Coronavaccinaties en de cijfers
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Het is een vriendelijke vraag, geen eis.
Maar ik noteer dat je je beweringen niet kan staven en dat de andere forumleden je maar op je woord moeten geloven.
Maar ik noteer dat je je beweringen niet kan staven en dat de andere forumleden je maar op je woord moeten geloven.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
2 keer dan nog wel ... dat vind ik er wel over!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dank u.Charlesvdw schreef: ↑20 juli 2021, 17:46Forumleden zoals CarpeNoctem gebruiken mooie referenties om hun argumentatie te staven.
Hier nog ééntje die het effect van de accelererende immuniteit door vaccinatie aantoont. Merk hoe in het VK en Portugal vastgestelde besmettingen niet langer meer leiden tot meer doden:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Verbannen Gebruiker
Ja, je mag dat noteren. Who cares.Charlesvdw schreef: ↑20 juli 2021, 20:09 Maar ik noteer dat je hetgeen je vertelt niet kan staven en dat de andere forumleden je op je woord moeten geloven.
En je bent weer verkeerd. Er is een verschil tussen niet kunnen staven en iets niet online willen publiceren op een plaats die daartoe niet geschikt is. Maar dat was je al duidelijk gemaakt. Maar het past precies niet in je kraam.
Ik schreef ook al dat jij, en je mag daar ook je hele achterban en gelijkgezinden bijtellen, geen woord moet geloven van wat ik schrijf. Het wijzigt nl. de feiten niet.
Dat jullie alleen geloven wat in jullie kraam van pas komt is nl. ook geen nieuws meer.
Maar ik ga, wat jezelf betreft, wel je eerdere goede raad ter harte nemen.
Bij wie is de euro ook al gevallen ?CarpeNoctem schreef: ↑20 juli 2021, 20:59Dank u.Charlesvdw schreef: ↑20 juli 2021, 17:46Forumleden zoals CarpeNoctem gebruiken mooie referenties om hun argumentatie te staven.
Charles en CN... De eeneiige tweeling in hetzelfde lichaam....
De vaccinatie campagne komt stilaan in de laatste fase, in Vlaanderen worden nu voornamelijk nog de tweede dosissen gezet. Van elke leeftijdscategorie boven de 18 jaar heeft minsten 80% een eerste dosis laten zetten, we gaan dus ruim boven de 80% vaccinatiegraad bij 18 plus komen of rond de 70% van alle Vlamingen. Als je ziet dat ziekenhuis en mortaliteitscijfers in landen met een wat lagere vaccinatiegraad en hogere virus circulatie (VK, Portugal,...) onder controle blijven, zitten we in een comfortabele positie. De opvallende afwezigheid van onze fearmongers in de pers is een extra aanwijzing dat het de goeie kant uit gaat
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bij ons zijn ze nochtans nog volop eerste vaccinaties aan het zetten...
Fearmongers... Uiteraard.
Die zijn het wat moe geworden om de blablaverkopers en zelfverklaarde slimmeriken van antwoord te voorzien.
Fearmongers... Uiteraard.
Die zijn het wat moe geworden om de blablaverkopers en zelfverklaarde slimmeriken van antwoord te voorzien.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
vortex schreef: ↑21 juli 2021, 09:58Als je ziet dat ziekenhuis en mortaliteitscijfers in landen met een wat lagere vaccinatiegraad en hogere virus circulatie (VK, Portugal,...) onder controle blijven, zitten we in een comfortabele positie. De opvallende afwezigheid van onze fearmongers in de pers is een extra aanwijzing dat het de goeie kant uit gaat
Nu je het zegt, de gebruikelijke paniekzaaiers zie ik precies toch wat minder opduiken. HLN zelf doet nog wat amechtige pogingen om de vastgestelde besmettingen als "coronacijfer" te promoten:
Om dan helemaal onderaan toch tot de kern te komen:De coronacijfers stijgen nog steeds
Maar je merkt het hier in de kroeg ook, de gebruikelijke fearmongers zijn minder actief in de corona-topics.In de periode van 11 tot 17 juli was er gemiddeld net geen overlijden per dag (0,9). Dat is 60 procent minder dan in de week ervoor.
Tja, de honden blaffen maar de karavaan trekt verder zeker?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ikzelf heb dan toch maar -tegen mijn principes in - de datum van mijn tweede inenting gerespecteerd. Op quatorze juillet dus, morgen moet ik echter het vliegtuig op. Zowel in Nederland als in Frankrijk zou ik dan als volledig gevaccineerd beschouwd worden. Hier echter niet, dus gisteren met lood in de schoenen nogmaals naar de triagepost getrokken om mijn (gratis!) pcr-test. Deze maal geen beenhouwer getroffen maar een vriendelijke verpleegster die ook maar één van beide neusgaten nodig bleek te hebben. Misschien maken ze onderscheid tussen mensen die om een test komen om te reizen en mensen met symptomen?
Gisterenavond dan na 22u een mailtje gekregen met het verlossende bericht En vanmorgen ook te zien in de CovidSafe-app.
