De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Probleem? Is gewoon een zelf regulerend systeem, hoog conjunctuur, schaarste, hogere prijzen, inflatie, minder koopkracht, minder vraag, we evolueren gewoon naar een volgende fase van de cyclus. Toch leuk hoe alles werkt
When hyperinflation hits the fan ... wanneer de geest uit de fles is ... economie loopt niet altijd in cyclus die zachtjes op en neergaat. Eens hoge inflatie kan niet gestopt worden zonder sociaal economisch bloedbad
Bedrijven moeten nu al soms productie stilleggen wegens tekort aan onderdelen, chips. Geen goed signaal
Wees super voorzichtig nu op de beurs, wat betreft nog te kopen. Die steun op de Russel gaat het moeten houden.
De breadth in de markt is nu even laag als in 2000. Ze doen de zware wegers in de indexen (Apple, MSFT , AMZN ...) stijgen om geen argwaan op te wekken.
De Reddit lui zitten al in de margin problemen door dat de meeste aandelen dalen, te zien aan de meme stocks zoals AMC.
Dit is een vervolg van mijn 7 juli 16u47 bericht.
De breadth in de markt is nu even laag als in 2000. Ze doen de zware wegers in de indexen (Apple, MSFT , AMZN ...) stijgen om geen argwaan op te wekken.
De Reddit lui zitten al in de margin problemen door dat de meeste aandelen dalen, te zien aan de meme stocks zoals AMC.
Wat betekent "breadth" hier Dirk..? Dat er maar een aantal stijgers zijn en veel meer dalers?
Inderdaad, vandaag waren het zelfs zware dalingen in heel wat aandelen, terwijl de grote indexen mooi overeind bleven.
Geef in google "breadth stock" in om meer te weten.
Galapagos doet het weer 'interessant' vandaag!
Dat is al jaren dat ik berichten zie dat de beurs catastrofaal gaat crashen. Het lijkt de laatste tijd sterker dan ooit. En ik moet zeggen dat ik mij ook ongerust begin te maken. Bekende namen waarschuwen ervoor zoals Michael Burry en Nouriel Roubini.
Ik heb een Keyplan dat op hoge winst stond verkocht. Ben aan het twijfelen over mijn vermogensbeheer bij MeDirect waar mijn bulk zit. Dat staat ook op een mooie winst momenteel. Twijfelde of ik daar ging uittreden ook. Heb voor nu besloten om mijn beleggingsprofiel te wijzigen van 'groei' naar 'defensive'. Nadeel is wel dat die de wijzigingen pas doorvoeren per trimester. Ik denk dat ze pas in oktober dat gaan aanpassen. Dat is nog lang.
Ik heb een Keyplan dat op hoge winst stond verkocht. Ben aan het twijfelen over mijn vermogensbeheer bij MeDirect waar mijn bulk zit. Dat staat ook op een mooie winst momenteel. Twijfelde of ik daar ging uittreden ook. Heb voor nu besloten om mijn beleggingsprofiel te wijzigen van 'groei' naar 'defensive'. Nadeel is wel dat die de wijzigingen pas doorvoeren per trimester. Ik denk dat ze pas in oktober dat gaan aanpassen. Dat is nog lang.
Ik blijf zitten, anders mis ik de stijgingen die nog gaan komen. Wie weet hoe veraf de crash nog is. Als er toch een crash zou komen heb ik voldoende cash om bij te kopen. Ik gok dus op twee paarden.
Hehe ook elk jaar als ik op vakantie ga zakken de beurzen. Meestal van half juli tot half augustus is er zo wat zwakte.
Kan goed zijn dat ik volgende week toch tegen de vakantiestemming in even wat aandelen ga bijkopen.
Kan goed zijn dat ik volgende week toch tegen de vakantiestemming in even wat aandelen ga bijkopen.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
-
- Full Member
- Contacteer:
En wie zijn die "ZE" altijd Dirk2 ?? Straffe mannen in ieder geval, kun je daar namen op plakken ?Dirk2 schreef: ↑7 juli 2021, 16:47 Tja ze zijn al een tijdje de indexen hoog aan het houden, via het laten stijgen van de grootste gewichten. Apple, Google, MSFT en zo.
Kwestie van niet te veel op te vallen, terwijl ze overal al een tijdje massaal aan het verkopen zijn. Hun verkopen gingen heel traag.
Ik vrees dat ze nu bijna rond zijn met hun verkopen, als ik vandaag de prijsbewegingen zie.
Pas als hun stukken verkocht zijn mogen de indexen naar beneden, zo hadden ze geen last van angstige verkopende particulieren.
Die zijn nog optimistisch als een index hoog staat.
Nu komt het moeilijkste tot waar gaan ze het laten zakken? Tot maar -10% of meer? Of moeten ze nog eens AMZN en Apple hoog houden omdat de verkopen nog niet helemaal rond zijn?
Niet de Blackrocks van deze wereld in ieder geval. Want die beheren wel 1000-den miljarden, maar dat is grotendeels geld van ontelbare particulieren, mezelf incluis. Ik zit in hun ETF's en verkoop niks, dus Blackrock doet niks met mijn centen, dat blijft waar het was, in aandelen.
