Rabobank.be: stopt er mee in Belgie
Re: Rabobank.be: stopt er mee in Belgie
Dat hebben ze aanvankelijk geprobeerd, maar ze hebben geen geïnteresseerden gevonden voor een eventuele overname.
Daarom stoppen ze er gewoon mee.
Stortingen die getrouwheidspremie aan het opbouwen zijn laten lopen tot hun verval-valutadatum, nadien overschrijven naar andere bankrekening.
Te overwegen om lopende stortingen op de gewone spaarrekening over te schrijven (ten laatste op 30/06/2021) naar de Plus spaarrekening. Immers wordt de basisrente verlaagd van 0.10% naar 0.01%, maar door overschrijving naar de Plus spaarrekening verhoogt de getrouwheidspremie van 0.10% naar 0.25% gedurende de resterende looptijd.
PS. Nog beter: nieuw geld storten ten laatste 30/06/2021 op de Plus spaarrekening. Getrouwheidpremie 0.25% is dan gegarandeerd tot 30/06/2022.
Te overwegen om lopende stortingen op de gewone spaarrekening over te schrijven (ten laatste op 30/06/2021) naar de Plus spaarrekening. Immers wordt de basisrente verlaagd van 0.10% naar 0.01%, maar door overschrijving naar de Plus spaarrekening verhoogt de getrouwheidspremie van 0.10% naar 0.25% gedurende de resterende looptijd.
PS. Nog beter: nieuw geld storten ten laatste 30/06/2021 op de Plus spaarrekening. Getrouwheidpremie 0.25% is dan gegarandeerd tot 30/06/2022.
wel goed nieuws voor wie termijnrekeningen heeft:
Wat betekent dit voor uw Rabo Termijnrekeningen?
Rabo Termijnrekeningen die vervallen na 1 september 2021 worden door ons afgesloten. U krijgt op 1 september 2021 uw inleg uitbetaald plus de volledige rente die u zou hebben ontvangen op de eindvervaldag van uw Rabo Termijnrekening. Deze bedragen worden gestort op de door u opgegeven tegenrekening bij Rabobank.be.
Wat betekent dit voor uw Rabo Termijnrekeningen?
Rabo Termijnrekeningen die vervallen na 1 september 2021 worden door ons afgesloten. U krijgt op 1 september 2021 uw inleg uitbetaald plus de volledige rente die u zou hebben ontvangen op de eindvervaldag van uw Rabo Termijnrekening. Deze bedragen worden gestort op de door u opgegeven tegenrekening bij Rabobank.be.
Gisteren werden de rabobankrekeningen reeds verwijderd uit het overzicht van de spaarrekeningen hier op Spaargids:
https://www.spaargids.be/sparen/spaartarieven.html
Is dat niet wat voorbarig? Ik ga vòòr 1 juli nog wat extra naar de raboplusrekening overschrijven en laat dan een jaar staan. Hierop is dan nog 0,25% getrouwheidsrente van toepassing!
https://www.spaargids.be/sparen/spaartarieven.html
Is dat niet wat voorbarig? Ik ga vòòr 1 juli nog wat extra naar de raboplusrekening overschrijven en laat dan een jaar staan. Hierop is dan nog 0,25% getrouwheidsrente van toepassing!
tja wat wil je; als de bank gratis geld kan lenen van de ECB (lees belastingbetaler) en dit dan kan uitlenen tegen een interest waarom zou je dan geld lenen tegen betaling van die belastingbetaler?
Eerst geeft de belastingbetaler gratis geld aan de bank en dan mag diezelfde belastingbetaler terug betalen om het te mogen lenen. Kafka.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
@aossa: ben je daar zeker van
Ikzelf twijfel daar aan, want ik heb volgende zin uit hun aankondiging anders geïnterpreteerd.
https://www.rabobank.be/Alle nieuw ontvangen bedragen en alle bedragen die aan een nieuwe opbouw van getrouwheidspremie beginnen met valutadatum 2 juli 2021 of later geven enkel recht op de basisrente.
