Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Je gaat een ark bouwen omdat door opwarming van het klimaat de zeespiegel tientallen meters zal stijgen?David_DeWa schreef: ↑3 juli 2021, 20:00
Ik schreef ook niet dat men nog op tijd een oplossing zal vinden voor iedereen. En al helemaal niets over taksen. Integendeel.
Ik ben het dus, wat betreft de maatregelen die wel helpen, helemaal met je eens.
Je zal het grotendeels zelf mogen oplossen.
En met een oplossing ben je beter al klaar voor het te laat is. Als je daar nog moet mee beginnen als de gevolgen overduidelijk zijn, moesten ze dat nog niet zijn, ben je te laat.
Je gaat het niet geloven maar dat doet elk verkoudheidsvirus al sinds de mens bestaat (en langer) en toch is onze soort nog niet uitgeroeid door dergelijke virussen. Voor een virus is dat de enige kans op overleven, voortdurend veranderen om genoeg dragers te vinden om zich te kunnen voortplanten. Langs de andere kant past het afweersysteem van de gastheer zich ook aan, het wordt beter in het op tijd herkennen en vernietigen van dergelijke virussen, covid zal op termijn een jaarlijks weerkerend virus zijn dat ons in de meeste gevallen een snotneus of wat keel irritatie bezorgt, net als al die andere corona's die elk jaar vanaf september de kop op steken.David_DeWa schreef: ↑3 juli 2021, 20:00 En over Covid-19 en varianten denk ik daar precies hetzelfde over.
Het gevaar van Covid-19 schuilt niet in de bestaande toestand waar men een tijdelijk antwoord op gevonden heeft.
Voor de reguliere wetenschap, uiteraard niet voor de SG wetenschappers, is het virus grotendeels nog een onbekende. Wat men wel al weet is dat het een bijzonder slim virus is dat als doel heeft bestaande immuniteit te omzeilen. Het is daar in geslaagd bij het natuurlijk aanwezig immuniteitssysteem. Het zal dan vervolgens ook trachten de immuniteit te omzeilen opgebouwd na een vaccin.
BTW: Covid zal nu wel al het meest onderzochte en best gekende virus zijn, nog nooit is zo snel het RNA genoom van een virus in kaart gebracht, nog nooit zijn zo snel goed werkende vaccins ontwikkeld tegen een virus, nog nooit zijn mutaties zo accuraat in kaart gebracht, nog nooit zijn zoveel test systemen ontwikkeld en uitgevoerd en nog nooit heeft men de gevolgen van het virus in zo een grote populatie kunnen onderzoeken, zelfs de meest zeldzame verwikkelingen zullen nu wel al gekend zijn.
Dankzij dit virus heeft de wetenschap enorme stappen vooruit gezet, denk maar aan het compleet nieuw m-RNA systeem om antistoffen aan te maken, met deze techniek zullen we nog talrijke andere virussen kunnen bestrijden. Deze techniek in combinatie met CRISPR-cas gaat het mogelijk maken om ziektes en kankers door genetische fouten te behandelen en nog veel meer.
Met andere woorden, geen reden tot pessimisme wat covid betreft, het ergste is achter de rug, de wetenschap heeft er veel uit geleerd, er is vaccin productiecapaciteit voor een ganse wereldbevolking opgezet (wordt nog steeds uitgebreid), heel de wereld weet nu hoe met een virus te handelen, enz.. Kortom zelfs al breekt er over een aantal jaar een nieuw virus uit, we gaan er sowieso beter voor staan dan pre covid.
Het kan allemaal wel zo zijn (het is zo !) maar dat vermindert de problemen van vandaag niet en evenmin de besmettelijkheid van de delta variant. Daar ging het over. De rest is enkel wat gebrabbel naast de kwestie.vortex schreef: ↑3 juli 2021, 10:39 Vorig jaar, toen zowat iedereen wist dat er dringend extra maatregelen nodig waren maar er eerst nog een federale regering moest gevormd worden waardoor er ruim drie weken verspild zijn? Of vorig jaar toen met ons een adequaat test en trace systeem had beloofd maar daar faliekant in mislukt is? Of vorig jaar toen de mondmaskerplicht verdere verspreiding van het virus zou voorkomen? Of vorig jaar waar er nog geen enkele gevaccineerde was? Nee, die fouten mogen we niet meer maken, best zo snel mogelijk de kelder in met voldoende proviand
Geen enkele gevaccineerde : dat was elders niet beter ... Een probleem waardoor Israël en de uk niet getroffen werden maar dat is het zo ongeveer.
