Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Yep en dat zal zo rond begin september het geval zijnTimoootjex schreef: ↑14 juli 2021, 15:16 Ik denk dat de vaccins het gewoon zullen mogelijk maken om met het virus te leven want ik zie op korte termijn geen andere oplossing. Dat je niet volledig immuun bent is op dat vlak niet erg maar ik denk dat er altijd wel maatregelen zullen blijven tot het een normaal griepje wordt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Bedoel je dat er rond begin september totaal geen maatregelen meer nodig zullen zijn ?vortex schreef: ↑14 juli 2021, 16:45Yep en dat zal zo rond begin september het geval zijnTimoootjex schreef: ↑14 juli 2021, 15:16 Ik denk dat de vaccins het gewoon zullen mogelijk maken om met het virus te leven want ik zie op korte termijn geen andere oplossing. Dat je niet volledig immuun bent is op dat vlak niet erg maar ik denk dat er altijd wel maatregelen zullen blijven tot het een normaal griepje wordt.
Ik wil hier nu niet de pessimist uithangen, maar dat vind ik toch wel héél optimistisch.
In september gaan we terug in lockdown.
Dat zou betekenen dat de ziekenhuizen terug vollopen? Lijkt me straf, tenzij we nog een variant krijgen die de vaccins weet te omzeilen.
Als men enkel naar de ziekenhuisbezetting kijkt, zal het volgens mij vanaf september zonder maatregelen kunnen. Er zullen dan nog steeds mensen besmet, ziek, in het ziekenhuis belanden en zelfs sterven maar ik verwacht geen capaciteitsproblemen meer. Of onze virologen en politiekers bij hun oorspronkelijke doelstelling gaan blijven is nog iets anders, afkicken van regelneverij zal ook wel enige tijd nemen vrees ik.EarthNvstr1 schreef: ↑14 juli 2021, 17:02 Bedoel je dat er rond begin september totaal geen maatregelen meer nodig zullen zijn ?
O en ook zonder maatregelen zal het voor virussen niet meer als voorheen zijn, mensen zijn nu immers veel meer bewust van besmettingsrisico's.
We gaan ons vanaf september beter zorgen maken over de gewone verkoudheden en het griepseizoen, door de corona maatregelen hebben we daar 2 jaar bijna geen blootstelling aan gehad, we zitten dus met een verzwakte afweer tegen die virussen. Het zo maar eens kunnen dat we deze winter een stevige griep epidemie en abnormaal veel verkoudheden gaan zien
-
- Verbannen Gebruiker
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Bedankt voor de link.vortex schreef: ↑14 juli 2021, 16:43Inderdaad, de natuurlijke immuniteit bedroeg eind 2020 reeds 20%CarpeNoctem schreef: ↑14 juli 2021, 15:40 Om er dan nog maar van te zwijgen dat om de totale immuniteit te weten je bij de gevaccineerden ook nog de op natuurlijke wijze immuun geraakte medeburgers dient bij te tellen.
Ik vermoed zelfs nog hoger. Vooral de jongeren zijn nog niet gevaccineerd en vooral daar heeft het virus nogal asymptomatisch rondgewaald. Maar er is natuurlijk wel een overlap tussen de natuurlijk immunen en de gevaccineerden.
Klopt.
Ondertussen heeft onze Limburgse infectioloog verrassend genoeg HLN gehaald:
“Stop met focus op besmettingen en temper de paniek”
We zijn echter zo gewend geraakt aan het idee dat stijgende besmettingen voor ernstige problemen zullen zorgen in de ziekenhuizen, dat we in paniek slaan. Ik wil dat temperen. We moeten de situatie nuchter proberen te evalueren.
Kijk naar Engeland, daar zitten ze voor op ons schema wat de verspreiding van de deltavariant betreft en hebben ze ook al meer versoepeld. Toch zie je daar iets zeer bemoedigend: de curve met het aantal besmettingen loopt niet meer gelijk met die van de opnames. Engeland had op de piek van de tweede golf 55.000 besmettingen per dag en 3.800 opnames per dag. Vandaag zitten ze aan 33.000 besmettingen per dag en... aan slechts 400 opnames per dag. De verhoudingen tussen de twee curves zijn dus compleet verschillend. En dat is fantastisch nieuws: de vaccins werken zeer goed.
