De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Op basis van de huidige P/E , de lage rente en de manier dat men vandaag naar de beurs kijkt...
Je mag natuurlijk niet met het oog van 5 jaar geleden naar de beurs kijken, je moet erkennen dat er dingen verandert zijn en dat de waarderingen van het verleden, wat we toen als normaal zagen, gewoon niet meer relevant zijn.
Dat heet meegaan met je tijd
Je mag natuurlijk niet met het oog van 5 jaar geleden naar de beurs kijken, je moet erkennen dat er dingen verandert zijn en dat de waarderingen van het verleden, wat we toen als normaal zagen, gewoon niet meer relevant zijn.
Dat heet meegaan met je tijd
EPS (Earnings per share van 2021) van de S&P 500 is gegroeid met ~20%(concensus) terwijl de S&P500 zelf YTD +14%
Average koers/winst van de top10 in S&P500 is ~30, bij de andere 490 is dit circa 19 .. Niet echt "bubble" achtig.
Laatst gewijzigd door Anamii op 7 juli 2021, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Aandelen : AD - AGS - LGEN - LSEG - TSCO - WKL
Tja ze zijn al een tijdje de indexen hoog aan het houden, via het laten stijgen van de grootste gewichten. Apple, Google, MSFT en zo.
Kwestie van niet te veel op te vallen, terwijl ze overal al een tijdje massaal aan het verkopen zijn. Hun verkopen gingen heel traag.
Ik vrees dat ze nu bijna rond zijn met hun verkopen, als ik vandaag de prijsbewegingen zie.
Pas als hun stukken verkocht zijn mogen de indexen naar beneden, zo hadden ze geen last van angstige verkopende particulieren.
Die zijn nog optimistisch als een index hoog staat.
Nu komt het moeilijkste tot waar gaan ze het laten zakken? Tot maar -10% of meer? Of moeten ze nog eens AMZN en Apple hoog houden omdat de verkopen nog niet helemaal rond zijn?
Kwestie van niet te veel op te vallen, terwijl ze overal al een tijdje massaal aan het verkopen zijn. Hun verkopen gingen heel traag.
Ik vrees dat ze nu bijna rond zijn met hun verkopen, als ik vandaag de prijsbewegingen zie.
Pas als hun stukken verkocht zijn mogen de indexen naar beneden, zo hadden ze geen last van angstige verkopende particulieren.
Die zijn nog optimistisch als een index hoog staat.
Nu komt het moeilijkste tot waar gaan ze het laten zakken? Tot maar -10% of meer? Of moeten ze nog eens AMZN en Apple hoog houden omdat de verkopen nog niet helemaal rond zijn?
Ik denk wel dat je in de nabije toekomst bedrijven zult krijgen op 2 snelheden: wat klassieke logge bedrijven, met lage waarderingen (een beetje de waarde-aandelen van nu, maar zeker niet hetzelfde).
En dan zeer flexibele bedrijven die zeer toekomstgericht zijn, met veel hogere waarderingen.
Zeker niet hetzelfde als waarde/groei wat we nu kennen, maar als ouder bedrijf nu, zal het zaak zijn om met die 2de groep mee te zijn. (wat zeker niet onmogelijk is, daarom dat ik zeg dat je niet zomaar dat onderscheid van nu mag doortrekken)
Bedrijfsvoering en visie is nog nooit zo belangrijk geweest als nu
En dan zeer flexibele bedrijven die zeer toekomstgericht zijn, met veel hogere waarderingen.
Zeker niet hetzelfde als waarde/groei wat we nu kennen, maar als ouder bedrijf nu, zal het zaak zijn om met die 2de groep mee te zijn. (wat zeker niet onmogelijk is, daarom dat ik zeg dat je niet zomaar dat onderscheid van nu mag doortrekken)
Bedrijfsvoering en visie is nog nooit zo belangrijk geweest als nu
Wie zijn "ze" Dirk2 ? De Illuminati?
De grootste spelletjesspelers zijn JPMorgan, Citadel, Morgan Stanley.
Er wordt hier lachend overgedaan, maar ze doen niks anders dan op een gewiekste manier de massa's onwetenden hun geld af te nemen. Je kan ze alleen verslaan door uit te zoeken wat ze van plan zijn.
Ze verdienen nu ook veel met hun quants door zowel de stops van de longs als de stops van de shorts af te nemen in individuele aandelen.
Zie je heel duidelijk als je prijs vorming kan lezen. Ze kopen de stop info van de brookers.
Als daytrader lig jij daar misschien wakker van, maar een buy & hold belegger kunnen "ze" geen geld afnemen door short term koersmanipulatie – als dat al het geval zou zijn.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Niet voor niks dat 90% van de traders het geen jaar uithouden
“The success rate for day traders is estimated to be around only 10%, so … 90% are losing money.”
klik
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Inderdaad winst maken met Daytraden is onmogelijk omdat je dan met die andere tegen algoritmes: de flitshandel te maken hebt. Daardoor zijn die lage intraday timeframes onbruikbaar.Henkie1984 schreef: ↑7 juli 2021, 21:23Niet voor niks dat 90% van de traders het geen jaar uithouden
“The success rate for day traders is estimated to be around only 10%, so … 90% are losing money.”
klik
De swingtraders (tot op enkele maanden) ,de middeltermijn beleggers en een hoog aantal lange termijn beleggers die een te hoge drawdown willen vermijden door hun stop, zijn wel degenen waarvan de stop afpak wolven profiteren.
Dat zijn veel meer beleggers dat men denkt. Je zet een stop omdat je niet thuis bent en ze weten van je broker precies waar je stop ligt en doen het aandeel vlug nog wat dalen om ook jouw stop uit te nemen. Ik zet mentale stops en veiligheidsstops veel lager om te veel schade van een flashcrash te vermijden. Vroeger als ik eens wegging zette ik ook een stop nog wat verder onder een steun en juist tot op de cent namen ze hem af. Daarna deden ze het aandeel stijgen. Iedereen uitgerookt. dus geen verkopers meer en daardoor een forse stijging waar ze ook fors aan winnen. Wie weet dat ze daarom via Apple MSFT AMZN en zo de indexen nog hoog houden, omdat de mensen dan blijven orders ingeven, die ze kunnen bespelen.
Jij bent toch degene die steeds zeer nabije stop-losses aanraadde?
Dat was alleen maar bij die pull back trades die ik meestal doe, waar ze de stops net al uitgenomen hebben.
Als het daarna op zo een dal, het toch nog mis gaat moet je inderdaad al een nabije stop hebben. Die grote partij van dat spelletje moet daar dan ook zijn verlies nemen door een andere partij die bv. iets meer weet over het aandeel. Die kan nog aan het dumpen zijn.
Op mijn lange termijn trades ga ik maar weg als ik al echt in fase 3 zit, of in het begin van fase 4.
in 2021 heb ik daar zelfs niks moeten verkopen. Een paar die wel even onder het 200MA zaten, maar prijsactie was nog goed.