Holdings
TIP
Re: Holdings
Prosus: -8%.
Interessant artikel over de situatie in China: https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 21401.html (rechtsklik, "open in prive-venster")
Interessant artikel over de situatie in China: https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 21401.html (rechtsklik, "open in prive-venster")
Je kan er nog eentje aan je lijstje toevoegen vandaag:
Prosus 8% eraf!
Buy and Hold(ing) belegger:Berkshire Hathaway,Brederode,GBL,Ackermans,Hal Trust,Sofina,Dieteren,Alphabet.
Financiere Moncey nog maar eens 4% erbij vandaag en een nieuw record.
Bij sommige moet het pijn doen aan de ogen en gaan dan naarstig op zoek naar aandelen in de portefeuille van laeka die gezakt zijn. Niet alles is direct een kassasucces ook niet bij laeka.
Vandaag heb ik alweer stevig gehandeld op de beurzenvloer.
Bij sommige moet het pijn doen aan de ogen en gaan dan naarstig op zoek naar aandelen in de portefeuille van laeka die gezakt zijn. Niet alles is direct een kassasucces ook niet bij laeka.
Vandaag heb ik alweer stevig gehandeld op de beurzenvloer.
Gekocht? Verkocht?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dank u wel Naick, kijk altijd het eerste op de site van desbetreffende trust en werd niet toegelaten vanwege mijn woonst. Zal morgen eens kijken of Binck of Bolero deze trusts aanbieden.
Prosus is zelfs -8.8% en zal nog veel lager gaan, geen reden om te proosten dus! Algemeen op korte termijn kun je aandelen uit China vergeten. Maar er is ook nog een lange termijn.
Verder wanneer u uw winsten vermeld lijkt het mij billijk om ook uw verliezen te melden. Zelf heb ik behoorlijke verliezen op aandelen uit China!
Op de aandelen waar ik geen verliezen op heb, weet u ondertussen.
Prosus is zelfs -8.8% en zal nog veel lager gaan, geen reden om te proosten dus! Algemeen op korte termijn kun je aandelen uit China vergeten. Maar er is ook nog een lange termijn.
Verder wanneer u uw winsten vermeld lijkt het mij billijk om ook uw verliezen te melden. Zelf heb ik behoorlijke verliezen op aandelen uit China!
Op de aandelen waar ik geen verliezen op heb, weet u ondertussen.
Alweer een ferme patat voor Prosus; bijna 8% eraf.Ali-nog zo'n beauty- sinds vrijdag 15% eraf.
Buy and Hold(ing) belegger:Berkshire Hathaway,Brederode,GBL,Ackermans,Hal Trust,Sofina,Dieteren,Alphabet.
Ik vermeld Prosus enkel omdat ik het ZELF in port heb. Sofina hoef ik niet te vermelden, dat gaat goed. Het zijn de verliezers die het melden waard zijn. Nogal wat mensen lijken zich te storen aan het omgekeerde.
De onzekerheid rond chinese aandelen is heel interessant. Volgens het artikel dat ik linkte is dit risico nog helemaal niet doorgerekend naar de prijzen van aandelen zoals Prosus. Aandelen van aanbieders van educational software donderden gisteren tot 80% naar beneden. Die onzekerheid creeert kansen, in een markt van -wat is het?- anderhalf miljard mensen? Wie Prosus nog niet in bezit heeft zou het op nu zijn minst op zijn watchlist moeten zetten.
Ik zit zelf ook via brederode( gelukkig zeer beperkt daar)in deze twee chinese aandelen-Pro en Ali- dus vandaar dat ik het zijdelings volg...Zelf koop ik ze niet, al dalen ze nog 50%.Verder ben ik het eens met Jozefien.Niets op tegen dat m'n hier z'n winsten komt melden maar wees dan fair en doe hetzelfde met je (mega)verliezen wat sommigen wel eens vergeten te doen.sintorama schreef: ↑27 juli 2021, 09:52Ik vermeld Prosus enkel omdat ik het ZELF in port heb. Sofina hoef ik niet te vermelden, dat gaat goed. Het zijn de verliezers die het melden waard zijn. Nogal wat mensen lijken zich te storen aan het omgekeerde.
