Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Dacht dat criticus antivaxxer en covidontkenner was. Moet mijn mening herzienm-peeters schreef: ↑10 juli 2021, 16:38criticus schreef: ↑10 juli 2021, 16:02 https://corona-scanner.com/
statistieken van aantal geïnfecteerden per land.
World: 2.16% of the infected people died.
Belgium:
sedert april 2020: 2.30% of the infected people in Belgium died. 1.86% of the infected people in Belgium are still sick.
Van 10 juni 2021 tot 10 juli 2021: 20342 infecties en 137 doden = 0.67% dodenMisschien wil hij aantonen hoe ernstig COVID daadwerkelijk is (want al 26.000 doden veroorzaakt in België alleen) of dat de vaccinatiestrategie wel degelijk helpt (want mortaliteit gedaald van 2,30% naar o,67%)?
OK Covid19 is een pandemie waarbij er ingrijpende overheidsmaatregelen nodig waren om het aantal fatale infecties te beperken dit mede door politiekers die het indertijd nodig vonden om het aantal bedden op IC af te bouwen. In NL was dat nog erger. Dus wij mochten blij zijn....
Op heden is het % doden niet zo hoog. Moeten we daarvoor de bevolking nog altijd bang en depressief maken en de jeugd isoleren? Onze psychologen hebben nu al bijna een burn-out. Straks zijn er meer zelfmoorden en failliete horecabazen dan Covid-doden.
"25 under-18s in England died from the CV19 between 3/20 and 2/21, or 1 in 481,000. In the same period, 124 children died from suicide and 268 died from trauma due to pandemic response.
Lockdown “may prove a greater risk than… SARS-CoV-2 itself”
In bijlage volgt een vreselijke foto van een autobus vol geïnfecteerden. Gevoelige zielen kijken er best niet naar. Mijn hoofd doet er nog pijn van.
Bantsee, u vermeldde enkel dat de schoonpa van Erik gered was door HCQ en zink. De door mij overgenomen cijfers gingen echter over een tweede patiënt die Erik hielp.
Op heden is het % doden niet zo hoog. Moeten we daarvoor de bevolking nog altijd bang en depressief maken en de jeugd isoleren? Onze psychologen hebben nu al bijna een burn-out. Straks zijn er meer zelfmoorden en failliete horecabazen dan Covid-doden.
"25 under-18s in England died from the CV19 between 3/20 and 2/21, or 1 in 481,000. In the same period, 124 children died from suicide and 268 died from trauma due to pandemic response.
Lockdown “may prove a greater risk than… SARS-CoV-2 itself”
In bijlage volgt een vreselijke foto van een autobus vol geïnfecteerden. Gevoelige zielen kijken er best niet naar. Mijn hoofd doet er nog pijn van.
Bantsee, u vermeldde enkel dat de schoonpa van Erik gered was door HCQ en zink. De door mij overgenomen cijfers gingen echter over een tweede patiënt die Erik hielp.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ze zitten te lachen en selfues te maken
Ja inderdaadBantsee u vermeldde enkel dat de schoonpa van Erik gered was door HCQ en zink. De door mij overgenomen cijfers gingen echter over een tweede patiënt die Erik hielp.
Schrijft ook:
Covid19 kan blijkbaar enorm accelereren, je neemt dus best je voorzorgen! Wacht niet tot ze je in het ziekenhuis laten sterven!
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Je zou ook kunnen argumenteren dat de meeste "gevoeligen" voor sterfte aan covid-19 reeds overleden zijn en er daardoor nu minder overlijden.
Zie https://statbel.fgov.be/nl/over-statbel ... ortaliteit
Normaal gezien zouden we na de grote oversterfte in 2020 de daarop volgende jaren een ondersterfte moeten krijgen gespreid over x jaren.
Tot nu toe was dat nog niet zichtbaar, wat een teken is dat er relatief gezien nog meer dan normaal overlijdens zijn door covid-19.