Het belangrijkste is dat we zo snel mogelijk de vaccinatiecampagne afwerken, maar eenmaal iedereen in de risicogroepen de kans gehad heeft om twee prikken te krijgen, zie ik niet in waarom je nog collectieve maatregelen zou opleggen. Vanaf dat moment vind ik dat we in een nieuwe fase belanden: die van de individuele verantwoordelijkheid. Iedereen heeft de keuze om zich te laten vaccineren en zo beschermd te zijn tegen ernstige ziekte. Weiger je dat vaccin? Oké, dan kies je ervoor om vroeg of laat Covid-19 op te lopen.
Een niet-gevaccineerde zal de ziekte doormaken en als die persoon in een risicogroep zit, dan kan dat ernstige gevolgen hebben. Maar dat is dan een eigen keuze geweest. Moeten we als maatschappij nog verregaande maatregelen nemen als er in de ziekenhuizen straks voornamelijk niet-gevaccineerden binnenkomen? Ik vind van niet. We moeten geen scholen meer sluiten of een avondklok invoeren omdat niet-gevaccineerden ziek worden. Het doel van de maatregelen is altijd geweest om te beletten dat de ziekenzorg zou kapseizen. Dat risico zal er binnenkort niet meer zijn.
Ik stel vast dat sommigen voortdurend ‘hun hart vasthouden’. Herinnert u zich de heisa over de heropening van de terrassen? Ook toen waren er experten die zeiden dat het veel te vroeg was en dat we het duur zouden betalen. Wat is er gebeurd? Helemaal niks. De curves zijn gewoon verder blijven dalen. Ik vond dat niet verrassend, want we weten nu al ruim een jaar dat er buiten amper risico is op superverspreiding. Toch blijven we ons daar over opwinden. Een drukke zeedijk of een betoging in Brussel is vaak al voldoende om alarmbellen te doen afgaan. Terwijl dat niet nodig is. Dat is ook de reden waarom ik me weinig zorgen maak over Pukkelpop. Het festival vindt buiten plaats, wordt voornamelijk bezocht door jongeren en tegen midden augustus zullen de meeste mensen in de oudere generaties volledig gevaccineerd zijn. Het risico is dus beperkt.
En misschien wel de bottom line van de hele Coronahysterie:U haalt al een paar keer aan dat een hoge vaccinatiegraad cruciaal is. Wordt Brussel dan geen probleem? Want daar haalt men in sommige gemeenten amper vijftig procent. En die patiënten worden straks misschien ook naar Vlaanderen getransfereerd, waardoor onze zorg alsnog onder druk komt?
“Tja, is dat nieuw? De tweede golf in ons ziekenhuis was een Waalse golf. We hadden in Hasselt voornamelijk patiënten liggen uit de regio Luik en Charleroi. We hebben ons toen ook solidair getoond met een landsdeel waar men veel meer besmettingen had. Dat zal nu niet anders zijn. Alleen betwijfel ik of het deze keer zal zorgen voor een stortvloed. Want vergeet niet dat in heel wat Brusselse wijken bijna de helft van de inwoners ondertussen Covid-19 heeft gehad. Zij hebben dus een natuurlijke immuniteit die hen zou moeten beschermen tegen ernstige ziekte.
Angst verkoopt goed in de media. Als ik zou zeggen dat de deltavariant voor grote problemen zal zorgen, dan leidt dat wellicht tot meer kliks op uw artikel dan als ik zeg dat het allemaal wel meevalt.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Bedankt voor de links, Carpe. Wat een verademing die man.
Van een Covidverpleegkundige info gekregen over de bezetting op haar afdeling. Na een paar weken 0 patiënten hebben ze nu 4 80-plussers opgenomen, alle 4 vaccinweigeraars. Geen van de 4 heel ziek.
