BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
Re: BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
Al eerste probleem, ik kan de ETF VanEck Vectors Global Real Estate niet verkopen. Gechat en de verkoop moet dus telefonisch gebeuren. Blijkbaar komen er geen bijkomende kosten bij omdat ik ze niet zelf kan verkopen op het platform.
Edit: Blijkbaar is het telefoonnummer geen 800 nummer meer maar een gewoon nummer.
Edit: Blijkbaar is het telefoonnummer geen 800 nummer meer maar een gewoon nummer.
Let wel op, want dit is geen echte "read only" mode. Ik kon bijvoorbeeld in "read only" mode toch interne overboekingen doen van de USD rekening naar de EUR rekening zonder enige SMS code.
In het verleden overgestapt van Bolero naar Binck (Be). Steeds zeer tevreden zowel van hun tools als van de support. Nu "gedwongen" overgezet van Binck naar Saxo. Alles correct verlopen, maar de mobile app is een complete ramp...
Hopelijk passen ze die snel aan qua overzicht en gebruiksvriendelijkheid.
In het verleden zelf in een IT bedrijf gewerkt waar we app's maakten voor de financiële wereld. Moesten we iets dergelijks als de Saxo app aanleveren zouden we snel de boeken hebben moeten dicht doen.
Volgend weekend eens in de diepte de Saxo site uitpluizen op de PC.
Hopelijk passen ze die snel aan qua overzicht en gebruiksvriendelijkheid.
In het verleden zelf in een IT bedrijf gewerkt waar we app's maakten voor de financiële wereld. Moesten we iets dergelijks als de Saxo app aanleveren zouden we snel de boeken hebben moeten dicht doen.
Volgend weekend eens in de diepte de Saxo site uitpluizen op de PC.
Wat mij betreft een ramp. Al 5 support tickets ingediend, waarop je telkens na 3 dagen een nietszeggend antwoord krijgt. Enkele malen gemaild. Geen antwoord dus heb ik gebeld ook. Vriendelijke medewerker aan de lijn gehad en uit dat lang gesprek heb ik onthouden dat het bij hen chaos is en dat hij geen enkele belofte kon doen wanneer dit kon worden rechtgezet. Waarop ik hem heb gesuggereerd om a) wat extra krachten aan te werven en b) de directie van Saxo eens duidelijk te maken dat het totaal uit de hand is aan het lopen en vooral c) de ex Binck klanten grondig te informeren.
Maar tot op heden is dat niet gebeurd. Dat gedoe is nu al bijna 2 maanden aan de gang!!!
Ik heb diverse foute boekingen, o.m. hebben zij op Saxo-rekening voor WDP dividend 200 € roerende voorheffing twee maal afgehouden (één keer aan de bron, één keer gewoon in min geboekt). Zij beweren dat zij dat niet klant per klant kunnen rechtzetten. Sommige zaken zijn intussen in orde, andere kloppen nog niet. Voortdurend zie je transacties en correcties verschijnen door hun "backoffice" waar je kop noch staart aan krijgt. Ik moet hier een soort boekhouding voeren om er zelf nog aan uit te kunnen en zeker te zijn dat ze mij op termijn niet hebben liggen.
Op mijn Binck rekening is het intussen een janboel. Die zou dus op nul moeten staan, maar staat intussen op +600 € want daar zijn na de migratie naar Saxo nog diverse dividenden binnengekomen. Maar daar kan je niet aan.
Het contrast met Binck vroeger, waar je dadelijk antwoord kreeg, iemand aan de lijn kreeg met kennis van zaken enz is enorm. Of hun platform beter of slechter is, interesseert me in dit stadium zelfs niet (meer). Ik heb er geen enkel vertrouwen meer in.
Maar tot op heden is dat niet gebeurd. Dat gedoe is nu al bijna 2 maanden aan de gang!!!
Ik heb diverse foute boekingen, o.m. hebben zij op Saxo-rekening voor WDP dividend 200 € roerende voorheffing twee maal afgehouden (één keer aan de bron, één keer gewoon in min geboekt). Zij beweren dat zij dat niet klant per klant kunnen rechtzetten. Sommige zaken zijn intussen in orde, andere kloppen nog niet. Voortdurend zie je transacties en correcties verschijnen door hun "backoffice" waar je kop noch staart aan krijgt. Ik moet hier een soort boekhouding voeren om er zelf nog aan uit te kunnen en zeker te zijn dat ze mij op termijn niet hebben liggen.
Op mijn Binck rekening is het intussen een janboel. Die zou dus op nul moeten staan, maar staat intussen op +600 € want daar zijn na de migratie naar Saxo nog diverse dividenden binnengekomen. Maar daar kan je niet aan.
