Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Het R-getal in Nederland is momenteel 2.
Iedereen die een club bezocht wordt gevraagd zichzelf in quarantaine te plaatsen en zich te laten testen.
Er is opnieuw een verbod op clubs, en een sluitingsuur. In de horeca geldt opnieuw de regel van afstand, vaste plaatsen, registratieplicht, en enkel achtergrondmuziek is toegelaten.
Ze zijn er ver mee gekomen, met het plotse versoepelingen.
Kortom: Nederland heeft nu dezelfde regels als België. Maar dan minus mondonderbroekenterreur.
(Ik keer overigens terug met een aantal extra dozen mondonderbroeken van de Kruidvat - kwestie van op Cathy's fratsen voorbereid te zijn).
Pukkie gaat daar nog lol mee hebben met de Leienaren aan de vullijnen: ja, maar jongens, HIER NOG WEL HE !
Een gedetailleerde analyse moet nog volgen, maar voor nu ben ik het met Mark en Hugo eens: de cijfers waren goed. De Field Labs hebben aangetoond, dat Testen voor Toegang werkt. Als men nu (toen) niet versoepelt, wanneer dan wel ?
Waarom is het fout gegaan ? Misschien, omdat de testen 40 uur geldig waren en de jongeren ondertussen al een besmetting hadden opgeduikeld. 'Dansen met Janssen' was ook niet slim, vooral omdat andere landen de Coronapas pas geldig verklaarden na 4 weken Janssen. Daar is een reden voor.
Maar de belangrijkste reden is toch weer, dat men het percentage tuig in de maatschappij heeft onderschat. Te veel mensen hebben met de QR-code gesjoemeld. Te veel mensen waren toch positief.
Zoals die Belgische jongeren die positief en al het vliegtuig vanuit Spanje namen...
België gaat het Nederlandse idee herhalen op 13 augustus (of nog niet - we wachten het CodeCo van vrijdag af). Hoe gaat België voorkomen, dat die jongeren uit het Spaanse vliegtuig onmiddellijk met een valse code de Belgische disco ingaan ?
Hoe dan ook. De vraag blijft. Als we nu niet versoepelen, wanneer versoepelen we dan ?
(Ik keer overigens terug met een aantal extra dozen mondonderbroeken van de Kruidvat - kwestie van op Cathy's fratsen voorbereid te zijn).
Pukkie gaat daar nog lol mee hebben met de Leienaren aan de vullijnen: ja, maar jongens, HIER NOG WEL HE !
Een gedetailleerde analyse moet nog volgen, maar voor nu ben ik het met Mark en Hugo eens: de cijfers waren goed. De Field Labs hebben aangetoond, dat Testen voor Toegang werkt. Als men nu (toen) niet versoepelt, wanneer dan wel ?
Waarom is het fout gegaan ? Misschien, omdat de testen 40 uur geldig waren en de jongeren ondertussen al een besmetting hadden opgeduikeld. 'Dansen met Janssen' was ook niet slim, vooral omdat andere landen de Coronapas pas geldig verklaarden na 4 weken Janssen. Daar is een reden voor.
Maar de belangrijkste reden is toch weer, dat men het percentage tuig in de maatschappij heeft onderschat. Te veel mensen hebben met de QR-code gesjoemeld. Te veel mensen waren toch positief.
Zoals die Belgische jongeren die positief en al het vliegtuig vanuit Spanje namen...
België gaat het Nederlandse idee herhalen op 13 augustus (of nog niet - we wachten het CodeCo van vrijdag af). Hoe gaat België voorkomen, dat die jongeren uit het Spaanse vliegtuig onmiddellijk met een valse code de Belgische disco ingaan ?
Hoe dan ook. De vraag blijft. Als we nu niet versoepelen, wanneer versoepelen we dan ?
-
- Verbannen Gebruiker
Tenzij het geweer weer van schouder is gewisseld, ga ik daar 0,0 problemen mee hebben. De vullers en bij uitbreiding iedereen van het personeel in Baarle werkt maskerloos.
Wanneer voldoende mensen gevaccineerd zijn. Vandaag over exact 2 weken is ca. 40% van de bevolking in Belgie volledig gevaccineerd. Dat is nog niet genoeg om van groepsimmuniteit te kunnen spreken.
Houd er ook rekening mee dat dit een zeer geleidelijk proces is. Er is trouwens reeds enorm versoepeld. Cinema's zijn open, horeca is open, fitnessen zijn open, thuiswerk is niet meer verplicht,...