Het is nog wat voorbarig op basis van 1 maand, maar eind juni 2021 zou je eventueel een duidelijke ondersterfte kunnen waarnemen.
Edit: voor alle duidelijkheid: voor mij betekent dit dat we nog steeds de nodige voorzichtigheid aan de dag moeten leggen, zonder daarbij nog overdreven maatregelen te moeten nemen. Echter, dit betreft enkel België, dat zegt dus niets over de rest van de wereld. Dus in die zin, ben (en was) ik niet van plan om mij nog dit jaar buiten België te begeven.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 10 juli 2021, 18:47, 7 keer totaal gewijzigd.
U spreekt in verleden tijd
Hoogste aantal besmettingen in Nederland sinds Kerstmis
Voor het eerst sinds 25 december zijn in Nederland meer dan 10.000 nieuwe besmettingen vastgesteld in één dag tijd. Tussen vrijdagochtend en zaterdagochtend kreeg het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu 10.345 meldingen van positieve tests.
Covid blijft zeer besmettelijk en is dus terecht een pandemie genoemd (epidemie die zich snel verspreid over de wereld), maar het aantal fatale infecties is gedaald in %.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
lees mijn vorige mails en kijk bij België via de link naar de wereldstatistiek. Je kan die per maand opvolgen. Of kijk naar TV
Met “fatale infecties” wordt “mortaliteit” bedoeld. Deze is gedaald van 2,3% naar 0,67%. Volgens mij omwille van de vaccinaties maar jij had daar een andere mogelijke verklaring voor.
Bantsee,
HCQ en zink moet je nemen vooraleer die gemene Covid het lichaam doorwoekert. Dat bedoelde Erik Geenen met accelereren. Die 2 middelen tezamen zouden immers de snelle vermenigvuldiging van het virus tegenouden zodat uw natuurlijk immuunsysteem wat meer tijd krijgt om zich ertegen te organiseren.
Ivermectine zou nog doeltreffender zijn op dat vlak. Maar wie ben ik als ze zelfs een Japanse Nobelprijswinnaar de mond erover toesnoeren?
"Nobel Prize Winner Professor Satoshi Omura, whose discovery of ivermectin led to one of history's greatest public health achievements in transforming the health status of large parts of the globe... gets censored for discussing the science supporting ivermectin in COVID-19."
HCQ en zink moet je nemen vooraleer die gemene Covid het lichaam doorwoekert. Dat bedoelde Erik Geenen met accelereren. Die 2 middelen tezamen zouden immers de snelle vermenigvuldiging van het virus tegenouden zodat uw natuurlijk immuunsysteem wat meer tijd krijgt om zich ertegen te organiseren.
Ivermectine zou nog doeltreffender zijn op dat vlak. Maar wie ben ik als ze zelfs een Japanse Nobelprijswinnaar de mond erover toesnoeren?
"Nobel Prize Winner Professor Satoshi Omura, whose discovery of ivermectin led to one of history's greatest public health achievements in transforming the health status of large parts of the globe... gets censored for discussing the science supporting ivermectin in COVID-19."
M Peeters
inderdaad met lagere fatale infecties doelde ik op de mortaliteit van Covid in %.
Waarom zou ik het causaal verband met de vaccins in twijfel trekken? Het was een statisticus die dit in twijfel trok en geen 'criticus'. :-)
Als Trump iets zei, werd dat altijd belachelijk gemaakt, ook door CNN. Zie maar eens hun reacties op HCQ in bijlage. Ik heb er een tijdje moeten naar zoeken. Ik vond dat toch wel grappig.
inderdaad met lagere fatale infecties doelde ik op de mortaliteit van Covid in %.