Tax dollars well spent
Maar anyway, morgen op naar een bloedrode zone
De vermeende slimmeriken die volgens mij en sommigen aan de andere kant van het spectrum zitten, kakelen lustig verder en zorgen her en der voor immuniteit door besmetting zeker..?CarpeNoctem schreef: ↑21 juli 2021, 10:17Om dan helemaal onderaan toch tot de kern te komen:De coronacijfers stijgen nog steedsMaar je merkt het hier in de kroeg ook, de gebruikelijke fearmongers zijn minder actief in de corona-topics.In de periode van 11 tot 17 juli was er gemiddeld net geen overlijden per dag (0,9). Dat is 60 procent minder dan in de week ervoor.
Tja, de honden blaffen maar de karavaan trekt verder zeker?
Overlijdens en de cijfers daarvan stijgen pas weken na de stijging van het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames. Altijd al geweest. Dus... Veel slap gelul weer om die cijfers er nu al bij te halen.
Gezien de leeftijdscategorie die nu nog meest getroffen wordt (kan veranderen) zal het allemaal wat minder worden dan voordien maar meer opnames lijdt op den duur tot weer meer overlijdens.
Goeie reis .. en hou Charles een beetje nuchter !
Criticus probeert via argumenten zienswijze te staven. Gaat niet overal zo.
Homebuilder Shares Dive on Reports Boss Said He’d Punish Vaccinated Workers
Shares in Tama Home plunge the most in more than a year
President threatened to punish staff who got vaccines: report
Shares in Japanese homebuilder Tama Home Co. plunged in Tokyo on Wednesday after reports the firm’s president told employees they’d be punished if they got coronavirus vaccines.
Er staat dan ook "voornamelijk tweede dosissen", en tja, niet overal is men even ver gevorderd zeker, is alleen maar voor de vaccinatiecijfers, wil zeggen dat ze nog zullen stijgen Hoe zit dat bij jullie met de min 18 jarigen, al aan bezig en goeie opkomst?
Die fearmongers zitten gewoon te wachten tot er ergens weer een cijfertje is dat een ietsiepietsie zou kunnen gaan stijgen om er dan weer vol in te vliegen. Dus zolang het stil is langs die kant is alles dik OK.
Wat kan er nog gebeuren met een krachtige natuurlijke immuniteit versterkt met een dubbele booster
De delta variant die hem overvalt ??
Eigenlijk zitten wij nog voornamelijk eerste vaccinaties te doen. Deze week zelf niet anders gezien dan het hele centrum dat op eerste vaccinaties draaide.
Op 1 vlak zit ik hier op mijn plaats : we zitten allemaal wat achter !
Ik ben op de verkeerde planeet geboren maar wel in de juiste stad.
16 - 18 jarigen doen we hier constant nu en van de reservelijst zitten er regelmatig bij van 13.
Fearmongers : als het overlijdenscijfer per week naar 5 stijgt ga je mij nog niet zien opveren.
Alhoewel de populisten nu ongetwijfeld even het geweer van schouder veranderen zoals in 2020 en zeggen : zeg dat maar eens aan de familie van die 5 !
Maar iedereen vraagt zich wel af waar het weer naartoe zal gaan zeker.. 20 per dag.. meer ?
Ik zie eerder bij een uitbraak van de delta variant en verspreiding ook bij de gevaccineerden de domoren opveren om te zeggen : Zie je wel dat de vaccins niet helpen !!!
Eigenlijk zitten wij nog voornamelijk eerste vaccinaties te doen. Deze week zelf niet anders gezien dan het hele centrum dat op eerste vaccinaties draaide.
Op 1 vlak zit ik hier op mijn plaats : we zitten allemaal wat achter !
Ik ben op de verkeerde planeet geboren maar wel in de juiste stad.
16 - 18 jarigen doen we hier constant nu en van de reservelijst zitten er regelmatig bij van 13.
Fearmongers : als het overlijdenscijfer per week naar 5 stijgt ga je mij nog niet zien opveren.
Alhoewel de populisten nu ongetwijfeld even het geweer van schouder veranderen zoals in 2020 en zeggen : zeg dat maar eens aan de familie van die 5 !
Maar iedereen vraagt zich wel af waar het weer naartoe zal gaan zeker.. 20 per dag.. meer ?
Ik zie eerder bij een uitbraak van de delta variant en verspreiding ook bij de gevaccineerden de domoren opveren om te zeggen : Zie je wel dat de vaccins niet helpen !!!
Die kans zit er in, hij zou er zelfs wat griepsymptomen van kunnen ondervinden maar het risico op een ziekenhuis opname of erger gaat wel bijzonder klein zijn.
Dat ze al veel minder helpen om niet met delta besmet te worden is geweten, zolang ze helpen om de ziekenhuizen "leeg" te houden zitten we op het goeie pad. Het virus uitroeien gaat toch nooit lukken, zit niks anders op dan te aanvaarden dat het ons af en toe eens ziek zal maken, net als al die andere griep en verkoudheidsvirussen. Zolang dat met relatief weinig ziekenhuis opnames (mag vergelijkbaar zijn met griep) gepaard gaat is dat geen groot probleem. Een ding is wel zeker, in de toekomst zullen veel meer mensen zich laten vaccineren tegen allerlei virussen, zelfs tegen de relatief onschuldige verkoudheidsvirussen zijn er al vaccins in ontwikkeling.