Wie heeft ervaring met Keyprivate?
TIP
Re: Wie heeft ervaring met Keyprivate?
Voor "trading" moet je inderdaad niet bij Keyprivate zijn...
Zelf heb ik een eigen samengesteld Keyplan waar ik elke maand hetzelfde bedrag in stort. Daarnaast nog enkele andere beleggingen zoals VWCE waar ik probeer op het juiste moment een groter bedrag in te storten (3-4 keer per jaar). Ik ben met beiden op hetzelfde moment begonnen en mijn Keyplan heeft vandaag ongeveer 2x zo veel winst als VWCE.
Nu dat zegt misschien meer over mezelf en mijn markt-timing skills
Wat ik wil zeggen, de markt timen kan niemand en een leek zoals ik al zeker niet. Het mooie van Keyplan is dat in mijn geval mijn slechte intuïtie wordt uitgeschakeld. Als je veel twijfelt of geen tijd hebt om de markt dagelijks te volgen, vind ik dit persoonlijk wel een goed product om op lange termijn zonder veel omkijken toch een mooi resultaat te behalen.
Zelf heb ik een eigen samengesteld Keyplan waar ik elke maand hetzelfde bedrag in stort. Daarnaast nog enkele andere beleggingen zoals VWCE waar ik probeer op het juiste moment een groter bedrag in te storten (3-4 keer per jaar). Ik ben met beiden op hetzelfde moment begonnen en mijn Keyplan heeft vandaag ongeveer 2x zo veel winst als VWCE.
Wat ik wil zeggen, de markt timen kan niemand en een leek zoals ik al zeker niet. Het mooie van Keyplan is dat in mijn geval mijn slechte intuïtie wordt uitgeschakeld. Als je veel twijfelt of geen tijd hebt om de markt dagelijks te volgen, vind ik dit persoonlijk wel een goed product om op lange termijn zonder veel omkijken toch een mooi resultaat te behalen.
Keyplan is niet hetzelfde als Keyprivate!Bmic schreef: ↑5 juli 2021, 11:39 Voor "trading" moet je inderdaad niet bij Keyprivate zijn...
Met curvo backtest https://backtest.curvo.eu/ kan je bekijken hoeveel je vandaag zou bezitten indien je gewoon elke maand vwce/vwrl zou kopen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Dat soort "snel schakelen", ofte poging tot market timing is nu net een grote rem op rendement
De retail investors (u en ik) zijn daar bijzonder slecht in.
Absoluut te mijden
Beste Blackbelt , bedankt voor je reactie.Blackbelt schreef: ↑5 juli 2021, 09:16 Ik heb het 2 jaar gehad, en ben er mee gestopt.
Ze beweren om snel te schakelen, maar dat doen ze niet. Als er een dip zit in de markt reageren ze te traag, en nadien blijven ze te lang aan de zijlijn staan, zodat je de recuperatie mist.
Kijk eens naar een paar van hun "maandelijkse" updates die je makkelijk op youtube kan vinden.
Ik zat in profiel 7 of 8 (dynamisch), en als je kijkt wat ze op 3 jaar of 5 jaar halen, dan is dat bedroevend weinig.
Ik dacht dat profiel 7 nu na 5 jaar nog geen 20% winst heeft..., en ondertussen ook een lange periode onder water gestaan heeft.
Als je lui wil beleggen, kies gewoon een 3-tal heel brede trackers (VWRL, IWDA,...) of patrimoniumfondsen en je zal een pak meer over houden.
IK denk dat ik dit zal doen.
Heb geen of weinig kennis, en wens geen slechte resultaten .
Mvg.
Wat ga je dan doen als er een correctie komt van 10-20% of een crash ?
Wij willen allemaal alleen maar stijgende koersen, maar helaas is de realiteit soms anders...
Leren omgaan met verlies is veel moeilijker dan leren omgaan met winst !
+1
Ik ben begonnen in december 2019 met een paar duizend euros.
Wat ben ik blij dat er in maart 2020 al een crash kwam. Direct een goeie test om te zien hoe ik reageer als mijn portefeuille de dieperik in gaat.
Dit geeft me heel wat gemoedsrust: ik weet nu van mezelf hoe ik hier mee kan omgaan. Zonder deze kennis zou ik het veel moeilijker vinden om mijn risicoprofiel in te schatten.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Je moet geduld hebben en vertrouwen dat alles weer goed komt. De beurzen herstellen zich zelfs van een crash van 50%. Een crash of correctie is een moment om te kopen, niet om te verkopen.
Gemakkelijk gezegd, maar voor sommigen heel moeilijk gedaan.
Kijk maar naar het forumlid (naam vergeten) dat hier in maart/april vorig jaar in paniek overal aan het posten was omdat hij op -20% stond. Persoonlijk ken ik mensen die al zo reageren bij -5%.
Elk moet voor zijn eigen bepalen wat hij mentaal aan kan. En eens de proef op de som nemen heeft me zeker en vast gesterkt in het risicoprofiel dat ik gekozen heb.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Zeer wijze woorden!RGiskard schreef: ↑6 juli 2021, 10:48 Wat ben ik blij dat er in maart 2020 al een crash kwam. Direct een goeie test om te zien hoe ik reageer als mijn portefeuille de dieperik in gaat.
Dit geeft me heel wat gemoedsrust: ik weet nu van mezelf hoe ik hier mee kan omgaan. Zonder deze kennis zou ik het veel moeilijker vinden om mijn risicoprofiel in te schatten.
Als belegger met enkel de ervaring van stijgende koersen heb je geen flauw idee van hoe je echt met een crash zal omgaan
alle vragenlijstjes van risicoprofielen ten spijt.
Een beetje als een matroos op een schip die enkel de kalme zee heeft gezien.
Om het met Warren Buffet te zeggen:
The most important quality for an investor is temperament, not intellect
Dat was Lerre. Dat was nog eens een koele belegger.
Mooie rollercoaster die post geschiedenis van lerre.
Na de corona meltdown is hij water aan het besparen gegaan en werd hij plots een TA adept met Dirk2 als goeroe.
Na de corona meltdown is hij water aan het besparen gegaan en werd hij plots een TA adept met Dirk2 als goeroe.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Ik heb mijn vuurdoop al gehad. In juni 2011 ben ik in fondsen beginnen beleggen. Een maand later brak de eurocrisis uit. Paniek op de markten en op een paar weken tijd stond ik 20% in het rood. Maar ik dacht "Komt wel weer goed" en draaide me nog eens om in mijn bed.
Mijn ervaringen met Keyprivate :
- ze reageren veel te traag ivm de beursontwikkelingen
- ze beleggen niet het volledig bedrag, houden 5% (mei 2021) tot 35 % (maart 2020) in cashposities
Slechtste periode verleden jaar zat ik aan -21,85%
Vandaag zit ik aan +4,02%
- ze reageren veel te traag ivm de beursontwikkelingen
- ze beleggen niet het volledig bedrag, houden 5% (mei 2021) tot 35 % (maart 2020) in cashposities
Slechtste periode verleden jaar zat ik aan -21,85%
Vandaag zit ik aan +4,02%