Investeren in consumenten leningen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Investeren in consumenten leningen
Mijn originele vraag in 2018 was dus:
Nu nog de regularisatie doen dus ...
Het antwoord 4 dagen later was toen:Geef ik dan elk aanslagjaar onder die code de opgebrachte intresten tijdens het inkomstenjaar waarop het aanslagjaar betrekking heeft aan, ook al werden de gelden niet overgemaakt op mijn rekening ?
Of geef ik de intresten pas aan onder die code wanneer ik ze effectief ontvangen heb op mijn bankrekening ?
Heb vorige week donderdag verduidelijking gevraagd aan MIN FIN P Leuven:U dient de interesten aan te geven in het inkomstenjaar wanneer u ze ontvangen heeft.
En ongelooflijk maar waar, antwoord gekregen gisteren om 21:40 !Ik had uw antwoord " U dient de interesten aan te geven in het inkomstenjaar wanneer u ze ontvangen heeft. " geïnterpreteerd als "ontvangen heeft op uw bankrekening".
Nu verneem ik in online forums dat anderen dit blijkbaar aangeven in het jaar dat ze de intresten ontvangen hebben op het platform zelf, dus niet op hun bankrekening.
Wat is de correcte behandeling ?
Indien de aangifte effectief moet gebeuren voor het inkomstenjaar wanneer de intresten ontvangen werden op het platform zelf, hoe kan ik dit dan alsnog rechtzetten voor inkomstenjaren 2018 en 2019 ?
Ook in het geval dat uw interesten en dividenden rechtstreeks geherinvesteerd worden, dient u deze aan te geven.
De aangifte dient dus te gebeuren voor het inkomstenjaar dat deze ontvangen werden op het platform zelf.
U dient uw inkomsten te regulariseren via het Contactpunt Regularisaties.
Meer informatie kan u op de volgende website terugvinden: https://financien.belgium.be/nl/Actueel ... ieaangifte
Nu nog de regularisatie doen dus ...
Dit lijkt me toch heel consistent, het tweede antwoord is gewoon vollediger dan het eerste.
EarthNvstr1 schreef: ↑6 april 2021, 10:31U dient de interesten aan te geven in het inkomstenjaar wanneer u ze ontvangen heeft.Ook in het geval dat uw interesten en dividenden rechtstreeks geherinvesteerd worden, dient u deze aan te geven.
De aangifte dient dus te gebeuren voor het inkomstenjaar dat deze ontvangen werden op het platform zelf.
U dient uw inkomsten te regulariseren via het Contactpunt Regularisaties.
Meer informatie kan u op de volgende website terugvinden: https://financien.belgium.be/nl/Actueel ... ieaangifte
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wel... wat is "ontvangen" hé ?
In mij originele vraag maakte ik duidelijk het onderscheid tussen "de opgebrachte intresten" en "ontvangen op mijn bankrekening". Het antwoord interpreteerde ik dus (volgens mij niet onterecht) als "ontvangen op mijn bankrekening".
Soit... ik wou gewoon even het resultaat meedelen ...
In mij originele vraag maakte ik duidelijk het onderscheid tussen "de opgebrachte intresten" en "ontvangen op mijn bankrekening". Het antwoord interpreteerde ik dus (volgens mij niet onterecht) als "ontvangen op mijn bankrekening".
Soit... ik wou gewoon even het resultaat meedelen ...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb op 6/4/2021 mijn regularisatie aanvraag via e-mail ingediend.
Op 14/4/2021 kreeg ik een e-mail met dossiernummer en dat er een dossierbeheerder werd aangeduid en dat die mij op de hoogte gaat houden "van de stand van het onderzoek".
Daarna echter niets meer van vernomen...
Op 14/4/2021 kreeg ik een e-mail met dossiernummer en dat er een dossierbeheerder werd aangeduid en dat die mij op de hoogte gaat houden "van de stand van het onderzoek".
Uiteindelijk is gebleken dat bij Grupeer fraude/bedrog in het spel was.lop schreef: ↑5 september 2019, 03:45 3) Grupeer rendement = 13,42%
En bij grupeer is het normaal ook zo dat er ook een wachttijd is van 60 dagen op de meeste leningen die te laat worden betaald maar in die bijna 3 jaar nog nooit geen lening gehad die te laat werd betaald.
Grupeer is meestal vastgoed projecten terwijl de andere 2 op consumenten leningen en auto leningen zijn gericht.
Van werking vind ik mintos de minst interessante ook qua rendement maar het is natuurlijk het grootste platform.
Het blijft oppassen welke platforms je neemt!
Ja zal nog moeten blijken wat ik ervan terug krijg , geluk dat het maar om 20 k gaatDenfi schreef: ↑21 juni 2021, 22:42Uiteindelijk is gebleken dat bij Grupeer fraude/bedrog in het spel was.lop schreef: ↑5 september 2019, 03:45 3) Grupeer rendement = 13,42%
En bij grupeer is het normaal ook zo dat er ook een wachttijd is van 60 dagen op de meeste leningen die te laat worden betaald maar in die bijna 3 jaar nog nooit geen lening gehad die te laat werd betaald.
