Peiling: Zomeruur/winteruur?
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Peiling: Zomeruur/winteruur?
Voor mij mag de huidige situatie gerust blijven zoals ze nu is: zomertijd in de zomer, wintertijd in de winter. De klok 2X per jaar aanpassen lijkt mij geen onoverkomelijk probleem.
Ik ben voor permante wintertijd veel gezelliger en gezonder voor de mens.EarthNvstr1 schreef: ↑17 december 2020, 17:38 Permanent wintertijd (UTC+1) voor mij, dat is zowiezo al een uur "verkeerd".
Nog liever laten zoals het nu is, dan permanent zomertijd!
-
- Verbannen Gebruiker
Maakt in principe toch niets uit.
Leer gewoon terug leven volgens de natuurlijke zonnestand en je ondervindt geen problemen meer met door de mens gemanipuleerde tijdstippen. Soms kan het leven heel eenvoudig zijn hoor en zoekt men problemen die mens zelf geschapen heeft.
Ik ben eerder voor het volgen van de natuurlijke zonnetijd en deze vervolgens naar eigen goeddunken in te vullen.
Dat is pas gezond en ontspannend.
Je kunt niet zomaar leven volgens de tijd die je zelf verkiest want een werkende mens moet zijn werkdag aanvangen en beëindigen op het uur dat officieel vastgelegd is. Ook moet je rekening houden met de openingsuren van de winkels.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik leef iedere dag van het jaar volgens de opgaande en ondergaande zon en vul ieder uur van de ieder etmaal in zoals het mij het beste uitkomt.
Niet iedereen laat zijn hele leven dicteren door de gedragingen en wetmatigheden van anderen.
Als je jezelf daar niet van kan losmaken heb je uiteraard wel gelijk maar zijn de gevolgen ook alleen voor diegenen die hun leven laten leiden door anderen en hun regeltjes.
Vaste openingsuren van winkels? Vaste werkuren opgelegd door derden?
Wanneer je inzake voeding en levensonderhoud nog niet voor jezelf kan instaan zijn er nog andere mogelijkheden. Is de technologische vooruitgang bij jou blijven stilstaan? Het internet is 24/7 geopend. Het is maar dat je het weet.
Had je je paragraaf nu begonnen met Ik kan ipv Je kunt, had ik er nog begrip voor kunnen opbrengen.
Maar dan nog is het een beperking die je jezelf oplegt. Niets mis mee maar je eigen opgelegde beperkingen moet je niet extrapoleren naar anderen.
Wat betreft de poll van dit topic, deze kan ik weer niet invullen. De enige optie die ik verkies staat er weer niet tussen.
Niet iedereen laat zijn hele leven dicteren door de gedragingen en wetmatigheden van anderen.
Als je jezelf daar niet van kan losmaken heb je uiteraard wel gelijk maar zijn de gevolgen ook alleen voor diegenen die hun leven laten leiden door anderen en hun regeltjes.
Vaste openingsuren van winkels? Vaste werkuren opgelegd door derden?
Wanneer je inzake voeding en levensonderhoud nog niet voor jezelf kan instaan zijn er nog andere mogelijkheden. Is de technologische vooruitgang bij jou blijven stilstaan? Het internet is 24/7 geopend. Het is maar dat je het weet.
Had je je paragraaf nu begonnen met Ik kan ipv Je kunt, had ik er nog begrip voor kunnen opbrengen.
Maar dan nog is het een beperking die je jezelf oplegt. Niets mis mee maar je eigen opgelegde beperkingen moet je niet extrapoleren naar anderen.
Wat betreft de poll van dit topic, deze kan ik weer niet invullen. De enige optie die ik verkies staat er weer niet tussen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Had het voorspeld.Charlesvdw schreef: ↑27 maart 2021, 21:30 Alles gaat blijven zoals het is; zomeruur is veel te plezant.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het ging er dan ook niet over of het een "onoverkomelijk probleem" is.thinktwice schreef: ↑25 juni 2021, 10:15 Voor mij mag de huidige situatie gerust blijven zoals ze nu is: zomertijd in de zomer, wintertijd in de winter. De klok 2X per jaar aanpassen lijkt mij geen onoverkomelijk probleem.
Maar er zijn inderdaad belangrijker/dringender problemen dan dit.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het lijkt me wel handig/nodig dat we afspreken "hoe laat" het is op een bepaald moment.
Dat jij je persoonlijk niet veel aantrekt van "hoe laat" het is, lijkt mij zeker ok en kan ik zelfs inkomen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wat is "het uur dat officieel vastgelegd is waarop een werkende mens zijn werkdag moet aanvangen en beëindigen" ?
Waarom ?
Zou het niet beter zijn dat de winkels rekening houden met de "openingsuren" van hun klanten ?
-
- Verbannen Gebruiker
Daar heb ik dan ook geen enkel probleem mee.EarthNvstr1 schreef: ↑25 juni 2021, 18:30 Het lijkt me wel handig/nodig dat we afspreken "hoe laat" het is op een bepaald moment.
Winteruur, zomeruur, zonnetijd,.... maakt weinig uit als je uit de veren kan en op stok gaat wanneer het jezelf het beste uitkomt. De uren daartussen is het geen probleem om de klok gelijk te zetten met de consensus van de regio waar je op dat ogenblik verblijft. Op reis doe je ook niet anders.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik ben het volkomen eens met jou.David_DeWa schreef: ↑25 juni 2021, 20:54 Daar heb ik dan ook geen enkel probleem mee.
Winteruur, zomeruur, zonnetijd,.... maakt weinig uit als je uit de veren kan en op stok gaat wanneer het jezelf het beste uitkomt. De uren daartussen is het geen probleem om de klok gelijk te zetten met de consensus van de regio waar je op dat ogenblik verblijft. Op reis doe je ook niet anders.
Zolang je die luxe hebt natuurlijk
-
- Verbannen Gebruiker
Luxe en opportuniteiten creëer je voor een groot deel zelf. Ze worden zelden gewoon aangeboden.
Ik ben in hetzelfde land en regio geboren dan de meeste van de andere forumleden, ik heb dezelfde basisscholing doorstaan die iedereen tot zijn 18de verplicht moet bijwonen. Waarschijnlijk nadien iets andere keuzes gemaakt?
+1David_DeWa schreef: ↑25 juni 2021, 21:29 Luxe en opportuniteiten creëer je voor een groot deel zelf. Ze worden zelden gewoon aangeboden.
Of zoals mij vroeger altijd gezegd werd:
"de gebraden kiekies gaan nie in joene mond vliegen ze"
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
-
- Full Member
- Contacteer:
Waarom kan men niet de werktijd, schooltijd met 1 uur verminderen in de winter en met een uur verlengen in de zomertijd? Dan is er voldoende licht en in de winter kan men pas bij licht buiten komen?