Rabobank.be: stopt er mee in Belgie
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Rabobank.be: stopt er mee in Belgie
Ik denk niet dat andere banken staan te springen om klanten van Rabobank over de vloer (edit: figuurlijk) te krijgen.
Maar wellicht zullen ze niet zover gaan om een reclamecampagne te doen om deze klanten te weren.
Ze kunnen misschien wel hun best doen om zo slecht mogelijk voor de dag te komen tegenover deze potentiële nieuwe klanten
Maar wellicht zullen ze niet zover gaan om een reclamecampagne te doen om deze klanten te weren.
Ze kunnen misschien wel hun best doen om zo slecht mogelijk voor de dag te komen tegenover deze potentiële nieuwe klanten
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 22 juni 2021, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
Wat is er mis met het geld van Rabo klanten en welke bank kan het nog wat schelen van waar je digitaal geld komt?
Ik heb een paar jaar geleden al de rekeningen bij Rabo bank opgezegd en het saldo gewoon overgeschreven naar de rekeningen bij een andere bank. Geen mens die er bij de bank van bestemming vragen over gesteld heeft noch dat geld geweigerd heeft.
Zelf kom ik nauwelijks nog bij een bank over de vloer. Heeft op een enkele bank na geen enkele meerwaarde meer. En bij die zeldzame banken waar het nog wel een meerwaarde biedt komt de kantoorhouder dan met alle plezier over de vloer van de klant. Toch indien de klant dat wenselijk acht.
edit: bericht aangepast omdat bericht waar op gereageerd werd werd aangepast.
Ik heb een paar jaar geleden al de rekeningen bij Rabo bank opgezegd en het saldo gewoon overgeschreven naar de rekeningen bij een andere bank. Geen mens die er bij de bank van bestemming vragen over gesteld heeft noch dat geld geweigerd heeft.
Zelf kom ik nauwelijks nog bij een bank over de vloer. Heeft op een enkele bank na geen enkele meerwaarde meer. En bij die zeldzame banken waar het nog wel een meerwaarde biedt komt de kantoorhouder dan met alle plezier over de vloer van de klant. Toch indien de klant dat wenselijk acht.
edit: bericht aangepast omdat bericht waar op gereageerd werd werd aangepast.
Laatst gewijzigd door David_DeWa op 22 juni 2021, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Post aangepast ...
Re: Rabobank alternatief (spaargeld)
Hoe werkt die bankrekening MeDirect Maandsparen Max precies ?
- Ik kan niet in één keer bv 30.000 euro naar die spaarrekening overschrijven ?
- Dien dit via een maandelijkse opdracht te doen (telkens 5.000 euro max) ?
- Je geld afhalen kan hopelijk wel terug in één beweging (bv 30.000 euro overschrijven naar een zichtrekening).
- Authenticatie van je verrichtingen werkt via een Digipass ? Sturen ze je die op ?
Hier heb ik zelf al wat info gevonden
Graag wat feedback van degene onder jullie die dit gebruiken.
Mvg,
Bart
Je haalt twee spaarrekeningen door elkaar.
- MeDirect Maandsparen Max: maximum 5.000 euro per maand, geen limiet op de totale inlage.
- MeDirect Dynamic Sparen: maximum 30.000 euro totale inlage, geen regels betreffende hoeveel per keer of per maand.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Begin misschien hier: https://www.medirect.be/nl-be/sparen/spaarrekeningen
Edit: ter info, ze hebben ook fondsen
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Er is niets "mis" met het geld van Rabo klanten.David_DeWa schreef: ↑22 juni 2021, 10:46 Wat is er mis met het geld van Rabo klanten en welke bank kan het nog wat schelen van waar je digitaal geld komt?
Ook ik heb mijn spaarrekeningen bij Rabobank al enige tijd geleden leeggemaakt en uiteraard heb ook ik die gewoon overgeschreven naar een rekening bij een andere bank. Ook bij mijn bank van bestemming werden daar geen vragen over gesteld, noch werd het geld geweigerd.
Edit: lees ook eens wat er vóór mijn post stond mocht je dat niet gedaan hebben: rabobank-be-stopt-er-mee-in-belgie-t297 ... ml#p514150
Hopelijk heb ik je met de antwoorden in het rood, wat verder kunnen helpen.Gent32m schreef: ↑22 juni 2021, 11:22 ...
