Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Het is voorlopig een oplossing in China, overal elders is men er niet in geslaagd om grote uitbraken tegen te houden. Of de miserie korter zal zijn voor China valt nog af te wachten, zolang hun isolatie strategie werkt en niet elke Chinees via vaccinatie genoeg afweer opbouwt blijft het risico op uitbraken met veel zieken en doden.haelewyn schreef: ↑23 juli 2021, 10:28
Tenzij je het kan doen op Chinese wijze.
Ik heb daar nog niet van 2de, 3de of 4de golven gehoord.
Niet dat het voor mij ook zo moet hier maar het is wel een oplossing. En het toont aan dat afzondering werkt als ze maar volledig genoeg is ... Dan duurt de miserie ook ineens een pak korter.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nog nergens gehoord dat een 41+ een Pfizer krijgt maar zal het voorleggen aan het kabinet Beke.David_DeWa schreef: ↑23 juli 2021, 08:27 Klopt niet. Toch niet in de vaccinatiecentra waarvan ik de werking ken.
Daar werd aan de personen die niet op de uitnodiging ingingen al een nieuwe kans tot vaccinatie geboden en dat was J&J.
De opkomst bij heruitnodiging is echter bedroevend laag.
AZ werd alleen nog toegediend voor wie de eerste keer er al mee was ingeënt.
Er wordt momenteel bijna uitsluitend gewerkt met Pfizer en dit in meerdere shiften en op volle capaciteiten van de lijnen.
Er is momenteel ook geen tekort aan Pfizer vaccins. Gezien de QVAX lijsten ook leeg zijn moeten de dagoverschotten zelfs als verloren beschouwd worden.
Het overgrote deel van de in Vlaanderen toegediende vaccins zijn ook van Pfizer. Het heeft dus ook niets met de aankoopprijs te maken zoals je tracht te suggereren.
Om wat naast de kwestie anoniem op een forum te staan schelden moet je natuurlijk geen enkele bekwaamheid kunnen voorleggen.
Als je van jezelf vindt dat je het beter kan dan die bende onbekwamen bied je dan aan om ergens vrijwilligerswerk te doen of start zelf een hulpprogramma of partij op. Maar ja, daar is meer voor vereist dan wat staan roepen naar anderen.
Da manneke is ook op zen eentje heel de CD&V aan t kelderen. Coens dank hem af. Properkes, zoals ze dat met Maggie De Block gedaan hebben.
Bovendien zijn momenteel al 9 milj van de 12,5 milj Pfizers geleverd. Er gaat nog gevochten worden voor die Pfizers, let op mijn woorden.
Enkel Moderna is een valabele vervanger van Pfizer en daarmee uit.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mijn Nederlandse vriendin en haar broers en zussen (allemaal 41+) kregen.... Moderna.Dixit schreef: ↑23 juli 2021, 09:09 Fijn om dat te lezen, David. Nu, als je AZ weigert en dan wordt getracteerd op J&J... da's ook niet fameus.
Inmiddels hebben de Nederlandse huisartsen zelfs al een verzamelingsactie opgezet van de AZ-flacons in hun koelkasten. Voor de arme ne... Afrikaantjes. Maar dat feest ging dus niet door: je mag niet zo maar een stapel flaconnetjes doorsturen natuurlijk.
Ik volg Bart De Wever... op ons kniekes gaan smeken om terug bij Nederland te mogen komen, altijd beter dan de tirannie van ziekenfondsen en hun walgelijke politici te moeten blijven gedogen. Ik heb gezegd.
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 23 juli 2021, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
Tja, als je van in het begin dwars wil gaan liggen is dat je goed recht maar je kan dan later niet verlangen dat je nog een VIP behandeling krijgt voorgeschoteld.
J&J kan langer een eenvoudiger bewaard worden dan Pfizer en er was een overstock van.
Vandaar de herkansing.
Je gaat, toch niet als je een vaccinatiecentrum beheert, dwarsliggers niet op hun wenken bedienen en daardoor andere vaccins onthouden aan diegenen die zonder dwang meewerken aan het systeem en bovendien nog eens het risico lopen dat ze voor de derde keer weer niet komen opdagen waardoor niet houdbare vaccins verloren zouden gaan door het aanhouden dwarsliggen van enkelingen.
