Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Ik ga je niet tegenspreken Vortex.
Ik ben wel nieuwsgierig naar de hospitalisatiecijfers van Gibraltar met zijn zowat 35000 inwoners en 100% full gevaccineerd, evenals de '1600 double-jabbed british soldiers on HMS Queen Elizabeth' waarvan er recent 100 besmet zijn en van VAE (Emiraten). Helaas enkel wat artikels met cijfers over aantal toegenomen besmettingen maar niets over aantal nieuwe doden of zware zieken. Je hebt dus tot nu toe zeker een punt Vortex.
Als die cijfers moedwillig verzwegen worden dan krijgt de prof die dit zei ongelijk: "The most-vaccinated countries in the world are experiencing a surge in COVID-19 cases, while the least-vaccinated countries are not - This is worrying me quite a bit - At some point, denying this problem will get painfull"
Ik ben wel nieuwsgierig naar de hospitalisatiecijfers van Gibraltar met zijn zowat 35000 inwoners en 100% full gevaccineerd, evenals de '1600 double-jabbed british soldiers on HMS Queen Elizabeth' waarvan er recent 100 besmet zijn en van VAE (Emiraten). Helaas enkel wat artikels met cijfers over aantal toegenomen besmettingen maar niets over aantal nieuwe doden of zware zieken. Je hebt dus tot nu toe zeker een punt Vortex.
Als die cijfers moedwillig verzwegen worden dan krijgt de prof die dit zei ongelijk: "The most-vaccinated countries in the world are experiencing a surge in COVID-19 cases, while the least-vaccinated countries are not - This is worrying me quite a bit - At some point, denying this problem will get painfull"
U heeft het volledige artikel niet gelezen. Er staat ook in: The outbreaks in vaccinated countries have sparked concern over how effective some of the Chinese vaccines are versus the western vaccines Israel used. U mag niet stoppen bij een chockerende uitspraak. U moet alles lezen.criticus schreef: ↑18 juli 2021, 12:53 Ik ga je niet tegenspreken Vortex.
En waarom u dit koppelt met begin bericht dat u geeft is raadsel. U gooit 2 uitspraken die niets met mekaar te maken hebben samen en u suggereert op basis een complot. Heeft u zich opnieuw laten beetnemen door een complotwebsite? Stop ze te lezen en laat u vaccineren.
Gibraltar momenteel 2 ernstige gevallen UAE geen. Geen idee waar u zoekt maar niet op goede plaats. Worldometers geeft info complotwebsites enkel wat in kraam past. En waar vond u 600 double-jabbed british soldiers on HMS Queen Elizabeth. Zou helpen als u bron geeft van u uitspraken.criticus schreef: ↑18 juli 2021, 12:53 Ik ga je niet tegenspreken Vortex.
Ik heb gevonden ene Bela op Twitter corona complottist anti vaxxer complotist die oa alle tweets van Pierre Kory retweet die andere corona complottist antivaxxer die dat japans middel als wonderbaarlijk miraculeus geneesmiddel voor corona promoot.
Opnieuw bent u slachtoffer van complottisten.
Ik heb hetzelfde vastgesteld als jij. Helaas is mijn kennis van het Hebreeuws niet meer zo goed als vroegervortex schreef: ↑18 juli 2021, 11:13Als ik naar https://datadashboard.health.gov.il/COVID-19/general surf krijg ik geheel andere grafieken en tabellen te zien en op die site staat geen letter Engels. Wat jij toont als procent gevaccineerden zijn de percentages van een eerste dosis, de totale vaccinatie graad ligt een stuk onder de 80%.criticus schreef: ↑17 juli 2021, 23:26 Ferguson - Hebt u cijfers over het aantal gehospitaliseerde en dode gevaccineerde Belgen gevonden? Ik vond enkel die van Israël en het oogt mijn inziens niet mooier voor de gevaccineerden aldaar. Meer dan 80% kreeg er zijn vaccins. Dat is dus hoog. Zie tabel in bijlage. Of is het gelogen dat die tabel van het dashboard van het Israëlische ministerie van Volksgezondheid komt?
In de eerste tabel gaat het over besmettingscijfers, zegt niks over de ernst of het aantal ziekenhuisopnames. Het is geweten dat de vaccins er niet meer zo goed in slagen om een besmetting met de delta variant te voorkomen maar wie gevaccineerd is maakt een veel kleinere kans om zwaar ziek of in het ziekenhuis te belanden, dat zie je dus wel in de tweede grafiek voor zover die als waarheidsgetrouw te nemen is.
Net als bij ons vallen de meeste besmettingen bij de jongeren waar er net als bij ons veel minder van volledig gevaccineerd zijn. Dus door alles op een hoopje te gooien en wat foute interpretatie van data probeer je alweer het nut van vaccinaties te ondermijnen. Waarom doe je dat eigenlijk en wat hoop je er mee te bereiken?
Hieronder besmettingen per leeftijd en geslacht bron
Schermafdruk van 2021-07-18 11-03-09.png
Mijn voornaamste conclusie is dat Criticus ongefundeerd een hoop gegevens op dit forum gooit zonder de juiste betekenis of oorsprong ervan te kennen en dan daaruit een niet-onderbouwde conclusie trekt, nl. dat vaccinaties niet helpen.
Antivaxxers geven geen bronnen. Ze spuien liever niet-bewezen informatie uit in de hoop dat niemand deze in vraag stelt.bantsee schreef: ↑18 juli 2021, 14:26Gibraltar momenteel 2 ernstige gevallen UAE geen. Geen idee waar u zoekt maar niet op goede plaats. Worldometers geeft info complotwebsites enkel wat in kraam past. En waar vond u 600 double-jabbed british soldiers on HMS Queen Elizabeth. Zou helpen als u bron geeft van u uitspraken.criticus schreef: ↑18 juli 2021, 12:53 Ik ga je niet tegenspreken Vortex.
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 18 juli 2021, 16:24, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
De kans voor dat laatste is 100%. Toch als je voor een kerkhof als laatste bestemming kiest.
Is het niet door corona dan wel door wat anders.
Inmiddels ligt de productie bij Pfizer België voor een week stil. Gelukkig gepland.
Of ze werken op een of ander forum met minstens twee nicks en beschrijven de eigen / de andere zijn beweringen als aangetoond, bewezen en zeker.
Er wordt niet gelogen. U gebruikt de cijfers verkeerd. Slechts 57,7% van bevolking is volledig gevaccineerd. Berichten van complotwebsites neemt u kritiekloos over en de betrouwbare berichten interpreteert u verkeerd. Zo geraken we nooit ergens met u. U wilt niet gevaccineerd worden en u zoekt bevestiging. Niet te vinden op objectieve websites alleen als u verkeerd interpreteert en anders op complotwebsites. Jammer voor u maar er bestaat onderzoek waarom mensen gevoelig zijn voor complotten. Helaas weinig aan te doen u bent slachtoffer van voorgeschiedenis. Spring gewoon in water en laat u vaccineren sla bladzijde om en ga verder met uw leven.criticus schreef: ↑17 juli 2021, 23:26 Ferguson - Hebt u cijfers over het aantal gehospitaliseerde en dode gevaccineerde Belgen gevonden? Ik vond enkel die van Israël en het oogt mijn inziens niet mooier voor de gevaccineerden aldaar. Meer dan 80% kreeg er zijn vaccins. Dat is dus hoog. Zie tabel in bijlage. Of is het gelogen dat die tabel van het dashboard van het Israëlische ministerie van Volksgezondheid komt?
