets meer in staan dat verkeerd begrepen kan worden hopelijk