hulp bij beleggen/ uitbereiding portefuille
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: hulp bij beleggen/ uitbereiding portefuille
Jij stelt het voor alsof Ik begrijp uit je uitleg dat dat *altijd* gedaan wordt.bantsee schreef: ↑27 juni 2021, 16:11 Depositaris kan zelfde doen: 100.000 aandelen van Saxo, 10.000 uitgeleend. BNP 200.000 waarvan 20.000 uitgeleend. Veilig genoeg denkt deposityaris: ik ga er ook wat uitlenen en wat geld verdienen.
ETF leent ook uit. Beleggingsfondsen ook. Levert vergoedingen op.
(edit: andere verwoording)
Ik ben in de veronderstelling dat dat enkel kan/mag als je daarmee akkoord bent (expliciet of impliciet door "de kleine letterkes")
Zou het kunnen dat je met een "regulier" account toestemming geeft en met een "custody" account niet ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dag Divi,Divi schreef: ↑26 juni 2021, 22:47 Goh! Ik wil hier zeker niet de wijsneus uithangen,Jozefien.Maar toch eventjes dit. Geloof zo maar niet klakkeloos wat sommigen hier,soms met de beste bedoelingen,u komen uitleggen .Al is het uw idool en ga je er voor door het vuur,doe altijd uw eigen onderzoek en steek er WEL zoveel mogelijk tijd in !!
Weet dat we hier allemaal amateurs samen zijn.
IK herinner mij nog goed Mei 2017.Wat was er toen aan de hand? Wel, lichte paniek in ETF-land.
Bleek de junior goudmijn-ETF zijn index niet meer te volgen.(Sta je van te kijken,hé!Nog nooit gelezen hier op het forum,hé)
Voor mij een signaal om in ETF-land te graven.
Mijn conclusie is dat enkel een fractie van de etf-beleggers weet echt hoe deze instrumenten werken.Indien de meerderheid van de beleggers zou weten hoe ETF's werken,dan was er geen instroom,maar een massale uitstroom van kapitalen uit ETF's.
Maar omdat ze goedkoop zijn,het allemaal simpel LIJKT,zogezegd weinig opvolging vereist en nog nooit grote ongelukken mee gebeurd zijn,zijn ze populairder dan ooit geworden
De problemen toen bij de junior goudmijn-ETF zijn maar klein bier vergeleken met de risico's,zoals een liquiditeits- of solvabiliteitscrisis,die ooit zullen toeslaan in delen van de etf-markt. Dat betekent niet dat alle etf's slecht zijn,het is wel belangrijk om een beleggingsportefeuille niet uitsluitend uit etf's op te stellen. En goed te weten waarin maar vooral HOE ze investeren!
Neen, ben niet idolaat van Bh74. It takes a bit more to tango - knipoog -. Maar helaas moet ik hem wel - niet altijd - gelijk geven. Heb een fout gemaakt: in mijn portefeuille - heb het zojuist bekeken - portefeuille bestaat ongeveer 8.9% uit ETF'S. Verkocht, aangekocht etc...zal in het algemeen altijd rond de 10% zijn. Goed of slecht; ik weet het niet. Op holdings ben ik zuiniger zoals een goede bovenbuur beaamt.
U heeft helemaal gelijk dat nog minder dan een fractie van de etf beleggers weet hoe een etf werkt. Geef grif toe; ik weet het ook niet en lees her en der maar wat. Maar aangezien ik een domme belegger ben die toch elke dag even zijn of haar portefeuille bekijkt heb ik wel kunnen constateren dat in zeer moeilijke tijden die ETF"S in vergelijking met de gehele portefeuille het nog niet zo slecht deden.
Tja, .....Overigens gefeliciteerd België heeft gewonnen...
Zeer moeilijke tijden? We hebben nog maar enkel een stierenmarkt gehad... (en dan nog eens een heel lange ook)
De meeste indexbeleggers hebben nog geen enkele berenmarkt meegemaakt en de enige reden dat indices het nog ok deden tijdens corona was vanwege hun enorm grote positie in big tech.
En dat is ook wat ik altijd lees: indices doen het vooral goed in stierenmarkten (beetje obvious ), maar voor mij moet de echte test nog komen na een berenmarkt.
De meeste indexbeleggers hebben nog geen enkele berenmarkt meegemaakt en de enige reden dat indices het nog ok deden tijdens corona was vanwege hun enorm grote positie in big tech.
En dat is ook wat ik altijd lees: indices doen het vooral goed in stierenmarkten (beetje obvious ), maar voor mij moet de echte test nog komen na een berenmarkt.
In de berenmarkten van 2000-2002 en 2008 deden de meeste actieve fondsen het ook slechter dan hun benchmark. Enkel in de categorie Large Value deed het merendeel van de actieve fondsen het beter blijkbaar: https://awealthofcommonsense.com/2015/0 ... r-markets/
Haha Jozefien,
Naast iemand die zichzelf een luie belegger (zeezout) noemt.Hebben we nu iemand die zichzelf een domme belegger noemt.
De luie belegger kwam hier wel met puike beleggingsresultaten!
Maar hoe zouden de beleggingsresultaten met de tijd van de domme belegger er uit zien?? Per definitie slecht !!???
Alhoewel... hij moet het tegenovergestelde doen van de slimme belegger ,maar aangezien we niet in de toekomst kunnen kijken,wordt het dus ,tegenovergestelde doen van diegene die denken dat ze een slimme belegger zijn.
Kan leuk worden en iedereen hier verrassen!
Naast iemand die zichzelf een luie belegger (zeezout) noemt.Hebben we nu iemand die zichzelf een domme belegger noemt.
De luie belegger kwam hier wel met puike beleggingsresultaten!
Maar hoe zouden de beleggingsresultaten met de tijd van de domme belegger er uit zien?? Per definitie slecht !!???
Alhoewel... hij moet het tegenovergestelde doen van de slimme belegger ,maar aangezien we niet in de toekomst kunnen kijken,wordt het dus ,tegenovergestelde doen van diegene die denken dat ze een slimme belegger zijn.
Kan leuk worden en iedereen hier verrassen!
Op zich niks mis met uzelf een "domme belegger" noemen,
iedereen is wel onderhevig aan irrationele impulsen en dat erkennen kan zeker geen kwaad.
Het is net de branie van sommige beleggers die me heel gevaarlijk lijkt...
Los daarvan, uw portefeuille elke dag bekijken is idd niet zo een goed idee, beter rustig laten liggen...
Niet enkel voor uw rust, maar ook om bij koersbewegingen de impuls te vermijden om "actie" te ondernemen en te handelen op de beurs
Las het onlangs nog in artikel over betaling voor order flow van particulieren, professionals beschouwen de retail beleggers (u en ik) echt wel als ongeïnformeerd/dom, domme orders waar ze geld voor over hebben!
Best is dus om weinig te handelen op de beurs (= lui zijn?), en alleen daarom al kijk je best weinig naar de koersen
iedereen is wel onderhevig aan irrationele impulsen en dat erkennen kan zeker geen kwaad.
Het is net de branie van sommige beleggers die me heel gevaarlijk lijkt...
Los daarvan, uw portefeuille elke dag bekijken is idd niet zo een goed idee, beter rustig laten liggen...
Niet enkel voor uw rust, maar ook om bij koersbewegingen de impuls te vermijden om "actie" te ondernemen en te handelen op de beurs
Las het onlangs nog in artikel over betaling voor order flow van particulieren, professionals beschouwen de retail beleggers (u en ik) echt wel als ongeïnformeerd/dom, domme orders waar ze geld voor over hebben!
Best is dus om weinig te handelen op de beurs (= lui zijn?), en alleen daarom al kijk je best weinig naar de koersen
Je bent dus best een domme, luie belegger.
da's het ideaal
Helemaal met je eens !
Luie belegger zijn ,dat is niet moeilijk.Spreekt voor zich.
Maar domme belegger zijn.Wat moet je uitvreten om (hier) nu die stempel te krijgen?
Ah,weet er een paar voor te beginnen.
Sigarettenfabrikanten kopen.Wordt nu als "dom" afgedaan.Geen groei,dalende omzet,sigaretten zullen met de tijd verdwijnen....
Winkelvastgoed kopen (reits). Als je dit nu doet wordt je niet als de snuggere van de klas bekeken. Alles wordt online,einde van de fysieke winkel,en bovendien de rente gaat stijgen vanaf 2023,Jerommeke heeft het gezegd...
Maar is dat nu net niet tegendraads beleggen? Met de grootste winsten op termijn?
Dat wordt nadenken,om je als domme belegger voor te doen.....
Luie belegger zijn ,dat is niet moeilijk.Spreekt voor zich.
Maar domme belegger zijn.Wat moet je uitvreten om (hier) nu die stempel te krijgen?
Ah,weet er een paar voor te beginnen.
Sigarettenfabrikanten kopen.Wordt nu als "dom" afgedaan.Geen groei,dalende omzet,sigaretten zullen met de tijd verdwijnen....
Winkelvastgoed kopen (reits). Als je dit nu doet wordt je niet als de snuggere van de klas bekeken. Alles wordt online,einde van de fysieke winkel,en bovendien de rente gaat stijgen vanaf 2023,Jerommeke heeft het gezegd...
Maar is dat nu net niet tegendraads beleggen? Met de grootste winsten op termijn?
Dat wordt nadenken,om je als domme belegger voor te doen.....