"If You Do Not Have Free Speech You Are Not Free"
1600 double-jabbed british soldiers on HMS Queen Elizabeth - gevraagd bronnen:
https://www.bbc.com/news/uk-57830617
of
https://www.ibtimes.com/100-vaccinated- ... th-3251596
of
https://ukdefencejournal.org.uk/carrier ... -outbreak/
of
https://www.dw.com/de/corona-ausbruch-a ... a-58258270
1600 double-jabbed british soldiers on HMS Queen Elizabeth - gevraagd bronnen:
https://www.bbc.com/news/uk-57830617
of
https://www.ibtimes.com/100-vaccinated- ... th-3251596
of
https://ukdefencejournal.org.uk/carrier ... -outbreak/
of
https://www.dw.com/de/corona-ausbruch-a ... a-58258270
Waarom toonde ik die tabel van Israël?
De enige gerapporteerde indicatie van de effectiviteit van het vaccin is de Israëlische massale vaccinatiecampagne met het product Pfizer-BioNTech.
De bron: https://www.thelancet.com/journals/lanm ... 0/fulltext
Titel: COVID-19 vaccine efficacy and effectiveness—the elephant (not) in the room
https://www.israelnationalnews.com/News ... 7DvdMOe0ds
Titel - Natuurlijke infectie vs vaccinatie: wat geeft meer bescherming?
Met in totaal 835.792 Israëli's waarvan bekend is dat ze zijn hersteld van het virus, bedragen de 72 gevallen van herinfectie 0,0086% van de mensen die al besmet waren met COVID.
Daarentegen hadden Israëli's die waren gevaccineerd 6,72 keer meer kans om besmet te raken na de injectie dan na een natuurlijke infectie, waarbij meer dan 3.000 van de 5.193.499, of 0,0578%, van de Israëli's die waren gevaccineerd, besmet raakten in de laatste golf.
Volgens een rapport van Channel 13 heeft de ongelijkheid de experts van het ministerie van Volksgezondheid in verwarring gebracht en verdeeld, waarbij sommigen zeggen dat de gegevens het hogere niveau van immuniteit bewijzen dat wordt geboden door natuurlijke infectie versus vaccinatie, terwijl anderen niet overtuigd waren.
Fear and anxiety can be deadly when it comes to COVID, new study finds, showing top risk factors for dying of the coronavirus.
De enige gerapporteerde indicatie van de effectiviteit van het vaccin is de Israëlische massale vaccinatiecampagne met het product Pfizer-BioNTech.
Titel: COVID-19 vaccine efficacy and effectiveness—the elephant (not) in the room
Met in totaal 835.792 Israëli's waarvan bekend is dat ze zijn hersteld van het virus, bedragen de 72 gevallen van herinfectie 0,0086% van de mensen die al besmet waren met COVID.
Daarentegen hadden Israëli's die waren gevaccineerd 6,72 keer meer kans om besmet te raken na de injectie dan na een natuurlijke infectie, waarbij meer dan 3.000 van de 5.193.499, of 0,0578%, van de Israëli's die waren gevaccineerd, besmet raakten in de laatste golf.
Volgens een rapport van Channel 13 heeft de ongelijkheid de experts van het ministerie van Volksgezondheid in verwarring gebracht en verdeeld, waarbij sommigen zeggen dat de gegevens het hogere niveau van immuniteit bewijzen dat wordt geboden door natuurlijke infectie versus vaccinatie, terwijl anderen niet overtuigd waren.
Fear and anxiety can be deadly when it comes to COVID, new study finds, showing top risk factors for dying of the coronavirus.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Als het al zo is dat natuurlijke immuniteit beter is dan immuniteit na vaccinatie -wat me overigens helemaal niet zou verbazen- dan verandert dat nog niks aan de noodzaak tot massale vaccinatie om Covid onder controle te krijgen.
En het probleem met Israel is dat ze rond de 60% volledige vaccinatie zitten, maar grote bevolkingsgroepen (orthodoxen) hebben waarin het virus kan woekeren.
