Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Respect om dat te doen dat begeleiden enzo. Wat dat watje op prikplaats duwen betreft, is dat niet iets wat zij doen of geven zij jou dat watje dat je het zelf moet doen? Sorry voor de noob vragen.bantsee schreef: ↑11 juli 2021, 14:21 Ik begeleid mensen naar vaccincentra. Ben in meerdere geweest in O en W Vlaanderen. Ook in Flanders Expo. Overal goed georganiseerd. Heel klein prikje. Amper druppeltje bloed. Na prik moet men watje op prikplaats duwen terwijl prikker een plakkertje neemt. Dikwijls zoekt men naar prikplaats om plakkertje te plaatsen. Zo klein is prikgaatje.
Gezien je ook in Flanders Expo geweest ben, begrijp ik het goed dat ze dus geen handschoenen dragen? Op sommige instructie videos zie je dat, op andere weer niet.
In welke stad ben je geweest? Dat plakkertje is mss niet nodig als er geen bloed is of moet dat normaal beschermen tegen infectie nadien?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Kampenhout.
Mij lijkt plakkertje niet nodig als de prikplek niet bloedt inderdaad.
Als het wel bloedt, dan dient plakkertje volgens mij vooral voor je comfort, bv. omdat je geen bloedplek in de kleding zou hebben.
Vanaf september alles terug normaal ... dat is .. euhhhh..hoe noemt dat ook weer, dat trucje van NVA .. om dingen te zeggen die het omgekeerde zijn van de waarheid ? Bedriegt den Boer - politiek ?vortex schreef: ↑11 juli 2021, 12:57 Vanaf september 'min of meer normaal leven' volgens de overheid waar jij zo groot vertrouwen in hebt![]()
![]()
![]()
Ze doen dat allemaal wel eens bij gelegenheid.
Het grote Vertrouwen : Dat beweren en herhalen enkele mensen die niet verder nadenken dan de lengte van het eerste kootje van hun pink wel vaker.
Ik heb een beperkt vertrouwen in de overheid.
Dat altijd tesamen met een dosis argwaan.
Wat jouw clubje er ook over denkt : ik keur niet alles goed wat de overheid doet of zegt.. maar af en toe is er niet veel aan te doen als er iets slecht gebeurt in het leven zoals een natuurramp of een pandemie.
Ik prijs me gelukkig dat Jan Jambon en de zijnen dit probleem niet te vaak hebben moeten oplossen.
Maar : politiek is altijd slecht. Doch een noodzakelijk kwaad voorlopig.
Ik ga er van uit dat de sterftecijfers hier in lijn liggen met de ons omringende landen.
Alleen hebben al die landen hun cijfers op een andere manier in een pot gegooid voor ze geteld werden.
De rest is stemmingmakerij en gezwam van wie het goed uitkomt dat BE het altijd slechter ZOU doen dan de anderen.
Dat is al lang aangetoond en eigenlijk ga ik daar niet meer opnieuw over beginnen.
Voor mij is al lang uitvoerig bewezen en duidelijk dat iedereen die de theorie goed gezind was dat niets slechter gaat dan in Belgie en dat dat altijd het geval is, gewoon niet spoort.
Niet eens de moeite om verder over na te denken.
Ik heb in mijn leven wel meer lekkere grieten gekend die niet op mijn bord kwamen liggen...
Nooit naar gevraagd trouwens, naar dat laatste.
Maar inderdaad : een griet is voor mij iets positief.
>>>Had ik vanavond maar nog eens een griet in mijn bed ! (bijvoorbeeld) Geen MILF met rotte plekken dus, volgens die definitie !
Dat is altijd een positieve wens met het meeste respect voor het vrouwelijk onderwerp die vrijwillig samen met mij de lakens opwarmt.
Als het een meerderjarige griet die in de AH werkt zou zijn is dat ook probleem. Wat kunnen mij haar bijverdiensten schelen !
Wat ik met haar 's nachts doe en het talent dat ze daarbij tentoon spreidt heeft niets te maken met haar job. Net zo min krijgt een studente advocatuur (in mijn fantasie) een lekkerder ontbijt dan het meisje aan de kassa. En soms is dat gewoon dezelfde 'griet'.