Het zou me van jou verbazen als je zelf gelooft dat het met een (nog) rechtsere regering beter had gegaan.
Charlie Babbit made a joke..
https://getyarn.io/yarn-clip/ae2827ac-d ... 00492def12
Onze Zuidstationterrorist kopt er, of zo denkt hij zelf toch, nog eens eentje binnen.
Over de grond van de zaak : soms is een stelling te krom om over te spreken en laat je zoiets beter aan het publiek over, om over te oordelen.
Dat doen ze in ieder geval toch.
Deden we het allemaal toch maar zo goed als Rukkie zelf in het leven, volgens de criteria, normen en waarden van de man himself.
Mooi om positief te zijn over wetenschap. Ik ook. Maar dat mens natuur kan overwinnen? Twijfelachtig. Natuur is veel flexibeler dan dat.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Blij dat er toch nog vooruitgangsoptimisten zijnvortex schreef: ↑4 juli 2021, 08:14Met andere woorden, geen reden tot pessimisme wat covid betreft, het ergste is achter de rug, de wetenschap heeft er veel uit geleerd, er is vaccin productiecapaciteit voor een ganse wereldbevolking opgezet (wordt nog steeds uitgebreid), heel de wereld weet nu hoe met een virus te handelen, enz.. Kortom zelfs al breekt er over een aantal jaar een nieuw virus uit, we gaan er sowieso beter voor staan dan pre covid.
De hype rond de Delta-variant wordt trouwens al vervangen door de Lamba- ofte de Peru-variant:
Fears over the ‘Lambda’ Covid variant that’s hit UK as ‘unusual’ mutations can ‘dodge vaccines’
Op naar Omega
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Verbannen Gebruiker
Nee dat ga ik helemaal niet doen.
Waar ik woon gaat de zeespiegel tijdens mijn levenscyclus trouwens helemaal geen tientallen meters stijgen.
Het zou dus een verspilling van middelen en tijd zijn om me daar mee bezig te houden.
Daar ben ik het mee eens.David_DeWa schreef: ↑3 juli 2021, 20:00 Je gaat het niet geloven maar dat doet elk verkoudheidsvirus al sinds de mens bestaat (en langer) en toch is onze soort nog niet uitgeroeid door dergelijke virussen. Voor een virus is dat de enige kans op overleven, voortdurend veranderen om genoeg dragers te vinden om zich te kunnen voortplanten. Langs de andere kant past het afweersysteem van de gastheer zich ook aan, het wordt beter in het op tijd herkennen en vernietigen van dergelijke virussen, covid zal op termijn een jaarlijks weerkerend virus zijn dat ons in de meeste gevallen een snotneus of wat keel irritatie bezorgt, net als al die andere corona's die elk jaar vanaf september de kop op steken.
Maar ik heb geen zin om de eerste fase te moeten ondergaan en dat het virus uiteindelijk zal evolueren naar een soort verkoudheidsvirus zal mij ook worst wezen. Heb je weinig aan als je eerst de eerste fases moet ondergaan.
Jij en ik misschien wel.Met andere woorden, geen reden tot pessimisme wat covid betreft, het ergste is achter de rug, de wetenschap heeft er veel uit geleerd, er is vaccin productiecapaciteit voor een ganse wereldbevolking opgezet (wordt nog steeds uitgebreid), heel de wereld weet nu hoe met een virus te handelen, enz.. Kortom zelfs al breekt er over een aantal jaar een nieuw virus uit, we gaan er sowieso beter voor staan dan pre covid.
Maar daar verschillen we dan wel van mening.
Ik ben grootgebracht met het principe leave nog man behind en niet met het nieuwe principe eerst oompje en de rest kan stikken.
Ik herhaal, voor mij moeten al die maatregelen niet. Ik had er voor tijdens en na Covid (in Vlaanderen) zelf nauwelijks tot geen last van. Ik heb er dus ook geen probleem mee de maatregelen nog wat alnger aan te houden al was het maar om anderen de kans te geven van het ergste bespaard te blijven.
Ik begrijp ook dat dit voor veel deelnemers van dit forum iets onbegrijpbaar is.
