Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Daar is een zeer goeie reden voor: (en volgens mij de reden waarom de meerderheid het doet)
Bij Jansen moet je maar 1 keer langsgaan, en dus minder moeite dan 2 dosissen.
Dus ik snap perfect waarom mensen dat doen, ik was zelfs te lui om mijn keuze te veranderen, dat is nog een fase erger
Maar als ik vandaag de keuze zou hebben, en het zou even veilig zijn: Jansen for sure
Mocht dit een vraag zijn bij Ben Crabbé in Blokken dan zou ik antwoorden : zodat ze vroeger op reis kunnen, naar feestjes gaan, festivals, ...
Misschien ook wel ja, maar inderdaad, als je moet wachten op de 2de injectie ben je ook een maand verder
Dus het zal ook wel sneller zijn uiteindelijk
Dus het zal ook wel sneller zijn uiteindelijk
Zal wat afwachten zijn of en hoeveel mensen die derde spuit moeten krijgen, een nieuwe zoveelste mutatie waartegen bestaande vaccins onvoldoende werken kan tot gevolg hebben dat we van voor af aan kunnen beginnen. Om dat allemaal op huisartsen of apothekers af te schuiven zal dan ook niet lukken. Natuurlijk hoeven vaccinatie centra bij een volgende keer niet meer zo veel bemanning te hebben, een aantal stappen zoals het interview, dubbele check-in, en 15 minuten observatie kunnen overgeslagen worden.haelewyn schreef: ↑6 juli 2021, 15:32 Wat ik er van gelezen hebben zijn de vaccinatiecentra te duur om open te houden met zoveel volk (aan vrijwilligers).
Er werden enige tijd geleden alleen maar andere pistes besproken :
bv. iedereen naar de huisarts of naar de apotheker, etc...
De vaccinatiecentra zullen mij in de derde prikronde niet meer aan een plezant jobke helpen vrees ik.
-
- Verbannen Gebruiker
.... blijkbaar in de verste verte geen flauw benul waar je het over hebt.
Om wat euro's te besparen heb je liever dat gevaccineerden, vooral de jongeren, maar op hun fiets tegen de vlakte gaan, of erger, met hun auto ergens inrijden?
Mooie besparing.
@Haelewyn: ik ben overstag.
Dat vaccinatie centra te duur zijn komt niet van mij hé, dat vindt onze overheid, die wil er geen meer, dat is nog meer besparing. Leg dan eens uit waarom iemand die bij de eerste prikken geen allergische reactie vertoont of van zijn stokje draait dat bij een derde prik wel zou doen, en indien dat wel het geval zou zijn, doe eens een schatting van het aantal. Aan wie de eerste keer wel dergelijk probleem had geeft men gewoon het advies om bij de huisarts te gaan. En desnoods laat je ze wel 15 minuten wachten, zoveel volk zul je daar ook niet voor nodig hebben.David_DeWa schreef: ↑6 juli 2021, 17:52 .... blijkbaar in de verste verte geen flauw benul waar je het over hebt.
Om wat euro's te besparen heb je liever dat gevaccineerden, vooral de jongeren, maar op hun fiets tegen de vlakte gaan, of erger, met hun auto ergens inrijden?
Mooie besparing.
Ach kijk je bent al op vaarcursus, ook met een ark ben je maar beter goed voorbereid hé
Van geen niveau getuigend... Kan geen kwaad. Ik sta er om bekend :
Ze zeiden hou je van zeilen,
je mag een keer met ons mee.
Ik wist nog niets van dat zeilen,
maar zei natuurlijk niet nee.
Weldra stond ik voor het eerst aan dek,
verstrikt in alle touwen tot aan mijn nek.
ik stond volkomen voor gek.
Zeil je voor het eerst dan sla je een flater
trek het je niet aan ga door want later
geniet je des te meer
van wind en van water
van wind en van water
van water en wind.
Ze zeiden hou je van zeilen,
je mag een keer met ons mee.
maar zei natuurlijk niet nee.
Weldra stond ik voor het eerst aan dek,
verstrikt in alle touwen tot aan mijn nek.
ik stond volkomen voor gek.
Zeil je voor het eerst dan sla je een flater
trek het je niet aan ga door want later
geniet je des te meer
van wind en van water
van wind en van water
van water en wind.
[/quote]vortex schreef: ↑6 juli 2021, 18:57Dat vaccinatie centra te duur zijn komt niet van mij hé, dat vindt onze overheid, die wil er geen meer, dat is nog meer besparing. Leg dan eens uit waarom iemand die bij de eerste prikken geen allergische reactie vertoont of van zijn stokje draait dat bij een derde prik wel zou doen, en indien dat wel het geval zou zijn, doe eens een schatting van het aantal.David_DeWa schreef: ↑6 juli 2021, 17:52 .... blijkbaar in de verste verte geen flauw benul waar je het over hebt.
Mooie besparing.
Daar geef ik jou graag het wetenschappelijk antwoord van de arts van het ITG van.
Ik: "De eerste Janssenprik ging uitstekend. Dan zal ik van de tweede ook niets merken zeker ?"
Dokter: "Daar hebben wij geen enkel idee van. Er zijn immers maar heel weinig mensen geweest die ooit een tweede Janssenprik hebben gehad."
Wel, dat was heel eerlijk...
Om nog eens terug te komen op de Janssenvaccinatie. Het is dus bewezen, dat mensen onder de 41 meer kosten dan baten hebben bij de Janssenvaccinatie en dat ze dus beter zouden moeten kiezen voor Pfizer.
Sterker nog: de Pfizer-prik blijft nog steeds interessanter, ook al komt die weken later ! De kans om in die tussenliggende weken Corona op te duikelen en te sterven is dan nog steeds kleiner dan om te sterven aan klontjes door Janssen.
