Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Het is écht groundhog day ! Gouverneur Reuzegom kruipt ook weer onder haar steen vandaan[/url] !
Goed, we gaan even goed genieten van onze vakantie in een beschaafd land.
Vandaag boodschappen in de supermarkt gedaan. Zonder mondmasker.
Vandaag lekker op een terras gezeten. Zonder mondmasker (en voor de zeikerds: ook zonder mondmasker toen ik er naartoe liep).
Vandaag lekker gekakt in een publiek toilet. Ook zonder mondmasker.
Hier hangen grote posters van de Rijksoverheid en het RIVM: de maatregelen zijn opgeheven sinds 26 juni.
Nou, ja... behalve als je naar de disco wil. Dan moet je je pas van Coronacheck laten scannen.
"Hoe gaan de Belgen dan naar de disco ?"
"Ken je die van de Belgen die naar de disco gingen ? Die gingen niet !"
Goed, we gaan even goed genieten van onze vakantie in een beschaafd land.
Vandaag boodschappen in de supermarkt gedaan. Zonder mondmasker.
Vandaag lekker op een terras gezeten. Zonder mondmasker (en voor de zeikerds: ook zonder mondmasker toen ik er naartoe liep).
Vandaag lekker gekakt in een publiek toilet. Ook zonder mondmasker.
Hier hangen grote posters van de Rijksoverheid en het RIVM: de maatregelen zijn opgeheven sinds 26 juni.
Nou, ja... behalve als je naar de disco wil. Dan moet je je pas van Coronacheck laten scannen.
"Hoe gaan de Belgen dan naar de disco ?"
"Ken je die van de Belgen die naar de disco gingen ? Die gingen niet !"
-
- Verbannen Gebruiker
Dat heb ik hier ook nergens beweert. En dan nog, iedereen kiest zijn eigen vrienden. Daar heb ik me niet mee te bemoeien noch over te oordelen.
Dat weet ik zo nog niet.we hebben veel gemeenschappelijke gedachten maar hierover duidelijk niet.
Er is een groot verschil tussen de huidige maatregelen volgen, die al veel versoepeld zijn tov vroeger, en doen alsof er niets meer aan de hand is en de onverschillige joligaard in binnen- en buitenland gaan uithangen.
Ik denk dat we geen van beiden tot de laatste categorie behoren.
Blijkbaar zag jouw leven er voor corona net iets anders uit dan het mijne en snak je nu terug naar dat leven. Dat begrijp ik, daar ben je tenslotte niet alleen in. Mijn leven voor, tijdens en na corona verschilt nauwelijks. Ik heb, voor mij, niets essentieel moeten missen. Integendeel, ik heb geleerd dat ik zonder problemen nog meer kan missen dan ik voorheen dacht.
Maar iedereen verschilt daarin.
Daar ga ik zelfs niet van uit. Dat was vorige zomer, in slechtere omstandigheden, ook niet zo.In het "algemeen belang" moet er nu in onze contreien op een verantwoorde manier losgelaten worden ...het grootste deel van de bevolking is intussen minstens één keer gevaccineerd, als er deze zomer een nieuwe golf van besmettingen over ons heen zou komen dan werken de vaccins niet naar behoren en dan zijn we screwed.
Als het misgaat zal het vanaf eind september of iets later zijn. En omdat door kruisverkeer er een sterkere variant opduikt waartegen mensen met een zwakkere gezondheid en met de huidige vaccins gevaccineerd niet bestand zijn.
Voor mezelf heb ik geen enkele angst. Ik ben die twee jaar ook redelijk ongeschonden doorgekomen en heb al alles gezien en gedaan wat ik wou doen. Als er nu vroeger dan voorzien een eind komt zal ik de laatste zijn welke daar om zal treuren. Ik zit toch al in extra time.
En over tien jaar is voor iedereen de grootste leut toch over. Persoonlijk niks te verliezen dus. Alleen tijd te winnen.
Realisten komen tenslotte voor minder onaangename verrassingen te staan dan optimisten en struisvogels. Het kan alleen maar beter uitdraaien dan verwacht.