Wat jouw tante over mijn woordkeuze denkt : niet geinteresseerd. Ze hoeft het niet te lezen.m-peeters schreef: ↑11 juli 2021, 11:44 Ik ken iemand in mijn naaste familie die kassierster is bij AH. Neen, het is geen jobstudente maar ze is een volwassen vrouw van ongeveer 50 jaar oud. Ik denk niet dat ze jouw commentaar een ‘lift up’ beschouwt, eerder een ‘downgrading’.
Vooral het woord “griet” is enorm denigrerend. Ik begrijp niet dat je dat zelf niet inziet ...
Ter info, hieronder de definitie van “griet” volgens Wikipedia:
“Griet kan verwijzen naar:
een andere naam voor: grutto
een platvis, zie: griet (vis)
een voornaam, zie: Griet (voornaam)
een (kleinerende) aanduiding voor: vrouw.”
Maar als ze het toch doet : het was gratis ! Dus ... geen geld terug en ook geen klachten achteraf.
Betekenis 'griet' volgens van Dale.. Een betere maar minder naar je mond pratende bron. Altijd gehoord dat Van Dale in taal de enige leidraad is en de norm
:
griet (meervoud: grieten) 1(v) (informeel) meisje2(v(m)) bep. platvis3(m) grutto
Wat ben je vandaag toch aan het zeveren en spijkers op laag water aan het scheppen man. De zaken opzettelijk verkeerd begrijpen om toch maar te kunnen klagen, zagen en zeiken op een forum.
Zoek een hobby !
Wie pretendeert niet tegen het woord Griet te kunnen kan ik maar één ding aanraden : een koude douche van een kwartier !
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Thanks ... Zoek eens op wat spijkers op laag water zoeken is..
Of : Het doel heiligt de middelen
Of : wie een hond wil slaan vindt overal een stok
Of : anderen voor je kar spannen..
Of : zagen over niemendal.
Kom het me vertellen als je er uit bent !
Nog een zalig Paasfeest gewenst verder ..
Of : Het doel heiligt de middelen
Of : wie een hond wil slaan vindt overal een stok
Of : anderen voor je kar spannen..
Of : zagen over niemendal.
Kom het me vertellen als je er uit bent !
Nog een zalig Paasfeest gewenst verder ..

Je kan proberen de realiteit te ontkennen, maar het blijft natuurlijk wel de realiteit.haelewyn schreef: ↑11 juli 2021, 21:15Ik ga er van uit dat de sterftecijfers hier in lijn liggen met de ons omringende landen.
Alleen hebben al die landen hun cijfers op een andere manier in een pot gegooid voor ze geteld werden.
De rest is stemmingmakerij en gezwam van wie het goed uitkomt dat BE het altijd slechter ZOU doen dan de anderen.
Dat is al lang aangetoond en eigenlijk ga ik daar niet meer opnieuw over beginnen.
Voor mij is al lang uitvoerig bewezen en duidelijk dat iedereen die de theorie goed gezind was dat niets slechter gaat dan in Belgie en dat dat altijd het geval is, gewoon niet spoort.
Belgie heeft een van de hoogste sterftecijfers ter wereld. En onze Belgische regering heeft haar bevolking wijs gemaakt dat het dragen van mondmaskers in deze pandemie gevaarlijk was.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ja, mondmaskers waren niet goed, dat ging de aandacht afleiden van de écht belangrijke maatregelen zoals 1,5 m afstand houden en handen ontsmetten 

Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik ga ervan uit dat je het meent en niet loopt te trollen ?Nikki01 schreef: ↑11 juli 2021, 13:53 Ik mag deze week eindelijk gaan voor mijn eerste prik in Gent Flanders Expo. Weet niet of hier nog mensen (van Gent) daar geweest zijn maar vroeg mij af of diegene die die prik zet handschoenen draagt en die wisselt na elke persoon? Als ze een prik zetten riskeer je toch altijd dat het wat bloed en zou toch niet hygienisch zijn als ze dat bloed aan hun vingers dan overzetten bij de volgende die ze prikken.
Mijn twee prikken hebben niks gebloed, wegens heel fijn naaldje.
En zelfs al was er wel een druppeltje bloed was geweest, zou dit niet in contact gekomen zijn met de handen of handschoenen van de inspuiter.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Je kan proberen je eigen realiteit voor werkelijkheid te verkopen.. het is daarom nog niet de waarheid.
Dat gaat even goed op.
