Coronavaccinaties en de cijfers
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Hier leek het dan totaal niet op?CarpeNoctem schreef: ↑23 juli 2021, 09:32 In Zaventem nergens gevraagd geweest naar enige Coronapas whatsoever. Enorme kriskrasrij om in te checken bij SN, waarbij er nogal wat mondmaskers onder neuzen schoven. Op het vliegtuig zelf hadden we geluk, de derde zetel was vrij.
Sta altijd te kijken van de moed, of masochisme, van mensen die het nog aandurven van en naar die kluchthaven te vliegen. Zal wel veel te maken hebben met waar een mens woont. Ikzelf sta sneller en comfortabeler op een Duitse of Nederlandse luchthaven, dus geen nood om de pijniging daar op zaventem te ondergaan. Maar ik betwijfel wel of ik ooit nog op een vliegtuig ga stappen, het zal enkel zijn als het absoluut niet te vermijden is. Met een zeilboot geraak je ook zowat de wereld rond, het duurt alleen iets langer, zie ons aller schatje anuna.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
Carpe, van jou had ik niets anders verwacht. Altijd met alles in orde, nooit buiten de lijntjes. Jij zal een land niet rood laten kleuren op de kaart van Marc. Geniet van je reis.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Vandaag 2de shot gekregen.EarthNvstr1 schreef: ↑22 juni 2021, 12:53 Mijn persoonlijke ervaring met een vaccinatiecentrum vorige week (1ste shot) was zeer positief.
Over een 2-tal weken zou ik dan vrij goed beschermd moeten zijn.
Niet dat ik dan alle remmen zal losgooien
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dean, Wij hebben een ‘’verzetje” nodig. “Wij zijn er zo aan toe”! Meer dan de halve wereld is aan het lijden en heeft geen inenting gehad. Nederland moet zelfs de overgebleven ‘’Astra Zeneca’’ vernietigen. De reden is de Astra Zeneca was afgeleverd bij de huisarts. En men weet uiteraard niet wat die huisarts daarmee heeft gedaan!
Terwijl de derde wereld vraagt om inentingen. En zolang zij geen vaccins hebben, kunnen wij ons wel laten inenten maar “het brengt niets op” om toch nog op het onderwerp van dit forum te blijven.
De deltavariant is heel besmettelijk. Wees voorzichtig ondanks uw inentingen.
Earth: Moderna of Pfizer?
Terwijl de derde wereld vraagt om inentingen. En zolang zij geen vaccins hebben, kunnen wij ons wel laten inenten maar “het brengt niets op” om toch nog op het onderwerp van dit forum te blijven.
De deltavariant is heel besmettelijk. Wees voorzichtig ondanks uw inentingen.
Earth: Moderna of Pfizer?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Pfizer. Waarom ?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Neen, in Zaventem was het aanschuiven net als vroeger.
Voor mij is Oostende of Rijsel ook een pak gemakkelijker, maar je bent nogal beperkt in bestemmingen.DeanThe2nd schreef: ↑23 juli 2021, 15:35Sta altijd te kijken van de moed, of masochisme, van mensen die het nog aandurven van en naar die kluchthaven te vliegen. Zal wel veel te maken hebben met waar een mens woont. Ikzelf sta sneller en comfortabeler op een Duitse of Nederlandse luchthaven, dus geen nood om de pijniging daar op zaventem te ondergaan.
Succes met je trip naar Helvetië, goede vaart
Will do.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
De nieuwste cijfers over de vaccinatiegraad per gemeente staan online: Koksijde (84%) staat op kop, Molenbeek (36%) sluit de rij (bron: HLN op basis van cijfers Sciensano).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Verbannen Gebruiker
De cijfers over de vaccinatiegraad per gemeente hebben in de praktijk weinig zin.
Of je zou nooit buiten je eigen gemeente moeten gaan en hopen dat niemand van buiten je gemeente naar jouw gemeente komt. Lijkt me in Vlaanderen een Utopie. Een deel van Vlaanderen reist zelfs iedere werkdag op en neer naar het Brussels Hoofdstedelijk Gewest om er zijn boterham te verdienen. Een deel van Vlaanderen doorkruist om allerlei redenen meerdere provincies. Zelfs met het openbaar vervoer. Een deel van Vlaanderen verzaakt zelfs vrijwillig aan de eerste of tweede vaccinatie om binnen en buiten de landsgrenzen op reis te kunnen gaan en vermengd zich daar in meer of mindere mate met de lokale bevolking. Een deel van Vlaanderen roept om festivals zoals Pukkelpop, gevaccineerd of niet, uitvoerbare controles of niet, liefst zonder enige sanitaire regel na te moeten leven.
Cijfers van deels gevaccineerden kan je al helemaal niets aanvangen.
En dan heb je nog het soort vaccin. Als je gevaccineerd bent met een bepaald vaccin, zelfs volledig, is er zelfs een inreisverbod voor bepaalde landen. En niet van de kleinsten.
Of je zou nooit buiten je eigen gemeente moeten gaan en hopen dat niemand van buiten je gemeente naar jouw gemeente komt. Lijkt me in Vlaanderen een Utopie. Een deel van Vlaanderen reist zelfs iedere werkdag op en neer naar het Brussels Hoofdstedelijk Gewest om er zijn boterham te verdienen. Een deel van Vlaanderen doorkruist om allerlei redenen meerdere provincies. Zelfs met het openbaar vervoer. Een deel van Vlaanderen verzaakt zelfs vrijwillig aan de eerste of tweede vaccinatie om binnen en buiten de landsgrenzen op reis te kunnen gaan en vermengd zich daar in meer of mindere mate met de lokale bevolking. Een deel van Vlaanderen roept om festivals zoals Pukkelpop, gevaccineerd of niet, uitvoerbare controles of niet, liefst zonder enige sanitaire regel na te moeten leven.
En dan heb je nog het soort vaccin. Als je gevaccineerd bent met een bepaald vaccin, zelfs volledig, is er zelfs een inreisverbod voor bepaalde landen. En niet van de kleinsten.
Misschien is het toch handig om te weten dat je jezelf in een "gevarenzone" begeeft als je in een zone komt met een lage vaccinatiegraad en een relatief hoog aantal besmettingen. Brussel is zo'n zone (sinds kort terug rood gekleurd door Europa).David_DeWa schreef: ↑28 juli 2021, 13:52 De cijfers over de vaccinatiegraad per gemeente hebben in de praktijk weinig zin.
De experten zijn het trouwens duidelijk niet met je eens ...
-
- Verbannen Gebruiker
Wat is daar handig aan?m-peeters schreef: ↑28 juli 2021, 14:55 Misschien is het toch handig om te weten dat je jezelf in een "gevarenzone" begeeft als je in een zone komt met een lage vaccinatiegraad en een relatief hoog aantal besmettingen. Brussel is zo'n zone (sinds kort terug rood gekleurd door Europa).
De experten zijn het trouwens duidelijk niet met je eens ...
Ik begeef me doorgaans onder de mensen en niet in een statistische zone.
En ik kan aan die mensen niet zien of ze al dan niet gevaccineerd zijn.
Er is nog geen verplichting tot het dragen van een vaccinatiekenteken.
Je kan je dus begeven in een statistisch veilige zone maar daar (tijdelijk) onder de mensen komen die zich niet of niet volledig hebben laten vaccineren (en die laatste kans is overal in het land nog redelijk hoog) maar statistisch ook in een gevarenzone, zoals jij het noemt, maar in de nabijheid van verantwoordelijke mensen die de maatregelen volgen en/of al volledig gevaccineerd zijn.
Het staat doorgaans op niemands gezicht te lezen of hij wel of niet gevaccineerd is.
Dus wat heb je in de praktijk aan die statistische cijfers?
Wat bedoel je dat de experten het duidelijk niet me mij eens zijn?
Dat is me niet duidelijk en blijkt in elk geval niet uit je bijgevoegde screenshot.
Integendeel, daaruit blijkt dat ze hetzelfde zeggen als ik hier al een tijdje, tegen zowat ieder ander forumlid in, zeg.
