BITCOIN - wat is jullie mening ?
TIP
Re: BITCOIN - wat is jullie mening ?
Is gebakken lucht met digitale kunstmatige waarde.
Ooit, ooit digitale traantjes, ben je dat kwijt via hackers heb je geen backup om het te verhalen bij een partij.Als een hacker een paar keer een vals wachtwoord ingeeft, dag centen.
Digitaal stelen is één ding maar ze kunnen wel uw centen voorgoed laten blokkeren, je zou niet de eerste zijn.
Ooit, ooit digitale traantjes, ben je dat kwijt via hackers heb je geen backup om het te verhalen bij een partij.Als een hacker een paar keer een vals wachtwoord ingeeft, dag centen.
Digitaal stelen is één ding maar ze kunnen wel uw centen voorgoed laten blokkeren, je zou niet de eerste zijn.
Waarom dan log grafiek?EarthNvstr1 schreef: ↑6 juli 2021, 14:05Ik vraag mij gewoon af wat anderen doen, mag het ?
Schommelt momenteel trouwens rond 29.000 EUR.
De wereld rekent in $
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Waarom *niet* log ?
En waarom *per se* in "$" ? Ik reken in EUR.
Het staat er toch duidelijk bij dat het log is en in EUR, dacht ik.
En de vraag was:
Je commentaar was "wie koopt bij dit dipje". Inderdaad dipje op log grafiek. Dipje is 50%.EarthNvstr1 schreef: ↑6 juli 2021, 14:28Waarom *niet* log ?
En waarom *per se* in "$" ? Ik reken in EUR.
Log grafiek heeft alleen zin om te vergelijken met iets dat, in principe, exponentieel stijgt: waarde van bedrijf, spaargeld spaarboekje of obligatie. Waarde vastgoed.
Waarde van bitcoin is 0. Prijs is wat men er wil voor geven. Bitcoin kan dus niet stijgen in waarde.
U rekent in EUR? Zweed rekent in kroon. Zwitser in frank. Braziliaan in real. Succes als jullie met mekaar spreken over prijs bitcoin.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Daling t.o.v. top is eerder ~-40%
En dat blijft n.m.i. hetzelfde of het nu een log grafiek is of niet.
Dipje is inderdaad voor interpretatie vatbaar, dat was dan ook de bedoeling ihkv de vraag. En er stond zelfs een smiley achter.
Dacht dat u bedoelde: waarom onrust over bitcoin, kijk naar dipje op grafiek. Had ook smiley niet gezien. Ik trek al mijn opmerkingen terug.EarthNvstr1 schreef: ↑6 juli 2021, 14:54 Dipje is inderdaad voor interpretatie vatbaar, dat was dan ook de bedoeling ihkv de vraag.
Voordeel van bitcoin, decentralisatie, alles staat in blockchain, alles kan door iedereen gelezen worden, heeft keerzijde. Met name: alles staat in blockchain, alles kan door iedereen gelezen worden. Eens transactie gelinkt kan worden aan persoon, rekening, organisatie: simpelweg blockchain volgen. FBI had het al gedaan met losgeld van ransomware. Israël doet hetzelfde. Veel gemakkelijker dan geldstromen volgen in kluwen bankrekeningen over tientallen banken in tientallen landen.
Israel Begins Seizure of Bitcoin Donations Collected by Hamas
Israel’s Defense Minister Benny Gantz has ordered the seizure of cryptocurrency funds raised by the Palestinian Islamist movement Hamas. His department has reportedly started taking control over digital wallets used by the terrorist group to collect crypto donations from abroad.
Defense Ministry of Israel Targets Crypto Addresses Used by Hamas
Minister Gantz approved the seizure of the wallets on June 30, the Times of Israel reported on Friday. The National Bureau for Counter Terror Financing (NBCTF) published a list of targeted addresses and wallet details used by Hamas to raise funds in bitcoin (BTC) and other cryptocurrencies. They were identified during a joint operation with the Ministry of Defense.
Israel Begins Seizure of Bitcoin Donations Collected by Hamas
Israel’s Defense Minister Benny Gantz has ordered the seizure of cryptocurrency funds raised by the Palestinian Islamist movement Hamas. His department has reportedly started taking control over digital wallets used by the terrorist group to collect crypto donations from abroad.
Defense Ministry of Israel Targets Crypto Addresses Used by Hamas
Minister Gantz approved the seizure of the wallets on June 30, the Times of Israel reported on Friday. The National Bureau for Counter Terror Financing (NBCTF) published a list of targeted addresses and wallet details used by Hamas to raise funds in bitcoin (BTC) and other cryptocurrencies. They were identified during a joint operation with the Ministry of Defense.
Verontrustend.
Dat bitcoin portefeuilles publiek leesbaar zijn, is goed voor iedereen.
Maar dat een organisatie de crypto-portefeuille van een andere organisatie in beslag kan nemen vind ik verontrustend.
In sommige landen heeft de overheid liever dat ze niet tegengewerkt wordt en worden organisaties/partijen/bewegingen die ze bekampt nogal vlug beschuldigd van terroristisch te zijn of de (op maat gemaakte) wetten te overtreden.
Indien technologisch gezien blockchains kunnen gewijzigd worden of bitcoins van eigenaar 'gedwongen' gewijzigd worden, vind ik dit zeer verontrustend voor de toekomst van de bitcoin. Dit ondergraaft de fundamenten ervan en kan men evengoed met dollars blijven werken.
(Over Hamas kan vele gediscussieerd worden maar deze topic gaat over Bitcoin.)
Dat bitcoin portefeuilles publiek leesbaar zijn, is goed voor iedereen.
Maar dat een organisatie de crypto-portefeuille van een andere organisatie in beslag kan nemen vind ik verontrustend.
In sommige landen heeft de overheid liever dat ze niet tegengewerkt wordt en worden organisaties/partijen/bewegingen die ze bekampt nogal vlug beschuldigd van terroristisch te zijn of de (op maat gemaakte) wetten te overtreden.
Indien technologisch gezien blockchains kunnen gewijzigd worden of bitcoins van eigenaar 'gedwongen' gewijzigd worden, vind ik dit zeer verontrustend voor de toekomst van de bitcoin. Dit ondergraaft de fundamenten ervan en kan men evengoed met dollars blijven werken.
(Over Hamas kan vele gediscussieerd worden maar deze topic gaat over Bitcoin.)
Overheden nemen al altijd eigendommen in beslag: huizen, auto's, kunstwerken, cash, goud. Meestal van misdadigers. Laten ook bankrekeningen bevriezen en in beslag nemen.
Bitcoin maakt het allemaal veel gemakkelijker omdat alle info op 1 plaats staat. En door iedereen gelezen kan worden. Als iemand voorstel zou doen om in 1 blockchain alle huizen met geanonimiseerde maar gecodeerde eigenaar te zetten, alle bankrekeningen met geanonimiseerde maar gecodeerde eigenaar, alle aandelenbezit met geanonimiseerde maar gecodeerde eigenaar te zetten, ook kunstwerken, ...
FBI, CIA, Mosad, russen, Chinezen, ... moeten maar 1 keer een aandelentransactie of overschrijving of aankoop aan persoon kunnen linken en kunnen direct blockchain volgen.
Zou waanzin zijn maar dit is wat gebeurt met blockchain. Iedereen vindt OK om al zijn bitcoins op 1 plaats te zetten, leesbaar voor iedereen. Misdaadorganisaties blijkbaar traag van begrip.
Ik ben zelf wel een fan van crypto. Ik heb me er een tijdje in verdiept, aantal boeken gelezen en dergelijke.
In investeer een klein sommetje maandelijks in een paar crypto van wiens project in echt overtuigd ben. Ik probeer die crypto's te vinden die enerzijds een duidelijk doel en visie hebben en anderzijds die effectief toegepast worden en zo na verloop van jaren hun waarde al dan niet zullen bewijzen.
