Rabobank.be stopt er (bijna) mee
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Rabobank.be stopt er (bijna) mee
Dat zal je zelf uit dienen te maken.Lukske schreef: ↑17 juni 2021, 11:38 wat is het alternatief? aandelen, fondsen,....allemaal goed voor de bank en misschien voor de aankoper maar die beurzen blijven niet stijgen hoor. Ooit ploft het en DAN ga ik er wellicht instappen. Maar voorlopig staat de beurs na quasi 10 jaar stijgen artificieel hoog dankzij de centrale banken (de overheid dus).
Maar spreek van geluk dat je enkele 100K hebt staan... het leven is mooi.
Re: Stopzetting spaarrekeningen Rabobank
Ik zoek ook een alternatief voor Rabobank, alleen spaarboekjes of termijn rekeningen. Hopelijk vind ik hier suggesties !
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Stopzetting spaarrekeningen Rabobank
Momenteel heb ik zowat het volgende:
(0)=staat geen geld op
Code: Selecteer alles
Zicht Debetk Spaar Funds Stocks (BE)
AXA x x x (0)
Keytrade x x x (0) x x
Rabobank.be x (0) x (0)
Santander x
Medirect x (0) x x
Deutsche Bank x (0) x x
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 17 juni 2021, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
"De Nederlandse Rabobank heeft geen overnemer gevonden voor haar Belgische internetspaarbank. De groep gaat de spaarrekeningen van 200.000 Belgen volgend jaar sluiten."
Dat er geen interesse was voor een overname heeft mogelijk te maken met de omvang van de portefeuille. Die is goed voor ruim 200.000 klanten en 6,6 miljard euro aan deposito's, waarmee Rabobank.be de grootste onlinespaarbank in ons land is.
meer op:
https://www.tijd.be/ondernemen/banken/r ... 14182.html
Dat er geen interesse was voor een overname heeft mogelijk te maken met de omvang van de portefeuille. Die is goed voor ruim 200.000 klanten en 6,6 miljard euro aan deposito's, waarmee Rabobank.be de grootste onlinespaarbank in ons land is.
meer op:
https://www.tijd.be/ondernemen/banken/r ... 14182.html
Welke bank(en) adviseren jullie om voor een minderjarige het geld van Rabo onder te brengen? Welke is voor een jongere een dynamische bank om daar een zichtrekening aan te houden?
ik zou zeggen, ga naar Argenta. Het is niet wat het geweest is maar het kost weinig tot niks voor de courante zaken. In tegenstelling tot bvb Belfius die 0.81 Euro/maand vraagt gewoon omdat er 2 medehouders zijn.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
en als je dan gedwongen met dat geld naar een andere bank gaat, kan je misschien de herkomst van het geld weer gaan uitleggenLukske schreef: ↑17 juni 2021, 11:15 Ze roken ons uit. Als ons geld moet naar een andere rekening. Ik sta al bij bijna iedere bank waar ik klant ben met 100.000 Euro. Pfft. Weeral risico erbij En geen bal interest meer. Drama drama drama. Deze rente-malaise kost mij jaarlijks vele 10.000 den Euros. Ik betaal liever meer BTW dan deze situatie.
Dit is ook een aaanslag op de middenklasse
weer bijkomende stress ............
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Hadden we maar niet zoveel geld hé
Test-Aankoop 23 juni 2021:
https://www.test-aankoop.be/geld/spaarr ... nkbe-stoptWat je moet doen nu Rabobank.be ermee stopt.
Rabobank.be, de onlinespaarbank die in ons land actief is, wordt opgedoekt. Vanaf 1 juli 2022 zul je er niet meer terecht kunnen.
Wacht echter niet tot dan en breng nu al een en ander in orde.
...
Wat raden wij je aan?
... / ...
Test Aankoop zei ook dat de Hubo verf afwasbaar is... ja, als je ze afwast komt ze mee van de muur.
Levis Acrylverf kost wat meer maar die komt niet mee van de muur.
Het is maar hoe je Test Aankoop bekijkt. Ze kunnen je helpen , maar toch kritisch blijven.
Levis Acrylverf kost wat meer maar die komt niet mee van de muur.
Het is maar hoe je Test Aankoop bekijkt. Ze kunnen je helpen , maar toch kritisch blijven.
Ik lees echt wel heel negatieve reacties mbt MeDirect.
https://www.spaargids.be/sparen/bij-medirect.html
Is het daar echt zo erg?
Iemand die wel iets positief kan zeggen?
Is het daar echt zo erg?
Iemand die wel iets positief kan zeggen?
Tot nu toe weinig problemen. Hun website is er op vooruitgegaan de laatste tijd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik denk dat het ook afhangt van wat je doet en wat je verwachtingen daarvan zijn.
Als iemand als kritiek "Beleggingsfondsen brengen NIETS op" geeft, dan stel ik mij eerder vragen bij die persoon
Ik gebruik Medirect enkel voor spaarrekeningen en mutual funds tot nu toe en dat loopt ok.
Een voorbeeld van een negatieve reactie : Zoals meerdere personen hier ben ik ook in de val gelopen. Redelijk probleemloos een rekening geopend volgens de richtlijnen van de bank en daar dan een serieus bedrag op geplaatst. In de mening dat alles in orde was een jaar later eens gekeken naar de opbrengst en wat bleek... 0,0000 € intrest. Wat bleek dat men na overschrijving NOG een transfer moest doen naar een spaarrekening.svensonn schreef: ↑25 juni 2021, 17:26 Ik lees echt wel heel negatieve reacties mbt MeDirect.
Als een serieuze bank ziet dat veel klanten een bedrag overschrijven zonder dat er een Eurocent intrest bijkomt dan zou het hen sieren om tenminste die klanten een mailtje te sturen om te melden dat er nog een tweede transfer moet gebeuren.
Dit noem ik legale afzetting !
Tja ... als je vind dat het de taak is van de bank om alle zichtrekeningen van hun klanten te bekijken en die klanten er op te wijzen dat ze hun geld naar hun spaarboekje moeten overschrijven ... ja, in dat geval kan ik aannemen dat je niet tevreden bent met die bank.
Als je zelfs de moeite niet doet om tenminste één keer in dat betreffende jaar naar je rekening te kijken en vast te stellen dat je een zichtrekening hebt geopend en geen spaarrekening dan denk ik dat het probleem eerder bij jou dan bij de bank ligt.
M.a.w. : negatieve reacties moeten altijd met de nodige scepsis beoordeeld worden ... net zo als je moet doen bij recensies van hotels.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: