met de fiets naar het werk
Re: met de fiets naar het werk
Knap van de stadsdiensten !
Hier in Antwerpen is het een grof schandaal. Ringfietspad, fietsostrade... niets gedaan.
De fietsstroken in het centrum zijn nog erger. De hopen geruimde sneeuw liggen op het fietspad. Of de hele santenboetiek is wederom bevroren en dat is één grote ijsbaan.
Kijk, dat ze niet elke straat vrij kunnen maken... soit... maar je kan al wel alvast met de hoofdstructuur 'beginnen'. Zondag viel de sneeuw, het is nu dinsdagavond.
Ik ben er ook doorgereden maar moet kleine besneeuwde straten nemen (fietspad naast de gewestweg is zonder sneeuw ook oncomfortabel en levensgevaarlijk). Nu en dan toch mijn beste mountainbike-kunsten moeten bovenhalen om niet te vallen
Gisteren onderweg pech gehad met de fiets (naaf kapot) dus een heel stuk te voet kunnen gaan over de fietspaden. Dat was schuiven.
Vandaag met reserve fiets de route door het bos genomen en dat ging perfect: doordat het fietspad door het bos amper bereden wordt was er overal een laagje sneeuw met veel grip.
Vandaag met reserve fiets de route door het bos genomen en dat ging perfect: doordat het fietspad door het bos amper bereden wordt was er overal een laagje sneeuw met veel grip.
was niet overal gestrooid, een onderscheid tussen gewest, en gemeentewegn, vlaamse en waalse en brusselse wegen
Ik woon in een kleine straat in Gent, hier strooien ze.
300m. verder ligt een druk bereden fietspad en daar mag je op je kin kloppen!
Ik fiets er ook gewoon door. De auto is veiliger maar ik doe er dubbel zo lang over.
300m. verder ligt een druk bereden fietspad en daar mag je op je kin kloppen!
Ik fiets er ook gewoon door. De auto is veiliger maar ik doe er dubbel zo lang over.
dat komt omdat de ene weg een gewestweg is en de andere niet, andere bevoegdheden.
Wie weet binnenkort, in Wallonie wordt er gestrooid en in Vlaanderen niet meer ?
Wie weet binnenkort, in Wallonie wordt er gestrooid en in Vlaanderen niet meer ?
Vandaag en eergisteren ook met de fiets. Vandaag voelde het precies veel kouder met die kurkdroge oostenwind. Wel prachtig landschap. En met de MTB geen enkel probleem qua grip, ga zelfs offroad naar huis 's avonds. De modder is beenhard geworden nu, rijdt heerlijk.
Op de ketting geen enkel spoor te merken van strooizout, waar ik wel schrik voor had.
Op de ketting geen enkel spoor te merken van strooizout, waar ik wel schrik voor had.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Ik vraag me af wat de fervente fietsers hier doen met hun belastingaangifte.
In fiche 281.10 zie je onder punt 27) Diverse inlichtingen -> a., het aantal gereden kilometers en hoeveel je daarvoor ontvangen hebt.
Ik heb in 2020 bv. 2730km gefietst (naar en van het werk) en heb hiervoor 573,30 euro ontvangen.
Ik vraag me af of jullie dan ook nog de forfait voor woon-werkverkeer aanvragen? Dat is €410 voor het inkomstenjaar 2020.
In fiche 281.10 zie je onder punt 27) Diverse inlichtingen -> a., het aantal gereden kilometers en hoeveel je daarvoor ontvangen hebt.
Ik heb in 2020 bv. 2730km gefietst (naar en van het werk) en heb hiervoor 573,30 euro ontvangen.
Ik vraag me af of jullie dan ook nog de forfait voor woon-werkverkeer aanvragen? Dat is €410 voor het inkomstenjaar 2020.
Ik vul niets in. Ik rij alleen met de fiets en die vergoeding is vrijgesteld.
Het lijkt mij raar om dan nog eens een forfait in te geven? Misschien ben ik verkeerd.
Enfin, eindelijk terug wat meer met de fiets naar de werk ipv dat vele thuiswerken Leuk!
Het lijkt mij raar om dan nog eens een forfait in te geven? Misschien ben ik verkeerd.
Enfin, eindelijk terug wat meer met de fiets naar de werk ipv dat vele thuiswerken Leuk!
-
- Verbannen Gebruiker
Volgens mij haal je een paar zaken door elkaar.
Een forfait vraag je niet aan, dat wordt je automatisch toegekend. Ook als je je beroepskosten wil bewijzen en deze lager zijn dan het aan je inkomen gekoppelde forfait.
Alleen als je kosten voor woon-werkverkeer hoger zijn dan het forfait bewijs je zelf je kosten. Anders heeft dit geen zin.
Maar dan verwerp je het automatisch toegekende forfait en vraag je het niet aan.
Fietsvergoeding heeft, voor zover niet hoger dan de toegelaten vrijgestelde som, niets te maken met woon-werkverkeer.
Het is een netto som vrijgesteld van heffingen die je nergens meer moet inbrengen.
Het is ook perfect mogelijk een fietsvervoeging te innen, en niet in te geven op je aangifte, en te combineren met het zelf bewijzen van de kosten woon-werkverkeer. Voor zover dit laatste hoger is dan het forfait. Je overschrijdt als autorijder het forfait normaal gezien alleen maar als je dagelijks een verre verplaatsing moet maken tussen woon- en werkplaats en/of een laag inkomen hebt. Als motorrijder is het meestal wel lonend. Zeker als je de degressieve afschrijving toepast.
Het was omdat een collega er over begon om dat nog eens aan te geven in de belastingaangifte. Ze zei zelfs dat onderhoud aan de fiets enz. ook aangegeven mag worden maar vond haar verhaal al wat vreemd.
Vandaar dat ik hier eens wilde luisteren wat jullie aangeven/niet aangeven.
Vandaar dat ik hier eens wilde luisteren wat jullie aangeven/niet aangeven.
Ik zou nu ook niet alle aftrekbare posten inbrengen. De schatkist heeft het al moeilijk genoeg in deze barre tijden. Ik heb bijvoorbeeld mijn pensioensparen dit jaar niet ingebracht uit solidariteit.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Btw misschien niet hetzelfde en ook niet dat ik het zou doen.
Maar als ik met de auto naar het werk ga heb ik recht op kilometer vergoeding nu dat zou betekenen dat ik 216 euro op weekbasis zou krijgen. Klopt dat?
Sowieso niet haalbaar met de fiets maar als ik de kilometers rekenen en dat x de vergoeding doe kom ik op dat getal uit.
Maar als ik met de auto naar het werk ga heb ik recht op kilometer vergoeding nu dat zou betekenen dat ik 216 euro op weekbasis zou krijgen. Klopt dat?
Sowieso niet haalbaar met de fiets maar als ik de kilometers rekenen en dat x de vergoeding doe kom ik op dat getal uit.
900 km/week? stevig fietstochtje.Timoootjex schreef: ↑17 juli 2021, 17:43 Btw misschien niet hetzelfde en ook niet dat ik het zou doen.