Ageas
TIP
Re: Ageas
+1Jamesken schreef: ↑17 juli 2021, 07:54 Ge zult maar in de miserie zitten...: ‘We zijn ons huis, onze wagens en ons dorp kwijt.’
https://www.demorgen.be/nieuws/na-de-zo ... bfec5b9af/
Daar mag het rampenfonds al eens tussenkomen - de staatschuld tsja , dat maakt toch niet uit? Of misschien heeft het zelfs geen zin om er iets aan te doen?
Ik denk dat de aandeelkoers van Ageas momenteel irrelevant is, en dat de verzekeraars moeten doen wat hoort om de miserie niet nog erger te maken. Dat ze snel,correct en efficient mogen uitbetalen om de mensen vooruit te helpen. Als kleine aandeelhouder boeit de koers mij momenteel maar weinig. Misschien maar zelfs een jaartje dividend inhouden? Wat maakt het uit.
En de vermisten en doden... wat een tragedie.
Dat de verzekeringen vooral snel voorschotten uitbetalen.
Hopelijk begrijpen diegenen die geen brandverzekering hebben nu het nut ervan.
Wat betreft rampenfonds, deze moet echt niet tussenkomen voor een schade die gedekt kan worden door een standaard brandverzekering.
Hopelijk begrijpen diegenen die geen brandverzekering hebben nu het nut ervan.
Wat betreft rampenfonds, deze moet echt niet tussenkomen voor een schade die gedekt kan worden door een standaard brandverzekering.
>Wat betreft rampenfonds, deze moet echt niet tussenkomen voor een schade die gedekt kan worden door een standaard brandverzekering.
Das zeker. Er zijn daar procedures voor opgesteld.
bv:
https://www.vlaanderen.be/schadevergoed ... -aanvragen
Das zeker. Er zijn daar procedures voor opgesteld.
bv:
https://www.vlaanderen.be/schadevergoed ... -aanvragen
Benieuwd naar waar dat geld van rampenfonds en komende benefieten naartoe zal gaan. Doorsnee mens heeft toch een brandverzekering?
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Vraag mij af welke verzekeringsmaatschappijen het meest getroffen zullen zijn. In de overwegend rode provincie Luik zou ik op eerste zicht denken aan Ethias en P&V.
Als je weet dat AG 1 op de 4 woningen in België verzekert, zal het volgens mij eerder AG zijn die het hardst getroffen zijn. Het marktaandeel van Ethias & PV samen is iets meer dan de helft van dat van AG in brand & diefstal. Ethias & PV zouden dus al heel sterk vertegenwoordigd moeten zijn in Limburg en Luik om een zwaardere schadelast te hebben dan AG.
De daling van vandaag zal eerder door het zwakke beurssentiment zijn. Ik ben net ingestapt aan 43,10. Vroeg of laat zal de beurskoers terugover de 50 gaan en in de tussentijd betalen ze mooie dividenden.
Het klopt dat Ageas rond de 24% van de woningmarkt als klant heeft. Maar de spreiding van het cliénteel zal allicht van streek tot streek verschillen. Van oudsher kleurt de provincie Luik rood. Daarom denk ik dat Ethias en P&V procentueel meer klanten hebben in de Luikse regio, dan in pakweg West-Vlaanderen.
Ageas zal proprtioneel veel minder impact hebben dan Ethias want heeft meer buitenlandse inkomsten.
Denk wel dat sommigen de impact onderschatten. Op een verzekeringspremie van 700 EUR kan je nl. tot 4a500.000 uitkering moeten doen....
Gelukkig hebben de meeste verzekerden helemaal geen schade.
Denk wel dat sommigen de impact onderschatten. Op een verzekeringspremie van 700 EUR kan je nl. tot 4a500.000 uitkering moeten doen....
Gelukkig hebben de meeste verzekerden helemaal geen schade.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Pakketje bijgekocht deze middag. ALs de koers blijft zakken sla ik verder in.
Deze cijfers gaan overtroffen worden
De brandverzekeraars keerden in 2020 voor de stormschade aan woningen en andere verzekerde gebouwen in het totaal 330 miljoen euro uit.
Het zwaarste stormjaar voor de verzekeraars in het laatste decennium blijft 2014. Dat kwam vooral door de fameuze Pinksterstorm in dat jaar die werd gekenmerkt door hagelbollen zo groot als pingpongballen. In dat jaar bedroeg de schadelast voor storm in de brandverzekering 505 miljoen euro
De brandverzekeraars keerden in 2020 voor de stormschade aan woningen en andere verzekerde gebouwen in het totaal 330 miljoen euro uit.
Het zwaarste stormjaar voor de verzekeraars in het laatste decennium blijft 2014. Dat kwam vooral door de fameuze Pinksterstorm in dat jaar die werd gekenmerkt door hagelbollen zo groot als pingpongballen. In dat jaar bedroeg de schadelast voor storm in de brandverzekering 505 miljoen euro
Gaat uiteraard een grote impact hebben op hun verzekeringsresultaat. Maar zoals zo vaak is de daling van één dag groter dan die impact.
En voor de rest is het al de algemene daling van de markt.
En voor de rest is het al de algemene daling van de markt.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
20% eraf sinds bekendmaking nieuwe strategie 6 weken geleden algemene daling markt?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
47 stukjes die ik eerder had verkocht op 51, vandaag terug aangekocht op 43:)
Daling is zoals zo vaak bij financials ferm overdreven. Er zal uiteraard een impact zijn op het resultaat, maar de schade van de overstromingen is er enkel in bepaalde landen van Europa (terwijl de winst van Ageas ook voor de helft - of ondertussen al meer dan de helft- in Azië wordt gegenereerd) en daarnaast zal niet alle schade gedekt zijn (bvb. aan wagens), is niet iedereen verzekerd en - last but not least- is de schadelast ook (gedeeltelijk) herverzekerd.
Daling is zoals zo vaak bij financials ferm overdreven. Er zal uiteraard een impact zijn op het resultaat, maar de schade van de overstromingen is er enkel in bepaalde landen van Europa (terwijl de winst van Ageas ook voor de helft - of ondertussen al meer dan de helft- in Azië wordt gegenereerd) en daarnaast zal niet alle schade gedekt zijn (bvb. aan wagens), is niet iedereen verzekerd en - last but not least- is de schadelast ook (gedeeltelijk) herverzekerd.