Ze doen dit, ze doen dat zijn dus anderen...
Sommige Fang aandelen gaan apart al over meer dan 1000 miljard. Tel de top 10 en je zit al aan 10.000 miljard. En die grootste gewichten laten ZE zomaar efkens stijgen en dalen, omdat ZE de indexen als de S&P500, de Nasdaq, de Dow Jones zo hoog houden... om niet op te vallen! En dat gaat over TRILLIONS, 10.000-den MILJARDEN !
Zelfs in de top-10 rijkste mensen ter wereld geraken er maar 3 boven de 100 miljard en geen enkele aan 200 miljard, de rest heeft nog geen 100 miljard en die zitten meestal grotendeels in hun eigen bedrijven, waarin ze geloven en die ze dus niet zomaar gaan dumpen.
Dus die ZE beschikken over quasi eindeloos veel geld en aandelen in andermans bedrijven, die ZE massaal verkopen. Maar die verkopen gaan traag, een soort trage massale verkopen zoals je zegt én ZE willen daarbij niet opvallen.
We hebben hier te doen met onzichtbare onmetelijk rijke extraterrestrials die Wallstreet aan het inpalmen zijn denk ik. Marsmannetjes die lachen met armoezaaiers als Bezos, Gates of Musk. En ze kunnen de natuurwetten manipuleren want hun massale verkoopgolf kunnen die traag laten verlopen om niet op te vallen.
Laatst gewijzigd door the_bishop op 18 juli 2021, 00:05, 5 keer totaal gewijzigd.
-
- Full Member
- Contacteer:
Hopla, ZE zijn weer bezigDirk2 schreef: ↑14 juli 2021, 17:28 De breadth in de markt is nu even laag als in 2000. Ze doen de zware wegers in de indexen (Apple, MSFT , AMZN ...) stijgen om geen argwaan op te wekken.
Ditmaal deden ze alle grootste bedrijven ter wereld met market caps van meer dan 1000 miljard even stijgen !
Dat moet dus vele miljarden gekost hebben 'om geen argwaan op te wekken'.
En dat geld ging dus allemaal naar het opkopen van de dure techaandelen, want die deden ze stijgen.
Maar waren die ZE in uw vorige post net niet massaal hun aandelen aan het dumpen ?
Even teruggelezen... dat waren ze inderdaad, maar ook toen hielden ze de indexen hoog door het laten stijgen van de zwaargewichten. Kopen van de grote techaandelen dus.
Kortom, we kunnen dus besluiten dat "ZE", massaal hun kleinere aandelen aan het dumpen zijn en en masse hooggewaarde techaandelen opkopen. Ze zijn eigenlijk niet uit aan het stappen uit de beurs, maar concentreren hun investeringen nu in het select groepje aandelen die het voorbije decennium fabelachtige rendementen heeft neergezet. Ze zetten hun centen vollop in op de absolute winnaars uit de Nasdaq van de voorbije 10 jaar.
De onzichtbare marsmannetjes mogen dan wel onmetelijk rijk zijn en de natuurwetten kunnen manipuleren, slimme beleggers zijn het misschien niet echt, want het spreiden hebben ze opgegeven en ze chasen nu achter de winnaars aan.
Maar dat zal de toekomst uitwijzen.
Laatst gewijzigd door the_bishop op 18 juli 2021, 00:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Full Member
- Contacteer:
....
-
- Full Member
- Contacteer:
Het zal mij worst wezen dat die snotaapjes door hun "zogezegd belegd" vakantiejobjesgeld margin calls aan hun broek hebben. Dat het klein grut waarin ze hun spaarcenten hebben gestoken terug naar bijna 0 zakt evenmin. Qua market cap stellen die meme stocks amper wat voor in het geheel, dat zal mijn S&P500 etf geen zeer doen.
Het wordt hoog tijd dat die een lesje leren.
-
- Full Member
- Contacteer:
Zou je dat wel doen Yaris ?
Als je zo rondleest is precies stilaan jan en alleman het erover eens dat aandelen torenhoog staan en een crash nu elk moment staat te gebeuren. En als iedereen het ergens over eens is, dan komt het meestal ook uit. In de beurswereld toch. In het verleden is dat nog nooit gebeurd op de beurs dat er elk moment een crash kan gaan plaatsvinden, dus wees voorzichtig Yaris.
En je hebt misschien wel voldoende cash achter de hand om bij te kopen en voelt je daardoor "relatief" veilig want je hebt de optie om van een crash net te profiteren. Echter, als je al je aandelen verkoopt en in cash omzet heb je tenminste 100% zekerheid dat je geld verliest, nominaal niet, maar in koopkrachttermen toch.
Dividenden ontvangen, constante opwaartse stuwkracht onder aandelenindices door winstgroei van gezonde bedrijven, een vrije grote zekerheid op een hoog 1-cijferig rendement op aandelen op langere termijn... of zekerheid van koopkrachtverlies door alles te verkopen en cash aan te houden. Ik zou die steeds wederkerende praat van die doomdenkers bij stijgende beurzen toch eens overwegen