+ 10 % interest op EUR spaarrekeningen in Ukraine ...
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: + 10 % interest op EUR spaarrekeningen in Ukraine ...
Beste Satsurfer,
Wie heeft er een "Kauphting-trauma" ?
Mensen die een aanzienlijk deel van hun spaargeld daar hebben ingestoken.
Heb van in het begin gezegd om te spreiden over verschillende banken (10) > geen trauma's
Vechten doen we in de boksring ;)
Als ge beweert dat Ukraine al verschillende keren kopje onder is gegaan en geen link kunt geven die zulks bevestigen dan Lult ge inderdaad met grote "L"
Duidelijke argumenten van de kritische gang ? "Waanzinning ,risicovol,ect..."
Geef dat dan aan met faillisementen van specifieke grootbanken (niet de lokale spaarbank van onder de kerktoren) in de EU of het Oostblok hoe gevaarlijk het wel is in die landen > dan pas kunnen we inschatten hoe gevaarlijk het daar wel is...
P.S. Ga nu even luisteren naar Guido Belcanto op Tour 2009 met een goed glasje wijn.
MVG.
Heb van in het begin gezegd om te spreiden over verschillende banken (10) > geen trauma's
Vechten doen we in de boksring ;)
Als ge beweert dat Ukraine al verschillende keren kopje onder is gegaan en geen link kunt geven die zulks bevestigen dan Lult ge inderdaad met grote "L"
Geef dat dan aan met faillisementen van specifieke grootbanken (niet de lokale spaarbank van onder de kerktoren) in de EU of het Oostblok hoe gevaarlijk het wel is in die landen > dan pas kunnen we inschatten hoe gevaarlijk het daar wel is...
P.S. Ga nu even luisteren naar Guido Belcanto op Tour 2009 met een goed glasje wijn.
MVG.
Er zijn genoeg waarschuwingen voor Oekraïene, maar als je bij uw eigen grote gelijk blijft. Doe maar, maar kom niet zagen wanneer je ineens oekraiense rommel in handen krijgt.wbalesto schreef: Het IMF had al in 2007 een waarschuwing gegeven aangaande de situatie in ijsland.
Ijsland heeft niet willen luisteren.
http://www.helium.com/items/1407881-cau ... c-collapse
Als ge dus de zaken een beetje had opgevolgd...
Ukraine daarentegen werkt mee met het IMF en krijgt geld
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid= ... _3ngKyaD4M
IJsland is er boven op aan het komen. Akkoord de ineenstorting was fel, er waren waarschuwingen, maar niemand nam (ook niet in de economische wereld) nam dit ernstig omdat men rekende op Scandinavische solidariteit. Die is er niet gekomen en het zaakje is inelkaar gezakt.
Ik wil er aan toevoegen dat IJsland nu voor 270 miljard Krona in de banken pompt om hen goed te kapitaliseren. Na een krimp van 10%, stopt de IJslandse economie met krimpen en ziet het er naar uit dat de economie terug gaat groeien in 2010.
Het BBP van een land zomaar vergelijken is onnozel. Oekraïene heeft ocharme 330 miljard USD BBP, dat is wel zeer weinig. Het land is straatarm, heeft weinig deviezen en staat onder voortdurende Russische druk.
Trouwens het nominale BBP van Oekraiene is maar 179 miljard dollar, omgerekend naar PPP is het 330 miljard dollar. De PPP maat is enkel zinvol om welvaart te meten. Niet zozeer de financiële draagkracht van een staat.
Het nominale BBP van IJsland is 17 miljard dollar, naar PPP is het 12 miljard (omdat IJsland zeer duur is).
Het nominale BBP van België is 505 miljard USD, naar PPP is het 390 miljard USD.
Pieterjan schreef:Het is een beetje te gratuite om de BBP's zomaar te vergelijken. IJsland heeft maar 300.000 inwoners, Oekraiene heeft er 50 miljoen. Toch is hun BBP kleiner dan dat van België met 10 miljoen. Voorts had de IJslandse centrale bank 2 miljard dollar aan reserves.wbalesto schreef: Hoe kunt ge ijsland eigenlijk als een serieus land beschouwen en als referentie ??!!
Het GDP van ijsland is 12 billion US $
da van Belgie is 390 en da van Ukraine 337
Een GDP da 32 keer kleiner is dan Belgie LOL
Het GDP van Zimbabwe is 2 billion, IJsland heeft dus net niet de status van apenland(op basis van die gegevens had ik een dertigste van mijn spaargeld in da visland gestoken )
.
