Holdings
TIP
Re: Holdings
Heeft er nog iemand zijn dividend van Exor gehad via Bolero?
Die hebben er een boeltje overgemaakt. Krijg er kop noch staart aan...
Die hebben er een boeltje overgemaakt. Krijg er kop noch staart aan...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Los van het feit dat we het rond de eeuwwisseling op het cashforum al hadden over Odet, zou jij als voorstander van periodiek beleggen dan misschien beter op die manier de vergelijking maken met IWDA en bijv in dit geval Odet?
Koop jaarlijks op 1jan. een odet en een iwda bij op de grafiek en de huidige rendementskloof ziet er voor de verschillende periodes heel anders uit.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Als je 20 jaar belegt in dit aandeel (Odet) loop je wel al heel die tijd een veel hoger risico dan met IWDA. Wat zijn de risk-adjusted rendementen?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Inderdaad. Dat is dus nog een reden om IWDA niet af te zetten tegen individuele aandelen want dan ben je aan het vergelijken met gokkers en niet met beleggers.
Nog wat Artois aan het assortiment toegevoegd. Supersolden laat men niet liggen he.
Tramways du Var et du Gard nog maar eens 6% erbij.
Tramways du Var et du Gard nog maar eens 6% erbij.
Beleggen in degelijke holdings gelijkstellen met gokken vind ik wel erg kort door de bocht.doorwinterd schreef: ↑27 juni 2021, 02:46 Inderdaad. Dat is dus nog een reden om IWDA niet af te zetten tegen individuele aandelen want dan ben je aan het vergelijken met gokkers en niet met beleggers.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dan zou ik zelf voor een groot deel gokker zijn. :-)dreamy schreef: ↑28 juni 2021, 14:27Beleggen in degelijke holdings gelijkstellen met gokken vind ik wel erg kort door de bocht.doorwinterd schreef: ↑27 juni 2021, 02:46 Inderdaad. Dat is dus nog een reden om IWDA niet af te zetten tegen individuele aandelen want dan ben je aan het vergelijken met gokkers en niet met beleggers.
risk-adjusted ging veronderstel ik over beleggen in slechts 1 bepaalde holding (in dit geval Odet)
Dan ben ik het er ook mee eens, al bieden holdings als Brederode en Sofina wel al een enorme spreiding.doorwinterd schreef: ↑28 juni 2021, 17:49 risk-adjusted ging veronderstel ik over beleggen in slechts 1 bepaalde holding (in dit geval Odet)
Ik leg voor mijzelf de grens bij 10% van mijn port voor één aandeel, maar zelfs daar zit ik nu nog ruim onder...
Welk feest is daar aan de gang bij ALBA? Zeer grootvolume dat gepaard gaat met een mooie koersstijging.
Nog wat stukken ARTOIS bijgekocht aan soldenprijzen.
Op vlak van Belgische holdings leken Sofina en GBL mij interessant, elk om hun eigen reden. Sofina sprak wel aan toen ik hun laatste jaarverslag las omwille van hun focus op private equity in groeilanden, waardoor dit een goede aanvulling kan vormen op mijn portefeuille. Die strategie heeft duidelijk gewerkt gezien het recente koersverloop, waardoor ik mij afvraag of het op dit moment nog verstandig zou zijn Sofina aan te kopen. Anderzijds: ETF’s als IWDA worden ook nog steeds aangekocht in soortgelijke omstandigheden. Of is dit geen goede vergelijking?
GBL wordt daarentegen vaak getipt omwille van hun grote discount en transitie. Anderzijds word ik niet bepaald enthousiast van de meeste van hun participaties. Dat zijn er namelijk relatief weinig, en ook niet bepaald van de meest “hippe” soort. Ik vraag mij wat af of men er echt kan ik slagen een meerwaarde te bieden met hun strategie.
Ik heb uiteraard nog holdings bekeken (o.m. Brederode), maar die leken mij niet echt beloftevoller dan Sofina of GBL.
Hebben jullie eventueel opmerkingen of tips?
GBL wordt daarentegen vaak getipt omwille van hun grote discount en transitie. Anderzijds word ik niet bepaald enthousiast van de meeste van hun participaties. Dat zijn er namelijk relatief weinig, en ook niet bepaald van de meest “hippe” soort. Ik vraag mij wat af of men er echt kan ik slagen een meerwaarde te bieden met hun strategie.
Ik heb uiteraard nog holdings bekeken (o.m. Brederode), maar die leken mij niet echt beloftevoller dan Sofina of GBL.
Hebben jullie eventueel opmerkingen of tips?
Onlangs deze gelezen: https://spaarvarkens.be/pascal-paepen-d ... eleggingen
Mijn oog viel op een reactie van Pascal op een reactie van een lezer over gimv. Wie weet van de toekomst brengt maar ondertussen krijg je een mooi dividend.
Mijn oog viel op een reactie van Pascal op een reactie van een lezer over gimv. Wie weet van de toekomst brengt maar ondertussen krijg je een mooi dividend.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Brederode is voor mij ook een topholding, maar vooral niet vergeten dat Sofina het al héél lang beter doet dan GBL en dat dit niét betekent dat dit niet kan blijven doorgaan.