Corona-virus.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Aha, je hebt dan toch AZ kunnen ontwijken?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
MVR heeft dat geregeld voor mij
Leuk stukje in De Volkskrant over dat de Madrilenen nog steeds hun mondmaker in de buitenlucht dragen, terwijl dat vanaf afgelopen zaterdag niet meer verplicht was. De pizza-Cathyregel is aldaar afgeschaft. En toch doen ze dat. 'Stockholmsyndroom' heet dat.
Nu gun ik die journalist wel een leuk weekend, maar die had ook gewoon 1 landje zuidelijker kunnen afzakken. Dan zie je dezelfde mondmaskertaferelen.
En daarom... een mondmaskerquiz !
1. De kunstmarkt in Mortsel, op het Stadsplein. Onder een (heel hoog) afdak. Eenrichtingsverkeer. De toegang wordt geteld en de hele markt is omsingeld met nadarhekken.
Geen mondmaskerbord.
Moet je je mondmasker dragen om een pukkieboete te vermijden ?
2. Museum Hidrodoe te Herentals.
Geen borden.
Moet je je mondmasker binnen dragen om een pukkieboete te vermijden ?
Moet je je mondmasker buiten dragen om een pukkieboete te vermijden ?
Nu gun ik die journalist wel een leuk weekend, maar die had ook gewoon 1 landje zuidelijker kunnen afzakken. Dan zie je dezelfde mondmaskertaferelen.
En daarom... een mondmaskerquiz !
1. De kunstmarkt in Mortsel, op het Stadsplein. Onder een (heel hoog) afdak. Eenrichtingsverkeer. De toegang wordt geteld en de hele markt is omsingeld met nadarhekken.
Geen mondmaskerbord.
Moet je je mondmasker dragen om een pukkieboete te vermijden ?
2. Museum Hidrodoe te Herentals.
Geen borden.
Moet je je mondmasker binnen dragen om een pukkieboete te vermijden ?
Moet je je mondmasker buiten dragen om een pukkieboete te vermijden ?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Buiten is het niet nuttig, dat weten we intussen.
In Nederland moet ZH-personeel geen masker dragen in de gangen, wel bij nauw contact met de patiënt.
In Belgische ziekenhuizen nog overal mondmasker.
In Nederland moet ZH-personeel geen masker dragen in de gangen, wel bij nauw contact met de patiënt.
In Belgische ziekenhuizen nog overal mondmasker.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Geen bord = geen maskertje, Dixit. De uitbaters/overheden mogen hun job ook wel eens deftig doen. Alhoewel, ze mogen het ook opzettelijk vergeten natuurlijk...
Ik dacht dat ook, pukkie. Maar dat is dus niet zo. We kijken het na op de officiële Belgische webstek voor zotte maatregelen
1. Op de Mortselse markt.
De website van de gemeente Mortsel vermeldde niet, dat het mondmasker verplicht was.
Conclusie: geen mondmasker.
2. In het Hidrodoe-museum.
3. Op het buitenterrein van het Hidrodoe-museum.
Lastig, lastig...
Indien je de attracties doet, dan niet. Zie bovenstaande.
Indien je op weg bent naar de picknicktafel dan...
U ziet: mogelijkheden genoeg om alsnog een pukkieboete te scoren.
1. Op de Mortselse markt.
Het maximum aantal bezoekers was gelimiteerd op 285 - er stond een vrouw met een smartphone met een app aan het nadarhek.n winkelstraten, de markten, brocante- en rommelmarkten, kermissen, en op elke private- of publiek druk bezochte plaats. Dit wordt bepaald door de lokale overheid. Surf naar de website van je stad of gemeente voor meer informatie.
wanneer een markt, jaarmarkt, braderij, brocante- of rommelmarkt, of kermis een bezoekersaantal van meer dan 5000 bezoekers op eenzelfde moment ontvangt;
De website van de gemeente Mortsel vermeldde niet, dat het mondmasker verplicht was.
2. In het Hidrodoe-museum.
Mondmasker verplicht. Ook zonder bord.in voor het publiek toegankelijke ruimtes van inrichtingen die behoren tot de culturele, feestelijke, sportieve, recreatieve en evenementensector.
3. Op het buitenterrein van het Hidrodoe-museum.
Lastig, lastig...
Indien je de attracties doet, dan niet. Zie bovenstaande.
Indien je op weg bent naar de picknicktafel dan...
Vond het personeel van wel. En ikke niet. Zijn jullie dan een 'horecazaak' of een 'inrichting die behoort tot de culturele, feestelijke, sportieve, recreatieve en evenementensector' ?voor klanten en het personeel van horecazaken, behalve wanneer zij aan hun eigen tafel zitten.