Ik geloof dat crypto's een sleuteltje hebben naar een meer duurzamere en transparantere vorm van economie.
De technologie staat nog in de kinderschoenen en maar we zien dat meer landen open beginnen te staan voor crypto's. Vooral de landen in het Zuiden en Azië. China heeft een nogal ambigue verhouding met crypto maar dat is omdat het decentrale aspect hen wat afschrikt :p
Ik heb momenteel 10 crypto's. Nu zit de markt in een bearmarkt en dat is logisch gezien de fenomenale ATH's van verschillende crypto's en dan vooral BTC. Herstel zal een tijdje duren maar ik verwacht mooie zaken
Nu kun je nog dkke winsten halen met crypto (en zware verliezen!). Maar eens alles gereguleerd zal worden en er internationale afspraken komen dan zal de volatiliteit sterk gaan verminderen. Maar wie nu instapt zal over een paar jaar zeer tevreden zijn
In investeer een klein sommetje maandelijks in een paar crypto van wiens project in echt overtuigd ben. Ik probeer die crypto's te vinden die enerzijds een duidelijk doel en visie hebben en anderzijds die effectief toegepast worden en zo na verloop van jaren hun waarde al dan niet zullen bewijzen.
Ik geloof dat crypto's een sleuteltje hebben naar een meer duurzamere en transparantere vorm van economie.
De technologie staat nog in de kinderschoenen en maar we zien dat meer landen open beginnen te staan voor crypto's. Vooral de landen in het Zuiden en Azië. China heeft een nogal ambigue verhouding met crypto maar dat is omdat het decentrale aspect hen wat afschrikt :p
Ik heb momenteel 10 crypto's. Nu zit de markt in een bearmarkt en dat is logisch gezien de fenomenale ATH's van verschillende crypto's en dan vooral BTC. Herstel zal een tijdje duren maar ik verwacht mooie zaken

Nu kun je nog dkke winsten halen met crypto (en zware verliezen!). Maar eens alles gereguleerd zal worden en er internationale afspraken komen dan zal de volatiliteit sterk gaan verminderen. Maar wie nu instapt zal over een paar jaar zeer tevreden zijn

Een duurzamere economie?
Met dat electriciteitsverbruik is er weinig duurzaam aan he
Ik zie cryptocurrency om die redenen nog eerder internationaal verboden worden, met uitzondering van een paar landen à la Cuba die gewoon wat tegendraads willen zijn.
Maarja, verbieden is inderdaad ook reguleren ^^
Met dat electriciteitsverbruik is er weinig duurzaam aan he

Ik zie cryptocurrency om die redenen nog eerder internationaal verboden worden, met uitzondering van een paar landen à la Cuba die gewoon wat tegendraads willen zijn.
Maarja, verbieden is inderdaad ook reguleren ^^
Dit is interessant scenario. Natuur van bitcoin is dat er geen centralisatie en regularisatie is. Maar in praktijk zien we dat overheden ingrijpen, door activiteiten van cryptobeurzen (zie Binance) of mining (zie China) te controleren. Overheden kunnen stap verder gaan (als ik uw opmerking correct interpreteer) door de facto regulering: vb welke betalingen laten ze toe, hoe kunnen etf (zie Duitsland) en fondsen in crypto beleggen, welke anti-witwas regels. Overheden "kapen" bitcoin. In plaats van het te verbieden, moeilijk maken nemen ze simpelweg controle over. Bitcoin wordt de facto internationale officiele cryptomunt. In dit scenario zie ik bitcoin inderdaad goed overleven. Interessante piste!
Euhm... Negeer even de tendentieuze titel van dit filmpje, en luister wat Jamie Dimon over die piste zegt.
https://www.youtube.com/watch?v=40OuVyVGdIM
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Goed filmpje voor wie nog niet mee is met het verschil tussen bitcoin / cryptocurrency / blockchain ...

P.S.: bantsee was sarcastisch (edit: denk ik) (edit: uitgestreept)
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 12 juli 2021, 15:14, 2 keer totaal gewijzigd.