Uit het Nieuwsblad : Aantal nieuwe besmettingen neemt weer toe na wekenlange daling
Na een wekenlange daling gaat de curve van het aantal besmettingen met het coronavirus opnieuw opwaarts. Tussen 23 juni en 29 juni waren er dagelijks gemiddeld 378 besmettingen, een stijging met 5 procent in vergelijking met de voorgaande periode van zeven dagen. Dat blijkt zaterdagochtend uit de voorlopige cijfers van gezondheidsinstituut Sciensano.
Vooral optimist blijven natuurlijk, want al wie-da-nie-springt is hypochonder !
Terugblik op gisteren : ik vind niet dat er een lockdown moet zijn of komen.
Gewoon niet meer de fout maken als een jaar geleden.
Waar de mensen met gezond verstand heel hard aan de zijlijn stonden te roepen om vrijheid terwijl de cijfers regelrecht naar de top van slecht gingen.
Ogen open, verstand ook open voor wie dat heeft...
Niet selectief dingen gaan geloven omdat ze aangenamer klinken.
Na een wekenlange daling gaat de curve van het aantal besmettingen met het coronavirus opnieuw opwaarts. Tussen 23 juni en 29 juni waren er dagelijks gemiddeld 378 besmettingen, een stijging met 5 procent in vergelijking met de voorgaande periode van zeven dagen. Dat blijkt zaterdagochtend uit de voorlopige cijfers van gezondheidsinstituut Sciensano.
Vooral optimist blijven natuurlijk, want al wie-da-nie-springt is hypochonder !
Terugblik op gisteren : ik vind niet dat er een lockdown moet zijn of komen.
Gewoon niet meer de fout maken als een jaar geleden.
Waar de mensen met gezond verstand heel hard aan de zijlijn stonden te roepen om vrijheid terwijl de cijfers regelrecht naar de top van slecht gingen.
Ogen open, verstand ook open voor wie dat heeft...
Niet selectief dingen gaan geloven omdat ze aangenamer klinken.
Vorig jaar, toen zowat iedereen wist dat er dringend extra maatregelen nodig waren maar er eerst nog een federale regering moest gevormd worden waardoor er ruim drie weken verspild zijn? Of vorig jaar toen met ons een adequaat test en trace systeem had beloofd maar daar faliekant in mislukt is? Of vorig jaar toen de mondmaskerplicht verdere verspreiding van het virus zou voorkomen? Of vorig jaar waar er nog geen enkele gevaccineerde was? Nee, die fouten mogen we niet meer maken, best zo snel mogelijk de kelder in met voldoende proviand
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Tja, wij hebben ook zo'n regelneef lopen:Dixit schreef: ↑2 juli 2021, 20:51 Het is écht groundhog day ! Gouverneur Reuzegom kruipt ook weer onder haar steen vandaan!
West-Vlaams gouverneur wil alle 60-plussers op fietscursus sturen
Als ze willen dat de bevolking zich ook achter de afschaffing van de provincies schaart moeten ze verder doen met onverkozen paljassen ons onder de regeltjes te laten bedelven.
Ik ben gisterenavond wezen eten in één van die eethuizen die de toorn van de opper-TV-viroloog opgewekt had door wat ludieke gerechten op het menu te zetten.
Toen de humorloze MVR een politieker die daarrond een grapje maakte daarvoor de levieten las kreeg Hij als antwoord:
Reageer toch niet zo verkrampt op een mopje, Marc. Ik nodig je uit in het bewuste restaurant in Roeselare. Ik trakteer om het goed te maken. Je mag alles bestellen, behalve een glas azijn. Daar heb je al genoeg van op.
Ik weet niet of Hij op de uitnodiging is ingeweest
Maar om terug te komen op de mondmaskers, het eethuis ligt aan het stationsplein van Roeselare. Dat plein is een tijdje terug gerenoveerd met zo'n fontein voor de kinderen. Het mooie weer had nogal wat volk buitengelokt. De terrassen ook vol.
Heel weinig mondmaskers gezien.