Want over het geheel gezien zijn in Vlaanderen de dwarsliggers nog altijd ver in de minderheid. Er worden dus al veel te veel eieren onder hun lui gat gelegd.
Inmiddels net terug van een opvolgingsonderzoek ivm klinische studie. Volgens wat ik hoor in de wandelgangen geen bijgestelde info over de verwachte immuniteit.
Laatst gewijzigd door David_DeWa op 23 juli 2021, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
meewerken aan het systeem, net wat u zegt meneer
moest het systeem dan nog democratisch tot stand gekomen zijn
maar het schakelt zelfs de rol van de huisarts uit
een dictatuur van de staat, Ruslandsgewijs
moest het systeem dan nog democratisch tot stand gekomen zijn
maar het schakelt zelfs de rol van de huisarts uit
een dictatuur van de staat, Ruslandsgewijs
-
- Verbannen Gebruiker
Inderdaad.
Ondanks dwarsliggers.
Hoor ze altijd graag bezig de gepatenteerde dwarsliggers van het systeem.
Allemaal leuk en goed vanuit de anonimiteit vanachter hun klavier en zolang het er voor henzelf geen problemen zijn.
Maar holala als er hun eens iets overkomt of er loopt iets mis. Zijn ze er weer als de kippen bij om te profiteren van het door hen verachte systeem om daarna uit te vergroten wat er volgens hen weer niet perfect verlopen is.
Ter info: vaccinatie is niet verplicht. Doe dus rustig uw ding maar klaag dan ook niet wanneer het systeem en zijn faciliteiten niet aan al je wensen blijft tegemoetkomen.
ps. net zo min als de tirannie van de vaccinatie moet je ook niet de tirannie van de ziekenfondsen ondergaan.
Ondanks dwarsliggers.
Hoor ze altijd graag bezig de gepatenteerde dwarsliggers van het systeem.
Allemaal leuk en goed vanuit de anonimiteit vanachter hun klavier en zolang het er voor henzelf geen problemen zijn.
Maar holala als er hun eens iets overkomt of er loopt iets mis. Zijn ze er weer als de kippen bij om te profiteren van het door hen verachte systeem om daarna uit te vergroten wat er volgens hen weer niet perfect verlopen is.
Ter info: vaccinatie is niet verplicht. Doe dus rustig uw ding maar klaag dan ook niet wanneer het systeem en zijn faciliteiten niet aan al je wensen blijft tegemoetkomen.
Pleasde do. Verhuis naar Nederland, het land zonder politici, gratis top gezondheidszorg en geen belastingen. Al mijn respect als je Bartje "het is de anderen hun schuld" zo ver krijgt mee te verhuizen. Maar ik vrees dat ze niet op jullie zitten te wachten. Zelf Bartje ga je niet meekrijgen want daar zal hij maar een derderangs politicus zijn. Ze zitten in NL ook niet te wachten op een lobbyist van het Antwerpse Havenbedrijf.spaarfreakje schreef: ↑23 juli 2021, 12:02 Ik volg Bart De Wever... op ons kniekes gaan smeken om terug bij Nederland te mogen komen, altijd beter dan de tirannie van ziekenfondsen en hun walgelijke politici te moeten blijven gedogen. Ik heb gezegd.
ps. net zo min als de tirannie van de vaccinatie moet je ook niet de tirannie van de ziekenfondsen ondergaan.
Laatst gewijzigd door David_DeWa op 23 juli 2021, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik wil dat mijn huisarts mij inent, net zoals dat bij de griep en alle andere vaccins is.
Normale terugbetaling door het ziekenfonds, zoals dat tot nu toe altijd ging.
KAN NIET.
Wordt geblokkeerd door de staat.
Wat wordt het morgen?
Gaat Beke beslissen of ik chemo of bestraling of operatie krijg bij kanker?
Ni akkoord met meneer de dictator zijn gedacht, dan niks.
