Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Net zo voor mij..
Ik heb het volste vertrouwen dat elke viroloog veel meer weet over het onderwerp dan ikzelf (of andere SG'ers).
Ik heb het volste vertrouwen dat elke viroloog veel meer weet over het onderwerp dan ikzelf (of andere SG'ers).
-
- Verbannen Gebruiker
Sterker, ik ben er zelfs van overtuigd dat minister FVDB, de man die in de werkelijkheid nooit geld verbrand heeft, veel meer over veel meer onderwerpen weet dan ikzelf.
Hij is dan ook geen forum doctorandus maar heeft in het echte leven met vrucht gestudeerd aan de KUL, Cambridge en Oxford en oefent ook het ambt van hoogleraar uit aan een echte erkende universiteit.
Blijkbaar iets moeilijker dan jezelf anoniem een beroep, ambt of titel toekennen in de kroeg van een forum.
Hij is dan ook geen forum doctorandus maar heeft in het echte leven met vrucht gestudeerd aan de KUL, Cambridge en Oxford en oefent ook het ambt van hoogleraar uit aan een echte erkende universiteit.
Blijkbaar iets moeilijker dan jezelf anoniem een beroep, ambt of titel toekennen in de kroeg van een forum.
Mijn vraag was niet ironisch bedoeld. Wou weten of iemand degelijke artikels vindt over meer ziekenhuisopnames van veertigers en/of dertigers door die delta variant?
+1
U wilt economie bedrijven fabrieken sluitengeebee schreef: ↑9 juli 2021, 16:05 het lijkt me zolang alles in het belang van de economie is dat er nergens geen problemen zijn maar van zodra de vrije tijd lonkt moeten we met zijn allen in een collectieve kramp schieten, fabrieken open : geen probleem, scholen open : geen probleem, ... op vakantie met het gezin of een paar vrienden : oei, nee dat kan niet of je moet een encyclopedie van maatregelen doornemen.
Pretparken vakantieparken open.
Hiermee onze welvaart in stand houden?
U bent student of afgestudeerde student die na jaren hard studeren enkele jaren moet uitrusten nadenken over wat u wil en wat uw ding is en dan op arbeidsmarkt komen? U vindt dat de staat plicht heeft iedereen te onderhouden in comfort en luxe ook wie kan werken maar geen zin heeft? Niemand moet bijdragen want staat heeft geld genoeg?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Waar blijft de regering met maatregelen
Die wacht nog even om nadien achter de feiten te kunnen lopen. Eerst 3 weken bouwverlof. Daarna kunnen ze het grote kolderboek weer bovenhalen. Misschien weer enkel aan het raam zitten in de trein op weg naar zee. Men is volop nog zulks aan het bedenken.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Verbannen Gebruiker
Is dat nu sarcasme of ironie?
Ingeval van ernst, ken je de maatregelen die helpen na twee jaar nog altijd niet?
Zo nee, waar zat je dan de afgelopen twee jaar?
Zo ja, pas ze, als je dat nodig acht, dan gewoon toe. Heb je nu echt voor alles de overheid nodig en kan je niets meer zelf beslissen?
Bij mijn weten is het niet verboden de gekende maatregelen op de juiste plaatsen nog altijd toe te passen. Ook zonder dat het een van bovenaf opgelegde verplichting is.
Het is nooit goed. Versoepelt de regering niet snel genoeg dan krijgt ze kritiek. Neemt ze geen nieuwe maatregelen dan krijgt ze ook kritiek.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Interessant editoriaal in Het Nieuwsblad vandaag (favoriete bron van sommige forumleden hier).
De hoofdredacteur vindt dat de virologen mogen stoppen met hun "apocalyptische communicatiestrategie" en met hun "alarmisme".
De hoofdredacteur vindt dat de virologen mogen stoppen met hun "apocalyptische communicatiestrategie" en met hun "alarmisme".
Laatst gewijzigd door Charlesvdw op 10 juli 2021, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Niet helemaal een antwoord op je vraag, maar interessant voor onze toekomst.
In de UK is er een sterke stijging van het aantal besmettingen, maar een beperkte stijging van het aantal hospitalisaties:
https://coronavirus.data.gov.uk/details/cases
versus
https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare
https://www.bbc.com/news/health-57776814
In de UK heeft 99% de Deltavariant, en de besmettingen zijn voornamelijke bij jongeren en jonge volwassenen. Dat verklaart dan ook waarom ze meer dan in de eerste en tweede golf vertegenwoordigd zijn in de (al bij al nog beperkte) ziekenhuisopnames.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Je vergist je hierin.geebee schreef: ↑10 juli 2021, 09:51 De stijging bij de hospitalisatie zie ik eerder - ik kan verkeerd zijn - als een opportuniteit van de ziekenhuizen om hun kamers weer voller te krijgen. In de eerste lockdown (en de tweede) was er geen plaats voor "jongeren" (een begrip die opschuift in de tijd : toen er minder ouderen waren waren er plots meer opnames van 50'ers, daarna 40'ers, enzovoorts) om uit te zieken in ziekenhuizen, ze moesten dus in hun eigen zetel thuis liggen ... nu hebben de ziekenhuizen wel weer plaats (de ouderen komen er niet meer terecht omdat ze volledig gevaccineerd zijn), die jongere mensen die vorig jaar in hun zetel gingen liggen laat men nu wel toe in de ziekenhuizen en zo stijgt het % weer (in absolute cijfers niet zozeer).
Ziekenhuizen hebben liever de gewone opnames en ze hebben ook liever dat de gewone operaties en dergelijke kunnen doorgaan.
Covidopnames zijn lastiger, vereisen meer personeel, en zorgen ervoor dat gewone zorg verdrongen wordt. Artsen en ziekenhuizen zijn Covid beu en willen niet liever dan terugkeren naar de vroegere gang van zaken.
Overigens zijn in veel Vlaamse ziekenhuizen geen Covidpatiënten meer, en is er dus effectief een normale activiteit, helemaal geen leegstaande bedden.
Je kan erop rekenen dat als er in zo'n ziekenhuis zich een veertiger aanmeldt op spoed met corona, hij enkel zal opgenomen worden als het niet anders kan. Want dat betekent een Covidafdeling opstarten voor 1 patiënt.
Niemand in die sector zit erop te wachten dat er terug Covidpatienten worden opgenomen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nochtans is ligt het niet aan mij maar als iedereen maar wat doet klopt het niet. Vaak helpen de maatregelen wel omdat mensen wel wakker worden.David_DeWa schreef: ↑10 juli 2021, 19:30Is dat nu sarcasme of ironie?
Ingeval van ernst, ken je de maatregelen die helpen na twee jaar nog altijd niet?
Zo nee, waar zat je dan de afgelopen twee jaar?
Zo ja, pas ze, als je dat nodig acht, dan gewoon toe. Heb je nu echt voor alles de overheid nodig en kan je niets meer zelf beslissen?
Bij mijn weten is het niet verboden de gekende maatregelen op de juiste plaatsen nog altijd toe te passen. Ook zonder dat het een van bovenaf opgelegde verplichting is.