Waarom zou ik het causaal verband met de vaccins in twijfel trekken? Het was een statisticus die dit in twijfel trok en geen 'criticus'. :-)
Als Trump iets zei, werd dat altijd belachelijk gemaakt, ook door CNN. Zie maar eens hun reacties op HCQ in bijlage. Ik heb er een tijdje moeten naar zoeken. Ik vond dat toch wel grappig.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik betwist niet dat vaccinaties hebben geholpen hoor. Ik heb geen verklaring gegeven, ik heb enkel een suggestie gedaan
Die cijfers van https://corona-scanner.com/ vertellen mij niet het hele verhaal, want is gebaseerd op data die je in vraag zou kunnen stellen door gebrekkige rapportering. Maar goed, ik wil geen discussie starten over de waarde van die data.
Ik wil de evolutie van de volledige mortaliteit zien, zoals ik gepost heb voor België. Als iemand weet waar je dat kan vinden voor "de wereld", laat het weten. Met de volledige mortaliteit is het minder eenvoudig om verkeerde data te rapporteren (bewust of onbewust) lijkt mij.
De artikelen tonen vooral aan hoe selectief je bent in jouw pogingen tot desinformatie. In het 2e artikel wordt HCQ niet geprezen door Elizabeth Cohen maar schrijft ze enkel dat er, naast de vele studies die aantonen dat HCQ niet werkt, er ook een studie is die meent dat HCQ helpt. De volgende dag (3 juli 2020) schrijft ze trouwens het volgende artikel:criticus schreef: ↑11 juli 2021, 00:03 M Peeters
“Study finds hydroxychloroquine may have boosted survival, but other researchers have doubts
By Maggie Fox, Andrea Kane, and Elizabeth Cohen, CNN”
Updated 1731 GMT (0131 HKT) July 3, 2020
In het artikel staat ook volgende zinsnede:
“President Donald Trump touted the drug heavily, but later studies found not only did patients not do better if they got the drug, they were more likely to suffer cardiac side effects.”
Ik weet niet wat je wil bewijzen maar Elizabeth Cohen lijkt me niet echt haar kar gekeerd te hebben. En meer inhoudelijk, er zijn dus studies die aantonen dat HCQ niet werkt en zelf nadelige gevolgen heeft voor het hart.
Tweet is van Pierre Kory complete nuthead complotbeliever. Complotbelievers sleuren er altijd een wereldvermaarde expert bij om waarheid complot te ondersteunen. U laat u beetnemen.criticus schreef: ↑10 juli 2021, 23:02 Ivermectine zou nog doeltreffender zijn op dat vlak. Maar wie ben ik als ze zelfs een Japanse Nobelprijswinnaar de mond erover toesnoeren?
Kory, who was among the witnesses, described ivermectin as "miraculous" and as a "wonder drug" to be used against COVID-19. Video footage of his statements went viral on social media, receiving over one million views within a few days.[1] Kory became a leading advocate of the use of ivermectin throughout the pandemic, promoting a conspiracy theory that its true effectiveness was being suppressed by the "Gods of Science" who wanted to monopolize scientific information.
Kenmerkend ook voor anti-vaxxers en complotbelievers is dat ze alleen maar de weinige, vaak wat gekke of marginale wetenschappers citeren die hun overtuiging ondersteunen. Wat de gerenommeerde wetenschappers of dokters beweren of de meerderheid van de wetenschap gelooft, negeren ze want past niet in hun kraam.bantsee schreef: ↑11 juli 2021, 08:11Tweet is van Pierre Kory complete nuthead complotbeliever. Complotbelievers sleuren er altijd een wereldvermaarde expert bij om waarheid complot te ondersteunen. U laat u beetnemen.criticus schreef: ↑10 juli 2021, 23:02 Ivermectine zou nog doeltreffender zijn op dat vlak. Maar wie ben ik als ze zelfs een Japanse Nobelprijswinnaar de mond erover toesnoeren?
Kory, who was among the witnesses, described ivermectin as "miraculous" and as a "wonder drug" to be used against COVID-19. Video footage of his statements went viral on social media, receiving over one million views within a few days.[1] Kory became a leading advocate of the use of ivermectin throughout the pandemic, promoting a conspiracy theory that its true effectiveness was being suppressed by the "Gods of Science" who wanted to monopolize scientific information.