De zaak Conings
Re: De zaak Conings
Je hebt gelijk, het moet “partner” zijn ipv “erfgename”. En aangezien de partner van JC hier de persoon is die alles moet/mag regelen, veronderstel ik dan maar dat ze wettelijk samenwoonden.
Het verbaast me wel dat er hier nog geen meute 'met gezond verstand' in de bres springen om de samenwerkingstheorieën van Carine Knapen te ondersteunen.
https://www.hln.be/binnenland/portret-c ... ~a1084b65/
Covid een vreselijke ziekte of killer virus ?
We moeten zelfs getest worden om te weten of we het hebben, verkondigde dit genie nog onlangs.
Hier stapten er een paar mee op die trein.
En nu twijfelt ze of De Jurgen in de kist lag.
Volgens haar een lijkzak met lucht ..
Ze twijfelt of hij zelfmoord heeft gepleegd..
Komaan mensen. Hou het onderwerp in leven en laat je gaan met alle gezond verstand dat je in je hebt.
We moeten zelfs getest worden om te weten of we het hebben, verkondigde dit genie nog onlangs.
Komaan mensen. Hou het onderwerp in leven en laat je gaan met alle gezond verstand dat je in je hebt.
Het scenario voor de verfilming van het leven van ... wordt steeds interessanter.haelewyn schreef: ↑27 juni 2021, 12:48 Het verbaast me wel dat er hier nog geen meute 'met gezond verstand' in de bres springen om de samenwerkingstheorieën van Carine Knapen te ondersteunen.
Het kan geen toeval zijn dat het Pentagon net deze week een langverwacht rapport over ufo's naar buiten heeft gebracht waarin niet uitgesloten wordt dat het tuigen van buitenaardse oorsprong zijn. Volgens mij was Jurgen Conings een alien die van plan was zijn identiteit openbaar te maken en die daarom uit de weg geruimd moest worden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wellicht kan men ook puur gevoelsmatig reageren. Stel het was uw zoon, en hij wilde u nog zien? Schijnbaar niet mogelijk - vooral omdat de vader een verkeerd iemand was. Maar dan nog het blijft uw vader.
De vraag is inderdaad hoe e.e.a. geregeld is wettelijk. Samenwonen in België betekende tig jaren gelegen: ieder voor zichzelf. Vroeg me af of dat nu ook nog zo is.
De vraag is inderdaad hoe e.e.a. geregeld is wettelijk. Samenwonen in België betekende tig jaren gelegen: ieder voor zichzelf. Vroeg me af of dat nu ook nog zo is.
Weten die nabestaanden wel wat ze vragen als ze een lichaam willen zien dat al wekenlang dood is?
Je begrijpt het niet, het heeft niets maar dan ook helemaal niks te maken met het feit of de vader een verkeerd iemand was of niet. Het is ook niet de overheid die verbiedt dat de familie van JC zijn lijk mag zien.Jozefien1969 schreef: ↑28 juni 2021, 20:33 Wellicht kan men ook puur gevoelsmatig reageren. Stel het was uw zoon, en hij wilde u nog zien? Schijnbaar niet mogelijk - vooral omdat de vader een verkeerd iemand was. Maar dan nog het blijft uw vader.
Het is gewoon een familieruzie tussen de partner - die wettelijk het recht (of de plicht zoals u wil) heeft om de begrafenis te regelen - en de bloedfamilie. Beiden hebben andere ideeën over hoe de begrafenis moet gebeuren (open of gesloten kist, crematie of begrafenis ...). Het zou best zijn dat ze overeenkomen maar blijkbaar is dat niet het geval en dan is het wettelijk gezien de partner die alles bepaalt (en ook betaalt trouwens).
PS: ik weet niet of je iemand, zeker een kind, een plezier doet om hem of haar een rottend lijk te laten zien. De stank is naar verluidt verschrikkelijk. Een open kist of het lijk groeten, zoals de familie wil, lijkt me dan ook geen optie (behalve als je graag wil dat mensen flauw vallen of een trauma oplopen).
