Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Met de snelheid waarmee het niveau van ons onderwijs achteruit gaat is doctoreren of het behalen van een diploma in - ik zeg maar iets - burgerlijk ingenieur nu ook zo bijzonder niet meer.
(en op de manier waarop de hogescholen bezig zijn met hun lerarenopleiding zal het in de toekomst ook niet beteren, voorbeeldje uit de praktijk : stagiaire gebuisd voor stage in eerste en tweede semester blijkt geslaagd )
-
- Verbannen Gebruiker
Bij wijze van spreken.
Het enige gemeenschappelijke dat wij drieën hebben is de virtuele SG omgeving. Ik neem aan dat je daar voorlopig uit vrije wil niet gaat wegblijven?Het is maar dat ik daar even wegblijf..
Ik heb er overigens geen probleem mee om van gedachten te blijven wisselen met personen welke over bepaalde onderwerpen er een andere mening op na houden.
Uiteraard tot een bepaalde ondergrens. Vortex zit daar, wat mij betreft, nog ver boven.
Ieder zijn smaak en voorkeur. Niets mis mee toch?Feestje ten huize David ? Met een aangenaam vrouwelijk gezelschap maar three is geen crowd
We hebben andere voorkeuren precies.
Ik durf hier idd toe te geven dat ik, als het uitkomt, kan genieten van vrouwelijk gezelschap.
Maar ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk, wat betreft de sociale contacten van anderen doet ieder maar wat hij/zij wil en leuk vindt.
Valt wel mee.Je zit wel erg veel op SG tijdens die uren.
Nee hoor ik kan blijkbaar multitasken.Ofwel heeft het feestje niet lang geduurd ofwel ben jij er zo een die madam op handen en knieën zet met de laptop op haar rug.
De dames die ik ken drinken hun cocktails niet op hun handen en knieën. Dat is nu weer niet het gezelschap van mijn voorkeur. Geldt trouwens ook voor de mannen met wie ik eens een glas drink.
Alles volgens de huidige regels.On topic : alles toch veilig gedaan vandaag ?
Zo groot was het gezelschap nu ook weer niet.
-
- Verbannen Gebruiker
Het is weer eens iets anders dan Walter Zinzen.Charlesvdw schreef: ↑4 juli 2021, 15:34 Maakt weinig indruk, komende van iemand die als referentie Nieuwsbladartikelen citeert.
Ja en?En wie zegt dat ik niet al gedoctoreerd hebt ?
Maar niet in virologie, dat is veel te saai, al is het tijdelijk iets beter sedert Covid .
Maakt even weinig indruk.
Dat je zo iets meent te moeten suggereren zegt al genoeg.
Er lopen hier nog zelfverklaarde ingenieurs e.a. rond.
Afgaande op wat ze hier schrijven en menen te geloven bewijst dat eens te meer dat een behaald diploma weinig tot niets zegt over de intelligentie van een persoon.
Waar jullie, afgaande op jullie mening over Belgische wetenschappers, het uiteraard alleen maar mee eens kunnen zijn.
Hear hear !
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Voor wat het waard is: ik heb nooit geloofd dat jij onder die nicks postte.
De immer van nick switchende NTO/Calco/Weverke/amturingas & Cronos/JefDeWit/David_DeWa mogen dan wel op vele punten je mening delen, ze hebben een heel andere stijl dan jij.
En ik geloof al helemaal niet dat jij zoveel energie zou steken om zo'n mitrailleurvuur van posts af te vuren als die beide heerschappen.
Er lijkt mij maar één haelewyn op SG te vertoeven. En daar heb ik mijn handen al meer dan vol aan
We're doomed.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Elk nadeel heb zijn voordeel, inderdaad. Bij mij was het gewoon een typfout
Oh en ik heb niet gedoctoreerd, zou tijdverspilling geweest zijn.
Terug on-topic aub.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
https://www.bbc.com/news/uk-51768274
In de UK is er een zeer sterke stijging van de gevallen op 2 maand tijd, net als in de herfst. Maar het aantal hospitalisaties stijgt voorlopig veel minder dan in de herfst. Wel maal 2 of maal 3 op 2 maand tijd, maar zeker niet de exponentiële groei waarvoor we beducht zijn.
De cijfers van de UK gaan interessant zijn om te volgen.
In de UK is er een zeer sterke stijging van de gevallen op 2 maand tijd, net als in de herfst. Maar het aantal hospitalisaties stijgt voorlopig veel minder dan in de herfst. Wel maal 2 of maal 3 op 2 maand tijd, maar zeker niet de exponentiële groei waarvoor we beducht zijn.
De cijfers van de UK gaan interessant zijn om te volgen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
""""Nederlandse overheid komt in spoed bijeen, strengere maatregelen op tafel
Ook in Nederland worden plots gevoelig meer besmettingen vastgesteld. In combinatie met de steeds dominantere deltavariant veroorzaakt dat nervositeit bij de regering van premier Mark Rutte, schrijven meerdere Nederlandse media. Er vindt vrijdagochtend dan ook spoedoverleg plaats over eventuele bijkomende maatregelen. Zo zal onder meer bekeken worden of het in de huidige omstandigheden wel verstandig is om meerdaagse grote evenementen te organiseren en clubs en discotheken open te houden.
