Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Het is niet zozeer doemdenken, het is het idee alleen om om weer om te moeten gaan met absurde regeltjes die niks aan de situatie zullen veranderen, zoals mondmasker aan in de bebouwde kom van een plattelandsgemeente, ...CarpeNoctem schreef: ↑25 juni 2021, 15:15Natuurlijk niet. En wat meer is: dat de vastgestelde besmettingen omhoog gaan is minder erg. Er belanden steeds minder mensen in 't ziekenhuis, op IZ of op het kerkhof. En het is dat dat telt.
En bestaande absurde regeltjes zoals ik een paar dagen geleden in de bioscoop heb vastgesteld, mondmasker aan tijdens de film (er zat 10 man in de zaal) tenzij je aan het eten/drinken bent ... ik heb me dus maar een doos popcorn gekocht en vlokje per vlokje traagzaam naar binnengewerkt
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ge stijgt zowaar nog in mijn achting
Al gevaccineerd ondertussen?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik ben een stille anarchist, ik zeg ja maar doe gewoon mijn eigen gedachtCarpeNoctem schreef: ↑25 juni 2021, 15:48Ge stijgt zowaar nog in mijn achting
Al gevaccineerd ondertussen?
Sinds eergisteren fully vaccinated ... het "rijk der vrijheid" komt naderbij
Het rijk der vrijheid is aan de horizon ?
"Horizon" = denkbeeldige streep aan de hemel, die zich verder verwijdert naarmate je dichterbij komt.
Astemblief
Dan heb je een groene Coronapas, hebben landen nog andere eisen !
Terzijde: ik leerde van dat stukje, dat Nederland nu ook gratis PCR-testen aanbiedt.
Nu was ik deze week in Dunkerque en daar bevestigden ze, dat half West-Vlaanderen daar over de vloer komt vanwege een gratis PCR-test.
Dat is mooi: de andere helft van West-Vlaanderen hopt even over naar Sluis als ze een PCR-test nodig hebben.
Disclaimer: ik moet zelf even nakijken hoe dat gaat. Als je een BSN of DigID nodig hebt, dan gaat het feest natuurlijk niet door.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Nog eens herhalen, niet panikeren, het grafiekje toont mooi dat vooral jonge mensen (onder de 30 zijn de meesten nog niet gevaccineerd) verantwoordelijk zijn voor de Deltabesmettingen. Dat betekent dus weinig ziekenhuisopnames en zeer weinig overlijdens tgv Covid.Charlesvdw schreef: ↑23 juni 2021, 20:11 https://twitter.com/PaulMainwood/status ... 74/photo/1
De stijging van Covid in Engeland komt vooral door infecties bij jonge mensen, die nog niet gevaccineerd zijn.
Dat is positief, er is dus nauwelijks "doorbraak" van het vaccin bij gevaccineerden.
Op een toenemend aantal besmettingen bij jonge mensen moet niet overgereageerd worden.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik behoor dan ook niet tot het kamp van diegenen die er van uitgaan dat het allemaal voorbij is, dat er nooit veel aan de hand geweest is en dat voor de rest van het jaar alles onder controle is.
Ik heb tijdens de voorbije crisis dan ook niet, uit kinderlijke stoerdoenerij en tegen de evidente wetenschap in, terrasjes gepromoot, de spot gedreven met iedereen die wel voor de hand liggende maatregelen wou opvolgen maar daarna wel zelf besmet in het ziekenhuis heeft gelegen om zich daar grotendeels op kosten van de gemeenschap te laten verzorgen om nadien zonder blikken of blozen te schrijven dat ik dezelfde overheid zo weinig mogelijk nodig heb. Die wijsheid laat ik over aan de klavierhelden van het internet wiens leven blijkbaar grotendeels bestaat uit het knippen en plakken van andermans cartoons en dat dan zelf zien als een vorm van spitsvondigheid en creativiteit.
[/quote]
Wat Tomorrowland hiermee te maken heeft weet ik want voor zover ik weet ligt De Schorre niet in Jeruzalem
[/quote]
Wie het een goed idee vindt om bij een volledige vaccinatiegraad van minder dan 60% van de bevolking tienduizenden mensen opeengepakt in een kuil bijeen te brengen, waarvan het grootste deel niet eens volledig gevaccineerd is, is volgens mij niet goed bij zijn hoofd en laat individueel geldgewin en kortstondige leute primeren op het algemeen belang. Van mij mag men dat doemdenken of panikeren noemen. Mij niet gelaten. Het is tenslotte heel gemakkelijk vanachter een toetsenbord de onverstoorbare held uit te hangen.