Tweede is voor een staat ook belangrijk wat de inkomsten zijn en uitgaven, 380 miljard dollar is voor een land als oekraiene zeer weinig. De inkomsten van dat land zijn evengroot als de Belgische, die wel 1/5 minder inwoners moet onderhouden. Veel marge tot investeren is er niet. Voorts heeft België AA rating, Oekraïene zit op junk net als IJsland. Kortom, dat land zit in dezelfde shit als IJsland en jij wilt daar geld insteken?
Tuurlijk is da een beetje veel gratuite , heb dan ook in een vorige post een link gegeven naar het volledige verhaal van ijsland >
http://www.helium.com/items/1407881-cau ... c-collapse
Heb al een keer gezegd dat het in het Cyprus filiaal zal zijn met de bijbehorende garantie en niet meer dan 10 % van het kapitaal > geen slapeloze nachten
(Was het jij niet die gezegd had dat die ratings niet veel voorstellen ?)
Pieterjan schreef: Ik hoop echt dat mensen geen geld in Ukraïne parkeren. Hun financiëel systeem gaat met de regelmaat van de klok kopje onder
heb je nu al iets gevonden over da regelmatig kopje ondergaan ?
Is "regelmatig" elke jaar ?
Stel dat je geld parkeert in Kiev. Je zet daar 5000 EUR. De bank gaat failliet en de Oekraiense staat garandeert de binnenlandse spaartegoeden. Dat betekent dus dat de dochters in Cyprus etc, leeggezogen worden en failliet gaan.wbalesto schreef: Beste Satsurfer,
Vechten doen we in de boksring
MVG.
Het Oekraieense garantiefonds treedt in werking en beslist om uit te betalen. Bij wonder zeggen die slimme Oekraieners die de geldpersen op volle toeren laten draaien, wouden omkappen om hun briefjes door de pers te jagen, zeggen: HO MAAR! wij behouden ons het recht toe u uit te betalen in Hryvnias. Aangezien die koers gecrashed is van laat ons zeggen 2 Hryvnia tegen 1 EUR naar 200 naar Euro en ze die koers gebruiken om je geld terug te betalen, is jouw rendement foetsie en ook je oorspronkelijke inleg.
Stel dat je geld hebt staan in Cyprus tegen 10%, wat toch bizar is gezien de rente in de EURO zone. De bank gaat overkop en het Cypriotische garantiefonds treedt in werking van 50.000 EUR. Je krijgt een leuk briefje in het Grieks en je moet een hele rompslomp doorgaan, dan beginnen ze daar lekker moeilijk te doen, kloppen aan bij de EU want ze vinden niet dat ze Belgen moeten terugbetalen. Dat is een verantwoordelijkheid van de Belgische staat, Cyprus kan hoe dan ook niet alles terugbetalen. Louter hypothetisch uiteraard maar oh zo werkelijk toen het IJslandse garantiefonds doodleuk zei: een hollander terugbetalen? Tja dat kunnen we niet, de Nederlandsche bank moet dat maar doen.
Als je als staat een regel uitvaardigt dat je een beperkt aantal lokale munten uit de muur mag halen, is je systeem al ingestort. Gebeurde in 2004. Voorts heeft Oekraïene nog maar 29 jaar een kapitalistisch systeem, 1 keer op de 29 jaar een volledige ineenstorting, plus nog wat accidentjes met andere banken, vind ik al een zeer goede prestatie.wbalesto schreef:Pieterjan schreef: Ik hoop echt dat mensen geen geld in Ukraïne parkeren. Hun financiëel systeem gaat met de regelmaat van de klok kopje onder
Pieterjan schreef:Als je als staat een regel uitvaardigt dat je een beperkt aantal lokale munten uit de muur mag halen, is je systeem al ingestort. Gebeurde in 2004. Voorts heeft Oekraïene nog maar 29 jaar een kapitalistisch systeem, 1 keer op de 29 jaar een volledige ineenstorting, plus nog wat accidentjes met andere banken, vind ik al een zeer goede prestatie.wbalesto schreef:
In de financiele wereld wordt een tijdelijke beperking van geld afhalen NIET als een ineenstorting gezien , da is uw zeer zwakke definitie
Dat was maar tijdelijk en dan nog heeft niemand daardoor geld verloren op zijn rekening..
En sinds wanneer is 1 keer "regelmatig"
Hiermee bewijst ge dus mijn punt van "stemmingmakerij" en "paniekvoetbal"
Bewijs geleverd en goedgekeurd.
MVG.
P.S. Het is €100.000 niet €50.000 in Cyrpus
Laatst gewijzigd door wbalesto op 21 juli 2009, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.
