De Beurs vandaag
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Leuke muziek toch!
Vandaag werd het monsterdividend van 6,9 € onthecht
Je ziet ook wel wat de bedoeling was van de grootaandeelhouders: heel veel waarde creëeren op korte tijd.
Voor aankondiging dividend stond het aandeel tegen de 37€ , nu staat het (na ex-dividend) op 37,5€/aandeel...
Meer dan 20% waarde creëeren bij een supersaai waarde aandeel, gewoon door zo'n dividend aan te kondigen.
Ik verwacht nu eigenlijk wel een terugval, nu de hype ervan af is.
Ik ben aan het overwegen om te verkopen, maar ik heb niks beter voor het moment...
Misschien een nieuwe trend op komst bij waarde aandelen die wat achtergebleven zijn?
UCB geschorst in afwachting van een persmedeling
Ook vandaag gaan we door
https://youtu.be/1YSltK-10zk
Iemand een verklaring voor dit ongebreideld optimisme?
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
De Amerikaanse kerninflatie staat op haar hoogste peil sinds 1991 maar de sfeer op de beurs is uitgelaten.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Morningstar publiceert maandelijks de instromen en uitstromen.
Dit zijn de laatste getallen van April.
https://www.morningstar.be/be/news/2125 ... t-toe.aspx
Het lijkt dat vooral de actieve beleggers in april meer geld naar de beurs stuurden, en dus de prijzen stuurden.
Maart, februari en januari waren gelijkaardig met een duidelijk grotere instroom in actieve fondsen.
Misschien is het deze maand anders, maar dat zou mij verrassen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Omdat de modale belegger geen alternatieven vindt om zijn spaarcenten te laten groeien?
Dit in combinatie met denken: De aandelen staan hoog en is nogal riskant om daarin te beleggen, dan ga ik liever voor een gespreide index?
een gespreide index van aandelen die hoog staan?
Ja dat zal helpen
De aandelen staan gelukkig niet zo hoog, het zonnetje schijnt, de examens van de reddit-beleggers zijn gedaan, dus het leven is mooi dus de beurs kan stijgen.
Ja dat zal helpen
De aandelen staan gelukkig niet zo hoog, het zonnetje schijnt, de examens van de reddit-beleggers zijn gedaan, dus het leven is mooi dus de beurs kan stijgen.
https://www.youtube.com/watch?v=wi71gpT ... aEurodance
+4.5% 1M
+17.5% YTD
Geen vragen bij stellen....
+4.5% 1M
+17.5% YTD
Geen vragen bij stellen....
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
@RGiskard: die linkjes naar Youtube zijn interessant om lang vergeten liedjes te herontdekken.
Nee, gewoon genieten.Geen vragen bij stellen