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ten eerste alle respect voor Bh74. Gij moet het maar volhouden om steeds weer te verklaren wat een ETF betekent. En helaas in tegenstelling tot u; concludeer ik dat hij ( of zij ) – tot nu toe – gelijk heeft. Dus concludeer ik: een klein percentage ETF’S in uw portefeuille kan geen kwaad! Om nog duidelijker te zijn: na vijf jaar beleggen heeft Bh74 gewonnen. Punt uit. Dus hem naar beneden halen vind ik ‘not done’. Overigens ik heb het zelf wel gedaan en mijn excuses daarvoor aangeboden.
Verder heb ik nog wat meer domme acties ondernomen: Na 4 jaren D’ieteren te hebben bekeken, heb ik het verkocht met 1% winst. Aangekocht aan Euro 34.
El Perro heeft gelijk; niet elke dag kijken. Ben aan het oefenen….lukt nog niet geheel. Of ik ga ervoor of niet…tussenweg is moeilijk maar ik moet die weg wel bewandelen! *knipoog* . Doe mijn best.
Divi, helaas zoals veel Belgen ( ben geen Belg ) rook ik ook. Ja, we weten het. Hoe dan ook we beleggen niet in zulk soort aandelen. Maar volgens mij doen zij het niet slecht. Zoiets als Facebook, ethisch gezien beleg ik daar ook niet in. Duurt niet meer zo lang en dan weten ze welke pyjama ik draag! Fabrikanten van wapens ook ‘not done’ . Een ieder die belegt heeft zo zijn eigen denkwijze.
Winkelvastgoed gaan we ook niet meer kopen, maar is wel gekocht 5 jaar geleden. We laten het mooi staan, omdat een wijze belegger ooit heeft gezegd: het is nog dommer om te verkopen.
Jerommeke kan veel zeggen, op dit forum wordt ook veel besproken. Lees veel en haal het gemiddelde eruit en volg uw denkwijze. Hoe dom ook! Overigens heb veel geleerd op dit forum!
Verder heb ik nog wat meer domme acties ondernomen: Na 4 jaren D’ieteren te hebben bekeken, heb ik het verkocht met 1% winst. Aangekocht aan Euro 34.
El Perro heeft gelijk; niet elke dag kijken. Ben aan het oefenen….lukt nog niet geheel. Of ik ga ervoor of niet…tussenweg is moeilijk maar ik moet die weg wel bewandelen! *knipoog* . Doe mijn best.
Divi, helaas zoals veel Belgen ( ben geen Belg ) rook ik ook. Ja, we weten het. Hoe dan ook we beleggen niet in zulk soort aandelen. Maar volgens mij doen zij het niet slecht. Zoiets als Facebook, ethisch gezien beleg ik daar ook niet in. Duurt niet meer zo lang en dan weten ze welke pyjama ik draag! Fabrikanten van wapens ook ‘not done’ . Een ieder die belegt heeft zo zijn eigen denkwijze.
Winkelvastgoed gaan we ook niet meer kopen, maar is wel gekocht 5 jaar geleden. We laten het mooi staan, omdat een wijze belegger ooit heeft gezegd: het is nog dommer om te verkopen.
Jerommeke kan veel zeggen, op dit forum wordt ook veel besproken. Lees veel en haal het gemiddelde eruit en volg uw denkwijze. Hoe dom ook! Overigens heb veel geleerd op dit forum!
Jozefien1969, ik word tot tranen bewogen door uw adoratie voor B7H4long.
Jozefien1969 schreef: ↑1 juli 2021, 21:33 Ten eerste alle respect voor Bh74. Om nog duidelijker te zijn: na vijf jaar beleggen heeft Bh74 gewonnen. Punt uit.
Jozefien1969 schreef: ↑5 mei 2021, 21:02 Dit alles in onze besluitvorming hebben meegenomen komen we toch tot de conclusie dat de antwoorden van B7H4LONG voorzichtig en doordacht zijn. Waarvoor onze dank. U wel gegeven.
Jozefien,weet dat je door zoals je laatst schreef Bh74 (wat voor cup zou dat zijn? ) te volgen wel degelijk een heel klein stukje in sigarettenfabrikanten belegt en nog meer in facebook.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Yaris, u bent goed om woorden uit hun context te halen. Zo slim zijn wij niet. Maar wil absoluut niet dat u tranen in uw ogen heeft; mogen wij u een zakdoek aanreiken?
Blijkbaar volgen wij een sekteleider, wellicht zijn er meerdere op dit forum! Hopelijk volgen wij de beste.
Divi; Zelf zal ik deze aandelen nooit kopen; wellicht doe ik hiermede weer mijn naam eer aan: Een domme belegger.
Blijkbaar volgen wij een sekteleider, wellicht zijn er meerdere op dit forum! Hopelijk volgen wij de beste.
Divi; Zelf zal ik deze aandelen nooit kopen; wellicht doe ik hiermede weer mijn naam eer aan: Een domme belegger.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat is een kleine cup, het drong wat laat door! Bh74 zie ik als bepaalde typen vliegtuigen; zo zie je maar weer waar het hoofd vol van is loop het hart van over.......