"We mogen niet te snel denken dat het gedaan is" => net wat ik al dagen schrijf.
"We kunnen evenmin testen blijven opleggen..." => net wat ik vandaag nog schreef, ik ben niet voor eender welke verplichting aan wie dan ook*.
Dat er een onevenwicht is in vaccinatiegraad tussen verschillende landen en regio's heb ik trouwens ook nooit ontkend.
Maar in de praktijk heb ik daar weinig aan.
Maar toch blij om te horen dat er nu forumleden zijn welke de Vlaamse experten beginnen op te voeren als bewijs van hun gelijk. Tezamen met de ommekeer in het eerdere betoog van Dixit, de overheid moet maatregelen nemen enz., bemerk ik een kleine kentering in de SG-koers. Dat we dat nog mogen meemaken. Alles komt tenslotte toch nog goed.
* Met uitzondering van personen die werken in de openbare sector of de gezondheidszorg en in contact komen met het publiek. Daar gelden al andere zeer voor de hand liggende verplichtingen. Het is dus maar normaal dat ze in de gegeven omstandigheden dat uitbreiden. Maar het staat de personen die zich daar niet willen vaccineren en of de regels niet nauwgezet willen volgen volkomen vrij een andere job te zoeken of zich voor aanvang van de shift telkens opnieuw te laten testen en het werk pas aanvangen na een negatieve test. Uiteraard telkens op eigen kosten.
Ikzelf vind het wel goed om te weten dat in bepaalde regio’s of gemeenten 8 of 9 op de 10 mensen die ik tegenkom gevaccineerd zijn. Dat geeft me een veilig gevoel. Anderzijds geeft het me een onveilig gevoel als ik weet dat ik ergens kom waar amper 4 of 5 op de 10 mensen gevaccineerd zijn.David_DeWa schreef: ↑28 juli 2021, 17:16
Wat is daar handig aan?
Ik begeef me doorgaans onder de mensen en niet in een statistische zone.
En ik kan aan die mensen niet zien of ze al dan niet gevaccineerd zijn.
Er is nog geen verplichting tot het dragen van een vaccinatiekenteken.
Je kan je dus begeven in een statistisch veilige zone maar daar (tijdelijk) onder de mensen komen die zich niet of niet volledig hebben laten vaccineren (en die laatste kans is overal in het land nog redelijk hoog) maar statistisch ook in een gevarenzone, zoals jij het noemt, maar in de nabijheid van verantwoordelijke mensen die de maatregelen volgen en/of al volledig gevaccineerd zijn.
Het staat doorgaans op niemands gezicht te lezen of hij wel of niet gevaccineerd is.
Dus wat heb je in de praktijk aan die statistische cijfers?
…
Dat er een onevenwicht is in vaccinatiegraad tussen verschillende landen en regio's heb ik trouwens ook nooit ontkend.
Maar in de praktijk heb ik daar weinig aan.
…
Je geeft trouwens het perfecte argument om de ganse kleurcodering van Europa inzake risico op besmetting af te schieten. Als binnen België het je niet kan schelen of een regio rood is of niet, dan vermoed ik dat je ook op Europees vlak geen rekening houdt met rode zones.
Want ja, aan statistieken heb je toch niks en je kan niet aan iemand gezicht zien of hij wel of niet gevaccineerd is en of ie wel of niet besmet is …
Goed bezig voor iemand van wie ik dacht dat hij pro vaccinatie was …
-
- Verbannen Gebruiker
Goed dat jou dat een goed gevoel geeft maar zoiets noemt men doorgaans een vals gevoel van veiligheid.m-peeters schreef: ↑28 juli 2021, 22:08 Ikzelf vind het wel goed om te weten dat in bepaalde regio’s of gemeenten 8 of 9 op de 10 mensen die ik tegenkom gevaccineerd zijn. Dat geeft me een veilig gevoel. Anderzijds geeft het me een onveilig gevoel als ik weet dat ik ergens kom waar amper 4 of 5 op de 10 mensen gevaccineerd zijn.
Maar als dit gevoel je beter doet voelen, houden zo.
