Corona-virus.
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Corona-virus.
een deel van de maatregelengeebee schreef: ↑2 juli 2021, 15:58Lente 2020 = volledige lockdown ?David_DeWa schreef: ↑2 juli 2021, 15:48
Dat nu ook weer niet.
Als we dan toch mogen kiezen liever een deel van de maatregelen lente 2020.
Komaan zeg, als er een moment is om een beetje te lossen is het toch wel nu zeker ... of gaan we weer met mondmaskers moeten rondlopen in de bebouwde kom van plattelandsdorpjes ter meerdere eer en glorie van de plaatselijke burgemeesters ? De vaccinatiegraad is hoog en het aantal besmettingen is laag ... als men goodwill wil bij de bevolking zal er de komende twee maanden toch enige afbouw moeten zijn.
Waar is de Britse variant trouwens naartoe ?
Ik dacht dan eerder aan verbieden van niet noodzakelijk autoverkeer en bijna volledig vliegverbod. Wat een zalige tijd was dat. Zou ook al helpen om de volgende echte megacrisis omstreeks 2030 wat te temperen.
We wonen blijkbaar in een totaal andere regio maar ik heb tot een dikke week geleden eerder ondervonden dat je in het centrum van een provinciestad op straat een mondmasker moest dragen dan in de bebouwde kom van een plattelandsdorpje.
Vandaag voor de eerste keer ondervonden dat het mondmasker uit mocht blijven bij het binnenrijden van een provinciestad. Het was wel een tiental dagen geleden dat ik daar nog geweest was. Het kan dus ook in die tussentijd veranderd zijn.
Ik heb ze niet geteld maar, ondanks dat de verplichting was opgeheven, toch nog het merendeel van de passanten in de buitenlucht een mondmasker zien dragen.
In het lokale plattelandsdorp kan ik me zelfs niet meer herinneren wanneer dat, op de wekelijkse markt na, nog verplicht was.
Ter info: de volledige vaccinatiegraad bij de totale bevolking is helemaal nog niet zo hoog.
Het aantal besmettingen was vorige zomer ook laag, zelfs zonder vaccinatie.
De Britse variant is grotendeels verdrongen door de sterkere deltavariant. Net zoals de Britse variant het oorspronkelijke virus heeft verdrongen. Dat is juist wereldwijd het grootste gevaar. Het virus is wereldwijd alles behalve bedwongen. Als iedereen al volop terug begint te reizen en te feesten met alle gedragingen die daarmee gepaard gaan is het niet denkbeeldig dat de deltavariant weer verdrongen wordt door een nog krachtigere versie van het virus.
Van een empathisch persoon als jij had ik toch ook meer mededogen verwacht met het grootste deel van de wereldbevolking dat nog niet zo gul bedeeld is met vaccins? Laat staan gratis.
Het lijkt er nu meer op, en niet persoonlijk bedoeld want ik ken je vakantieplannen niet, dat het rijke deel van het westen vindt dat ze het recht hebben op het beest uit te hangen , ongeacht de gevolgen voor de rest van de bol.
Goodwill van de bevolking? Kom je ver mee als ze hun eigen ruiten terug ingooien. Of is het 'als we het maar gehad hebben?'
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Tja, het is gewoon bepaalde mensen hun state of mind. Hypochonders gaan blijven smetvrezen (of is het smetvrezers gaan blijven hypochonderen?).
En wat meer is: ondanks FVDB zijn de meeste burgers gevaccineerd met Pfizer/Moderna die nog iets betere resultaten geven dan AZ.
Je weet dat ik mij graag op cijfers baseer, maar die van het aantal vastgestelde besmettingen heb ik voor voor de hand liggende redenen steeds genegeerd.
Daar zeg je zoiets
Er zal meer te scaremongeren vallen met de Indische Indiase Delta-variant zeker?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Net zoals mensen die roeptoeteren dat het allemaal wel erg meevalt met hun smoel in de richting van het plafond van de intensive care gaan moeten kijken...CarpeNoctem schreef: ↑2 juli 2021, 16:33 Tja, het is gewoon bepaalde mensen hun state of mind. Hypochonders gaan blijven smetvrezen (of is het smetvrezers gaan blijven hypochonderen?).