Maar wat is het probleem? Ik kan me niet inbeelden dat iemand anders er last van heeft als ik persoonlijk de maatregelen verder eerder nauwgezet naleef. Ik vermoed eerder dat de levensstijl van de ontkenners en de zorgelozen eerder een negatieve impact heeft op de wereld om hen heen. Maar, gehard in hun struisvogelpolitiek, hebben ze daar zelf uiteraard ook geen last van. Een opname in het ziekenhuis is voor hen zelfs geen signaal dat ze kunnen begrijpen maar eerder weer een aanleiding om er nog een groter lolletje van te maken.
-
- Verbannen Gebruiker
Uw inzichten zijn verhelderend voor de wetenschap. In uw geval zou ik er op doctoreren.Charlesvdw schreef: ↑3 juli 2021, 21:18 Er is een eindig aantal mutaties mogelijk in het spike-eiwit, en de nuttigste (voor het virus) zijn intussen wellicht al opgetreden en uitgeselecteerd.
Dat de meeste mutaties neutraal of negatief zijn is een algemeen gegeven in de genetica.
Toegepast op Covid betekent neutraal of negatief, dat dergelijke mutaties het spike-eiwit minder goed laten aanhechten aan humane ACE2-receptoren.
Het aantal nuttige mutaties thv het spike-eiwit is eindig, aangezien het spike-eiwit zelf eindig is. Vandaar dat bepaalde mutaties, bv E484K of N501Y, bij meerdere varianten teruggevonden worden.
De rest van de wetenschap is immers nog niet tot uw inzichten gekomen.
Welke problemen zijn er vandaag of morgen? De delta variant neemt over van de Britse variant, die had overgenomen van de Chinese, die delta zal op zijn beurt ook wel weer door een nieuwe verdrongen worden, so what, de kwetsbare groepen zijn inmiddels gevaccineerd, tegen eind augustus is wellicht 80% van de Vlamingen volledig gevaccineerd (ik voorspel een wereld record), laat maar komen die delta variant. Zelfs met een vaccinatiegraad van 65% zijn er in het VK maar weinig ziekenhuisopnames en daar gaat die delta al goed tekeer. Leef vandaag, de zondvloed is voor morgen! Je mag vast wel mee op David zijn ark (mits volledig gevaccineerd, mondmasker, voldoende afstand, voorzien van eigen middelen, minimalistisch ingesteld, pessimistisch van aard en beducht voor dreigend onheil)haelewyn schreef: ↑4 juli 2021, 09:15Het kan allemaal wel zo zijn (het is zo !) maar dat vermindert de problemen van vandaag niet en evenmin de besmettelijkheid van de delta variant.vortex schreef: ↑3 juli 2021, 10:39 Vorig jaar, toen zowat iedereen wist dat er dringend extra maatregelen nodig waren maar er eerst nog een federale regering moest gevormd worden waardoor er ruim drie weken verspild zijn? Of vorig jaar toen met ons een adequaat test en trace systeem had beloofd maar daar faliekant in mislukt is? Of vorig jaar toen de mondmaskerplicht verdere verspreiding van het virus zou voorkomen? Of vorig jaar waar er nog geen enkele gevaccineerde was? Nee, die fouten mogen we niet meer maken, best zo snel mogelijk de kelder in met voldoende proviand
Ik zie het al voor me...
David en den deze die cocktails drinken op de ark..... en vortex die verdrinkt terwijl zijn kop in het zand vast zit.
Effe serieus : het is niet omdat iemand zegt dat we er nog niet uit zijn dat die ook zegt dat het eerste scenario zich gaat herhalen en dat er nog eens 20.000 doden komen.
Net zo min denk ik dat er nu een lockdown moet komen.
Alle voorzichtigheid opgeven vind ik ook weer een stap te ver.
We zien wel... Voor mij verandert er niets, zoals sommigen hier al vermoedden.
David en den deze die cocktails drinken op de ark..... en vortex die verdrinkt terwijl zijn kop in het zand vast zit.
Effe serieus : het is niet omdat iemand zegt dat we er nog niet uit zijn dat die ook zegt dat het eerste scenario zich gaat herhalen en dat er nog eens 20.000 doden komen.
We zien wel... Voor mij verandert er niets, zoals sommigen hier al vermoedden.
-
- Verbannen Gebruiker
Daar beschrijf je nu juist een van de problemen: leef alleen vandaag en kijk niet om naar de impact daarvan op morgen en buiten de eigen regio.
Gekende tactiek.Je mag vast wel mee op David zijn ark (mits volledig gevaccineerd, mondmasker, voldoende afstand, voorzien van eigen middelen, minimalistisch ingesteld, pessimistisch van aard en beducht voor dreigend onheil)
Naast de ontkenners heb je diegenen die uit een verdedigingsreflex de anderen die op een probleem durven wijzen keer op keer belachelijk willen maken. Maakt dus totaal geen indruk meer.
