De zaak Conings
Re: De zaak Conings
Algemene voorwaarden moeten steeds, ook voor sociale media, in overeenstemming zijn met wetgeving en rechtspraak. Om een duidelijk maar fictief voorbeeld te geven: als de algemene voorwaarden van een forum discriminerende regels bevatten (bv. “enkel mannen toegelaten op het forum” of “berichten mbt LQTB+ zijn verboden”) dan kunnen de overheden optreden tegen het medium. Wat weliswaar niet gemakkelijk is in een internationale context.Yaris schreef: ↑23 juni 2021, 19:11 Wanneer je deelneemt aan een sociaal medium moet je de regels van dat medium respecteren. Ik kan me niet inbeelden hoe je wettelijke rechten geschonden kunnen worden. Er is de vrijheid van meningsuiting maar die is niet absoluut. Dat is op Spaargids ook zo:Gebruikers dienen hun berichten zo te formuleren dat deze respectvol zijn ten aanzien van de andere gebruikers. Kwetsende berichten of andere vormen van beledigingen zijn niet toegestaan.
Berichten met persoonlijke aanvallen op andere gebruikers zijn niet toegestaan en kunnen worden verwijderd.
Racisme - op welke manier dan ook - hoort niet thuis op deze fora, en is grond voor onmiddellijke weigering van de gebruiker die inbreuk pleegt op deze regel. Wij pleiten voor verdraagzaamheid over alle grenzen van rasverschillen, geslachten en/of meningen.
+1, ik vermoed ook zoiets.Yaris schreef: ↑23 juni 2021, 19:27 Facebook neemt actie tegen het verheerlijken van mensen met extremistische ideeën en ik vermoed dat het plaatsen van het doodsprentje van Jurgen Conings beschouwd wordt als zo een verheerlijking. Want op dat doodsprentje zal natuurlijk enkel maar goeds over hem geschreven staan.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Straf dat die vriendin van JC nog tijd heeft om een doodsprentje te posten? Persoonlijk zou dat het laatste zijn waar ik aan zou denken. Het juridische recht van Facebook is kort samengevat: Almachtig. In het begin 3 weken lid geweest heeft mij 3 maanden gekost om mijn account te verwijderen. Voor de beleggers onder u: al gaat het aandeel 1000% omhoog; zal nooit een koper zijn. Wie is de baas Mark Z of ik?jantubaman schreef: ↑23 juni 2021, 14:36 Toch wel straf dat de vriendin van Jurgen Conings niet eens zijn doodsprentje mag posten op Facebook en haar account daardoor 30 dagen verbannen wordt.... Ik vraag me af met welk juridisch recht ze dit doen? Ik verdedig de daden niet van Jurgen, maar dit lijkt me toch ver gaan...
Facebook heeft intussen zijn fout ingezien en de post van de vriendin van JC met het overlijdensbericht opnieuw online geplaatst.
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker
Uiteraard! Het is toch intriest hoe deze mens vanaf het begin gedemoniseerd werd. Nu zouden zijn nabestaanden nog geen overlijdensbericht mogen posten? Zijn we nu helemaal op onze kop gevallen?
Dit allemaal terwijl haat-predikant van zwanst gewoon doorgaat met haat zaaien.
--KNIP mod--
Fakebook (en spaargids) heeft zijn algemene voorwaarden, die iedereen maar te aanvaarden heeft, denken ze graag bij zo'n organisaties (ondernemingen kan je ze moeilijk noemen). Helaas staat de wet boven die algemene voorwaarden die men het plebs graag door de strot ramt. Gelukkig voor hun zit de wet opzettelijk vol dubbelzinnigheden en tegenstrijdigheden. Boven de wet staan algemeen geldende rechtsprincipes, die zo belangrijk zijn dat ze altijd gelden zelfs wanneer ze niet in één of ander wet gegoten zijn. Ook die probeert men graag buitenspel te zetten --KNIP mod--. Fakebook weet heel goed dat ze de principes van de rechtstaat dagelijks met voeten treedt en dat het een kwestie van tijd is voordat dit in haar gezicht explodeert. Spaargids kan zich uiteraard heel wat meer veroorloven in the failed state of belziek, en al helemaal in het gelegaliseerde chazariaanse maffia-paradijs vlaanderen, t.o.v. fakebook in de V.S. en wereldwijd.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het is blijkbaar weer eens tijd om duidelijk te maken dat "wij" niet de klant zijn, wij leveren gratis en voor niets inhoud voor facebook en spaargids die vervolgens verkocht word aan de klant (adverteerders). De klant (adverteerders) is niet blij met bepaalde inhoud en daarom zal deze verwijderd worden door de respectievelijke website.