Ach ja, ... Jij hebt je beurt gehad. Dan bestaat de rest van de wereld niet meer.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Daar sè: Long time no seehaelewyn schreef: ↑2 juli 2021, 16:43Net zoals mensen die roeptoeteren dat het wel meevalt met hun smoel in de richting van het plafond van de intensive care gaan moeten kijken...CarpeNoctem schreef: ↑2 juli 2021, 16:33 Tja, het is gewoon bepaalde mensen hun state of mind. Hypochonders gaan blijven smetvrezen (of is het smetvrezers gaan blijven hypochonderen?).
Ach ja, ... Jij hebt je beurt gehad. Dan bestaat de rest van de wereld niet meer.
For the record: IZ is mij bespaard gebleven
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Goed om weten en zoveel te beter voor jou uiteraard.
In het hospitaal liggen -en dan nog met covid- is al erg genoeg.
In het hospitaal liggen -en dan nog met covid- is al erg genoeg.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
https://khub.net/web/phe-national/publi ... F479607266haelewyn schreef: ↑2 juli 2021, 13:03...Charlesvdw schreef: ↑2 juli 2021, 06:28 1. Als het EMA al geen betrouwbare bron meer is. Na een tweede prik beschermt Pfizer 96% tegen hospitalisatie en AZ 92%.
heel mooie cijfers.
In de link lees ik enkel dat alle vaccins beschermen tegen de varianten die hier in omloop zijn. Geen cijfers. Geen opsplitsing per variant. Of zit er nog wat achter een betaalmuur ?
Dat kan je gerust negeren wegens zeer weinig informatieve waarde.
In wat jij beweert lees ik ook zeer algemene en optimistisch bijgewerkte cijfers genre 96 procent bescherming tegen hospitalisatie.
Want : Niets specifiek over de delta variant. En zo oud dat toen de delta variant nog niet bekend was.
hier te downloaden, van Engelse experts, SPECIFIEK VOOR ALPHA EN DELTAVARIANT
samenvatting:
The analysis suggests:
the Pfizer-BioNTech vaccine is 96% effective against hospitalisation after 2 doses
the Oxford-AstraZeneca vaccine is 92% effective against hospitalisation after 2 doses
These are comparable with vaccine effectiveness against hospitalisation from the Alpha variant.
In tegenstelling tot jou, is het niet van ik denk dit of ik denk dat, of ik luister klakkeloos naar een kransje Vlaamse experts, of ik maak me zorgen omdat de experts zich zorgen maken.
Ik geef echte links naar echt wetenschappelijk onderzoek. Prachtige studie over het effect van vaccinaties, daar kunnen onze Vlaamse experts alleen maar van dromen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En alleszins in Covid-tijden. Anders kun je je nog eens vermaken met de verpleegsters, nu waren het precies astronauten.
Ik ben ooit eens geopereerd voor een liesbreuk, op mijn verjaardag dan nog. Bleek één van de verpleegsters het nichtje van mijn beste vriend. Dolle pret gehad op die afdeling
Time flies
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik had 1 maand geleden gezegd dat Molenberghs ongelijk zou hebben en hij heeft ongelijk: het aantal gevallen is intussen geweldig blijven zakken, de IZ's lopen leeg en een aantal ziekenhuizen heeft 0 Covidopnames.Charlesvdw schreef: ↑31 mei 2021, 19:43 "Nog volgens hem is het risico groot dat we rond 1 juli de gevolgen in de cijfers gaan zien. “We hebben in andere landen gezien zoals Israël gezien dat er toch nog een behoorlijke golf is gekomen. Vandaag heeft Israël een incidentiegraad van 5, bij ons is dat nog altijd 250. We hebben nu eenmaal nog heel veel circulatie, het is virus zit nog in alle hoeken en kanten van het land. Het is veiliger een verregaande maatregel pas te nemen als de circulatie in feiten en cijfers voldoende laag is, dat is nu nog niet het geval.”
Geert Molenberghs in De Morgen. We zullen over een maand eens checken of hij gelijk heeft. Ik denk het niet.
Ik beweer niet dat ik alles beter weet dan onze experten. Maar die hebben vaak last van tunnelvisie, alsof ze een gemeenschappelijk standpunt vinden en dan daar niet meer van af willen wijken.