Van een Covidverpleegkundige info gekregen over de bezetting op haar afdeling. Na een paar weken 0 patiënten hebben ze nu 4 80-plussers opgenomen, alle 4 vaccinweigeraars. Geen van de 4 heel ziek.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Eindelijk een wetenschapper die wetenschap beoefent, geen machtsspelletjes speelt of subsidiekoorts heeft.
Wel geloof het of niet, maar dat was wel degelijk mijn initiele redenering. Ik keek naar de website van VRT NWS die 40% aangaf (gisteren), en daar moet je dus nog 2 weken bij tellen vooraleer dat vaccin ook echt werkt. Je kunt niet zeggen "vandaag over 2 weken is 40% volledig beschermd", want dat weet je niet: het vaccin biedt geen 100% bescherming. Wanneer mensen mij vragen "wanneer ben jij volledig gevaccineerd" dan geeft ik niet datum en tijdstip van in 2de prik, maar tel ik er nog 2 weken bij. Ze zijn namelijk niet geinteresseerd in het tijdstip waarop ik die prik krijg, maar ze willen wel weten wanneer ze mij terug kunnen onhelzen en zoenen geven
Maar goed, ik geef toe dat ik fout was in mijn formulering. Je hebt gelijk.
-
- Verbannen Gebruiker
Het overlegcomité ivm de coronacrisis is door toedoen van een andere crisis opgeschort.
Zouden ze de stock aan mondkapjes gaan inzetten om gaten in de dijken te dichten of toch maar beslissen om een ark te gaan bouwen.
2030 Was blijkbaar nog te optimistisch gesteld.
Zouden ze de stock aan mondkapjes gaan inzetten om gaten in de dijken te dichten of toch maar beslissen om een ark te gaan bouwen.
2030 Was blijkbaar nog te optimistisch gesteld.
Ik heb dan toch het elektronische PLF ingevuld, om eens te kijken hoe dat gaat.
"Blijf je (!) langer dan 48 uur in België ?" Ik heb dus 'Nee' ingevuld en had half en half verwacht, dat het proces zichzelf dan zou afbreken. Dus nie... PDF-je in mijn inbox gekregen.
En op de A12 bij Zandvliet natuurlijk niets of niemand gezien...
tegenwoordig houden ze immers paspoortcontroles bij de Belgische kust.
"Blijf je (!) langer dan 48 uur in België ?" Ik heb dus 'Nee' ingevuld en had half en half verwacht, dat het proces zichzelf dan zou afbreken. Dus nie... PDF-je in mijn inbox gekregen.
En op de A12 bij Zandvliet natuurlijk niets of niemand gezien...
tegenwoordig houden ze immers paspoortcontroles bij de Belgische kust.
Ik heb tijdens het invullen van het PLF een SMS-je gekregen met een code die in het PLF moest. Fancy methode - zo kunnen ze checken of je GSM-nummer werkt.
Daarna die PDF in de mèl. En verder helemaal niets.
Nochtans is dat netjes volgens de planning, vortex. België doet er nog wat langer over om Nederland rood te verklaren - a.s. woensdag toch ? - en bovendien heb ik netjes 'vaccincertificaat' aangekruist.
Er zou dus niets meer van de kanten van de 'Belgian social security' op mijn smartphone moeten landen.
Overigens gaat de Wasserski door. We kunnen alvast op de Autobahn beginnen...
Daarna die PDF in de mèl. En verder helemaal niets.
Nochtans is dat netjes volgens de planning, vortex. België doet er nog wat langer over om Nederland rood te verklaren - a.s. woensdag toch ? - en bovendien heb ik netjes 'vaccincertificaat' aangekruist.
Er zou dus niets meer van de kanten van de 'Belgian social security' op mijn smartphone moeten landen.
Overigens gaat de Wasserski door. We kunnen alvast op de Autobahn beginnen...
-
- Verbannen Gebruiker
Je kan je natuurlijk ook de vraag stellen hoe het ondergoed van personen er uitziet welke mondmaskers vergelijken met hun onderbroeken.