Een groot deel van de inwoners van Israël zijn ook nog niet gevaccineerd. De cijfers slaan er alleen op het deel van de inwoners met de uitverkoren kleur en/of geloof. Precies of een virus daar rekening mee houdt.
Uiteraard stijgen de cijfers nu niet onrustwekkend. Dan hebben ze aan het begin van de zomer nooit gedaan.
Mensen leren niet uit hun fouten. Zelfs niet uit deze van het nabije verleden.
Doemdenken of panikeren doe ik daarom ook niet. Dat klinkt alleen goed om anderen in een hokje te kunnen duwen. Als men dat graag doet om zichzelf er beter bij te voelen, doe rustig verder. De feiten en mijn leven gaan er niet door wijzigen.
Ik ben de voorzorgsmaatregelen na meer dan een jaar al zo gewend dat ze voor mij geen belemmering meer vormen voor het leven van elke dag. Er zijn wel ergere dingen in het leven of op de wereld. Als je de huidige maatregelen als een rem op je bestaan ervaart wil ik je nog wel eens spreken over een jaar of acht. Dan zal deze crisis een lachertje blijken te zijn met wat je dan zal ervaren.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
- Er is een groot verschil met vorige zomer: de vaccinaties. Dus ik voorspel bij deze een klein golfje in oktober, niks om ons land nog eens plat voor te leggen. Ik was nooit tegen de maatregelen, maar er is voor alles een tijd, en nu is de tijd voor loslaten gekomen. Dat er binnenkort een stijging bij jonge niet-gevaccineerde personen zal komen is goed mogelijk, kijkend naar de UK en Israël, maar geen groot probleem.
- Ook in Israel zijn er nog veel mensen niet gevaccineerd. Dus niet zo gek dat er een uitbraak is. Vooral bij jonge mensen : weinig ZHopnames.
- Op grote testevents in de UK zijn er zeer weinig besmettingen. Tomorrowland kon wat mij betreft zeker doorgaan, mits dubbel gevaccineerd of negatieve Covidtest. Besmettingen in de buitenlucht zijn zeer zeldzaam. Mensen kunnen ontspanning gebruiken, en de economie kan de inkomsten gebruiken.
- Onze cijfers blijven zakken, zakken, zakken... Ons aantal besmettingen is weeral 43% gezakt tov de week ervoor. Dus dat betekent dat de ZHopnames en overlijdens ook nog minstens 2-3 weken gaan blijven zakken. Nu nog 433 Covidpat in ZH, binnen 2 weken maar 200 meer ? Een aantal ziekenhuizen hebben nu 0 Covidpatienten. Mag een mens dan eens optimistisch zijn ?
En het is bewezen dat AZ en Pfizer na de tweede prik heel goed beschermen tegen de deltavariant. Dus zelfs al komt er een opstootje van de cijfers in juli, dat gaat vanzelf afvlakken naarmate meer en meer mensen een tweede prik gehad hebben.
- Ook in Israel zijn er nog veel mensen niet gevaccineerd. Dus niet zo gek dat er een uitbraak is. Vooral bij jonge mensen : weinig ZHopnames.
- Op grote testevents in de UK zijn er zeer weinig besmettingen. Tomorrowland kon wat mij betreft zeker doorgaan, mits dubbel gevaccineerd of negatieve Covidtest. Besmettingen in de buitenlucht zijn zeer zeldzaam. Mensen kunnen ontspanning gebruiken, en de economie kan de inkomsten gebruiken.
- Onze cijfers blijven zakken, zakken, zakken... Ons aantal besmettingen is weeral 43% gezakt tov de week ervoor. Dus dat betekent dat de ZHopnames en overlijdens ook nog minstens 2-3 weken gaan blijven zakken. Nu nog 433 Covidpat in ZH, binnen 2 weken maar 200 meer ? Een aantal ziekenhuizen hebben nu 0 Covidpatienten. Mag een mens dan eens optimistisch zijn ?
En het is bewezen dat AZ en Pfizer na de tweede prik heel goed beschermen tegen de deltavariant. Dus zelfs al komt er een opstootje van de cijfers in juli, dat gaat vanzelf afvlakken naarmate meer en meer mensen een tweede prik gehad hebben.
Inderdaad, geen paniek. Besmettingen zullen nog voorkomen maar dankzij de vaccinatie zullen de gevolgen (hospitalisatie, dood) minder erg zijn. Enfin, toch bij diegenen die gevaccineerd zijn. En jongeren lopen sowieso minder risico van er zwaar ziek van te worden.Charlesvdw schreef: ↑25 juni 2021, 18:07Nog eens herhalen, niet panikeren, het grafiekje toont mooi dat vooral jonge mensen (onder de 30 zijn de meesten nog niet gevaccineerd) verantwoordelijk zijn voor de Deltabesmettingen. Dat betekent dus weinig ziekenhuisopnames en zeer weinig overlijdens tgv Covid.Charlesvdw schreef: ↑23 juni 2021, 20:11 https://twitter.com/PaulMainwood/status ... 74/photo/1
De stijging van Covid in Engeland komt vooral door infecties bij jonge mensen, die nog niet gevaccineerd zijn.