Als de website klanten zou hebben die geen F#ck geven over de inhoud zouden ze alleen maar zoeken naar de smerigste en meest aanstoot gevende inhoud omdat dit beter verkoopt dan beurspraat .
Als de website klanten zou hebben die geen F#ck geven over de inhoud zouden ze alleen maar zoeken naar de smerigste en meest aanstoot gevende inhoud omdat dit beter verkoopt dan beurspraat .
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker
Sinds wanneer mag een politicus niet meer terecht door het slijk gehaald worden--KNIP mod--
Gelieve met jullie vieze censuur-tengels van mijn posts te blijven, dat is mijn intellectueel eigendom, met en zonder algemene voorwaarden. Dit forum is geen privé-initiatief, maar heeft al lang een openbare rol gekregen, versterkt door de situatie waar we fysiek monddood gemaakt zijn en onze meningen niet meer op het dorpsplein konden ventileren.
Gelieve met jullie vieze censuur-tengels van mijn posts te blijven, dat is mijn intellectueel eigendom, met en zonder algemene voorwaarden. Dit forum is geen privé-initiatief, maar heeft al lang een openbare rol gekregen, versterkt door de situatie waar we fysiek monddood gemaakt zijn en onze meningen niet meer op het dorpsplein konden ventileren.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het kost een paar euro om een domein te registeren en 0.45€/maand om je eigen website te maken.
Maak je eigen dorpsplein, maak jezelf burgermeester en leef je uit!
Maak je eigen dorpsplein, maak jezelf burgermeester en leef je uit!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Oi! 1984 gelezen, zal mijn vooroordelen toch wat aanpassen!
Prettige dag gewenst!
Prettige dag gewenst!
Samengevat:DeanThe2nd schreef: ↑23 juni 2021, 23:31 Nu zouden zijn nabestaanden nog geen overlijdensbericht mogen posten? Zijn we nu helemaal op onze kop gevallen?
Dit allemaal terwijl haat-predikant van zwanst gewoon doorgaat met haat zaaien.
--KNIP mod--
* Vriendin JC post overlijdensbericht => verwijderd en geblokkeerd want "verheerlijken van terrorisme"
* Tom Van Grieken post "veel sterkte" => afgedreigd met verwijderen van account en pagina
* Marc Van Ranst post "'veel sterkte" => geen probleem
Even wat verduidelijking voor haelytje: ik heb geen sympathie voor JC (of voor Van Grieken) en veroordeel alle vormen van geweld. Mijn post gaat over de selectieve censuur, die toevallig altijd maar in 1 richting gaat.
Ik vraag me af wat MVR zijn zoon er later van zal vinden dat zijn pa voor zijn veiligheid (van de zoon) niet eens even zijn kinderachtig gedrag kan laten. Het stoerste jongetje van de speelplaats zijn is blijkbaar belangrijker dan de veiligheid van je eigen kind. Noted. Wel het slachtoffer komen uithangen achteraf, en dan de wereldvreemdheid hebben om te beweren dat hij nu "vooral blij is dat het voor zijn zoon achter de rug is". Zou hij het zelf geloven ? De fanboys van de heer professor alleszins wel.
Ik denk dat ik de werkelijkheid bij de kraag heb als ik zeg dat heel veel schrappingen van berichten door FB automatisch gebeuren.