Hoe werkt die bankrekening MeDirect Maandsparen Max precies ?
- Ik kan niet in één keer bv 30.000 euro naar die spaarrekening overschrijven ?
Neen, max 5000 euro/maand (eventueel verminderd met de in die maand ontvangen rente)
- Dien dit via een maandelijkse opdracht te doen (telkens 5.000 euro max) ?
Een maandelijkse opdracht is niet nodig. Je kunt overschrijven zoals het je best uitkomt (van diverse rekeningen, diverse bedragen, of één of meerdere maanden niets, enz...)
- Je geld afhalen kan hopelijk wel terug in één beweging (bv 30.000 euro overschrijven naar een zichtrekening).
Ja, maar dan verlies je de getrouwheidspremie voor je stortingen van minder dan 1 jaar geleden.
- Authenticatie van je verrichtingen werkt via een Digipass ? Sturen ze je die op ?
Neen, ze werken niet met een digipass, maar met een code via SMS.
...
Zelf ben ik al jaren tevreden over MeDirect en over hun maandsparen.
Moest iedereen vandaag zijn spaargeld cash opnemen zou blijken dat ze dat spaargeld toch nog nodig hebben. En de ECB zou wel verhinderen dat we dat kunnen doen. Het is een grote oplichting van de gewone sterveling.amturingas schreef: ↑19 juni 2021, 15:36De bank moet geen geld lenen aan de ECB. Ze hebben allemaal een overschot aan spaargeld.
Ze moeten dit plaatsen bij de ECB en dit kost hen 0,5% per jaar.
Alle banken doen van alles om het spaargeld en geld op de lopende rekeningen te verminderen.
Voor gereglementeerde spaarrekeningen verliezen de banken 0,01% + 0,10% + 0,5% + 0,13% (bankentaks) op hun overschotten.
Op de lopende rekeningen 0,5% + 0,13%.
Ook voor cash op beleggingsrekeningen.
Logisch dat niemand de rekeningen van rabobank wil overnemen.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
-
- Verbannen Gebruiker
Waarom zou een bank je verhinderen al je spaargeld op te nemen? Het is jouw bezit.
Uiteraard, afhankelijk van de hoeveelheid die op je rekening staat, na afspraak.
De situatie dat iedereen dat gelijktijdig en in normale omstandigheden zou doen is louter theoretisch.
Dat je de behoefte zou hebben al je spaargeld, afhankelijk van de hoeveelheid, af te halen is ook niet praktisch.
Wat ga je er thuis mee doen? Je kan er ook geen grote aankopen in het reguliere circuit mee doen en maar goed ook.
Uiteraard, afhankelijk van de hoeveelheid die op je rekening staat, na afspraak.
De situatie dat iedereen dat gelijktijdig en in normale omstandigheden zou doen is louter theoretisch.
Dat je de behoefte zou hebben al je spaargeld, afhankelijk van de hoeveelheid, af te halen is ook niet praktisch.
Wat ga je er thuis mee doen? Je kan er ook geen grote aankopen in het reguliere circuit mee doen en maar goed ook.
Het kan niet dat iedereen tegelijk zijn spaargeld zou opvragen want zoveel cash geld is er niet in voorraad. Het grootste deel van het geld dat in omloop is bestaat uit eentjes en nulletjes.
Iemand ervaringen met Europabank? Geven doorgaans iets meer rente op een spaarboekje voor kinderen.. Misschien niet de meest sexy bank. Van Deutsche en Keytrade na 4 dagen nog geen enkel antwoord ontvangen... Als je die dus dringend voor iets nodig zou hebben....
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Bij komen er o.a; dividenden van coöperatieven toe op de rabo rekening; uitkeringen CM enz
Iemand die weet hoe je efficiênt deze betalers op de hoogte stelt van een verandering van bank?
Iemand die weet hoe je efficiênt deze betalers op de hoogte stelt van een verandering van bank?
Dat staat vast wel ergens op hun site. Bijvoorbeeld de CM: https://www.cm.be/wat-te-doen/bankreken ... r-wijzigen