Het aantal besmettingen is de voorbije dagen heel snel gestegen in Nederland. Woensdag waren er 2.200 positieve gevallen, donderdag 3.600 en vrijdag al 5.475. En dat op een moment dat heel wat versoepelingen zijn doorgevoerd. Vermoedelijk geven premier Rutte en minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge later vandaag een persconferentie.""""
Even belichten vanuit de hoek van Spaargids intelligentia en experts :
Wat een angsthazen, paniekzaaiers, hypochonders, doemdenkers (edit <<) en virologen met politiek verkeerde voorkeur daar ook al.
Slechte arbiters... Dat moet het zijn.
In Nederland gaat alles nochtans altijd beter.
Onbegrijpelijk voor mijn microverstand maar voor jullie vast wel.
Ook in Nederland worden plots gevoelig meer besmettingen vastgesteld. In combinatie met de steeds dominantere deltavariant veroorzaakt dat nervositeit bij de regering van premier Mark Rutte, schrijven meerdere Nederlandse media. Er vindt vrijdagochtend dan ook spoedoverleg plaats over eventuele bijkomende maatregelen. Zo zal onder meer bekeken worden of het in de huidige omstandigheden wel verstandig is om meerdaagse grote evenementen te organiseren en clubs en discotheken open te houden.
Het aantal besmettingen is de voorbije dagen heel snel gestegen in Nederland. Woensdag waren er 2.200 positieve gevallen, donderdag 3.600 en vrijdag al 5.475. En dat op een moment dat heel wat versoepelingen zijn doorgevoerd. Vermoedelijk geven premier Rutte en minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge later vandaag een persconferentie.""""
Even belichten vanuit de hoek van Spaargids intelligentia en experts :
Wat een angsthazen, paniekzaaiers, hypochonders, doemdenkers (edit <<) en virologen met politiek verkeerde voorkeur daar ook al.
Slechte arbiters... Dat moet het zijn.
In Nederland gaat alles nochtans altijd beter.
Onbegrijpelijk voor mijn microverstand maar voor jullie vast wel.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 9 juli 2021, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
Niet alleen deze van de UK.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik vraag me nu wel af, welke personen zijn het voornamelijk welke besmet raken?
Men slaat ons met percentages om de oren van stijgende besmettingen, zonder verdere vermeldingen.
Zijn het de reeds gevaccineerden, niet-gevaccineerden, anti-vaccers, de jongeren, ... ?
Nu gijzelt men a.h.w. de mensen (gevaccineerden) en stimuleert men de doemdenkers met hun allerlei soorten theorie.
Men slaat ons met percentages om de oren van stijgende besmettingen, zonder verdere vermeldingen.
Zijn het de reeds gevaccineerden, niet-gevaccineerden, anti-vaccers, de jongeren, ... ?
Nu gijzelt men a.h.w. de mensen (gevaccineerden) en stimuleert men de doemdenkers met hun allerlei soorten theorie.
Pfizer en andere fabrikanten schijnen te vinden dat een derde injectie / boost tot 10 keer meer bescherming geeft.David_DeWa schreef: ↑9 juli 2021, 09:48 [ironic]Het ziet er steeds beter uit voor onze hobby. [/ironic]
Nog een beetje en we zitten daar tot na nieuwjaar.
Ik wil daar zelfs blijven tot mijn pensioen.
en de doemdenkers ...
Nederland bv..
Laatst gewijzigd door haelewyn op 9 juli 2021, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie zich niet laat vaccineren doet dit op eigen risico. Landen die snelst begonnen waren tonen duidelijk goede effect van vaccinatie: minder besmettingen minder ziekenhuis minder doden. Door deltavariant meer besmettingenE10ne schreef: ↑9 juli 2021, 10:02 Ik vraag me nu wel af, welke personen zijn het voornamelijk welke besmet raken?
Vooral niet gevaccineerde zijn nu besmet en dat zijn veelal jongeren. Oudere niet gevaccineerd: zijzelf kiezen ervoor maken zich geen zorgen daarover, waarom zouden wij ons daarover zorgen maken
Daarom nu ook volop jongeren vaccineren
Doemdenkers vinden overal stimulatie. Niets van aantrekken
-
- Verbannen Gebruiker
Van paniekzaaierij gesproken.E10ne schreef: ↑9 juli 2021, 10:02 Ik vraag me nu wel af, welke personen zijn het voornamelijk welke besmet raken?
Op welke wijze word jij gegijzeld? Je kan, mits het naleven van wat basismaatregelen, nog bijna overal staan en gaan waar je wil. Het tegendeel van een gijzeling dus.
doemdenkers/Allerlei soorten theorie?
Op wat slaat dat nu weer?
Of bedoel je dat de mensen welke gewaarschuwd hadden voor onbezonnen gedrag, het veel te vroeg loslaten van alle maatregelen omdat men niet eens wil leren uit het nabije verleden, op basis van vertrouwen in een totale vaccinatie welke in de praktijk nog steeds niet gehaald is, stap voor stap een beetje gelijk beginnen te krijgen?
Spijtig genoeg zelfs veel vroeger dan ze zelf voor mogelijk gehouden hadden?
Allerlei 'soorten theorie' stimuleren niets. Het gedrag in de praktijk spijtig genoeg wel.