Het contrast met Binck vroeger, waar je dadelijk antwoord kreeg, iemand aan de lijn kreeg met kennis van zaken enz is enorm. Of hun platform beter of slechter is, interesseert me in dit stadium zelfs niet (meer). Ik heb er geen enkel vertrouwen meer in.
Dat is ook mijn gevoel. Bij Binck liep er af en toe eens iets fout maar daar kon ik er op betrouwen dat het in orde kwam na een ticketje aan te maken. Bij Saxo loopt er veel meer fout en krijg je maar al te vaak enkele dagen later een nietszeggend antwoord.
Ik begrijp niet dat men tegen beter weten in klanten blijft migreren.
Meer dan vier weken geleden kwam er nog een dividend op mijn Binck rekening. Ondertussen, na hun beloftes dat ze dit zo snel mogelijk zullen verwerken, staat het nog steeds niet op Saxo.
-
- Newbie
- Contacteer:
Het kan natuurlijk zijn dat bij Saxo vroeger de support ook redelijk ok verliep maar dat de overname van Binck ervoor gezorgd heeft dat ze nu totaal overspoeld worden. Ik heb zelf nog als supportmedewerker gewerkt in de IT sector. Dat is meestal het eerste waar bedrijven op willen besparen, lijkt het wel. Maar misschien is het geen kwestie van besparen, maar gewoon van een slechte aanpak van de overname en migratie als geheel. Wie weet. En in elk geval: als klant interesseert ons dat bitter weinig dat ze het slecht aangepakt hebben. Ik stel me toch de vraag of de mensen bij Saxo die (on-)rechtstreeks voor deze chaos verantwoordelijk zijn, beseffen welke imagoschade de bank hierdoor oploopt. (en dan bedoel ik niet de back office, die wslk z'n stinkende best doet om zo snel mogelijk alle achterstand weg te werken)Pauldb schreef: ↑20 juli 2021, 10:57 Wat mij betreft een ramp. Al 5 support tickets ingediend, waarop je telkens na 3 dagen een nietszeggend antwoord krijgt. Enkele malen gemaild. Geen antwoord dus heb ik gebeld ook. Vriendelijke medewerker aan de lijn gehad en uit dat lang gesprek heb ik onthouden dat het bij hen chaos is en dat hij geen enkele belofte kon doen wanneer dit kon worden rechtgezet. Waarop ik hem heb gesuggereerd om a) wat extra krachten aan te werven en b) de directie van Saxo eens duidelijk te maken dat het totaal uit de hand is aan het lopen en vooral c) de ex Binck klanten grondig te informeren.
-
- Newbie
- Contacteer:
Heeft er iemand onlangs nog een medewerker aan de lijn gehad via de chat?
Ik probeer deze morgen de chatfunctie, maar ik kom in een eindeloze 'loop' terecht met de chatbot.
Ik probeer deze morgen de chatfunctie, maar ik kom in een eindeloze 'loop' terecht met de chatbot.
-
- Newbie
- Contacteer:
Sinds een aantal weken zijn al mijn aandelen gemarkeerd als "EQ" (Aandelen(Complex)). Of het nu holdings of aandelen van individuele bedrijven zijn. En dat is zogezegd geen passend product voor mij.
Nog iemand die dit gemerkt heeft in zijn/haar portefeuille? (en misschien een antwoord heeft waarom dit veranderd is )
Nog iemand die dit gemerkt heeft in zijn/haar portefeuille? (en misschien een antwoord heeft waarom dit veranderd is )
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Zelfde hier. Ik moet blijkbaar opnieuw een Mifid-examentje doen om te bewijzen dat het product passend is ("U bent nog niet geslaagd voor de vragenlijst van dit type beleggingsinstrument. Klik hier om de vragenlijst in te vullen.") Was zo van bij het overzetten naar het Saxo-platform.