Benieuwd in welke gemeenten of regio's waar jij je dan nu verplaatst 8-9 op de tien passanten al volledig gevaccineerd zijn en waaraan jij dat ziet?
Ik hou inderdaad nergens rekening met de wisselende kleurcodes van welke regio dan ook. Toch niet zo lang ik me er naartoe en terug mag verplaatsen. Ik volgens immers, om het even waar, de beschermingsvoorschriften en ben al geruime tijd volledig gevaccineerd.Je geeft trouwens het perfecte argument om de ganse kleurcodering van Europa inzake risico op besmetting af te schieten. Als binnen België het je niet kan schelen of een regio rood is of niet, dan vermoed ik dat je ook op Europees vlak geen rekening houdt met rode zones.
Inderdaad, statistieken beschermen me niet en van onbekenden ken ik hun gedrag niet en de besmette personen lopen meestal niet rochelend en kermend over straat. Ik vertrouw meer op me volledig laten vaccineren met een goed vaccin en het volgen van sanitaire voorschriften dan op een statistiek die geen lokale situatie weerspiegeld maar doorgaans alleen een algemeen beeld schetst en het onvoorspelbare gedrag van voor mij onbekenden.Want ja, aan statistieken heb je toch niks en je kan niet aan iemand gezicht zien of hij wel of niet gevaccineerd is en of ie wel of niet besmet is …
Bedankt.Goed bezig voor iemand van wie ik dacht dat hij pro vaccinatie was …
Je ziet dat niet of iemand gevaccineerd is, je hoeft dat ook niet te zien. Maar het is wel zo ...David_DeWa schreef: ↑29 juli 2021, 10:17Goed dat jou dat een goed gevoel geeft maar zoiets noemt men doorgaans een vals gevoel van veiligheid.m-peeters schreef: ↑28 juli 2021, 22:08 Ikzelf vind het wel goed om te weten dat in bepaalde regio’s of gemeenten 8 of 9 op de 10 mensen die ik tegenkom gevaccineerd zijn. Dat geeft me een veilig gevoel. Anderzijds geeft het me een onveilig gevoel als ik weet dat ik ergens kom waar amper 4 of 5 op de 10 mensen gevaccineerd zijn.
Maar als dit gevoel je beter doet voelen, houden zo.
Benieuwd in welke gemeenten of regio's waar jij je dan nu verplaatst 8-9 op de tien passanten al volledig gevaccineerd zijn en waaraan jij dat ziet?
Ik zal je eventjes de basis van statistiek bijbrengen:
Als ik in Molenbeek rondwandel en ik kom 10 mensen tegen dan kan ik redelijkerwijs aannemen dat er 5 à 6 daarvan niet gevaccineerd zijn (natuurlijk weet ik niet welke dat zijn). Als ik in Sint Martens Latem rondloop dan zijn dat er redelijkerwijs amper 1 à 2 die niet gevaccineerd zijn.
Geen dank, graag gedaan.
Nog een grafiekje over vaccinaties, deze keer met de leeftijdsverdeling. Het schiet blijkbaar heel goed op met de vaccinaties van meerderjarigen, vooral in Vlaanderen.
-
- Verbannen Gebruiker
Dat kan weggeschreven worden als DE uitspraak van de dag.
Inderdaad, geen dank.Ik zal je eventjes de basis van statistiek bijbrengen:
Als ik in Molenbeek rondwandel en ik kom 10 mensen tegen dan kan ik redelijkerwijs aannemen dat er 5 à 6 daarvan niet gevaccineerd zijn (natuurlijk weet ik niet welke dat zijn). Als ik in Sint Martens Latem rondloop dan zijn dat er redelijkerwijs amper 1 à 2 die niet gevaccineerd zijn.
Geen dank, graag gedaan.
Je toont hier weer, bij herhaling, aan dat je zelf nog altijd niet begrepen hebt hoe een virus, en bij uitbreiding statistiek, werkt.
Maar, gezien je er niets van begrijpt, is uiteraard ook deze opmerking overbodig. Het dringt blijkbaar toch niet door.
Maar als je graag keer op keer wenst aan te tonen dat het niet tot je doordringt, ga je gang hoor.