Doet uw ogen open aub.
KAN NIET.
Wat wordt het morgen?
Doet uw ogen open aub.
-
- Verbannen Gebruiker
https://www.youtube.com/watch?v=zdutcMzb0pMspaarfreakje schreef: ↑23 juli 2021, 12:31 Ik wil dat mijn huisarts mij inent, net zoals dat bij de griep en alle andere vaccins is.
Het is zoals met kleine kinderen: je kunt niet "ja" zeggen op alles wat ze maar willen.spaarfreakje schreef: ↑23 juli 2021, 12:31 Ik wil dat mijn huisarts mij inent, net zoals dat bij de griep en alle andere vaccins is.
Wat jij voorstelt is een logistieke en operationele ramp.
Heb nog wat geduld, over twee weken weten ze met hun Pfizers ook geen blijf meer. Ze moeten er nu al her en der weggooien op het eind van de dag. Binnenkort gaan ze nog wel een kans geven aan al wie nog geen vaccin gekregen heeft, en mag je gewoon naar het vaccinatie centrum zonder afspraak. Bij de huisarts zal wellicht alleen J&J beschikbaar komen wegens koelproblemen bij de anderen.
Droom verder...spaarfreakje schreef: ↑23 juli 2021, 12:31 Ik wil dat mijn huisarts mij inent, net zoals dat bij de griep en alle andere vaccins is.
KAN NIET.
Wat wordt het morgen?
Doet uw ogen open aub.
Zalig de armen van geest, zij zullen ...
-
- Hero Member
- Contacteer:
In Brussels Gewest zijn ze mijn voorgestelde 3de mogelijkheid aan het voorbereiden:
naast bvb De Heysel openhouden als vaccinatiecentrum
en naast mobiele bussen die naar de wijken gaan,
ook de mogelijkheid bij de vertrouwde huisarts terecht te kunnen.
Trouwens voor 3de prik zal zulk systeem wellicht over heel België uitgerold worden: huisartsen en poliklinieken, heb ik gehoord.
Toch kan 1 vaccinatiecentrum per provincie nuttig blijven en daar mag het van mij volledig gratis zijn in ruil voor 'geen keuzemogelijkheid'.
Waarom worden de covid-vaccins trouwens niet per dosis gefabriceerd (zoals andere vaccins)?
naast bvb De Heysel openhouden als vaccinatiecentrum
en naast mobiele bussen die naar de wijken gaan,
ook de mogelijkheid bij de vertrouwde huisarts terecht te kunnen.
Trouwens voor 3de prik zal zulk systeem wellicht over heel België uitgerold worden: huisartsen en poliklinieken, heb ik gehoord.
Toch kan 1 vaccinatiecentrum per provincie nuttig blijven en daar mag het van mij volledig gratis zijn in ruil voor 'geen keuzemogelijkheid'.
Waarom worden de covid-vaccins trouwens niet per dosis gefabriceerd (zoals andere vaccins)?
-
- Verbannen Gebruiker
Inderdaad, hoe is het toch zo ver kunnen komen?spaarfreakje schreef: ↑23 juli 2021, 13:25 Waarom worden de covid-vaccins trouwens niet per dosis gefabriceerd (zoals andere vaccins)?
Welkom in mid 2021.
Meen je nu ECHT dat we dat moeten uitleggen?spaarfreakje schreef: ↑23 juli 2021, 13:25 Waarom worden de covid-vaccins trouwens niet per dosis gefabriceerd (zoals andere vaccins)?
Smeek maar zoveel u wilt. En waarom zou Nederland mensen zoals u in hun mooie land willen opnemen? Nederland is open en multicultureel maar ze trekken waarschijnlijk hier en daar een grens. Iemand die alles eist op zijn manier en niets biedt zal waarschijnlijk niet welkom zijn.spaarfreakje schreef: ↑23 juli 2021, 12:02 Ik volg Bart De Wever... op ons kniekes gaan smeken om terug bij Nederland te mogen komen, altijd beter dan de tirannie van ziekenfondsen en hun walgelijke politici te moeten blijven gedogen. Ik heb gezegd.