Dat is positief, er is dus nauwelijks "doorbraak" van het vaccin bij gevaccineerden.
Op een toenemend aantal besmettingen bij jonge mensen moet niet overgereageerd worden.
And breath ...
Gedaan met maskertjes dragen tijdens de inkopen in NL. Zowel klanten als personeel dragen ze niet meer. Toch een teken aan de wand dat weinigen het nut ervan inzagen/inzien en ze enkel droegen uit verplichting. Streep eronder zou ik zeggen.
Gedaan met maskertjes dragen tijdens de inkopen in NL. Zowel klanten als personeel dragen ze niet meer. Toch een teken aan de wand dat weinigen het nut ervan inzagen/inzien en ze enkel droegen uit verplichting. Streep eronder zou ik zeggen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik zag gisteren een Nederlandse hospitaalarts. In de ziekenhuizen lopen ze rond zonder mondmasker, wanneer ze dicht bij de patiënt komen voor het klinisch onderzoek moeten ze het wel opzetten.
Bij ons is de afschaffing in september voorzien dacht ik, hopelijk nog voor er weer nieuwe maatregelen ingevoerd worden
-
- Verbannen Gebruiker
Ik heb, uit voorzorg, maandagavond toch maar twee plaatsen in de bioscoop vastgelegd. Anders krijg ik de gratis tickets er nooit door. De geldigheid is nu al voor de 2de keer verlengd.m-peeters schreef: ↑25 juni 2021, 23:39Inderdaad, geen paniek. Besmettingen zullen nog voorkomen maar dankzij de vaccinatie zullen de gevolgen (hospitalisatie, dood) minder erg zijn. Enfin, toch bij diegenen die gevaccineerd zijn. En jongeren lopen sowieso minder risico van er zwaar ziek van te worden.Charlesvdw schreef: ↑25 juni 2021, 18:07
Nog eens herhalen, niet panikeren, het grafiekje toont mooi dat vooral jonge mensen (onder de 30 zijn de meesten nog niet gevaccineerd) verantwoordelijk zijn voor de Deltabesmettingen. Dat betekent dus weinig ziekenhuisopnames en zeer weinig overlijdens tgv Covid.
Hopelijk niet te veel volk en houdt men zich nu wel een beetje aan de regels. De vorige keer was het een ramp. Enkele weken later ging de bioscoop dan ook weer voor maanden dicht.
Jazeker, mijn vrouw zo net over onze aanstaande Nederlandse vakantie: "Hopelijk houden de Nederlanders zich aan de regels.
"Jazeker, chérie, die houden zich aan de regels. Gegarandeerd."
Natuurlijk wel aan hun eigen regels en niet aan die van de wappiekermis op de Frans-Nederlandse grens.
Ik ben er ook aan begonnen : The Father vorige zondag en The Courier op woensdag ... veel was er anders niet te zien ... hopelijk kan ik de nieuwste Bond (alléé, die film die al een jaar of twee/drie geleden werd opgenomen) nog meepikken voor de geldigheidsduur vervalt en/of de cinema's weer dichtgaan.David_DeWa schreef: ↑27 juni 2021, 20:49 Ik heb, uit voorzorg, maandagavond toch maar twee plaatsen in de bioscoop vastgelegd. Anders krijg ik de gratis tickets er nooit door. De geldigheid is nu al voor de 2de keer verlengd.
-
- Verbannen Gebruiker
Het is als eerste de koerier geworden. Nog getwijfeld met The Father maar ik dacht dat deze ook wel te genieten is op een TV scherm. Meer karakterfilm dan actie.geebee schreef: ↑27 juni 2021, 23:04 Ik ben er ook aan begonnen : The Father vorige zondag en The Courier op woensdag ... veel was er anders niet te zien ... hopelijk kan ik de nieuwste Bond (alléé, die film die al een jaar of twee/drie geleden werd opgenomen) nog meepikken voor de geldigheidsduur vervalt en/of de cinema's weer dichtgaan.
Ik denk als je alle trailers en spoilers van de laatste JB na elkaar bekijkt je bijna de hele film wel gezien hebt.
Ik wacht vooral op de release van Dune. Maar dat is maar voor september. Laatste tickets zijn verlengd tot eind september dus dat moet wel lukken als de rest van het land en de wereld niet te gek begint te doen.