Voor alle duidelijkheid: ik heb de balletjes Van Ranst aan mij laten voorbijgaan ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Het aantal besmettingen was en is nog steeds een onbeduidend getal. Zolang je het aantal tests niet afzet tegen de resultaten heeft het 0,0 meerwaarde in heel deze saga. Als je verder enkel van het vaccinatiecentrum naar je account op SG fietst, maakt het eigenlijk niet uit of er coronamaatregelen zijn, en indien wel, welke die juist zijn...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hier een grafiek uit het VK. Er blijkt duidelijk dat de gestegen immuniteit ervoor zorgt dat de besmettingen nu veel minder leiden tot hospitalisaties, en belangrijkst van al: de doden volgen ook niet:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Dat net Van Grieken - het typevoorbeeld van een leeghoofd (er lopen er daar nog een paar rond, alléé een paar, iets meer dan een paar)- het over "weing inhoud" heeft maakt zijn grap des te beter, way to go Tom
Ons aller gouverneur C.D. - gewezen lid van een andere partij (om het verwijt te counteren dat ik het enkel op de blokkertjes heb gemunt) - staat trouwens op gelijke hoogte qua hoofdelijke leegheid ...
Ons aller gouverneur C.D. - gewezen lid van een andere partij (om het verwijt te counteren dat ik het enkel op de blokkertjes heb gemunt) - staat trouwens op gelijke hoogte qua hoofdelijke leegheid ...
Is dat het moment dat de interstellaire greys landen op het grasplein voor het Witte Huis ?David_DeWa schreef: ↑2 juli 2021, 21:04 En over tien jaar is voor iedereen de grootste leut toch over.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik weet niet of onze sheriff een leeghoofd is, daarvoor ken ik hem niet goed genoeg
Maar ik heb niets tegen leeghoofden, Ons Heer moet zijn getal hebben zeker? Het wordt pas gevaarlijk als ze die leeghoofden macht gaan geven. En die gouverneurs zijn onverkozen, het is niet dat wij ze kunnen wegstemmen.
-
- Verbannen Gebruiker
Nee, helemaal niet.
De periode dat duidelijk wordt dat wij het gezamenlijk onomkeerbaar om zeep geholpen hebben.
Je hebt dus nog enkele jaren om je er vrolijk over te maken.
Ik maak me er niet vrolijk over maar ben er ook wel van overtuigd dat niks van de (vaak heel dure) maatregelen niks maar dan ook niks zullen veranderen aan de situatie. Vroeg of laat zal het met onze planeet worden zoals het is geworden met Venus en Mars ... is dit het startpunt ? Weet ik niet, maar taksen links en rechts zullen zelfs geen druppeltje op een zeer hete plaat opleveren. Moeten we dan niks doen ? Toch wel, investeringen in mogelijkheden om met de opwarming om te gaan.David_DeWa schreef: ↑3 juli 2021, 17:08 De periode dat duidelijk wordt dat wij het gezamenlijk onomkeerbaar om zeep geholpen hebben.
Je hebt dus nog enkele jaren om je er vrolijk over te maken.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
@ Carpe : mooie grafiek. Bevestigt grafisch wat ik ook al meende af te leiden uit analyse van de Covidcijfers in het Verenigd Koninkrijk, zie mijn post van een paar dagen geleden.CarpeNoctem schreef: ↑3 juli 2021, 11:53 Hier een grafiek uit het VK. Er blijkt duidelijk dat de gestegen immuniteit ervoor zorgt dat de besmettingen nu veel minder leiden tot hospitalisaties, en belangrijkst van al: de doden volgen ook niet:
NB wat ik tweede en derde golf noem, noemen de Britten tesamen de tweede golf, dus wat ik verkeerdelijk de vierde golf noemde is de third wave, volg je nog ?
Charlesvdw schreef: ↑1 juli 2021, 22:49 Als je de curve van besmettingen en ZH opnames in de UK naast elkaar legt, zie je dat ze bij de tweede golf min of meer simultaan zijn, en bij de derde golf komt de piek van de ZHopnames een dag of 9 na de piek van de besmettingen.
Hier een beetje spelen met "cases" en "healthcare", en kijken naar de relatie tussen beide curves.
https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare
Wat je bij de vierde golf ziet, is een stijging van de gevallen rond 1 juni, en een versnelling van de stijging rond 17 juni. Maar we zien slechts een bescheiden stijging van het aantal hospitalisaties.
En dat is natuurlijk het effect van de vaccinaties. Wie ondanks vaccinatie nog besmet wordt (dat kan) heeft veel minder kans op hospitalisatie dankzij het vaccin.