Dat van die ark bestaat trouwens alleen in jouw fantasie en dat was je al duidelijk gemaakt. Uiteraard heeft dat geen impact op jouw strategie want meer krijg je er blijkbaar toch niet uit.
Als het je dag wat kan kleuren, mij niet gelaten.
-
- Verbannen Gebruiker
Niet op een ark, maar elders wel. En liefst ook niet aan het zuidstation.
Nee, leven en laten leven is mijn motto. Ik heb weinig last van de vortexen & co van deze wereld.en vortex die verdrinkt terwijl zijn kop in het zand vast zit.
Hem zou ik nog trachten aan boord te hijsen.
+1Effe serieus : het is niet omdat iemand zegt dat we er nog niet uit zijn dat die ook zegt dat het eerste scenario zich gaat herhalen en dat er nog eens 20.000 doden komen.
Ik ben trouwens die iemand niet. Het grootste deel van de erkende wetenschap stelt dat.
Uiteraard in tegenstelling tot de SG-experts.
De erkende wetenschap kijkt dan ook iets verder en ruimer dan het eigen persoonlijke leven van een individuele westerling.
+1, al was het maar voor een ander.Alle voorzichtigheid opgeven vind ik ook weer een stap te ver.
Niets zou ik een lichte overdrijving noemen. Maar niets waardoor mijn levenskwaliteit significant zou dalen.We zien wel... Voor mij verandert er niets, zoals sommigen hier al vermoedden.
Net zoals bijspringen in de vrijwilligerssector voor mij meer positieve kanten heeft dan nadelen. En dat komt dan van een aangeboren egoïst.
Daar heb ik totaal geen probleem mee, mijn advies was zelfs om vooral voort te doen met zelf isolatie wanneer je vreest voor een besmetting, alle respect daarvoor, maar graag ook respect voor mensen die in de huidige omstandigheden wel een normaal leven willen. Het is niet omdat er enkelen bang zijn (bv gisteren alweer angst prediker Molenberghs) dat de ganse bevolking achter slot moet, zolang de ziekenhuis opnames niet problematisch stijgen: leven en laten leven, en voortmaken met vaccineren.David_DeWa schreef: ↑4 juli 2021, 09:59 Maar wat is het probleem? Ik kan me niet inbeelden dat iemand anders er last van heeft als ik persoonlijk de maatregelen verder eerder nauwgezet naleef.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het is de eerste keer niet dat je op korte tijd van gedacht verandert
Twee dagen terug pleitte je nog voor de maatregelen die ons aan de top van het aantal doden/inwoners brachten.geebee schreef: ↑2 juli 2021, 15:58Lente 2020 = volledige lockdownDavid_DeWa schreef: ↑2 juli 2021, 15:48Als we dan toch mogen kiezen liever een deel van de maatregelen lente 2020.
Hoe je dat met je bovenstaande pleidooi rijmt is mij onduidelijk...David_DeWa schreef: ↑4 juli 2021, 09:59Ik ben grootgebracht met het principe leave nog man behind en niet met het nieuwe principe eerst oompje en de rest kan stikken.
Ps tip voor op je ark: neem gerust haelewyn mee, maar wil je deze keer de muggen achterlaten?
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 4 juli 2021, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Kijk, dat is nu eens een realistische benadering, die zelfs redelijk overeenkomt met wat er nu nog aan maatregelen geldt. Mensen krijgen en nemen meer vrijheid maar zijn ook nog voorzichtig (uitzonderingen nagelaten). Mocht die delta voor stijgende ziekenhuis opnames gaan zorgen (valt nooit 100% uit te sluiten) dan zullen er zeker nieuwe beperkingen ingevoerd worden, geen probleem daarmee, men heeft echt wel van eerder gemaakte fouten geleerd. Of het daarom nu al nodig is om te gaan fear mongeren is iets anders, volg de situatie op en neem actie wanneer het nodig is.haelewyn schreef: ↑4 juli 2021, 10:07 Effe serieus : het is niet omdat iemand zegt dat we er nog niet uit zijn dat die ook zegt dat het eerste scenario zich gaat herhalen en dat er nog eens 20.000 doden komen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Toch wat verwonderd dat er zelfs fellow travellers als Walter Zinzen Zijne Hoogheid MVR durven bekritizeren.
