Corona-virus.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
Een andere mening debiel noemen, draagt ook niet veel bij.
En het is misschien net omgekeerd: omdat men er een bepaalde mening over heeft, wil men er niet komen...
Oh jawel, het is debiel om negatief te zijn over een plaats waar je nog nooit geweest bent.EarthNvstr1 schreef: ↑13 juli 2021, 13:13Een andere mening debiel noemen, draagt ook niet veel bij.
En het is misschien net omgekeerd: omdat men er een bepaalde mening over heeft, wil men er niet komen...
Je klaagt toch ook niet over het eten van een restaurant waar je nooit bent geweest?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik kom er geregeld, doch liefst zo weinig mogelijk. Maar dat geldt voor meerdere plaatsen in België. Ik ken de plaatsen maar al te goed, de meeste al langer dan 30 jaar. Het verval is echt pijnlijk, vooral voor de mensen die er al jaar en dag wonen en niet weg kunnen. Terug on topic nu !EarthNvstr1 schreef: ↑13 juli 2021, 13:13Een andere mening debiel noemen, draagt ook niet veel bij.
Oei, op gevoelige tenen getrapt? De waarheid kwetst … vanwege een ervaringsdeskundige die regelmatig in Brussel (en ook in Wallonië) komt.Aerolla schreef: ↑13 juli 2021, 12:55Ik heb in vet mijn bedenkingen erbij gezetm-peeters schreef: ↑13 juli 2021, 10:39
Nog enkele:
- meest aantal nederlandsonkundigen: 1. dit klopt niet, want in wallonie spreken ze minder goed Nederlands 2. In vlaanderen zijn er dan weer het grootste aantal fransonkundigen/fransonwilligen .
- meest aantal nederlandsonwilligen: zelfde als hierboven
- …
Brussel heeft ook (by very far) het beste openbaar vervoer in dit land.
En de meeste parken.
Kortom: dat negativisme is debiel, dat je er niet wilt komen, ok, maar dan moet je er ook geen mening over hebben.
In Wallonië pas ik mij vanzelfsprekend steeds aan en spreek ik Frans of probeer het tenminste. Je kan dus niet zeggen dat ik fransonwillig ben, misschien enkel een beetje fransonkundig
In het officieel tweetalige Brussel Hoofdstad probeer ik altijd eerst Nederlands maar stuit ik vaak op een muur van onwil. Bijvoorbeeld van federale of stedelijke ambtenaren die een premie krijgen voor tweetaligheid maar mij toch niet verstaan of doen alsof ze mij niet verstaan. Dan is er volgens mij ofwel iets mis met hun taalexamen … of is er sprake van onwil (maat dan zouden ze ook die premie niet mogen krijgen).
Wat je opmerking over Wallonië betreft, dat klopt niet met mijn eigen ervaring: ik word als Nederlandstalige beter aanvaard en begrepen in Wallonië dan in Brussel. Tot in de late dat ik soms een gesprek begin in het Frans en een Waal mij in het Nederlands antwoord. Soms heb ik zelf de indruk dat hoe verder je van de taalgrens gaat, hoe meer je als Vlaming welkom bent.
Niet slecht hè, voor een negatieve Vlaamse debiel ..
Sinds wanneer weet jij of bepaal jij waar ik al dan niet ben geweest? Ik ben vermoedelijk al vaker in Brussel en Wallonië geweest dan jij … maar het is maar een vermoeden want ik weet niet hoe vaak jij er bent geweest. Ik kan alleen maar voor mezelf spreken. Ik kom er vaak …Aerolla schreef: ↑13 juli 2021, 13:14Oh jawel, het is debiel om negatief te zijn over een plaats waar je nog nooit geweest bent.EarthNvstr1 schreef: ↑13 juli 2021, 13:13
Een andere mening debiel noemen, draagt ook niet veel bij.
Je klaagt toch ook niet over het eten van een restaurant waar je nooit bent geweest?
Mja, ik werk er, dus dagelijks...
Uit jouw vooroordelen maakte ik op dat je er weinig komt
Want ze kloppen immers niet (altijd)
Waarmee ik niet wil zeggen dat er geen grootstedelijke problematiek is, by the way, maar zo negatief nu ook weer niet...
Uit jouw vooroordelen maakte ik op dat je er weinig komt
Want ze kloppen immers niet (altijd)
Waarmee ik niet wil zeggen dat er geen grootstedelijke problematiek is, by the way, maar zo negatief nu ook weer niet...
"Grootstedelijke problematiek" vind ik dan weer zo'n ongelukkig uitdrukking. Ten eerste is Brussel geen grote stad, maar juist een zeer kleine stad. Ten tweede suggereert die term dat er bepaalde problemen onlosmakelijk met grote steden verbonden zijn. Ik neem aan dat het dan met armoede, criminaliteit, openbare orde etc te maken heeft. Ook dit klopt niet. Ga eens een paar dagen naar Munchen.
