BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
Re: BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
Klopt het dat Bolero alleen met ITSME werkt?
Bolero werkt met ITSME, en ook met een digipas.
De digipas van Bolero lijkt recht van "den aldi" te komen. By far de laagste kwaliteit die ik al gezien heb. Soms moet je 4 of 5 keer drukken om de knopjes te doen werken.
De digipas van Bolero lijkt recht van "den aldi" te komen. By far de laagste kwaliteit die ik al gezien heb. Soms moet je 4 of 5 keer drukken om de knopjes te doen werken.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Waarom hebben ze die Drip nu weer? Is het mogelijk de optie "stock" te kiezen en hun "Drip" uit te zetten?kiwi schreef: ↑31 mei 2021, 21:11 ...
- Saxo voorziet voor bepaalde aandelen (o.a. ASMI) een herinvesteringsdividend (DRIP in vaktermen) waarbij Saxo voor het dividendbedrag, mits een commissie (bvb. 1%), nieuwe aandelen koopt op uitbetalingsdatum. Het verschil met een keuzedividend is dat bij een herinvesteringsdividend het niet het bedrijf is dat de optie voorziet maar de broker zelf. Maar gezien de commissiekost en de ongekende aankoopkoers lijkt me dit (meestal) niet interessant.
...
Ik heb zo het gevoel terug leergeld te moeten betalen :-(
Waarom kan m'n bij sommige aandelen Drip kiezen en bij anderen niet? Ik heb het gevoel dat een belangrijke klant nog wat aandelen liggen heeft (fonds?) waar ze van af willen en dat dan maar aan onwetende klanten willen opzadelen.
Ik heb gisteren een support ticket aangemaakt voor de foutieve TOB op VAGF.
Vandaag antwoord dat ze dit nog steeds aan het bekijken zijn met hun 'tussenpersoon'. Gelukkig heb ik nog niets gekocht via Saxo
Bij Binck had ik ooit hetzelfde probleem (met IUSN als ik het mij goed herinner).
Binnen het half uur was het tarief aangepast en het te veel aangerekende bedrag teruggestort.
Veel positiefs valt er toch echt niet te zeggen over Saxo.
Stilaan beginnen enkele zaken in orde te komen.
De meerderheid van de dividenden die nog op mijn Binck terecht gekomen waren zijn nu beschikbaar. Tussen de overschrijving op Binck (door hun uitgevoerd, na aandringen via support) en de aankomst op Saxo zaten maar liefst 10 kalenderdagen.
Saxo geeft aan dat ze het platform gaan verbeteren, het activiteitenlogboek of transactieoverzicht zal een aanpassing krijgen.
Het slechte nieuws is dat er nog steeds problemen zijn met dividenden die met veel vertraging binnenkomen. Volgens Saxo is er "drukte op de achterliggende diensten."
De meerderheid van de dividenden die nog op mijn Binck terecht gekomen waren zijn nu beschikbaar. Tussen de overschrijving op Binck (door hun uitgevoerd, na aandringen via support) en de aankomst op Saxo zaten maar liefst 10 kalenderdagen.
Saxo geeft aan dat ze het platform gaan verbeteren, het activiteitenlogboek of transactieoverzicht zal een aanpassing krijgen.
Het slechte nieuws is dat er nog steeds problemen zijn met dividenden die met veel vertraging binnenkomen. Volgens Saxo is er "drukte op de achterliggende diensten."
Nu, Saxo wordt aangestuurd vanuit Denemarken en ik vermoed dat het platform universeel is. Gaan ze dan na een paar decennia hun eigen ding te doen echt het platform verbeteren omdat enkele Belgskes daarom vragen?
Zijn er al mensen gaan lopen bij Saxo?
Er zijn wat verbeteringen gedaan ondertussen, er is nu een "read only" modus zoals bij Binck waarbij het niet nodig is om steeds een SMS code aan te vragen om in te loggen.
Anderhalve week geleden is er terug een dividend in de Binck omgeving gestort, dat is nog steeds niet "automatisch" overgezet. Ik heb de indruk dat ik af en toe support tickets moet aanmaken om bepaalde zaken in orde te krijgen.
Mijn grootste ergernis blijft de trage rapportering. Gisterenmiddag zag ik in het activiteitenlog dat er geld bijgeschreven was op mijn USD rekening, één bedrag. Pas een uur of 20 later is er meer informatie beschikbaar en kon ik zien dat het om drie dividenden ging.
Anderhalve week geleden is er terug een dividend in de Binck omgeving gestort, dat is nog steeds niet "automatisch" overgezet. Ik heb de indruk dat ik af en toe support tickets moet aanmaken om bepaalde zaken in orde te krijgen.
Mijn grootste ergernis blijft de trage rapportering. Gisterenmiddag zag ik in het activiteitenlog dat er geld bijgeschreven was op mijn USD rekening, één bedrag. Pas een uur of 20 later is er meer informatie beschikbaar en kon ik zien dat het om drie dividenden ging.
Bij mij is het dagresultaat (EUR) plots niet meer beschikbaar. Veel verbeteringen zie ik toch nog niet bij Saxo.
Ik had bij Binck de keuze uit 2 gsm nummers (2de dient als backup) voor ontvangst van SMS bij inloggen of bij activering van read-only naar trading. Bij Saxo kan dat blijkbaar niet meer.
Bij Saxo vind ik terug dat 2FA beveiliging ook kan via een authenticator code, maar blijkbaar niet op het platform waar Binck gebruikers op terecht komen.
Uitleg gevraagd via chat aan een medewerker, en die bleef mij het antwoord schuldig, stond er op dat ik alles via een request afhandelde, en sloot mijn chat sessie af na een hele tijd stilzwijgen van zijn kant
Bij Saxo vind ik terug dat 2FA beveiliging ook kan via een authenticator code, maar blijkbaar niet op het platform waar Binck gebruikers op terecht komen.
Uitleg gevraagd via chat aan een medewerker, en die bleef mij het antwoord schuldig, stond er op dat ik alles via een request afhandelde, en sloot mijn chat sessie af na een hele tijd stilzwijgen van zijn kant
Blijkbaar zijn er nog geen leden van dit forum gaan lopen bij Saxo. Dus zal het toch zo geen ramp zijn als eerder gezegd werd.
Please correct me when i'm wrong
Please correct me when i'm wrong
Ik kijk de kat uit de boom en hoop dat er nog wat zaken verbeteren, want een overstap kost inderdaad vele honderden euro's.