Hoe lang heeft het niet geduurd voor ze toegaven dat mondmaskers belangrijk waren ? Dat 1,5m afstand houden binnenshuis niet voldoende is? Dat besmettingen vooral via aerosolen gebeuren en niet via druppels ? Dat besmettingen bijna nooit via oppervlakken gebeuren ? Dat besmettingen buitenshuis heel zeldzaam zijn ?
Laatst gewijzigd door Charlesvdw op 2 juli 2021, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
--KNIP mod--Charlesvdw schreef: ↑2 juli 2021, 16:52 In tegenstelling tot jou, is het niet van ik denk dit of ik denk dat, of ik luister klakkeloos naar een kransje Vlaamse experts, of ik maak me zorgen omdat de experts zich zorgen maken.
Ik geef echte links naar echt wetenschappelijk onderzoek. Prachtige studie over het effect van vaccinaties, daar kunnen onze Vlaamse experts alleen maar van dromen.
Enkel omdat de omstandigheden juist waren kan men in uk iets doen dat op een voorlopige studie lijkt.
Ik denk niks... evenmin volg ik klakkeloos eender wie. Maar als ik iemand volg zal het geen expert van SG zijn.
Ook die laatste link is karig met informatie en is eigenlijk weer een optimistische conclusie.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210623_95098966
Mag dan een Vlaamse flutgazet zijn... De cijfers en de feiten spreken boekdelen.
Ze zeggen dat optimisten geen realisten zijn maar gewoon een paar gasten die aan het zeveren zijn.
Maar ik help je hopen dat het allemaal vlotjes gaat.
Jij DENKT dat er reden is tot optimisme. Ik twijfel..
Er zijn aanwijzingen die het tegendeel doen veronderstellen maar die negeer je maar al te graag.
Prachtige (!!) studie ? Een document dat niks zegt maar in je kraam past ? --KNIP mod--
Buiten alle dalende cijfers is er ook tegelijk weer een eind aan de daling aan het komen. Van daar naar een stijging is erg vlakbij.
--KNIP mod--
Oei, hier gaan ze over vallen, iedereen kan gelijk wat suggereren
Weet je, de angsthazen hebben gelijk, het is veel te gevaarlijk om in contact te komen met andere mensen, je weet nooit of ze drager zijn van de delta variant of dat er een nog gevaarlijker virus in hun lijf aan het muteren is. Best dat ze zichzelf volledig isoleren, het liefst in hun kelder en dat ze enkel hoogst noodzakelijk contact hebben met een of twee andere angsthazen. Laat al die andere idioten, de meesten reeds immuun door vaccinatie of besmetting, maar vrij rondlopen en feesten, we zullen wel zien in hoeverre ze groepsimmuniteit hebben opgebouwd. Kortom bang om besmet te worden, bescherm u zelf en vermijd elk contact met de rest van de bevolking, is het enige wat echt werkt, al die andere dommeriken willen toch niet meer luisteren
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik heb maar 1 nickname, ik zou graag hebben dat je die ongepaste insinuaties stopt.
Jouw referentie is Het Nieuwsblad die casuïstiek toont van 1 uitbraak in een rusthuis -dat er in het algemeen nagenoeg geen rusthuisdoden meer zijn blijft onvermeld.
Mijn referentie is een grootschalige studie door wetenschappers.
Ik denk dat dat het niveauverschil tussen ons goed weergeeft.
Jouw referentie is Het Nieuwsblad die casuïstiek toont van 1 uitbraak in een rusthuis -dat er in het algemeen nagenoeg geen rusthuisdoden meer zijn blijft onvermeld.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Nadeel is dan wel dat ze tijd te over hebben om SG vol te proppen met hun angsthazerijvortex schreef: ↑2 juli 2021, 17:15Weet je, de angsthazen hebben gelijk, het is veel te gevaarlijk om in contact te komen met andere mensen, je weet nooit of ze drager zijn van de delta variant of dat er een nog gevaarlijker virus in hun lijf aan het muteren is. Best dat ze zichzelf volledig isoleren, het liefst in hun kelder en dat ze enkel hoogst noodzakelijk contact hebben met een of twee andere angsthazen.