Je kan een clubje vormen met een eigen waarheid.. er zijn er genoeg die daar behoefte aan hebben precies.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 11 juli 2021, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoals beloofd reageer ik enkel nog “on topic”. We hebben vooral hogere sterftecijfers omdat onze manier van COVID doden tellen anders is dan in andere landen. Bij ons worden alle overlijdens van personen die symptomen van COVID-19 vertoonden als een COVID overlijden geteld. In andere landen werden bejaarden niet meegeteld, of overlijdens van mensen met ook andere aandoeningen, of mensen die niet getest waren, of overlijdens die niet in het ziekenhuis plaatsvonden ...centiem schreef: ↑11 juli 2021, 22:04Je kan proberen de realiteit te ontkennen, maar het blijft natuurlijk wel de realiteit.haelewyn schreef: ↑11 juli 2021, 21:15
Ik ga er van uit dat de sterftecijfers hier in lijn liggen met de ons omringende landen.
Belgie heeft een van de hoogste sterftecijfers ter wereld. En onze Belgische regering heeft haar bevolking wijs gemaakt dat het dragen van mondmaskers in deze pandemie gevaarlijk was.
Als je kijkt naar de oversterfte dan blijkt de Belgische methodiek de meest correcte. Het aantal COVID doden in België komt min of meer overeen met de oversterfte. Voor 2020: normaal sterftecijfer: 108.000 doden, reeel sterftecijfer: 127.000 doden, oversterfte: 19.000 wat ongeveer overeenkomt met het aantal COVID overlijdens op 31/12/2020.
In Spanje bvb. zou de oversterfte bijna dubbel zo hoog zijn dan de officiële COVID overlijdens. Officieel zijn daar tot op heden ongeveer 80.000 mensen aan COVID gestorven. Officieuze bronnen spreken echter van 150.000 doden.
Ik denk dat we Jambon wat dit betref wel wat vertrouwen kunnen gunnen, niet omdat hij van de NVA is maar omdat we het qua vaccinatie, vooral in Vlaanderen uitstekend doen. En dat vaccinatie effectief helpt is op onderstaande afbeelding goed te zien, zelfs de vrij recent gevaccineerde groep 40 tot 60 jarigen verdwijnt stilaan uit de besmettingscijfers. Van alle besmettingen is 75% jonger dan 40. De vaccins zijn dus ook nog goed om besmettingen te voorkomen, iets waarover de afgelopen weken wat twijfel was ontstaan (data uit Israël). De kans dat ziekenhuizen nog een overrompeling te verwerken krijgen wordt bijzonder klein nu de 40 plussers bijna niet meer besmet worden. Nu nog de jeugd overtuigen van het nut van vaccinatie en we kunnen tegen september weer min of meer normaal leven.haelewyn schreef: ↑11 juli 2021, 21:15Vanaf september alles terug normaal ... dat is .. euhhhh..hoe noemt dat ook weer, dat trucje van NVA .. om dingen te zeggen die het omgekeerde zijn van de waarheid ? Bedriegt den Boer - politiek ?vortex schreef: ↑11 juli 2021, 12:57 Vanaf september 'min of meer normaal leven' volgens de overheid waar jij zo groot vertrouwen in hebt![]()
![]()
![]()
Ik heb een beperkt vertrouwen in de overheid.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Omdat de vaccinatie cijfers in Frankrijk niet goed zijn voert Macron vaccinatie verplichting voor zorg personeel in en zal een groen corona certificaat nodig zijn om nog ergens binnen te mogen. Benieuwd hoe lang het zal duren eer ze hier iets aan het niet gevaccineerd zorgpersoneel gaan doen.
Had hier al lang moeten ingevoerd zijn. Hoe kan je nu mensen die ziek zijn en zorg nodig hebben verplegen als je mogelijk een dodelijk virus verspreidt?vortex schreef: ↑13 juli 2021, 13:50 Omdat de vaccinatie cijfers in Frankrijk niet goed zijn voert Macron vaccinatie verplichting voor zorg personeel in en zal een groen corona certificaat nodig zijn om nog ergens binnen te mogen. Benieuwd hoe lang het zal duren eer ze hier iets aan het niet gevaccineerd zorgpersoneel gaan doen.
Morgen vergaderen onze 9 ministers van volksgezondheid hierover. Met dit aantal moet er zeker iets uit de bus komen (een slag in het water?).