De onzekerheid rond chinese aandelen is heel interessant. Volgens het artikel dat ik linkte is dit risico nog helemaal niet doorgerekend naar de prijzen van aandelen zoals Prosus. Aandelen van aanbieders van educational software donderden gisteren tot 80% naar beneden. Die onzekerheid creeert kansen, in een markt van -wat is het?- anderhalf miljard mensen? Wie Prosus nog niet in bezit heeft zou het op nu zijn minst op zijn watchlist moeten zetten.
het onderliggende bedrijf is niet veranderd toch ? bedrijf gelegen in een groeiende regio ,hoge winstmarge ,en uitgebreid netwerk. denk dat china niet aan het zoeken is om zijn kroonjuwelen de nek af te snijden .
heb zelf prosus ,alibaba, xpeng ,xiaomi . allemaal onderdruk dezer dagen .
misschien moeten we vandaag proosten . omdat je vandaag de kans krijgt prachtige bedrijven te kopen, tegen een mooie korting . ik begrijp ook wel de onzekerheid speelt .
als alles zeker was ,was de prijs ook vele malen hoger niet
misschien moeten we vandaag proosten . omdat je vandaag de kans krijgt prachtige bedrijven te kopen, tegen een mooie korting . ik begrijp ook wel de onzekerheid speelt .
Ik hou Prosus, Ali Baba en Baidu in de gaten. Vanaf dat daar een stabilisering in koers en relatie met Chinese overheid komt is het tijd om toe te slaan.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Ik bekeek het na de daling, omdat ik een nieuw aandeel zocht, maar dit type problemen is echt niet mijn ding.
Zeer terechte koersdaling imo, die zelfs niet overdreven is.
Ik zie de korting alleszins niet...
Ik denk dat de koers nog omhooggehouden wordt door hoop dat er een terugdraaiing komt, maar voor mij is dat net iets TE speculatief...
China heeft net 0% interesse in kroonjuwelen, waarom zouden ze ook? ze zijn een industriele economie in de eerste plaats.
Dat zal met CCCC enzovoort niet direct gebeuren, dat ligt anders
De overheid verbiedt sommige bedrijven simpelweg om winst te maken, dat is een serieus probleem. En ja, dat heeft het onderliggend bedrijf dus zeer zwaar veranderd.zjeff schreef: ↑27 juli 2021, 11:27 het onderliggende bedrijf is niet veranderd toch ? bedrijf gelegen in een groeiende regio ,hoge winstmarge ,en uitgebreid netwerk. denk dat china niet aan het zoeken is om zijn kroonjuwelen de nek af te snijden .
Zeer terechte koersdaling imo, die zelfs niet overdreven is.
Ik zie de korting alleszins niet...
Ik denk dat de koers nog omhooggehouden wordt door hoop dat er een terugdraaiing komt, maar voor mij is dat net iets TE speculatief...
China heeft net 0% interesse in kroonjuwelen, waarom zouden ze ook? ze zijn een industriele economie in de eerste plaats.
Dat zal met CCCC enzovoort niet direct gebeuren, dat ligt anders
Prosus is wel meer dan Tencent alleen, al is het natuurlijk nog altijd het grootste gedeelte van hun waarde. Maar noteren dus met een ferme korting t.o.v. Tencent, die andere deelnemingen krijg je er gratis er bij.
Ikzelf ga wel geen Prosus meer bijkopen omdat ik er nu al te veel van heb mijn inziens. Anders had ik heel waarschijnlijk nog bijgekocht. Komt wel goed op termijn. Ik zal er sowieso ook mijn slaap niet voor laten. Bijna al mijn posities staan dik in het groen, maar het kan niet altijd feest zijn.
Ikzelf ga wel geen Prosus meer bijkopen omdat ik er nu al te veel van heb mijn inziens. Anders had ik heel waarschijnlijk nog bijgekocht. Komt wel goed op termijn. Ik zal er sowieso ook mijn slaap niet voor laten. Bijna al mijn posities staan dik in het groen, maar het kan niet altijd feest zijn.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Blijft een vreemd volk die Chinezen, vooral dan de overheid.
Zoals The Wall Street Journal dit weekend meldde, dringt de Chinese overheid aan op technologiereuzen Tencent Holdings (OTC: TCEHY) en het aan Alibaba gelieerde bedrijf Ant Group om het te helpen bij het ontwikkelen van een nieuwe "door de staat gesteunde digitale valuta" - dat wil zeggen, een cryptocurrency - - de e-CNY (of elektronische Chinese yuan) te worden genoemd.