Morituri te salutantvortex schreef: ↑2 juli 2021, 17:15Laat al die andere idioten, de meesten reeds immuun door vaccinatie of besmetting, maar vrij rondlopen en feesten, we zullen wel zien in hoeverre ze groepsimmuniteit hebben opgebouwd. Kortom bang om besmet te worden, bescherm u zelf en vermijd elk contact met de rest van de bevolking, is het enige wat echt werkt, al die andere dommeriken willen toch niet meer luisteren
Och, ook daartegen hebben we inmiddels groepsimmuniteit opgebouwd, zo lang ze onze vrijheid maar respecteren en niet te veel zendtijd op TV innemen, doen ze maarCarpeNoctem schreef: ↑2 juli 2021, 17:55
Nadeel is dan wel dat ze tijd te over hebben om SG vol te proppen met hun angsthazerij
Ik wil graag de lotto winnen jongen... Dat gebeurt ook niet.Charlesvdw schreef: ↑2 juli 2021, 17:18 Ik heb maar 1 nickname, ik zou graag hebben dat je die ongepaste insinuaties stopt.
Het had ook HBVL, belang van Limburg of 'de redactie' kunnen zijn.
Komt je niet uit... Tja, jammer.
https://www.redactie24.be/coronavirus/1 ... ies-124031
Betere bron ? Nog steeds niet goed genoeg ?
Je prachtige wetenschappelijke studie ? Gedaan op een moment waarop nog te weinig mensen compleet gevaccineerd waren + enkele weken om het effect echt meetbaar te maken ?
Rusthuisdoden : het gaat uiteraard niet overal even hard (meer). Het zou nogal wat zijn.
"""""Hoe het allemaal toch kon gebeuren wordt nog volop onderzocht. "Het is inderdaad vreemd", zegt viroloog Johan Neyts in ‘De wereld vandaag’ op Radio 1. "De Delta-variant zie ik niet graag opduiken in woonzorgcentra.""""". (de redactie)
Respect voor de studie in uk maar die zegt niet alles..
Het niveauverschil tussen ons : ja hoor.
Op jouw niveau wil ik liever nooit komen.
Het is me allemaal ruimschoots te pretentieus, pocherig en zit vol veronderstellingen.. terwijl je het allemaal pretendeert te WETEN, weet je net als Juul Krapuul of Jan Modaal gewoon NIKS want niemand kan de toekomst voorspellen.
Meneer Niveau IkWeetHetBeterDanGeertMolenberghs.
Juist omdat ik empathisch ben ingesteld vind ik dat we het dat we het een tweetal maanden kalmer aan moeten doen met maatregelen om dan - als de échte vierde golf, ergens in oktober - er weer tegen te kunnen.David_DeWa schreef: ↑2 juli 2021, 16:24 Van een empathisch persoon als jij had ik toch ook meer mededogen verwacht met het grootste deel van de wereldbevolking dat nog niet zo gul bedeeld is met vaccins? Laat staan gratis.
Het lijkt er nu meer op, en niet persoonlijk bedoeld want ik ken je vakantieplannen niet, dat het rijke deel van het westen vindt dat ze het recht hebben op het beest uit te hangen , ongeacht de gevolgen voor de rest van de bol.
Goodwill van de bevolking? Kom je ver mee als ze hun eigen ruiten terug ingooien. Of is het 'als we het maar gehad hebben?'
Een maskertje dragen in de dorpskern van Vladslo zal de uitbreiding van het coronavirus niet tegenhouden in Rio de Janeiro en Mumbai, ik meen me ook niet te herinneren dat we hier maatregelen namen om het ebolavirus in Congo tegen te houden ... als ieder land (zoals wij dit keer goed bezig zijn qua vaccinatiegraad) al of niet met hulp van het Rijke Westen voor zijn eigen deur veegt dan zal de straat uiteindelijk ook schoon worden.
Mijn reisplannen ? Geen zotte, een paar dagen naar de Dardennen rondwandelen in de lege bossen ... ik zal de deltavariant niet verder rondstrooien ...
En nee, David, ik ben niet op zoek naar vriendjes aan de rechterkant van het forum ... we hebben veel gemeenschappelijke gedachten maar hierover duidelijk niet. In het "algemeen belang" moet er nu in onze contreien op een verantwoorde manier losgelaten worden ...het grootste deel van de bevolking is intussen minstens één keer gevaccineerd, als er deze zomer een nieuwe golf van besmettingen over ons heen zou komen dan werken de vaccins niet naar behoren en dan zijn we screwed.