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 29 juni 2021, 07:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik vrees van niet ... en ze wilden ook nog een begrafenis met open kist! Gelukkig heeft de vriendin van JC meer verstand en is zij wettelijk gezien de persoon die de uitvaart moet regelen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
We kunnen hier bedenken wat we willen.
Misschien zullen er ooit een paar tips van de sluier opgelicht worden in iemands memoires.
Het zou bv. kunnen dat de vriendin haar leven nog op een redelijk normale manier verder wil zetten en dit gebeuren dus achter zich wil laten.
Zo zou je ook kunnen bedenken dat de facebook post van de tante verwijderd werd op vraag van de vriendin en dat dit nadien teruggedraaid werd (met toestemming of op vraag van de vriendin) als tegemoetkoming in de hoop verder de zaak te laten rusten.
Misschien zullen er ooit een paar tips van de sluier opgelicht worden in iemands memoires.
Het zou bv. kunnen dat de vriendin haar leven nog op een redelijk normale manier verder wil zetten en dit gebeuren dus achter zich wil laten.
Zo zou je ook kunnen bedenken dat de facebook post van de tante verwijderd werd op vraag van de vriendin en dat dit nadien teruggedraaid werd (met toestemming of op vraag van de vriendin) als tegemoetkoming in de hoop verder de zaak te laten rusten.
België kennende ligt het deksel op de pot en komt het er niet snel weer af. Case closed ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Blijkbaar zou er een afscheidsbrief bestaan.
De inhoud van dergelijke brieven wordt, omwille van de privacy, uiteraard niet vrijgegeven in de pers.
Mogelijk staat daar o.a. de laatste wens in van de overledene i.v.m. diens uitvaart.
Of misschien kenden beide partners al eerder mekaars voorkeuren hierover.
Wie zal het zeggen? Het heeft dus geen zin om te speculeren over wie hierover mag beslissen
De inhoud van dergelijke brieven wordt, omwille van de privacy, uiteraard niet vrijgegeven in de pers.
Mogelijk staat daar o.a. de laatste wens in van de overledene i.v.m. diens uitvaart.
Of misschien kenden beide partners al eerder mekaars voorkeuren hierover.
Wie zal het zeggen? Het heeft dus geen zin om te speculeren over wie hierover mag beslissen
-
- Hero Member
- Contacteer:
Alle reacties gelezen hier. Maar de werkelijke vraag werd niet beantwoord. Behalve wettelijk gezien door één iemand. Dus we kunnen keuvelen zoveel we willen maar daar gaat het niet om.
Ik herhaal mijn vraag wanneer ik de zoon ben van JC heb ik volgens mijn gevoel het recht om '' en dat heb ik al eerder vermeld'' het ontbindende lijk te zien van mijn vader.
De vraag is dus: heeft JC met zijn vriendin een contract gemaakt omdat ze samenwonen? In België moet je zulk soort contract maken wanneer je dat niet doet zien ze je 'wettelijk' gezien als individuele personen. Wellicht is dat door de jaren heen veranderd. Maar hoe dan ook; het is verschrikkelijk als een kind, wanneer het zijn vader ''hoe dan ook'' nog eens wil zien; niet mag zien. Al is de vader onherkenbaar; sommige dingen herken je wel.
Overigens ik ga hier niet meer op antwoorden.
Ik herhaal mijn vraag wanneer ik de zoon ben van JC heb ik volgens mijn gevoel het recht om '' en dat heb ik al eerder vermeld'' het ontbindende lijk te zien van mijn vader.
De vraag is dus: heeft JC met zijn vriendin een contract gemaakt omdat ze samenwonen? In België moet je zulk soort contract maken wanneer je dat niet doet zien ze je 'wettelijk' gezien als individuele personen. Wellicht is dat door de jaren heen veranderd. Maar hoe dan ook; het is verschrikkelijk als een kind, wanneer het zijn vader ''hoe dan ook'' nog eens wil zien; niet mag zien. Al is de vader onherkenbaar; sommige dingen herken je wel.
Overigens ik ga hier niet meer op antwoorden.