En het probleem met Israel is dat ze rond de 60% volledige vaccinatie zitten, maar grote bevolkingsgroepen (orthodoxen) hebben waarin het virus kan woekeren.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
En welke conclusie moeten we daaruit trekken? Dat het best is niet te vaccineren en de totale bevolking de natuurlijke immuniteit via besmetting te laten opbouwen? Misschien eens helemaal terug naar het begin van de pandemie spoelen toen er honderden doden per dag stierven of eens kijken hoe het er op sommige plaatsen in Zuid Amerika aan toe gaat. Zal best zo zijn dat een natuurlijk immuniteit na ziekte sterker is, het lichaam wordt dan langer en aan heel veel levend virus blootgesteld tegenover een minimale blootstelling met een stukje (kroon eiwit) van het virus via vaccinatie. Trouwens die conclusie is ook helemaal niet zeker, de groep "geïnfecteerden" bestaat bijna uitsluitend uit mensen die effectief ziek zijn geworden na een besmetting, vooral zij zijn getest. Daarnaast is er een veel grotere groep die ook een besmetting heeft opgelopen maar geen of weinig symptomen heeft ondervonden, zij zijn nooit getest, Van die groep kun je onmogelijk zeggen dat ze beter beschermd zijn door een natuurlijke immuniteit, gewoonweg omdat ze onbekend is. Daaruit volgt dat de stelling "natuurlijk opgebouwde immuniteit is sterker" al geen zekerheid is, het enige wat je hieruit kunt concluderen dat immuniteit voortvloeiend uit besmetting en ziekte sterker is dan vaccinatie, de prijs daarvoor zijn duizenden doden en een maatschappij en economie in puin.criticus schreef: ↑18 juli 2021, 20:19 Daarentegen hadden Israëli's die waren gevaccineerd 6,72 keer meer kans om besmet te raken na de injectie dan na een natuurlijke infectie, waarbij meer dan 3.000 van de 5.193.499, of 0,0578%, van de Israëli's die waren gevaccineerd, besmet raakten in de laatste golf.
Trouwens het is een feit dat je na vaccinatie alsnog besmet kunt worden maar voorlopig is er een zeer duidelijk voordeel wat ernstige ziekte en ziekenhuis opnames betreft. Kortom ik heb nog steeds geen steekhoudend argument gehoord tegen vaccinatie.
-
- Verbannen Gebruiker
Over dat laatste hadden we het al eerder en op dit punt zullen we het waarschijnlijk dus nooit eens worden.vortex schreef: ↑19 juli 2021, 09:52 Daarnaast is er een veel grotere groep die ook een besmetting heeft opgelopen maar geen of weinig symptomen heeft ondervonden, zij zijn nooit getest, Van die groep kun je onmogelijk zeggen dat ze beter beschermd zijn door een natuurlijke immuniteit, gewoonweg omdat ze onbekend is.
Er zijn wel degelijk zulke testen uitgevoerd op grote groepen. De resultaten daarvan zijn ook intern bekend.
Wat nog niet echt gekend is is de werkelijke duur van immuniteit, per vaccintype, na een volledige vaccinatiecyclus.
Je bent heel sterk in het lukraak en ongefundeerd knippen en plakken van allerlei informatie. Wat is deze keer jouw punt? Dat we ons beter niet laten vaccineren, misschien?criticus schreef: ↑18 juli 2021, 20:19 Waarom toonde ik die tabel van Israël?
Wat de eerste grafiek aantoont is dat Pfizer en Moderna de best werkende vaccins zijn. Wist ik al. Of besluit jij nog iets anders uit deze tabel?
Wat het tweede artikel betreft, is het best mogelijk dat mensen met antistoffen vanwege een vorige besmetting beter beschermd zijn dan mensen met een vaccin. Maar wat is dan je punt? Moeten we stoppen met vaccineren en zorgen dat iedereen besmet wordt en antistoffen heeft (met het risico dat mensen sterven of zwaar ziek worden door besmetting)?
Nergens in het artikel staat dat niet vaccineren beter is dan wel vaccineren.
Ik weer niet wat je probeert te bewijzen maar nergens vind ik een aanwijzing dat we beter zouden stoppen met vaccineren. Integendeel, jouw informatie (zoals de 1e grafiek) toont aan dat we juist wel moeten vaccineren.