Grupeer is meestal vastgoed projecten terwijl de andere 2 op consumenten leningen en auto leningen zijn gericht.
Van werking vind ik mintos de minst interessante ook qua rendement maar het is natuurlijk het grootste platform.
Het blijft oppassen welke platforms je neemt!
Fastinvest is ook zo'n probleemgeval
Bij mintos geen probleem
Wel met beetje geld die ook in recovery zit .
Lig er niet van wakker
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Vervolg ...EarthNvstr1 schreef: ↑24 mei 2021, 17:17 Ik heb op 6/4/2021 mijn regularisatie aanvraag via e-mail ingediend.
Dossierbeheerder heeft onderzoek afgerond.
Ik moet een heffing van 55% betalen op de ontvangen intresten, ipv. 30% dus
Gelukkig gaat het over peanuts
hoe komt hij/zij bij 55%?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Beter in uw broek gescheten en niks aangegeven. Waarom slapende honden wakker maken?
Wat bij een overlijden onverwacht, de gebakken peren voor de overblijver.
De tijd dat de fiscus slaapt is voorbij.
Verhaal van de Nl gemist deze week, domiciel in Zwitserland.
Dag dagelijkse aankopen in Eindhoven met pinnen.
De fiscus kon zo bewijzen dat domiciel eigenlijk in Nl Is.
Dacht ook slim te zijn.
Estate Guru believer.
het klopt dat de fiscus meer weet dan vroeger en dus ook meer correcties kan plegen en onwaarheden doorprikken, maar of hij dit ooit spontaan op het spoor zou gekomen zijn...
Je moet er al een halve boekhouding voor door wieden, en zonder indices mogen ze dat niet, zelfs niet als achteraf blijkt dat ze iets gevonden zouden hebben. (zie het geval KDG en zijn verdachte aandelenverkoop ten belope van meer dan 1M euro)
Daarenboven zegt de auteur dat het over peanuts zou gaan, dus in vermoed dat ze er niet spontaan hun tijd in zouden steken, zelfs niet in Leuven waar ze een reputatie hebben van puristen te zijn.
Als u het natuurlijk zelf komt aangeven, tja... en daarenboven krijgt u er nog eens de ambtshalve verhoging er bovenop, als bedanking.
Goed gedaan zou ik zo zeggen!
Je moet er al een halve boekhouding voor door wieden, en zonder indices mogen ze dat niet, zelfs niet als achteraf blijkt dat ze iets gevonden zouden hebben. (zie het geval KDG en zijn verdachte aandelenverkoop ten belope van meer dan 1M euro)
Daarenboven zegt de auteur dat het over peanuts zou gaan, dus in vermoed dat ze er niet spontaan hun tijd in zouden steken, zelfs niet in Leuven waar ze een reputatie hebben van puristen te zijn.
Als u het natuurlijk zelf komt aangeven, tja... en daarenboven krijgt u er nog eens de ambtshalve verhoging er bovenop, als bedanking.
Goed gedaan zou ik zo zeggen!
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik wil dat alles in orde is, zodat ik later niet voor verrassingen kom te staan. Zo eenvoudig is het.
+1EarthNvstr1 schreef: ↑24 juli 2021, 15:48 Ik wil dat alles in orde is, zodat ik later niet voor verrassingen kom te staan. Zo eenvoudig is het.
Handel er zelf ook naar.
Betaal ook niet graag, maar een risico nemen voor later, denk van niet.
Diegene die tegen de lamp lopen, komen het hier niet vertellen.
Estate Guru believer.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://www.ruling.be/sites/default/fil ... i_2016.pdf
Art.3.
§ 1. De geregulariseerde inkomsten die het voorwerp uitmaken van een regularisatieaangifte conform de bepalingen van dit hoofdstuk worden onderworpen aan een heffing tegen het normale tarief inzake inkomstenbelastingen dat van toepassing is met betrekking tot het belastbaar tijdperk waarin deze inkomsten werden behaald of verkregen, verhoogd met 20 percentpunten. Bij de vaststelling van deze heffing wordt geen rekening gehouden met enige belastingvermindering of belastingkrediet, noch met een verrekening van voorheffingen, voorafbetalingen of van de woonstaatheffing.
Dus: 30% RV + 25% boete, beiden op het bruto bedragArt.20.
Vanaf 1 januari 2017 worden de in deze wet opgenomen tarieven verhoogd als volgt:
- wat artikel 3 betreft: 20 percentpunten worden 22 percentpunten;
Vanaf 1 januari 2018 worden de tarieven die zijn bekomen na de toepassing van het eerste lid, verhoogd met 1 percentpunt;
Vanaf 1 januari 2019 worden de tarieven die zijn bekomen na de toepassing van het eerste lid, verhoogd met 2 percentpunten;
Vanaf 1 januari 2020 worden de tarieven die zijn bekomen na de toepassing van het eerste lid, verhoogd met 3 percentpunten.