We zaten gisteren al aan 44%, over 2 weken zitten we ruim boven 50% en dan zal de leeftijdsgroep boven de 40 jaar de gewenste vaccinatiegraad bereikt hebben. Tel daar nog 2 weken marge bij om de volle immuniteit te bereiken om rond half augustus de geplande versoepelingen door te voeren. Ondertussen worden ook al de jongeren gevaccineerd, zij gaan hun tweede Pfizer al na drie weken krijgen zodat voor eind augustus de vaccinatie campagne zo goed als afgewerkt zal zijn. Het zal er wat van afhangen hoe sterk de delta variant ondertussen zal oprukken en of die voor te veel ziekenhuisopnames gaat zorgen maar ik verwacht dat we tegen half augustus de versoepelingen gewoon kunnen doorvoeren.
Zeer onrespectvol om mensen met een mondkapje op mondonderbroekendragers te noemen. Je zal maar verpleegster zijn of een andere job in de zorg hebben en zo aangesproken worden.....
Hou ook nog rekening dat in VL de vaccinatiegraad 40% hoger ligt tov Brussel (VL 45,69% vs 33,41% in BR) dan moet in VL midden augustus toch veel mogelijk worden. Laat Brussel maar (gedeeltelijk) op slot blijven.
Tenzij er geen vertrouwen is in de vaccins.
Tenzij er geen vertrouwen is in de vaccins.
Je schreef toch echt wel volledig gevaccineerd, volledig gevaccineerd ben je op de dag dat je tweede spuit is toegediend (of na eerste J&J), zoals je dat kunt zien op het officiële Sciensano dashboard waar er gisteren 44% fully vaccinated people vermeld zijn. Dus je kon misschien beter je fout toegeven of gewoon niet reageren ipv de smartass uit te hangen
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik denk dat de vaccins het gewoon zullen mogelijk maken om met het virus te leven want ik zie op korte termijn geen andere oplossing. Dat je niet volledig immuun bent is op dat vlak niet erg maar ik denk dat er altijd wel maatregelen zullen blijven tot het een normaal griepje wordt.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
vortex schreef: ↑14 juli 2021, 13:24Je schreef toch echt wel volledig gevaccineerd, volledig gevaccineerd ben je op de dag dat je tweede spuit is toegediend (of na eerste J&J), zoals je dat kunt zien op het officiële Sciensano dashboard waar er gisteren 44% fully vaccinated people vermeld zijn. Dus je kon misschien beter je fout toegeven of gewoon niet reageren ipv de smartass uit te hangen
Om er dan nog maar van te zwijgen dat om de totale immuniteit te weten je bij de gevaccineerden ook nog de op natuurlijke wijze immuun geraakte medeburgers dient bij te tellen.
Alles om toch maar te kunnen blijven paniekzaaien
‘Paniek over de Deltavariant van het coronavirus is onterecht’
„Er is te snel paniek. In de paniek over het oplopende aantal besmettingen met de Deltavariant, lijkt het beleidsdoel te verschuiven: voorkomen dat ook maar íémand ziek wordt van corona of zelfs voorkomen van álle besmettingen. Maar het zijn nu vooral mensen tussen 18 en 30 jaar die besmet raken en die lopen echt weinig risico. Het lijkt er soms op dat men het virus tot de laatste snik wil uitroeien. Dat is onmogelijk en hoeft ook niet. Het virus zal blijven, ook in nieuwe varianten. We moeten er als maatschappij mee leren leven.”
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
+1Timoootjex schreef: ↑14 juli 2021, 15:16 Ik denk dat de vaccins het gewoon zullen mogelijk maken om met het virus te leven want ik zie op korte termijn geen andere oplossing. Dat je niet volledig immuun bent is op dat vlak niet erg maar ik denk dat er altijd wel maatregelen zullen blijven tot het een normaal griepje wordt.
Inderdaad, de natuurlijke immuniteit bedroeg eind 2020 reeds 20%, met nog een half jaar besmettingen en de derde golf van maart 2021 erbij zal dat rond de 25% liggen, 1 op 4 van de niet gevaccineerden is dus toch immuun. Die 25% natuurlijke immuniteit gaat ook nog eens de efficiëntie van de vaccins versterken, bij een kwart van de gevaccineerden is hun tweede spuit in feite al een derde booster.CarpeNoctem schreef: ↑14 juli 2021, 15:40 Om er dan nog maar van te zwijgen dat om de totale immuniteit te weten je bij de gevaccineerden ook nog de op natuurlijke wijze immuun geraakte medeburgers dient bij te tellen.