U ziet: mogelijkheden genoeg om alsnog een pukkieboete te scoren.
-
- Verbannen Gebruiker
Ah? Ik had eerder gedacht dat je een regeling zou getroffen hebben met de wilde Hilde?
ps. zalig in de bioscoop. We waren, buiten het personeelslid dat blijkbaar zowel de toegang als de shop moest regelen, de enige aanwezigen. Lekker zo'n privévoorstelling waar je niet eens voor hebt moeten betalen.
Met dank aan koning voetbal, de maandag, corona angst, mondmaskerafkeer, ontwenning,..... ?
Voor herhaling vatbaar.
Zoveel tijd steek ik daar niet in, Dixit. Geen bord = geen masker. Je denkt toch niet dat ik de regels van ALLE lokale overheden uit mijn hoofd ga leren !? Het is nu al onmogelijk om het Belgisch wetboek van buiten te kennen, laat staan dat ik me ga bezig houden met nog meer regels. Foert!
-
- Verbannen Gebruiker
Al die regels zijn toch makkelijk zat om te onthouden en een boete te vermijden?
Ik draag in de publieke ruimte, en al zeker in gemeenschappelijke gesloten ruimten en open ruimtes waar veel volk bijeen komt en je niet altijd 1.5 meter afstand kan houden, tot om heden altijd een mondmasker. Ik heb er nog altijd niets aan overgehouden.
Is er in de open lucht nauwelijks een mens te zien en al zeker niet in je nabijheid kan het masker af. Met uitzondering als het duidelijk anders is aangegeven.
Word ik in de publieke ruimte door een gezagsdrager (meestal) vriendelijk aangesproken dat het lokaal anders moet zal ik daar zonder probleem vriendelijk mee instemmen en me aanpassen aan zijn richtlijnen.
Makkelijk hoor.
Als je daarentegen graag de controverse opzoekt en (verbaal) ruzie wil zoeken met iedereen die het niet met je eens is of je wil wijzen op onverantwoord of niet aangepast gedrag moet je ook niet verbaasd zijn dat zo'n houding zich af en toe tegen je keert.
Iedereen zijn levensstijl.
Zaterdag geen enkele coronadode meer in belgie en dat haalt dan pas woensdag het nieuws, angst moet aangewakkerd worden, geruststelling mag niet?
Deltavariant in uk leidt niet tot meer zh opnames of overlijdens, haalt wel dagelijks het nieuws.
I rest my case
Deltavariant in uk leidt niet tot meer zh opnames of overlijdens, haalt wel dagelijks het nieuws.
I rest my case
-
- Verbannen Gebruiker
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Er is een lichte stijging van de ZHopnames, om correct te zijn.
https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare.
Maar geen stijging overlijdens. Inderdaad niet heel verontrustend.
Intussen zijn er gegevens die erop wijzen dat ook ons derde vaccin, Moderna (net als Pfizer en AZ) goed beschermt tegen de Deltavariant.
Er zullen nog veel nieuwe "gevaren" opduiken om ons toch nog wat beperkingen te kunnen opleggen.
Doe toch terug gewoon.
Doe toch terug gewoon.
Die tijd komt niet meer terug.
Binnen x tijd een stevig griepseizoen. -> lock down spook zal terug opduiken.
Binnen x tijd een stevig griepseizoen. -> lock down spook zal terug opduiken.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Nee, voor griep gaan we geen lockdown doen.
Hebben we nooit gedaan, gaan we nooit doen.
Steven Van Gucht spreekt heel redelijk, hij zegt dat we met Covid gaan leven, en dat we geen grote maatregelen gaan moeten nemen.
Hij zegt dat we elke in dag in België 300 doden hebben, en in de winter gaan sommigen daarvan Coviddoden zijn, zoals klassiek sommige overlijdens griepoverlijdens zijn.
Een verademing na de alarmistische Van Ranst en Molenberghs, eindelijk breekt de stem van de rede door.
Hebben we nooit gedaan, gaan we nooit doen.
Steven Van Gucht spreekt heel redelijk, hij zegt dat we met Covid gaan leven, en dat we geen grote maatregelen gaan moeten nemen.
Hij zegt dat we elke in dag in België 300 doden hebben, en in de winter gaan sommigen daarvan Coviddoden zijn, zoals klassiek sommige overlijdens griepoverlijdens zijn.
Een verademing na de alarmistische Van Ranst en Molenberghs, eindelijk breekt de stem van de rede door.