Corona-virus.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Er kan dan al dan niet subtiel gepraat worden met vertegenwoordigers van die gemeenschappen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Natuurlijk kan dat maar of dat veel effect heeft ...Charlesvdw schreef: ↑11 juli 2021, 23:21 Er kan dan al dan niet subtiel gepraat worden met vertegenwoordigers van die gemeenschappen.
Maar het ging toch over nieuwe indicatoren ter vervanging van de achterhaalde indicator van aantal besmettingen (per 100.000 inwoners)? Publiceren in media (kranten, TV ...) van cijfers over hospitalisaties, doden en vaccinatiegraad per risicogroep zullen politici niet graag zien wegens te stigmatiserend naar die risicogroepen toe.
Volledig akkoord. Maar je moet tegenwoordig zelfs äl even zoeken naar de opgesplitste cijfers Vlaanderen-Brussel-Wallonië. Het ligt toch allemaal zo gevoelig.Charlesvdw schreef: ↑11 juli 2021, 22:04De opgesplitste cijfers tonen vind ik een goed idee, kan motiverend werken voor de risicogroep in kwestie.m-peeters schreef: ↑11 juli 2021, 16:29 Trouwens, bijkomende parameters naast de vaccinatiegraad per risicogroep moeten volgens mij ook de ziekenhuisopnames en de overlijdens omvatten, ook telkens weer opgesplitst per risicogroep. Daarmee heb je dan een onmiddellijk verband met de vaccinatiegraad per risicogroep. Maar ik vrees dat dit politiek niet haalbaar zal zijn, wegens te stigmatiserend voor die risicogroepen.
In een ander topic over Corona had jij toch onderstaande kaart gepubliceerd? Dergelijke kaarten of cijfers vind je maar zelden in de nationale media terug, net zoals bv. cijfers over de federale begroting of staatsschuld, opgesplitst per regio. Wegens te gevoelig …centiem schreef: ↑12 juli 2021, 01:19Volledig akkoord. Maar je moet tegenwoordig zelfs äl even zoeken naar de opgesplitste cijfers Vlaanderen-Brussel-Wallonië. Het ligt toch allemaal zo gevoelig.Charlesvdw schreef: ↑11 juli 2021, 22:04
De opgesplitste cijfers tonen vind ik een goed idee, kan motiverend werken voor de risicogroep in kwestie.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Deze kaart bevestigt alle vooroordelen die ik had over brussel.
Waaruit blijkt dat vooroordelen meestal wel een reden hebben.
Bedankt voor de info.
Waaruit blijkt dat vooroordelen meestal wel een reden hebben.
Bedankt voor de info.
Een van de kenmerken van vooroordelen is dat het psychologische effect van 1 bevestiging even sterk is als dat van 10 herroepen vooroordelen.
Waarmee je impliceert dat je 10 relevante en belangrijke topics kent waarop Brussel het beter doet dan de rest van het land. We wachten.
1) meeste betogingen
2) meeste personen van buitenlandse origine
3) meeste personen zonder papieren
4) meeste gesneuvelde winkelramen
5) grootste aantal plunderingen
6) kleinste aantal gevaccineerden
7) meeste treinstations
grootst aantal verschillende nationaliteiten
9) meeste gevallen van criminaliteit
10) meeste jongeren met zwarte ( sport) kledij
7) meeste treinstations
11 ) meeste volksvertegenwoordigers en ander uitschot per vierkante meter ter wereld
Nog enkele:pukkie007 schreef: ↑13 juli 2021, 10:25 1) meeste betogingen
7) meeste treinstations
- meest aantal politiekers
- meest aantal burgemeesters
- meest aantal politieke instellingen en organen
- meest aantal nederlandsonkundigen
- meest aantal nederlandsonwilligen
- …
Ik vind Brussel een drukke, vuile, verloederde stad vol ellendige miserie. Maar ik besef ook dat als ik de moeite zou doen om Google te hanteren er met gemak 10 dergelijke topics te vinden vallen.
Het zal dan toch niet de vaccinatiegraad zijn, vrees ik …
In sommige deelgemeenten komen ze nog niet aan 50%. Dat verklaart ook meteen waarom Brussel sneller opschoot met de vaccinatie volgens leeftijdspiramide. Als je vaccins krijgt voor 100% van een leeftijdsgroep maar slechts 50 tot 70% zich laat vaccineren, dan kan je sneller naar een volgende leeftijdsgroep gaan.
Maar uiteindelijk zal Brussel dus nooit aan de 80 of 90% vaccinatiegraad komen die nodig is voor groepsimmuniteit. Dan maar hopen dat ze voldoende besmettingen hebben zodat we met een groot aantal niet-gevaccineerde Brusselaars te maken hebben die wel voldoende antistoffen hebben.
Doe geen moeite, het gaan ongetwijfeld irrelevante zaken zijn zoals grootst aantal cultuurhuizen, meeste vierkante meters marktplein, etc. Je weet wel, zaken die niemand interesseren behalve de lokale politiekers die elkaar daarmee schouderklopjes kunnen geven owv hoe goed ze bezig zijn.
Ondertussen op Terzake: immens veel mensonwaardige woningen in Brussel, na hoeveel honderd jaar PS beleid ?
Misschien toch even nuanceren dat de gemiddelde leeftijd in Brussel een pak lager ligt dan in de rest van het land, als je deze kaart op die van de vaccinatiegraad legt, dan komt dat vrij goed overeen. Die kaart van de vaccinatiegraad is ook al van een paar weken terug, toen men nog volop aan de 40 plussers bezig was. Maar voor alle duidelijkheid hiermee zeg ik niet dat Brussel het qua vaccinatie even goed doet dan de rest, het is gewoon zo dat woonwijken met migratie achtergrond slechter scoren, dat zie je bv ook in Antwerpen.m-peeters schreef: ↑12 juli 2021, 09:58 In een ander topic over Corona had jij toch onderstaande kaart gepubliceerd? Dergelijke kaarten of cijfers vind je maar zelden in de nationale media terug, net zoals bv. cijfers over de federale begroting of staatsschuld, opgesplitst per regio. Wegens te gevoelig …
Ik heb in vet mijn bedenkingen erbij gezetm-peeters schreef: ↑13 juli 2021, 10:39
Nog enkele:
- meest aantal nederlandsonkundigen: 1. dit klopt niet, want in wallonie spreken ze minder goed Nederlands 2. In vlaanderen zijn er dan weer het grootste aantal fransonkundigen/fransonwilligen .
- meest aantal nederlandsonwilligen: zelfde als hierboven
- …
Brussel heeft ook (by very far) het beste openbaar vervoer in dit land.
En de meeste parken.
Kortom: dat negativisme is debiel, dat je er niet wilt komen, ok, maar dan moet je er ook geen mening over hebben.