TAK 21 - geld nodig
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
TAK 21 - geld nodig
Als alternatief voor mijn Rabobank spaarrekeningen denk ik aan TAK 21.
Stel dat ik na 2 jaar het geld nodig heb om een vastgoed te kopen, kan ik over dat geld van die TAK 21 beschikken en wat verlies ik erop? Ik moet 30% roerende voorheffing betalen + uitstapkosten?
Stel dat ik na 2 jaar het geld nodig heb om een vastgoed te kopen, kan ik over dat geld van die TAK 21 beschikken en wat verlies ik erop? Ik moet 30% roerende voorheffing betalen + uitstapkosten?
Re: TAK 21 - geld nodig
Of zoiets een alternatief is ?Patrickd schreef: ↑19 juni 2021, 13:36 Als alternatief voor mijn Rabobank spaarrekeningen denk ik aan TAK 21.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Schrijf je geld voor eind juni over naar een Rabo Plus Account, dan geniet je nog een jaar van een getrouwheidspremie van 0,25%.
-
- Newbie
- Contacteer:
Niet interessant op minder dan 8 jaar:
- roerende voorheffing 30%
- 2% instaptaks overheid
- dikwijls ook instapkost makelaar
- roerende voorheffing 30%
- 2% instaptaks overheid
- dikwijls ook instapkost makelaar
Een TAK21 zou eerlijk gezegd enkel een optie zijn als je het minstens 8jaar wil laten staan.
OK, ik begrijp hiermee dat je vindt dat een TAK 21-spaarverzekering geen alternatief is...kan je ook aangeven waarom niet, en misschien ook wat je dan wel een waardig alternatief vindt?platin schreef: ↑19 juni 2021, 13:57Of zoiets een alternatief is ?Patrickd schreef: ↑19 juni 2021, 13:36 Als alternatief voor mijn Rabobank spaarrekeningen denk ik aan TAK 21.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dat is correct. Dus voor de vraagsteller van dit onderwerp geen goed idee.
Als je het geld mogelijk al binnen 2 jaar nodig hebt, zijn er eigenlijk niet echt alternatieven voor een spaarboekje.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Er moet toch wel een obligatie te vinden zijn voor 2 à 5 jaar ...
Vermits termijn en bedrag op forum onbekend is een spaarrekening.
Is het nu toch ook al.
Hoger risico is mogelijk, maar probleem dan geen zekerheid van kapitaal.
Estate Guru believer.
Geef eens een vb van zo een obligatie, rendement amper hoger dan een spaarrekening en meer risico.
Estate Guru believer.
-
- Verbannen Gebruiker
Met de huidige rentes hebben obligaties op 2 jaar inderdaad geen zin.
En een obligatie kopen op 5 jaar terwijl je het geld misschien na 2 jaar nodig hebt, zou nog veel minder slim zijn. Als de rente stijgt en je verkoopt na 2 jaar, ga je ferm verlies leiden. Je kunt weliswaar speculeren op een rentedaling, maar speculeren heeft niets met veilig sparen te maken.
Studio 100. Wel wachten tot na de call van woensdag.