Dus waarom zouden die jongeren een Janssenprik moeten krijgen ?
Wel, jullie trappen met zijn allen de open deur open.
Omdat Frank VDB ze alsnog wederom een volledige zomer door de neus boort !
Kortom: ethisch is dat niet.
De wetenschappelijke keuze 'Liever geen klontjes. Ik wacht wel op Pfizer' is er dus feitelijk niet.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Best dat wij hier nog zijn om het niveau wat naar beneden te krijgen
The problem was she had a little black book
And my name was written on every page
Well a girl’s gotta make ends meet
Even down Jubilee Street
I was out of place and time, and over the hill, and out of my mind
On Jubilee Street
I ought to practice what I preach...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Interessant. Maar op zich is hospitalisatie een belangrijker eindpunt dan symptomen.bantsee schreef: ↑6 juli 2021, 08:56En wie nu Pfizer?
Israel’s Health Ministry released data on Monday showing that the Pfizer-BioNTech COVID vaccine appears to largely prevent hospitalization and serious cases, but is significantly less effective against preventing the spread of the Delta variant of the coronavirus.
According to the ministry, the Pfizer vaccine’s effectiveness in preventing symptomatic COVID-19 has dropped by some 30 percent to 64%, given the spread of the Delta variant. The data shows that during May, when the strain was less prevalent, the vaccine was 94.3% effective.
We mogen niet vergeten waarom we de vaccinaties doen. Ok, om niet te ziek te worden, maar vooral om niet in het ziekenhuis te belanden en dood te gaan.
Zoals Van Gucht net vertelde in het nieuws, dankzij de vaccinatie zie je in Engeland dat de ziekenhuiscijfers in Engeland eerder beperkt stijgen, ondanks de sterke stijging van het aantal infecties.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Toch een serieuze inlevering op de oorspronkelijke doelstellingen. Vanuit individueel perspectief is een ziekenhuisopname vermijden nog OK maar het feit dat je alsnog ziek kunt worden is toch al een ferme domper. Wie de jaarlijkse griepspuit laat zetten doet dat in de eerste plaats om niet ziek te worden. Veel erger is dat de vaccins niet meer volstaan om de verspreiding van het virus tegen te houden waardoor de kans op verdere mutaties heel groot blijft. Dit betekent ook dat we sowieso nog wel enkele virus golven gaan moeten verwerken en zeker in landen met weinig gevaccineerden nog veel slachtoffers kunnen vallen. Ook bij ons wordt het belang van zelfbescherming door vaccinatie belangrijker, we gaan wellicht niet meer op de groepsimmuniteit kunnen rekenen.Charlesvdw schreef: ↑6 juli 2021, 20:39 Interessant. Maar op zich is hospitalisatie een belangrijker eindpunt dan symptomen.
We mogen niet vergeten waarom we de vaccinaties doen. Ok, om niet te ziek te worden, maar vooral om niet in het ziekenhuis te belanden en dood te gaan.
Zoals Van Gucht net vertelde in het nieuws, dankzij de vaccinatie zie je in Engeland dat de ziekenhuiscijfers in Engeland eerder beperkt stijgen, ondanks de sterke stijging van het aantal infecties.
Al bij al is er ook een positieve kant aan dit verhaal, namelijk wie antistoffen heeft lijkt aanzienlijk minder kans op ernstige ziekte te hebben. Wat er dus op neer komt dat covid vrij snel naar een "banale" verkoudheid zal evolueren.
Vandaag een heel betoog in De Standaard in die zin. Er liggen in de ziekenhuizen in Engeland meer volledig gevaccineerden dan niet-gevaccineerden.
Sterker nog: er liggen meer volledig gevaccineerde vijftigers in het ziekenhuis dan niet-gevaccineerde vijftigers. 'Logisch': er zijn veel meer gevaccineerde vijftigers.
Ook al is de individuele kans op een ziekenhuisopname klein, het kan toch nog raak zijn.
We zijn nog niet af van de Chinese griep...
Sterker nog: er liggen meer volledig gevaccineerde vijftigers in het ziekenhuis dan niet-gevaccineerde vijftigers. 'Logisch': er zijn veel meer gevaccineerde vijftigers.
Ook al is de individuele kans op een ziekenhuisopname klein, het kan toch nog raak zijn.
We zijn nog niet af van de Chinese griep...
Het is nu echt wel luilekkerland in de vaccinatiecentra:
- je mag zelf een aanvraag doen om langs te komen.
- je mag kiezen welk vaccin je wil ( van hetgene dat beschikbaar is natuurlijk).
- ook als je geen afspraak hebt, maken ze er één à la minute en mag je verder aanschuiven bij de opgeroepenen.
Mevrouw paste eerst voor de Astra. Maakte dan een afspraak voor J&J. Daar toegekomen werd ze geweigerd wegens een naamsverwisseling maar mocht ze toch verder en eventueel ook voor Pfizer kiezen. Mooier wordt het niet !
- je mag zelf een aanvraag doen om langs te komen.
- je mag kiezen welk vaccin je wil ( van hetgene dat beschikbaar is natuurlijk).
- ook als je geen afspraak hebt, maken ze er één à la minute en mag je verder aanschuiven bij de opgeroepenen.
Mevrouw paste eerst voor de Astra. Maakte dan een afspraak voor J&J. Daar toegekomen werd ze geweigerd wegens een naamsverwisseling maar mocht ze toch verder en eventueel ook voor Pfizer kiezen. Mooier wordt het niet !
Pfizer bescherming tegen delta variant zit rond de 64 procent.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210707_92138549
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210707_92138549