Er zitten in Brussel geen 200 mensen in 3 ploegensysteem en met weekend- of feestdagwerk alle posts en berichten te lezen.
Sommige onderwerpen worden automatisch uitgesloten van facebook.
Voor mijn part smijt FB (en Spaargids) van hun winkel wat ze zelf willen.
Net zoals een cafébaas kan beslissen dat hij een klant die te vaak problemen maakt niet meer wil bedienen.
In dit concreet geval (vriendin JC) zal de automatische censuur eerst gewerkt hebben waarna een menselijke inbreng dat waarschijnlijk overdreven vond en niet nodig.. waarna het weer gecorrigeerd werd.
Alle andere fantasieën lijken mij onrealistisch.
Maar dat is wat ik er van denk.
Wat Aerolla er over denkt weet ik niet. Het kan me weinig schelen... Maar vergeef me bijgevolg dat ik schrijf wat ik er over denk en niet wat hij denkt.
Er zitten in Brussel geen 200 mensen in 3 ploegensysteem en met weekend- of feestdagwerk alle posts en berichten te lezen.
Sommige onderwerpen worden automatisch uitgesloten van facebook.
Voor mijn part smijt FB (en Spaargids) van hun winkel wat ze zelf willen.
Net zoals een cafébaas kan beslissen dat hij een klant die te vaak problemen maakt niet meer wil bedienen.
In dit concreet geval (vriendin JC) zal de automatische censuur eerst gewerkt hebben waarna een menselijke inbreng dat waarschijnlijk overdreven vond en niet nodig.. waarna het weer gecorrigeerd werd.
Alle andere fantasieën lijken mij onrealistisch.
Maar dat is wat ik er van denk.
Wat Aerolla er over denkt weet ik niet. Het kan me weinig schelen... Maar vergeef me bijgevolg dat ik schrijf wat ik er over denk en niet wat hij denkt.
Ik ben blij dat je mijn mening van belang vind, maar om eerlijk te zijn heb ik geen mening...
Maar ik denk dat ik je wel kan volgen hierin
PS: word ik geacht overal een mening over te hebben ofzo?
Er stond een aantal keren 'ik' in mijn stelling en ik weet dat je dan vaak antwoordt dat de 'ik ik ik' denkwijze er uit moet.
Sindsdien vraag ik me bij elke stelling op dit forum af : wat zou aerolla er over denken.
Ik blijf dan altijd het antwoord schuldig (ongeveer) en weet dan niet wat schrijven
Vandaar....
Sindsdien vraag ik me bij elke stelling op dit forum af : wat zou aerolla er over denken.
Ik blijf dan altijd het antwoord schuldig (ongeveer) en weet dan niet wat schrijven
Vandaar....
Ah nee, maar je mag denken wat je wil hoor ^^
(dat recht heb je nog )
Mijn kritiek op je "ik" ging over dat je keek naar je eigen situatie zonder rekening te houden met de situatie van anderen
Maar bon, dit terzijde
(dat recht heb je nog )
Mijn kritiek op je "ik" ging over dat je keek naar je eigen situatie zonder rekening te houden met de situatie van anderen
Maar bon, dit terzijde
-
- Hero Member
- Contacteer:
Jeetje mina, nu komt er weer een emotionele conclusie:
Wie heeft tijd om ''whatever what" te posten op een internetsite zoals Facebook? Stel u voor uw geliefde is overleden...gaat u dat dan bekend maken op Facebook?
Persoonlijk zou ik al moeite genoeg hebben om mijn - niet online vrienden - dat te vertellen. Maar goed we zijn allemaal anders......
Wie heeft tijd om ''whatever what" te posten op een internetsite zoals Facebook? Stel u voor uw geliefde is overleden...gaat u dat dan bekend maken op Facebook?
Persoonlijk zou ik al moeite genoeg hebben om mijn - niet online vrienden - dat te vertellen. Maar goed we zijn allemaal anders......