Hoe begrijpen andere spaargidsleden dit: wél nog getrouwheidspremie of geen meer, voor nieuwe stortingen tussen nu en eind juni ?
storting tot 30-06-21 wel getrouwheidspremie
storting vanaf 01-07-21 geen getrouwheidspremie
storting vanaf 01-07-21 geen getrouwheidspremie
Nee, storting vanaf 02-07-21 geen getrouwheidspremie. Omdat de spaarrekeningen afgesloten worden op 01-07-22 en je dus onmogelijk een jaar kunt volkrijgen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat aossa het goed begrepen heeft ;-)
Mij lijkt de communicatie van Rabo duidelijk: tot en met valutadatum 1/7/21 gelden de huidige getrouwheidspremies.Nefertari schreef: ↑18 juni 2021, 17:35 Ikzelf twijfel daar aan, want ik heb volgende zin uit hun aankondiging anders geïnterpreteerd.Alle nieuw ontvangen bedragen en alle bedragen die aan een nieuwe opbouw van getrouwheidspremie beginnen met valutadatum 2 juli 2021 of later geven enkel recht op de basisrente.
Dat ene zinnetje hadden ze er zelfs niet bij moeten zetten, want dat kon je afleiden uit de rest van hun communicatie.
Ze zijn zo (bijna-ex-klant)vriendelijk geweest om dat wel te doen om n.m.i. verwarring te vermijden over wat met valutadatum 1/7/2021.
Edit: m.a.w. als je over 2 weken getrouwheidspremie ontvangt op je plus rekening met valutadatum 1/7, dan kan je dat ook gewoon nog een jaar laten staan aan 0,01% basisrente + 0,25% getrouwheidsrente (als je daarmee tevreden bent)
Je kan er ook iets mee gaan tracteren nu de horeca weer opengaat!EarthNvstr1 schreef: ↑18 juni 2021, 18:22 ...
Edit: m.a.w. als je over 2 weken getrouwheidspremie ontvangt op je plus rekening met valutadatum 1/7, dan kan je dat ook gewoon nog een jaar laten staan aan 0,01% basisrente + 0,25% getrouwheidsrente (als je daarmee tevreden bent)
Als ik bij een andere bank (DB, Keytrade, Argenta, MeDirect) geld van mijn spaarrekening overschrijf op mijn zichtrekening, dan is dat uiterlijk enkele minuten later gebeurd. Ook als ik die overschrijving in een weekend of 's avonds doe.
Gisteren geld overgeschreven van mijn spaarrekening bij Rabobank naar mijn zichtrekening. Niets beschikbaar... wachten tot maandag . Amai, als ik alles zo in meerdere stappen moet overschrijven naar de Maand Spaar bij MD... 'k Ga der nog werk mee hebben...
Gisteren geld overgeschreven van mijn spaarrekening bij Rabobank naar mijn zichtrekening. Niets beschikbaar... wachten tot maandag . Amai, als ik alles zo in meerdere stappen moet overschrijven naar de Maand Spaar bij MD... 'k Ga der nog werk mee hebben...
-
- Verbannen Gebruiker
De bank moet geen geld lenen aan de ECB. Ze hebben allemaal een overschot aan spaargeld.
Ze moeten dit plaatsen bij de ECB en dit kost hen 0,5% per jaar.
Alle banken doen van alles om het spaargeld en geld op de lopende rekeningen te verminderen.
Voor gereglementeerde spaarrekeningen verliezen de banken 0,01% + 0,10% + 0,5% + 0,13% (bankentaks) op hun overschotten.
Op de lopende rekeningen 0,5% + 0,13%.
Ook voor cash op beleggingsrekeningen.
Logisch dat niemand de rekeningen van rabobank wil overnemen.
Heb je er rekening mee gehouden dat je mogelijks uw limieten moet aanpassen? Dat deze te laag staan ingesteld om de transacties uit te voeren. Had dit gisteren ook voor, duurde even voor mijn euro viel.annetje schreef: ↑19 juni 2021, 15:22 Als ik bij een andere bank (DB, Keytrade, Argenta, MeDirect) geld van mijn spaarrekening overschrijf op mijn zichtrekening, dan is dat uiterlijk enkele minuten later gebeurd. Ook als ik die overschrijving in een weekend of 's avonds doe.
Gisteren het omgekeerde gedaan, alles van zicht en spaarrekening naar de spaarplus overgeschreven, was direct zichtbaar. Mijn centen blijven daar nog een jaartje staan wegens geen gelijkwaardig alternatief, ondertussen zien we wel welke bank met iet of wat rating er over een jaar nog een gratis rekening heeft.annetje schreef: ↑19 juni 2021, 15:22 Als ik bij een andere bank (DB, Keytrade, Argenta, MeDirect) geld van mijn spaarrekening overschrijf op mijn zichtrekening, dan is dat uiterlijk enkele minuten later gebeurd. Ook als ik die overschrijving in een weekend of 's avonds doe.