Dit is slecht nieuws voor Alibaba omdat Ant het Alipay digitale betalingsnetwerk al exploiteert, en de opkomst van een concurrerende e-CNY brengt "het risico met zich mee van het uithollen van het enorme gebruikersbestand" dat Alibaba en zijn gelieerde ondernemingen in het afgelopen decennium hebben opgebouwd.
Wat nu
Risicovol of niet, Alibaba's Ant-filiaal heeft waarschijnlijk geen andere keuze dan hier een balletje op te slaan met de Chinese overheid. Zoals voormalig hoofd van de China-divisie van het Internationaal Monetair Fonds, Eswar Prasad, tegen de Journal zei : "Voor Ant en Tencent is het riskant om de ontwikkeling van e-CNY aan te moedigen, maar het is nog riskanter om aan de zijlijn te blijven." Het beste waar Ant echt op kan hopen, is dat het, door samen te werken met de overheid, op zijn minst "enige invloed kan krijgen en proberen het ontwerp [van de digitale yuan] te sturen op manieren die hun concurrentievoordelen niet te veel verminderen."
Dus de vraag is hier niet of de e-CNY goed of slecht is voor Alibaba. Het is: hoe kan Alibaba werken om het een beetje minder slecht te maken en zijn winst niet te veel uit te hollen?
Zoals The Wall Street Journal dit weekend meldde, dringt de Chinese overheid aan op technologiereuzen Tencent Holdings (OTC: TCEHY) en het aan Alibaba gelieerde bedrijf Ant Group om het te helpen bij het ontwikkelen van een nieuwe "door de staat gesteunde digitale valuta" - dat wil zeggen, een cryptocurrency - - de e-CNY (of elektronische Chinese yuan) te worden genoemd.
Dit is slecht nieuws voor Alibaba omdat Ant het Alipay digitale betalingsnetwerk al exploiteert, en de opkomst van een concurrerende e-CNY brengt "het risico met zich mee van het uithollen van het enorme gebruikersbestand" dat Alibaba en zijn gelieerde ondernemingen in het afgelopen decennium hebben opgebouwd.
Wat nu
Risicovol of niet, Alibaba's Ant-filiaal heeft waarschijnlijk geen andere keuze dan hier een balletje op te slaan met de Chinese overheid. Zoals voormalig hoofd van de China-divisie van het Internationaal Monetair Fonds, Eswar Prasad, tegen de Journal zei : "Voor Ant en Tencent is het riskant om de ontwikkeling van e-CNY aan te moedigen, maar het is nog riskanter om aan de zijlijn te blijven." Het beste waar Ant echt op kan hopen, is dat het, door samen te werken met de overheid, op zijn minst "enige invloed kan krijgen en proberen het ontwerp [van de digitale yuan] te sturen op manieren die hun concurrentievoordelen niet te veel verminderen."
Dus de vraag is hier niet of de e-CNY goed of slecht is voor Alibaba. Het is: hoe kan Alibaba werken om het een beetje minder slecht te maken en zijn winst niet te veel uit te hollen?
Prosus nog eens -8%. Het aandeel noteert nu 10% lager dan op zijn beursintro 2 jaar geleden. Wel nog ruim 20% hoger dan zijn all time low.
Volgens De Tijd van vandaag mogen bedrijven met onderwijsaandelen geen winst maken. => In dat geval zijn ze quasi waardeloos geworden.sintorama schreef: ↑27 juli 2021, 09:52 De onzekerheid rond chinese aandelen is heel interessant. Volgens het artikel dat ik linkte is dit risico nog helemaal niet doorgerekend naar de prijzen van aandelen zoals Prosus. Aandelen van aanbieders van educational software donderden gisteren tot 80% naar beneden. Die onzekerheid creeert kansen, in een markt van -wat is het?- anderhalf miljard mensen? Wie Prosus nog niet in bezit heeft zou het op nu zijn minst op zijn watchlist moeten zetten.
Normaal hebben we nu met zulke dips een mooie kans om Tencent of Prosus aan te kopen, maar omdat er geen economisch verklaarbare redenen zijn (politiek dus) blijf ik liever weg van die stockmarkets.
Via Brederode ben ik beperkt blootgesteld en met Scottish Mortgage wat meer...dus geen erg voor mij persoonlijk.