En veel besmettingen in de UK zijn in de groep -30 jaar, die nog niet gevaccineerd is. Jonge mensen hebben sowieso minder kans op ernstig verloop.
Deze twee factoren zorgen ervoor dat er een soort loskoppeling komt van aantal besmettingen en aantal ziekenhuisopnames: zelfs als het aantal besmettingen (grotendeels met de deltavariant) heel fors stijgt, heeft dit slechts een beperkt effect op de hospitalisaties.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik schreef ook niet dat men nog op tijd een oplossing zal vinden voor iedereen. En al helemaal niets over taksen. Integendeel.geebee schreef: ↑3 juli 2021, 18:51 Ik maak me er niet vrolijk over maar ben er ook wel van overtuigd dat niks van de (vaak heel dure) maatregelen niks maar dan ook niks zullen veranderen aan de situatie. Vroeg of laat zal het met onze planeet worden zoals het is geworden met Venus en Mars ... is dit het startpunt ? Weet ik niet, maar taksen links en rechts zullen zelfs geen druppeltje op een zeer hete plaat opleveren. Moeten we dan niks doen ? Toch wel, investeringen in mogelijkheden om met de opwarming om te gaan.
Ik ben het dus, wat betreft de maatregelen die wel helpen, helemaal met je eens.
Je zal het grotendeels zelf mogen oplossen.
En met een oplossing ben je beter al klaar voor het te laat is. Als je daar nog moet mee beginnen als de gevolgen overduidelijk zijn, moesten ze dat nog niet zijn, ben je te laat.
En over Covid-19 en varianten denk ik daar precies hetzelfde over.
Het gevaar van Covid-19 schuilt niet in de bestaande toestand waar men een tijdelijk antwoord op gevonden heeft.
Voor de reguliere wetenschap, uiteraard niet voor de SG wetenschappers, is het virus grotendeels nog een onbekende. Wat men wel al weet is dat het een bijzonder slim virus is dat als doel heeft bestaande immuniteit te omzeilen. Het is daar in geslaagd bij het natuurlijk aanwezig immuniteitssysteem. Het zal dan vervolgens ook trachten de immuniteit te omzeilen opgebouwd na een vaccin.
Dat doet het, net zoals alle basic natuurlijke systemen, door try and error. En dit in versneld tempo. Van reeds gevaccineerde mensen leert het na talloze pogingen waar de gaatjes in het afweersysteem zitten. En het kan zich dan gaan vermenigvuldigen in mensen die niet gevaccineerd zijn of verzwakt zijn tot de variant sterk genoeg is om ook gevaccineerde personen terug ziek te maken. Laat nu net de huidige omgeving, een mix van snel wisselende contacten tussen personen met een immuniteit en met een verzwakte immuniteit, voor het virus ideaal zijn om de geschikte variant te bewerkstelligen om alsnog door de opgebouwde vaccin immuniteit te breken. Gewoon door een gebrek aan geduld en discipline.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Er is een eindig aantal mutaties mogelijk in het spike-eiwit, en de nuttigste (voor het virus) zijn intussen wellicht al opgetreden en uitgeselecteerd.
Dat de meeste mutaties neutraal of negatief zijn is een algemeen gegeven in de genetica.
Toegepast op Covid betekent neutraal of negatief, dat dergelijke mutaties het spike-eiwit minder goed laten aanhechten aan humane ACE2-receptoren.
Het aantal nuttige mutaties thv het spike-eiwit is eindig, aangezien het spike-eiwit zelf eindig is. Vandaar dat bepaalde mutaties, bv E484K of N501Y, bij meerdere varianten teruggevonden worden.
Dat de meeste mutaties neutraal of negatief zijn is een algemeen gegeven in de genetica.
Toegepast op Covid betekent neutraal of negatief, dat dergelijke mutaties het spike-eiwit minder goed laten aanhechten aan humane ACE2-receptoren.
Het aantal nuttige mutaties thv het spike-eiwit is eindig, aangezien het spike-eiwit zelf eindig is. Vandaar dat bepaalde mutaties, bv E484K of N501Y, bij meerdere varianten teruggevonden worden.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.