De onfeilbare virologen
Zijn alle coronamaatregelen wel degelijk de volksgezondheid ten goede gekomen?
Walter Zinzen is net zo extreem links als MVR maar durft het toch aan 't één en 't ander in vraag te stellen.
De onfeilbare virologen
Zijn alle coronamaatregelen wel degelijk de volksgezondheid ten goede gekomen?
Walter Zinzen is net zo extreem links als MVR maar durft het toch aan 't één en 't ander in vraag te stellen.
Zouden virologen ook maar mensen zijn die zich kunnen vergissen? Dat is niet de indruk die ze zelf geven.
In de TV-studio’s gedragen ze zich als God de Vader, de onfeilbare, die alles beter weet dan alle anderen. Op een uiting van bescheidenheid heb ik nog niet één viroloog, epidemioloog of welke andere loog dan ook kunnen betrappen. U wel? De eenvoudige waarheid is nochtans dat COVID-19 ook voor onze wetenschappers een nieuw en dus onbekend gegeven is. Je zou dus verwachten dat ze af en toe, desnoods al zuchtend, deemoedig toegeven dat ze het ook niet weten. Maar neen, ze verkopen hun uitspraken als dogma’s waaraan door niemand, en al zeker niet door politici, getwijfeld mag worden.
Ons, simpele burgers, schrijven ze voor wat we moeten doen en vooral laten.
Sommige SG-virologen (vooral Fakkel, waarvoor hulde) wisten het dan toch beter dan de TV-virologenBij het begin van de pandemie werd ons ook opgedragen geen handen meer te schudden, maar die handen wel voortdurend te wassen en te desinfecteren. Ook alle voorwerpen in scholen, kantoren , winkels en dergelijke, die door mensenhanden waren aangeraakt, moeten worden ontsmet. Vaak liggen ook wegwerphandschoenen ter beschikking, om zeker te zijn.
Nu blijkt dat, alweer, sommige onderzoekers concluderen dat besmetting niet verloopt via de handen en dat het virus ook niet overleeft op metaal. Al die maatregelen zouden dus overbodig zijn. Althans in de strijd tegen het virus, want de handelaren in ontsmettingsgels en plastic handschoenen doen gouden zaken.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 4 juli 2021, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Zijn er hier echt mensen die al meer dan een jaar elk winkelkarretje en bij het binnen gaan van een winkel telkens opnieuw hun handen ontsmetten? Echt, elke keer?
Met een beetje inzicht en logica in je bovenkamer zie je het absurde hiervan toch snel in? Ja, die extra handgrepen van de Colruyt, nog zo'n frats. Kar en handen ontsmetten, extra handgrepen plaatsen om dan de kar op 101 andere plaatsen vast te nemen. Om nog maar te zwijgen wat ze in de winkel allemaal hebben vastgepakt en daarna gewoon terug in het schap legden.
Heeft niks met beter weten, rechts zijn of wat dan ook te maken. Meer dan een jaar gelden werden hier zaken geschreven en die bleken achteraf te kloppen gelijk een bus. Dingen die haaks stonden op uitspraken van virologen of andere geleerden. Geef gewoon toe dat je ernaast zat, je wordt er geen slechter wetenschapper/ Gidser door hoor. Enfin, alles is hier al tig keer geschreven. Als die 2 personen nog steeds in die Ark willen stappen, go!. Hun ideeën, standpunten en manier van argumenteren zijn zo identiek dat er geen woorden zullen vallen aan boord. Gute Fahrt.
Met een beetje inzicht en logica in je bovenkamer zie je het absurde hiervan toch snel in? Ja, die extra handgrepen van de Colruyt, nog zo'n frats. Kar en handen ontsmetten, extra handgrepen plaatsen om dan de kar op 101 andere plaatsen vast te nemen. Om nog maar te zwijgen wat ze in de winkel allemaal hebben vastgepakt en daarna gewoon terug in het schap legden.
Heeft niks met beter weten, rechts zijn of wat dan ook te maken. Meer dan een jaar gelden werden hier zaken geschreven en die bleken achteraf te kloppen gelijk een bus. Dingen die haaks stonden op uitspraken van virologen of andere geleerden. Geef gewoon toe dat je ernaast zat, je wordt er geen slechter wetenschapper/ Gidser door hoor. Enfin, alles is hier al tig keer geschreven. Als die 2 personen nog steeds in die Ark willen stappen, go!. Hun ideeën, standpunten en manier van argumenteren zijn zo identiek dat er geen woorden zullen vallen aan boord. Gute Fahrt.