BITCOIN - wat is jullie mening ?
TIP
Re: BITCOIN - wat is jullie mening ?
het feit dat men geen centrale authoriteit/tussenpersoon meer nodig heeft. (notaris, centrale bank, ...)
één toepassing: rechtstreeks 'partiële' deelbewijzen (aandelen) kopen van een bedrijf zonder tussenkomst van een exchange zoals wall street. 24/7 verhandelbaar en aan ongetwijfeld betere tarieven dan nu.
Het is ook geen zwart-wit verhaal.
Ik denk gewoon dat er om in de sfeer van bovenstaande voorbeeld te blijven in de toekomst nieuwe bedrijven (IPO's) zullen aangeboden worden op crypto-exchanges en niet meer op NYSE of Euronext bijvoorbeeld.
Wat we nu zien is eigenlijk een voorbode daarvan. ICO's voor currency. Zie het groter dan dat en er zijn legio mogelijkheden waarschijnlijk in zaken die we ons nu nog niet kunnen voorstellen.
Eerst opmerking over uw tweede punt: er zijn 100'en ideeen van wat zou kunnen met blockchain. Dat is geen probleem. Probleem: is allemaal gemakkelijker, goedkoper, veel sneller met bestaande technologie.Mambo5 schreef: ↑27 juni 2021, 15:32het feit dat men geen centrale authoriteit/tussenpersoon meer nodig heeft. (notaris, centrale bank, ...)
één toepassing: rechtstreeks 'partiële' deelbewijzen (aandelen) kopen van een bedrijf zonder tussenkomst van een exchange zoals wall street. 24/7 verhandelbaar en aan ongetwijfeld betere tarieven dan nu.
Opmerking over uw eerste punt: indien geen centrale autoriteit of beurs (zoals die er ook bestaan voor crypto currency) wie garandeert de correctheid van de data die in de blockchain gezet worden. Enorm misverstand bij vele leken: Blockchain garandeert niet de correctheid van de gegevens die in de blockchain gezet worden. Blockchain garandeert enkel dat de gegevens die in de blockchain gezet worden (het mag complete onzin zijn), beschermd zijn voor wijziging in de toekomst door een controle getal toe te voegen met voldoende nullen vooraan.
Zou u graag hebben dat ik in de blockchain zet dat ik uw huis heb gekocht en dat ik dat betaald heb?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:

Lees eens iets over "smart contracts" bv.
De tijd dat de secretaresse van de notaris de akte typte op een typemachine (eventueel 2- of 3-dubbel met carbon tussen de papieren) om vervolgens de akte fysiek te laten registeren bij het registratiekantoor is ook al enige tijd voorbij ...

En heeft zo'n smart contract rechtsgeldigheid? Asking for a friend.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Lees eens mijn bericht opnieuw, en die ervoor om de context te snappen. Lees dan uw bericht opnieuw en stel vast dat het compleet naast de kwestie isEarthNvstr1 schreef: ↑28 juni 2021, 11:26![]()
Lees eens iets over "smart contracts" bv.
De tijd dat de secretaresse van de notaris de akte typte op een typemachine (eventueel 2- of 3-dubbel met carbon tussen de papieren) om vervolgens de akte fysiek te laten registeren bij het registratiekantoor is ook al enige tijd voorbij ...![]()
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik reageer enkel op:
Voor de rest: no comment

Illusie dat crypto losstaat van alle overheden en dus de toekomst is nog maar eens doorprikt.
Britse toezichthouder bant cryptoplatform Binance
©REUTERS
Vandaag om 15:20
Binance, de grootste cryptobeurs ter wereld, moet haar activiteiten in het Verenigd Koninkrijk staken na een vermaning van de Britse financiële waakhond.
Binance voldoet niet aan de vereisten van de Financial Conduct Authority (FCA), de financiële toezichthouder in het Verenigd Koninkrijk. Het bedrijf mag zijn gereguleerde activiteiten in het VK niet hervatten zonder expliciete toestemming van de FCA.
Britse toezichthouder bant cryptoplatform Binance
©REUTERS
Vandaag om 15:20
Binance, de grootste cryptobeurs ter wereld, moet haar activiteiten in het Verenigd Koninkrijk staken na een vermaning van de Britse financiële waakhond.
Binance voldoet niet aan de vereisten van de Financial Conduct Authority (FCA), de financiële toezichthouder in het Verenigd Koninkrijk. Het bedrijf mag zijn gereguleerde activiteiten in het VK niet hervatten zonder expliciete toestemming van de FCA.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Iets meer informatief: https://www.bbc.com/news/business-57632831
Achterliggend zou Binance vooral geviseerd worden door vermeende witwaspraktijken en belastingontduiking.
Voor alle duidelijkheid bantsee: ik ben persoonlijk geen voorstander, noch tegenstander van cryptomunten
Achterliggend zou Binance vooral geviseerd worden door vermeende witwaspraktijken en belastingontduiking.
Voor alle duidelijkheid bantsee: ik ben persoonlijk geen voorstander, noch tegenstander van cryptomunten
Dank u voor de info.EarthNvstr1 schreef: ↑29 juni 2021, 10:07 Iets meer informatief: https://www.bbc.com/news/business-57632831
Ik ben ook geen tegenstander van bitcoin en andere crypto. Is vernieuwend met momenteel zeer grote impact.
Maar lijkt me evident dat het ooit instort. 3 jaar, 5 jaar, 10 jaar. Belet niet dat mensen samen honderden miljard winst zullen maken. En andere mensen honderden miljarden verlies zullen maken.
Waarde op termijn van bitcoin en andere crypto zal zijn dat uit de assen van bitcoin iets zal opstaan dat geleerd heeft uit bitcoin en dat blijvend is. En impact op wereld heeft die veel verder gaat dan een munt die op en neer gaat maar die in echte wereld weinig gebruikt wordt.
Bitcoin raakt momenteel niet duurzaam boven 40.000$. Regulering China, UK, USA doet geen goed. Sommigen zien bitcoin boven 160.000 tegen eind 2021. Meerderheid beleggers zegt een bron onder 30.000. Anderen denken dat bitcoin weg naar einde heeft ingezet. Mining is sinds vandaag 27% gemakkelijker. Amerikaanse senator pleit om bitcoin te kopen en bij te houden tot pensioen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Iemand die koopt of verkoopt bij dit dipje ?

Neuj, gewoon houden zoals ik al jarenlang doe. Af en toe wat diversifiëren met een paar procent in kleinere coins. Veel geluk een keertje met Chainlink zo (x100 gegaan).
Lineaire grafiek niet goed dan nemen we log. Geraakt niet hoger, grafiek of niet. Even naar 36.000? Direct weer naar 33.000.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik vraag mij gewoon af wat anderen doen, mag het ?
Schommelt momenteel trouwens rond 29.000 EUR.
Eerder had ik zelf dit gepost:
En momenteel wacht ik dus nog steeds gewoon af. Ik koop niet en ik verkoop niet dus.EarthNvstr1 schreef: ↑17 mei 2021, 23:09 Ik heb aangekocht in 2018 en 2019, 13 verschillende munten.
Dit jaar ben ik aan het verkopen...
Momenteel nog maar 20% van wat ik had gekocht over en nog slechts in 3 munten.
Ik doe voorlopig niets en wacht af.