Lukt mij trouwens maar niet om te slagen voor dat simpel examentje van 10 vragen (nooit problemen gehad bij Keytrade/Binck/Degiro). Vier zijn informatievragen/vinkjes zetten en er zijn maar zes kennisvragen waarvan enkel de laatste ietwat onduidelijk zou kunnen zijn door de vraagstelling. Feedback over wat juist of fout is wordt niet gegeven. Gezien de chaos bij Saxo op dit moment ga ik er voorlopig geen tijd aan spenderen. Voor de obligatie- en ETF-tests wel onmiddellijk geslaagd, misschien wil Saxo mij die kant op duwen
Lukt mij trouwens maar niet om te slagen voor dat simpel examentje van 10 vragen (nooit problemen gehad bij Keytrade/Binck/Degiro). Vier zijn informatievragen/vinkjes zetten en er zijn maar zes kennisvragen waarvan enkel de laatste ietwat onduidelijk zou kunnen zijn door de vraagstelling. Feedback over wat juist of fout is wordt niet gegeven. Gezien de chaos bij Saxo op dit moment ga ik er voorlopig geen tijd aan spenderen. Voor de obligatie- en ETF-tests wel onmiddellijk geslaagd, misschien wil Saxo mij die kant op duwen
-
- Newbie
- Contacteer:
Geïnteresseerd in wat je zoektocht oplevert. Ik ben zelf ook al langer aan het overwegen een 2de broker in te schakelen. Ik heb niet echt zoveel zin in alle rompslomp en opvolging die een buitenlandse broker met zich meebrengt, dus mijn keuze lijkt eerder beperkt. (Bolero..)Oudere Jongere schreef: ↑12 juli 2021, 16:49 Ook onze Ex-Binckportefeuille is dit weekend overgezet naar Saxo. Inhoud lijkt correct te zijn overgezet maar de gebruikerinterface is inderdaad niet goed. Lage informatiedichtheid en slechte ondersteuning voor hogere resoluties zoals 4K. Zoals geweten begint de rendementshistoriek opnieuw vanaf nul maar dat betekent niet dat het verlies van de historiek ook OK is voor mij.
De matige ervaring met Saxo en de renteboete boven 25k doen mij toch opnieuw de markt opgaan op zoek naar een andere broker.
Op dit ogenblik ben ik nog niet overgestapt naar Saxo, en heb ook nog geen bericht gekregen met een datum.
Maar als ik hier en op andere fora alle bevindingen lees, dan neemt de twijfel om te blijven alleen maar toe.
Op dit moment ben ik nog aan het twijfelen tussen Re=Bel en Bolero. 'k Heb nog even de tijd om een definitieve keuze te maken.
Maar als ik hier en op andere fora alle bevindingen lees, dan neemt de twijfel om te blijven alleen maar toe.
Op dit moment ben ik nog aan het twijfelen tussen Re=Bel en Bolero. 'k Heb nog even de tijd om een definitieve keuze te maken.
Hiervoor een ticket geopend maar antwoord was : "Wij begrijpen volledig dat het voor u als klant handiger is wanneer uw status automatisch wordt overgezet. Echter wegens veiligheidsredenen en om te voldoen aan de wetgevingen kunnen we dit niet zomaar doen. Onze excuses voor het ongemak."Oudere Jongere schreef: ↑22 juli 2021, 10:13 Zelfde hier. Ik moet blijkbaar opnieuw een Mifid-examentje doen om te bewijzen dat het product passend is ("U bent nog niet geslaagd voor de vragenlijst van dit type beleggingsinstrument. Klik hier om de vragenlijst in te vullen.") Was zo van bij het overzetten naar het Saxo-platform.
We kunnen dus met zijn allen terug examentjes gaan doen.
TigerLB schreef: ↑23 juli 2021, 15:45Hiervoor een ticket geopend maar antwoord was : "Wij begrijpen volledig dat het voor u als klant handiger is wanneer uw status automatisch wordt overgezet. Echter wegens veiligheidsredenen en om te voldoen aan de wetgevingen kunnen we dit niet zomaar doen. Onze excuses voor het ongemak."Oudere Jongere schreef: ↑22 juli 2021, 10:13 Zelfde hier. Ik moet blijkbaar opnieuw een Mifid-examentje doen om te bewijzen dat het product passend is ("U bent nog niet geslaagd voor de vragenlijst van dit type beleggingsinstrument. Klik hier om de vragenlijst in te vullen.") Was zo van bij het overzetten naar het Saxo-platform.
Waar is de tijd van de afschrijfbriefjes, uitwisseling van examenvragen van de vorige jaren ( dat laatste scheelt dikwijls een grote slok op de borrel ) en het spieken
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Het standaard "trek uw plan"-antwoord wat tegenwoordig mooi verpakt wordt in de wollige BS die je van de meeste grote bedrijven krijgt als excuus om niets te moeten doen. Zie ook "We vinden dit heel vervelend voor je".TigerLB schreef: ↑23 juli 2021, 15:45 Hiervoor een ticket geopend maar antwoord was : "Wij begrijpen volledig dat het voor u als klant handiger is wanneer uw status automatisch wordt overgezet. Echter wegens veiligheidsredenen en om te voldoen aan de wetgevingen kunnen we dit niet zomaar doen. Onze excuses voor het ongemak."
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Wel, als Saxo zo respectloos omgaat met hun klantenbestand heb ik daar absoluut geen probleem mee. Zal dit weekend eens de aandelen-vragen knippen en plakken. Heb er al spijt van dat ik dat niet deed voor de obligatie+ETF examentjes.