In de financiële wereld, aub. De verliezen die de banken nu moeten inboeken zijn in principe ook virtuele verliezen. Als je bevolking in paniek en masse geld afhaalt, je een regel moet uitvaardigen om geldopname te beperken om je bankensector van de volledige ondergang te redden, dan ben je om het zacht te zeggen, niet goed bezig. Aan die bankensector wil jij geld toevertrouwen?wbalesto schreef:Pieterjan schreef:
Als je als staat een regel uitvaardigt dat je een beperkt aantal lokale munten uit de muur mag halen, is je systeem al ingestort. Gebeurde in 2004. Voorts heeft Oekraïene nog maar 29 jaar een kapitalistisch systeem, 1 keer op de 29 jaar een volledige ineenstorting, plus nog wat accidentjes met andere banken, vind ik al een zeer goede prestatie.
In de financiele wereld wordt een tijdelijke beperking van geld afhalen NIET als een ineenstorting gezien , da is uw zeer zwakke definitie
Dat was maar tijdelijk en dan nog heeft niemand daardoor geld verloren op zijn rekening..
En sinds wanneer is 1 keer "regelmatig"
Hiermee bewijst ge dus mijn punt van "stemmingmakerij" en "paniekvoetbal"
Bewijs geleverd en goedgekeurd.
MVG.
P.S. Het is €100.000 niet €50.000 in Cyrpus
Het voorbeeld was louterhypothetisch, of het nu 50.000 of 100.000 EUR is, wat maakt het uit. Staten hebben nogal de neiging om voor zichzelf te zorgen, of de EU er is of niet, maakt niet uit.
Denkt u nu echt zelfs als u uw geld zou spreiden over verschillende banken een verlies van pakweg 5000 euro niet zou pijn doen? Denk je echt dat de spaarders onder 20000 of 100000 euro bij Kaupthing niet even kopzorgen hadden? Ja, tenzij je inderdaad schatrijk bent.wbalesto schreef: Beste Satsurfer,
5000 euro is zeker gegarandeerd door elk garantiestelsel, toch blijf ik erbij -en velen met mij- dat je die 5000 euro zeer moeilijk zou terug zien bij een faillissement in Cyrpus. Zeg mij eens hoe je die dan zou opeisen. Naar Cyprus vliegen, het garantiefonds in het Grieks te woord staan, een advocaat onder de arm nemen (is het sop de kool waard?)...

De manier waarop begint er anders wel op te lijken.wbalesto schreef:
Vechten doen we in de boksring
Heeft iemand reeds contact opgenomen met AS PrivatBank Cyprus ?
13% op termijn in EURO in een Eurozone-land met dekking van een garantiefonds tot 100.000 € is de moeite waard. Over die dekking stel ik me echter toch vragen. Is AS PrivatBank een Cypriotische bank die deel uitmaakt van AS PrivatBank Oekraïne of is ze een Cypriotisch bijkantoor van de Oekraïense bank ? In het laatste geval is de dekking van het garantiefonds nog niet zo zeker, wat er ook op de website van de nationale bank van Cyprus staat.
De nationale bank van Cyprus maakt net zoals de nationale banken van de eurozone deel uit van de ECB. Als de ECB Cyprus niet op de vingers tikt dat ze een bank toelaat om 13% interest te geven moet men daar zo veel mogelijk van profiteren, anders doen anderen het wel.
Het grote obstakel is in mijn ogen dat AS PrivatBank zich niet richt tot de Belgische markt. De vraag is of ze wel geïnteresseerd zijn in onze centen.
Je kan moeilijk eisen dat ze je in het Engels/Frans/Duits of Nederlands te woord staan als ze zich uitsluitend richten op een Cypriotisch en volgens hun website ook een Israëlitisch publiek.
Gaat er iemand naar Cyprus op Congé die vloeiend Grieks spreekt en eens wil binnenspringen in de bank voor meer informatie ?
13% op termijn in EURO in een Eurozone-land met dekking van een garantiefonds tot 100.000 € is de moeite waard. Over die dekking stel ik me echter toch vragen. Is AS PrivatBank een Cypriotische bank die deel uitmaakt van AS PrivatBank Oekraïne of is ze een Cypriotisch bijkantoor van de Oekraïense bank ? In het laatste geval is de dekking van het garantiefonds nog niet zo zeker, wat er ook op de website van de nationale bank van Cyprus staat.
De nationale bank van Cyprus maakt net zoals de nationale banken van de eurozone deel uit van de ECB. Als de ECB Cyprus niet op de vingers tikt dat ze een bank toelaat om 13% interest te geven moet men daar zo veel mogelijk van profiteren, anders doen anderen het wel.