@ haelewijn
Een vraag van het genre 'pukkieboete', maar denkt gerust eens mee.
Iedereen die in het buitenland op vakantie is geweest en terug keert naar België moet een PLF invullen, onafhankelijk vanuit welk kleur land men vertrekt.
MAAARRR...
"Je vult het Passagier Lokalisatie Formulier (PLF) in binnen de 48 uur voor je aankomt in België. Het PLF moet ingevuld worden door:
alle personen die naar België reizen, behalve:
wanneer ze minder dan 48 uur in België blijven,
Interessant !
Na twee weken deugddoende vakantie in Nederland - geheel zonder mondonderbroekenterreur - keren wij terug naar België. Echter, de volgende dag gaan wij voor een dagje waterskiën naar Duitsland.
Het verblijf in België is dan korter dan 48 uur geweest. Ik hoef dus geen PLF in te vullen vanuit Nederland.
Het verblijf in Duitsland is zeker korter dan 48 uur. Ik hoef dus ook geen PLF in te vullen vanuit Duitsland.
Is mijn idee correct ? Of zou ik ergens een letterlijke tekst over het hoofd hebben gezien van een of ander ministerieel besluit of andere shit, die voorrang heeft op de onzin op info-coronavirus.be ?
Natuurlijk, het PLF wordt sowieso niet gecontroleerd. Dit is meer een principiële zaak.
Ik kan overigens op eer verklaren, dat alle reizigers aan de raamzijde van de auto zullen reizen.
Iedereen die in het buitenland op vakantie is geweest en terug keert naar België moet een PLF invullen, onafhankelijk vanuit welk kleur land men vertrekt.
MAAARRR...
"Je vult het Passagier Lokalisatie Formulier (PLF) in binnen de 48 uur voor je aankomt in België. Het PLF moet ingevuld worden door:
alle personen die naar België reizen, behalve:
wanneer ze minder dan 48 uur in België blijven,
Interessant !
Na twee weken deugddoende vakantie in Nederland - geheel zonder mondonderbroekenterreur - keren wij terug naar België. Echter, de volgende dag gaan wij voor een dagje waterskiën naar Duitsland.
Het verblijf in België is dan korter dan 48 uur geweest. Ik hoef dus geen PLF in te vullen vanuit Nederland.
Het verblijf in Duitsland is zeker korter dan 48 uur. Ik hoef dus ook geen PLF in te vullen vanuit Duitsland.
Is mijn idee correct ? Of zou ik ergens een letterlijke tekst over het hoofd hebben gezien van een of ander ministerieel besluit of andere shit, die voorrang heeft op de onzin op info-coronavirus.be ?
Natuurlijk, het PLF wordt sowieso niet gecontroleerd. Dit is meer een principiële zaak.
Ik kan overigens op eer verklaren, dat alle reizigers aan de raamzijde van de auto zullen reizen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Nee, puur afgaande op de "regels" die je zelf in je post geeft.
- Het feit dat je plant om de volgende dag naar Duitsland te gaan, is al voldoende om het PLF niet in te moeten vullen. Zorg best wel voor "bewijs" van je plan.
- Bij terugkomst uit Duitsland moet je wel een PLF invullen (tenminste als je van plant bent om minstens 48 uur in België te blijven), het feit dat je minder dan 48 uur in Duitsland bent geweest, ontslaat je niet van de PLF plicht, je moet het invullen "binnen de 48 uur", m.a.w. je mag het niet invullen 49 uur voordat je België binnenkomt, dan moet je nog wat geduld oefenen. Hou best ook rekening met mogelijks oponthoud tijdens je verplaatsing dus.
Hopelijk aan de binnenkant van de auto.
Net ff met Kathy gebeld: aangezien je uit een eu-land terugkeert waar je langer dan 48u was, heb je prijs. Dat Skifahren auf Wasser is vrij van papierwerk. Ik word nog expert ...
Toch maar invullen bij terugkeer uit Nederland omdat je daar langer dan 48uur bent geweest en omdat je tussen uitstapje naar Duitsland niet als ontheffing zal gezien worden. Dat dagje uit in Duitsland wordt vervolgens een brood vlak over de grens gaan kopenDixit schreef: ↑13 juli 2021, 19:57 Het verblijf in België is dan korter dan 48 uur geweest. Ik hoef dus geen PLF in te vullen vanuit Nederland.
Is mijn idee correct ?
Kans dat PLF onderweg gecontroleerd wordt is idd bijna nul maar de overheid weet waar je gezeten hebt en of je een verplichte test moet afleggen (rode zone). Dat zijn twee digitaal te controleren zaken waarvan Vandenbroucke wil dat ze gecontroleerd worden, blijkbaar zijn er veel PLF's waar niet de verplichte test op gevolgd is.