Het grote obstakel is in mijn ogen dat AS PrivatBank zich niet richt tot de Belgische markt. De vraag is of ze wel geïnteresseerd zijn in onze centen.
Je kan moeilijk eisen dat ze je in het Engels/Frans/Duits of Nederlands te woord staan als ze zich uitsluitend richten op een Cypriotisch en volgens hun website ook een Israëlitisch publiek.
Gaat er iemand naar Cyprus op Congé die vloeiend Grieks spreekt en eens wil binnenspringen in de bank voor meer informatie ?
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Kijk, ik sta al even op het punt om hier te reageren en ik volg dan ook volledig de argumenten van PieterJan, Satsurfer ,dcm en cp1234....tegen al die pogingen van deze meneer Whalesto , om mensen hier te verleiden tot het openen van risicovolle spaarrekeningen in Ukraine en Cyprus.
Voor mij is de kous af, iedereen heeft zijn argumenten aangebracht en U, meneer Whalesto hebt uw informatie voldoende verdedigd.
Laat nu aan iedereen zelf de keuze.
Maar voor mij mag deze onzin ophouden. Hier wordt niemand beter van, ook al probeert u ons zo verbeten,van het tegendeel te overtuigen.
Als u dat wil doen, niemand stopt u.
Ik hoop dat het gezond verstand van de andere forumgangers het hier zal halen en dan ook hun conclusie trekken door van deze topic weg te blijven!
Voor mij is de kous af, iedereen heeft zijn argumenten aangebracht en U, meneer Whalesto hebt uw informatie voldoende verdedigd.
Laat nu aan iedereen zelf de keuze.
Maar voor mij mag deze onzin ophouden. Hier wordt niemand beter van, ook al probeert u ons zo verbeten,van het tegendeel te overtuigen.
Als u dat wil doen, niemand stopt u.
Ik hoop dat het gezond verstand van de andere forumgangers het hier zal halen en dan ook hun conclusie trekken door van deze topic weg te blijven!
Onzin ?
De onwaarheden die worden verspreid door bepaalde members zoals PieterJan die de zaken slechter willen voorstellen dan ze zijn
zie boven ...
ELK hoofdkantoor van een bank in Cyprus heeft mensen die engels spreken, alle
websites hebben daar dan ook een engelse versie.
De onwaarheden die worden verspreid door bepaalde members zoals PieterJan die de zaken slechter willen voorstellen dan ze zijn
zie boven ...
Alles wat andere zeggen is onzin volgens U, U hebt het alleenrecht op het absolute gelijk.wbalesto schreef:
Onzin ?
zie boven ...
U springt van de hak op de tak en antwoord enkel op replieken die U op uw arrogante manier kan aanvallen.
Ipv dit forum te verpesten, ga snel uw wereldreis langs dubieuze banken maken met uw spaargeld.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Ik heb een email gestuurd met enkele vragen.
> Dear Mr. ,
>
> Thank you very much for your letter and interest in PrivatBank services.
> Answering your questions I am pleased to say
>
> 1. There is NO any restriction to open an account for Belgian citizens
> with PrivatBank in Cyprus
>
> 2. Yes. You need to visit any of our Offices personally (Larnaca,
> Nicosia etc.) and bring with you your passport and original of utility
> bill (bill fro water supply, power consumption ot telecom service) that
> one has not to be older than 3 month and written in ENGLISH. If all
> these documents in Belgium are printed in other language rather than
> ENGLISH, you could ask your local bank to provide you with Reference
> Letter in ENGLISH and put there your living address.
>
> 3. Cyprus Branch of PrivatBank is a member of Cyprus Deposit Protection
> Scheme. The level of compensation per depositor under the Scheme equals
> 90% of the amount of each protected deposit subject to a limit of the
> equivalent of Euro 100.000 in the currency of the member state of the
> European Union in which the deposit is denominated. The limit applies to
> the aggregate of each depositor’s deposits with the bank.
>
> Please find also 2 files attached where you could find information about
> our interest rates for Deposits and official note about approved limit
> for the Scheme at the rate of 100.000 EUR.
>
> If any other questions arise please do not hesitate to contact us. We
> will be pleased to help you.
>
> With best regards,
> --
> Vladimir Bondarenko
> Dear Mr. ,
>
>
>
>
>
>
>
> With best regards,
> --
> Vladimir Bondarenko
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Maar 90% gegarandeerd tot 100.000 euro, klopt dat wel ?Bartd schreef: Ik heb een email gestuurd met enkele vragen.
> Dear Mr. ,
>
>
>
>
>
>
>
> With best regards,
> --
> Vladimir Bondarenko
Geld verdienen doe je door te werken.